Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
-
Jeroen05
Re: SNEEUW
Vaak gevraagd aan duitse vrienden en die beamen dit allemaal. Meest snappen überhaupt niet dat er mensen rondrijden zonder winterbanden.
2 jaar geleden was ik een weekend skieen in garmisch. bij de afslag kempten stond een fuik opgesteld ( er lag veel sneeuw zeker op de binnendoor wegen) en er werd gecontroleerd op het wel of niet hebben van winterbanden door de politie. Ik weet niet of er boetes werden uitgedeels want ik reed op winterbanden dus mocht doorrijden maar ik zag wel hollanders staan buiten hun auto in een politiebusje...
2 jaar geleden was ik een weekend skieen in garmisch. bij de afslag kempten stond een fuik opgesteld ( er lag veel sneeuw zeker op de binnendoor wegen) en er werd gecontroleerd op het wel of niet hebben van winterbanden door de politie. Ik weet niet of er boetes werden uitgedeels want ik reed op winterbanden dus mocht doorrijden maar ik zag wel hollanders staan buiten hun auto in een politiebusje...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tja ik kom nog steeds niet de straat uit met de M5. Het is nu een laag prut van 20 cm. Grip 0,0 met de M5. De 330d met de winterbandjes geen probleem. Ben nog steeds geen winterbanden fan, maar wat heb je aan zomerbanden als je niet eens kunt wegkomen.
Zo is het, en een auto is gemaakt om mee te rijden, niet om hem stil te laten staan...................kan je net zo goed met je neus tegen de ruiten bij de dealer gaan staan kwijlen.................is goedkoper, dat dan weer wel........................
Rijden zal ie, door de drek, door de sneeuw, door de koeienstront, maakt niet uit................dan maar met aangepaste banden...............
-
NSXRS
Vind het beetje onzinnig dat sommige mensen schijnen te denken dat je alleen bij sneeuw voordeel hebt bij winterbanden
.
Er zijn al ladingen vergelijkingstesten gepubliceerd dat bij lagere temperaturen en bij natte weg winterbanden een duidelijk kortere remweg opleveren, wel eens nagedacht hoe vaak het tijdens de koudere maanden nat is??
Zeker als je een auto langere tijd houdt is het imo nauwelijks extra uitgave, je rijdt gewoon +/- 8mnd met zomerbanden en 4 mnd met winterbanden, dus bij 2-3 jaar gebruik verslijt je net zoveel banden/ kost het net zoveel als met alleen zomerbanden, alleen setje extra velgen en die hoeven niet veel te kosten.
Ik heb voor de dagelijkse auto's sinds 3 jaar winterbanden en bevalt goed.
Er zijn al ladingen vergelijkingstesten gepubliceerd dat bij lagere temperaturen en bij natte weg winterbanden een duidelijk kortere remweg opleveren, wel eens nagedacht hoe vaak het tijdens de koudere maanden nat is??
Zeker als je een auto langere tijd houdt is het imo nauwelijks extra uitgave, je rijdt gewoon +/- 8mnd met zomerbanden en 4 mnd met winterbanden, dus bij 2-3 jaar gebruik verslijt je net zoveel banden/ kost het net zoveel als met alleen zomerbanden, alleen setje extra velgen en die hoeven niet veel te kosten.
- Knot
Alleen beetje jammer als je met de daily ook trackdays doet, dan blijf je wisselen omdat er in die 4 maanden ook circuituitjes tussen zitten....
- Patrick van Wijngen
Mjah en in gebieden waar heel vaak sneeuw ligt moet je zelfs sneeuwkettingen bij je hebben, anders krijg je daar ook fijn een bekeuring voor.
Maargoed, dat soort wegen hebben wij hier toch niet
Maargoed, dat soort wegen hebben wij hier toch niet
- Patrick van Wijngen
Mjah ik heb m'n wintersetjes altijd 2e hands gekocht met vrijwel nieuwe banden. Voor een bedrag waar je in de 'winkel' net 4 winterbandjes voor hebt.
Dus ook dat hoeft echt niet veel te kosten. Daarnaast slijten m'n winterbandjes een stuk minder hard dan m'n zomerbanden.
