9FF GT3 basis met > 1000pk
-
- Auto: Fun Damn Mentally
9FF GT3 basis met > 1000pk
Las in de nieuwe AV dat een www.9ff.de Porsche gebaseerd op de 997 GT3 met platter dak en verbeterde aerodynamica een aanval doet op 't wereldsnelheidsrecord voor straatauto's. Nog geen foto's op 't net gevonden btw. 9ff heeft wel tjoeningssetjes voor iets meer grunt:
http://9ff.de/de/products/details.php?n ... relID=2778
Iemand meer info over deze nieuwe recordpoging?
http://9ff.de/de/products/details.php?n ... relID=2778
Iemand meer info over deze nieuwe recordpoging?
- Tristan
- Tristan
-
Onlinemarkk
> De onderblokken van Porsche zijn enorm sterk.
De onderblokken van een GT3, GT2 of Turbo ja. De onderblokken van de "gewone" 996/997(S), de Boxster(S) en Cayman(S), kortom de My96 blokken zijn eh wat minder.
Het is ook niet voor niets dat Porsche voor haar uber modellen (GT3, GT2, Turbo) andere blokken gebruikt (afgeleid van de GT1).
De onderblokken van een GT3, GT2 of Turbo ja. De onderblokken van de "gewone" 996/997(S), de Boxster(S) en Cayman(S), kortom de My96 blokken zijn eh wat minder.
Het is ook niet voor niets dat Porsche voor haar uber modellen (GT3, GT2, Turbo) andere blokken gebruikt (afgeleid van de GT1).
-
Filmpje van de 997 GT3
Het blijven toch instabiele auto s
op het filmpje kan je het goed zien.
Werken in zo n ding en de kont komt je zo voorbij. Voor het serieuze driftwerk wel lekker.
http://www.pistonheads.tv/clip1097
Het blijven toch instabiele auto s
op het filmpje kan je het goed zien.
Werken in zo n ding en de kont komt je zo voorbij. Voor het serieuze driftwerk wel lekker.
http://www.pistonheads.tv/clip1097
- Scooby Leo
-
- RVV
Ik geloof er nog niet zo in, Bugatti heeft 1001 pk nodig om 401 km/h uur te rijden, voor de laatste kilometers zijn A een extra lage CW nodig en NOG meer peekaas, en dan bedoel ik niet 50 pk ofzo maar minimaal 200 tot 250pk.
Ik heb eens ergens een keer gelezen dat voor die laatste kilometers iets van 30pk extra per 1 km/h nodig is.
Prachtige projecten allemaal van 9FF en nog wat van die Jongens, maar VW heeft gigantische productieontwikkelingsproblemen gehad met de veryon tegen gigantische kosten. geloof nog niet zo snel dat in vergelijk tot VW deze "hobby"tuners op hun sloffen de 400 km/h voorbij gaan. En het moet ook langere heel blijven dan 1 run hé
Ik heb eens ergens een keer gelezen dat voor die laatste kilometers iets van 30pk extra per 1 km/h nodig is.
Prachtige projecten allemaal van 9FF en nog wat van die Jongens, maar VW heeft gigantische productieontwikkelingsproblemen gehad met de veryon tegen gigantische kosten. geloof nog niet zo snel dat in vergelijk tot VW deze "hobby"tuners op hun sloffen de 400 km/h voorbij gaan. En het moet ook langere heel blijven dan 1 run hé