Goed, dicht licht natuurlijk ook aan watvoor banden je hebt... want aan begin van het jaar ritje Schotland in de winter werd ook dat verschil wel duidelijk.
Tommy met Vredestein Wintrac en ik met Conti Wintersport TS810s. Tommy 3mm kwijt rondom en ik 1mm.
Dus ook dat hoeft echt niet veel te kosten. Daarnaast slijten m'n winterbandjes een stuk minder hard dan m'n zomerbanden.
Goed, dicht licht natuurlijk ook aan watvoor banden je hebt... want aan begin van het jaar ritje Schotland in de winter werd ook dat verschil wel duidelijk.
Tommy met Vredestein Wintrac en ik met Conti Wintersport TS810s. Tommy 3mm kwijt rondom en ik 1mm.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ze krijgen pas officieel het stempel winterband als er ook een sneeuwvlokje bij het M+S staat.Jeroen van den Berg schreef:M&S geen echte winterbanden?
-
Jeroen05
maar ik ga ervan uit dat dat er nopm staat?
-
Jeroen05
x2 alleen rij ik al vanaf 1983 op winterbandenNSXRS schreef:Vind het beetje onzinnig dat sommige mensen schijnen te denken dat je alleen bij sneeuw voordeel hebt bij winterbanden.
-
steve smith
Over een week of 3 komt er een set van 4 M5 voorwielen (echte, geen imi meuk) met 255/40 19 Dunlop Winter M3 te koop. Zal tweede of derde week januari zijn. Hou je het zo lang uit?Rico schreef:Tja ik kom nog steeds niet de straat uit met de M5. Het is nu een laag prut van 20 cm. Grip 0,0 met de M5. De 330d met de winterbandjes geen probleem. Ben nog steeds geen winterbanden fan, maar wat heb je aan zomerbanden als je niet eens kunt wegkomen.
- RVV
Ik hou het even in de gaten 
- Peric
Hatsekidee!! Daar gaan we weer..NSXRS schreef:Vind het beetje onzinnig dat sommige mensen schijnen te denken dat je alleen bij sneeuw voordeel hebt bij winterbanden.
Spit dit maar 's door..
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... nterbanden" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
NSXRS schreef:Vind het beetje onzinnig dat sommige mensen schijnen te denken dat je alleen bij sneeuw voordeel hebt bij winterbanden.
Met 'n wat natte graad of 4 a 5 wil ik het graag tegen je opnemen qua bijv slalom, uitwijken, klaverblad snel nemen. en remwegtest , met m'n PS2's eronder die 90% nieuw zijn. Erg graag.
een top zomer/aw band tov een gewone winterband, zoiets dus.
Verder no offence, maar die testen zijn allemaal marketing en doorgestoken kaart. Met deze sneeuwprak heb je d'r wat aan, 'n beetje, maar DAT heb ik NOOIT ontkend(Alpenlanden etc) maar bij die 4/5 boven nul? Sterker bij -1 vorige week kurkdroog gewoon met 100 ofzo 't klaverblad genomen. Een PS2 is 'n erg gripperige band bij dit weer....
@ Rico, hier 't zelfde, ik kwam wél weg. Ben jij nou zo'n prutser of ben ik nou zo handig?
Laatst gewijzigd door Robin op 23 dec 2009, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
allen
Ik dacht dat Stephan vorig jaar allerlei testen had gedaan voor jullie. Beginnen we nu weer opnieuw met dit gezeik? 
-
Robin
In de zeik hebben de PS2's ook geen moeite hoor.
- RVV
Robin snap je punt ben het er ook wel mee eens, alleen koning winter is nu eenmaal erg onvoorspelbaar. Dat is wel weer gebleken. Nu kon ik gewoon 2 dagen niet naar mijn toko toe, eerste dag niet vanwege de hoeveel sneeuw en de tweede dag omdat er eerst winterbanden op moesten. Niet dat het nou handen vol geld heeft gekost, want mijn klandizie kon ook niet komen, maar de winter KAN nog lang en guur duren. En elke keer dat gekut van niet weg kunnen komen daar baal ik flink van. Ik wil gewoon altijd weg kunnen in iedere omstandigheid.
- RVV
Robin ik weet niet of het met prutsen te maken heeft, ik heb gewoon geen zin in dat geknoei.
-
Robin
snap ik.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico schreef:Robin snap je punt ben het er ook wel mee eens, alleen koning winter is nu eenmaal erg onvoorspelbaar. Dat is wel weer gebleken. Nu kon ik gewoon 2 dagen niet naar mijn toko toe, eerste dag niet vanwege de hoeveel sneeuw en de tweede dag omdat er eerst winterbanden op moesten. Niet dat het nou handen vol geld heeft gekost, want mijn klandizie kon ook niet komen, maar de winter KAN nog lang en guur duren. En elke keer dat gekut van niet weg kunnen komen daar baal ik flink van. Ik wil gewoon altijd weg kunnen in iedere omstandigheid.
+1
Niet meer, maar zeker niet minder...................
- Joop
Precies...
...ik hoef overigens niet zo zeer een 18/19" set eronder te hebben... Een winterset moet vooral wel functioneel blijven, naast dat het er ook nog appetijtelijk uitziet; dat is de afgelopen week wel gebleken. Terwijl anderen lopen te kloten in de sneeuw, ploeg ik in volle vaart vrolijk verder. :playcar: Wil gewoon ten allen tijde weg kunnen met de auto.
Als het maar weer half kan, gaan de PS2'tjes er weer onder, want net als Robin geloof ik niet in die opgegeven temperaturen, al houdt het huidige wintersetje zich bij warmer weer zich nog erg goed.
...ik hoef overigens niet zo zeer een 18/19" set eronder te hebben... Een winterset moet vooral wel functioneel blijven, naast dat het er ook nog appetijtelijk uitziet; dat is de afgelopen week wel gebleken. Terwijl anderen lopen te kloten in de sneeuw, ploeg ik in volle vaart vrolijk verder. :playcar: Wil gewoon ten allen tijde weg kunnen met de auto.
Als het maar weer half kan, gaan de PS2'tjes er weer onder, want net als Robin geloof ik niet in die opgegeven temperaturen, al houdt het huidige wintersetje zich bij warmer weer zich nog erg goed.
- Patrick van Wijngen
Hehe tja.. eigenlijk boeit het me niet zo hoe wintervelgen eruit zien.. als ze maar recht zijn en geen vibraties geven vind ik het al lang best 
En het hele verhaal zomer/winterbanden is een persoonlijke keuze. Maar dat is iedere band. Sommige zomerbanden doen het in de winter wel vrij goed anderen totaal niet.
Weet wel dat PS2 totaal geen grip heeft in de kou icm nat. Eenmaal goed warm gereden werken ze wel weer goed. Probleem met sneeuw, je krijgt ze niet warm
En het hele verhaal zomer/winterbanden is een persoonlijke keuze. Maar dat is iedere band. Sommige zomerbanden doen het in de winter wel vrij goed anderen totaal niet.
Weet wel dat PS2 totaal geen grip heeft in de kou icm nat. Eenmaal goed warm gereden werken ze wel weer goed. Probleem met sneeuw, je krijgt ze niet warm
-
OnlineFabian
Misschien moeten we DAAN VAN DER KEUR een winterbanden test laten doen, hij merkt het verschil toch zo goed?
Ow sorry als ik iets schrijf wat niet mag hoor
- KW
Pics! Het ziet er nog uit als sneeuw, maar het is half gesmolten geweest en daarna weer aangevroren... het is al zo hard dat er met de blote hand (al dan niet met handschoen) niet goed meer doorheen te komen is om het weg te halen.
Da's ook de reden dat ik de ergste meuk er vanmiddag voorzichtig afgehaald heb.

Vind het wel grappig dat m'n auto nou ineens verlaagd lijkt omdat de sneeuw zo hoog ligt dat het ongeveer tot de onderkant van de auto komt
Da's ook de reden dat ik de ergste meuk er vanmiddag voorzichtig afgehaald heb.
Vind het wel grappig dat m'n auto nou ineens verlaagd lijkt omdat de sneeuw zo hoog ligt dat het ongeveer tot de onderkant van de auto komt
Laatst gewijzigd door KW op 23 dec 2009, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
heej Fab beetje rustig he:

- RVV
Fabian schreef:Misschien moeten we DAAN VAN DER KEUR een winterbanden test laten doen, hij merkt het verschil toch zo goed?