- RVV
Marc een Veryon pakt ook wel met 780pk de 388 km/h, maar die laatste 20 kilometers per uur vergen ontzettend veel extra vermogen. en of nog lagere luchtweerstand. Want die laatste is gewoon de grootste vijand.
Ik zie het ook met mijn eigen M3, tot nu toe loopt het gevecht tegen de luchtweerstand ten einde bij 290 km/h, gevoelsmatig voel je dat ie nog wel iets harder wil, maar het gewoon niet wint van de luchtweerstand. Op het internet heb ik meerdere filmpjes gezien van onbegrenste M3's die 300 km/h teller halen, maar wel met een originele kofferklep. Ik heb hele discussies gelezen over lui die in dubio stonden om wel of geen CSL kofferdeksel te monteren alleen om de reden dat ze dan 10 km/h topsnelheid moeten inleveren en de magische 300 km/h op de teller niet meer halen. CSL deksel is ongunstiger voor de luchtweerstand dan een standaard kofferdeksel.
Opzich boeit dit allemaal niet zo maar het is wel tekenend hoe een kleine modificatie zoals een spoilerachtige deksel invloed heeft op de topsnelheid, en dan praten we nog maar over de pak em beet 280/290 ECHTE kilometers. Tel hier nog een dik 120 km/h bij op om over die 400 km/h heen te gaan. Het is echt nog niet zo simpel om boven de 400 km/h te komen. Oneidig testen in de windtunnel bv, kunnen die kleine tuners dat allemaal wel betalen voor hun prestige object ?
Er zijn trouwens genoeg skylines met 1000pk + tot zelfs 1300pk aan toe, ik heb nog nooit gelezen dat die dingen überhaupt in de buurt kwamen van de 400 echt kilometers per uur.
Ik zie het ook met mijn eigen M3, tot nu toe loopt het gevecht tegen de luchtweerstand ten einde bij 290 km/h, gevoelsmatig voel je dat ie nog wel iets harder wil, maar het gewoon niet wint van de luchtweerstand. Op het internet heb ik meerdere filmpjes gezien van onbegrenste M3's die 300 km/h teller halen, maar wel met een originele kofferklep. Ik heb hele discussies gelezen over lui die in dubio stonden om wel of geen CSL kofferdeksel te monteren alleen om de reden dat ze dan 10 km/h topsnelheid moeten inleveren en de magische 300 km/h op de teller niet meer halen. CSL deksel is ongunstiger voor de luchtweerstand dan een standaard kofferdeksel.
Opzich boeit dit allemaal niet zo maar het is wel tekenend hoe een kleine modificatie zoals een spoilerachtige deksel invloed heeft op de topsnelheid, en dan praten we nog maar over de pak em beet 280/290 ECHTE kilometers. Tel hier nog een dik 120 km/h bij op om over die 400 km/h heen te gaan. Het is echt nog niet zo simpel om boven de 400 km/h te komen. Oneidig testen in de windtunnel bv, kunnen die kleine tuners dat allemaal wel betalen voor hun prestige object ?
Er zijn trouwens genoeg skylines met 1000pk + tot zelfs 1300pk aan toe, ik heb nog nooit gelezen dat die dingen überhaupt in de buurt kwamen van de 400 echt kilometers per uur.
- Bert ///M3
Vind ik ook gelul, ik haal de 290 ook niet denk ik door die achterspoiler (boven 200 km/u zie je die flap helemaal trillen door de luchtweerstand
) maar het maar net waar je prioriteiten liggen.
Zet een maatje kleinere banden op je M3 en je haalt wel 300 op de teller
Of een bekende truuc van de E36 boys, een 300 km/u plaat in je auto zodat 300 op de plek van 280 staat, kan je pics posten dat je 300 gereden hebt 

Zet een maatje kleinere banden op je M3 en je haalt wel 300 op de teller

- RVV
- Daniel
Dat laatste is waar het probleem van VW zat. Een auto maken die 400 km/uur haalt is zo lastig niet, een auto maken die 400 km/uur haalt maar ook voor het dagelijks boodschappenverkeer gebruikt kan worden, die niet met vloeibare methanol gestookt hoeft te worden en die niet na elke topspeed run een revisie van een week nodig heeft is een ander verhaal.Rico v Velzen schreef: Prachtige projecten allemaal van 9FF en nog wat van die Jongens, maar VW heeft gigantische productieontwikkelingsproblemen gehad met de veryon tegen gigantische kosten. geloof nog niet zo snel dat in vergelijk tot VW deze "hobby"tuners op hun sloffen de 400 km/h voorbij gaan. En het moet ook langere heel blijven dan 1 run hé
Ik denk dat die 9FF net aan de 400 km/uur komt. Het klopt inderdaad dat voor het overbruggen van die laatste paar kilometers enorme vermogens noodzakelijk zijn. Mijn 6 loopt ongeveer 265-270 echte kilometers per uur als je de begrenzer eraf zou slopen, om de 300 te halen schat ik minimaal 400 pk nodig te hebben. Noëlle motors geeft voor de 530-pk supercharger-conversie een top van 'slechts' 315 km/uur op...kun je nagaan hoeveel vermogen die laatste 15-20 km/uur vreten.
McLaren F1 haalde 391 km/uur met 'slechts' 627 pk wat een krankzinnige prestatie is: http://www.youtube.com/watch?v=vGBI_kGwqAk
Meest indrukwekkende aan dat filmpje is de oogwenk waarin hij van 230 naar 330 gaat. Pas boven de 350 gaat het echt moeite kosten.
Laatst gewijzigd door Daniel op 05 dec 2006, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- RVV
Maar ook een ultiem goeie luchtweerstand.
VW grootste probleem was ook dat eerst een vorm was en toen pas de functie kwam.
Met datzelfde probleem zitten de porsche tuners ook. De basis configuratie van de 911 uiteindelijk de platgeslagen kever is nooit ontwikkeld voor 400 km/h, die kevers mochten allang blij zijn als ze de 100 km/h haalde
nu zie je dat die tuners carroserieën compleet moeten aanpassen om maar een beetje een fatsoenlijke luchtweerstand te creeëren in ieder geval om records te breken.
De Königsegg doet met dik 800 pk ook maar iets van 380 km/h.
VW grootste probleem was ook dat eerst een vorm was en toen pas de functie kwam.
Met datzelfde probleem zitten de porsche tuners ook. De basis configuratie van de 911 uiteindelijk de platgeslagen kever is nooit ontwikkeld voor 400 km/h, die kevers mochten allang blij zijn als ze de 100 km/h haalde

De Königsegg doet met dik 800 pk ook maar iets van 380 km/h.
-
De Macca wordt als KONING hier d'r gelukkig al bij gehaald. DAT is de REFERENTIE. Met 627pk 385/390 weetikveel halen, met alleen de begrenser eraf in 1998(?). Die 9ff en dat HR ding redden dat wel. door hun betere cD denk ik(hoop ik) dan die klote Veyron
Lammers haalde in 1988 op LM Mulsanne 402kmh geloof ik(Jag met 700pk oid, dat Silk Cut ding). Het kan dus wel....
http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph ... carnum=764
750pk en 395kmh, maar in de trainingen 402kmh.

Lammers haalde in 1988 op LM Mulsanne 402kmh geloof ik(Jag met 700pk oid, dat Silk Cut ding). Het kan dus wel....
http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph ... carnum=764
750pk en 395kmh, maar in de trainingen 402kmh.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 dec 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Of een kleiner frontaal oppervlak en laat daar nu net de sleutel liggenRico v Velzen schreef:Ik geloof er nog niet zo in, Bugatti heeft 1001 pk nodig om 401 km/h uur te rijden, voor de laatste kilometers zijn A een extra lage CW nodig en NOG meer peekaas,

- Erik K.
Mwa,Pas boven de 350 gaat het echt moeite kosten.
Denk dat er nog vele middenklassers zijn die niet sneller accelereren van 150 naar 190 dan de F1 doet van 350 naar 390 8)
Geloof dat het officele record inderdaad op 386 staat voor de F1.
Maar Gordon M. wilde ook wel eens weten wat hij echt kon zonder begrenser, 391km/u dus

Trouwens die test was ook op het circuit van VW.
- Daniel
- Marc
Rico,
Luchtweerstand neemt met de macht 3 toe. Als je rolweerstand en mechanische weerstand even buiten beschouwing laat dan is het vermogen dat je nodig hebt om een object (dus ook een auto) voort te bewegen te berekenen vogens de volgende formule:
P=Cw x A x V x V xV / 2
P is het vermogen, Cw is de stroomlijn van de auto, A het oppervlak en V de snelheid (in meters per seconde).
Als je de snelheid opvoert en de rest hetzelfde laat dan kun je het volgende concluderen: Als je de snelheid bij 780 pk 388km/u is, dan levert 1054 pk ongeveer 429 km/u op. In de praktijk heb je ook met mechanische verliezen en met rolweerstand te maken. Die kennen we niet, dus dat kunnen we niet voorspellen. Door het aanpassen van de carrosserie is de Cw waarde echter beter (lager) geworden, neem ik aan. Ook het frontaal oppervlak is lager. Die 429 per uur moet er in theorie dus eigenlijk wel in zitten.
De praktijk is echter altijd anders. Kan ie zijn vermogen goed kwijt, gaat de motor niet stuk, zijn de verliezen in de aandrijflijn niet ineens veel groter, enzovoorts. Als alles heel blijft en ze hun werk goed gedaan hebben is het echter prima mogelijk, volgens mij.
Luchtweerstand neemt met de macht 3 toe. Als je rolweerstand en mechanische weerstand even buiten beschouwing laat dan is het vermogen dat je nodig hebt om een object (dus ook een auto) voort te bewegen te berekenen vogens de volgende formule:
P=Cw x A x V x V xV / 2
P is het vermogen, Cw is de stroomlijn van de auto, A het oppervlak en V de snelheid (in meters per seconde).
Als je de snelheid opvoert en de rest hetzelfde laat dan kun je het volgende concluderen: Als je de snelheid bij 780 pk 388km/u is, dan levert 1054 pk ongeveer 429 km/u op. In de praktijk heb je ook met mechanische verliezen en met rolweerstand te maken. Die kennen we niet, dus dat kunnen we niet voorspellen. Door het aanpassen van de carrosserie is de Cw waarde echter beter (lager) geworden, neem ik aan. Ook het frontaal oppervlak is lager. Die 429 per uur moet er in theorie dus eigenlijk wel in zitten.
De praktijk is echter altijd anders. Kan ie zijn vermogen goed kwijt, gaat de motor niet stuk, zijn de verliezen in de aandrijflijn niet ineens veel groter, enzovoorts. Als alles heel blijft en ze hun werk goed gedaan hebben is het echter prima mogelijk, volgens mij.