9FF GT3 basis met > 1000pk

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

9FF GT3 basis met > 1000pk

Bericht door Robin » 24 nov 2006, 16:05

Las in de nieuwe AV dat een www.9ff.de Porsche gebaseerd op de 997 GT3 met platter dak en verbeterde aerodynamica een aanval doet op 't wereldsnelheidsrecord voor straatauto's. Nog geen foto's op 't net gevonden btw. 9ff heeft wel tjoeningssetjes voor iets meer grunt:
http://9ff.de/de/products/details.php?n ... relID=2778

Iemand meer info over deze nieuwe recordpoging?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 nov 2006, 16:21

Nee, ik weet wel van die 996 die 388 km/u haalde. Maar 9ff is wel de top van de motorische tuning van Porsche's. Die Jan Fatthauer zei ooit eens dat het potentieel van de Porsche-blokken meer aan het geld ligt dan aan de sterkte van de motoren. :shock:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 24 nov 2006, 18:01

Ligt alles niet aan "het" geld?

Om de 15k dacht ik een revisie van 35K Euro met de 996.

Tja :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 nov 2006, 18:33

Ik bedoel daar mee te zeggen dat het potentieel van deze blokken enorm hoog ligt, en dat men vaak het geld niet heeft om van het volledige potentieel gebruik te maken. Bij sommige blokken is het op een gegevens moment gewoon de max. De onderblokken van Porsche zijn enorm sterk.

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 24 nov 2006, 19:06

> De onderblokken van Porsche zijn enorm sterk.

De onderblokken van een GT3, GT2 of Turbo ja. De onderblokken van de "gewone" 996/997(S), de Boxster(S) en Cayman(S), kortom de My96 blokken zijn eh wat minder.

Het is ook niet voor niets dat Porsche voor haar uber modellen (GT3, GT2, Turbo) andere blokken gebruikt (afgeleid van de GT1).

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 nov 2006, 21:28

Filmpje van de 997 GT3

Het blijven toch instabiele auto s
op het filmpje kan je het goed zien.

Werken in zo n ding en de kont komt je zo voorbij. Voor het serieuze driftwerk wel lekker.

http://www.pistonheads.tv/clip1097

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 nov 2006, 21:36

Toch ziet het er allemaal vrij gemoedelijk en beheersbaar uit, of de bestuurder pushte niet extreem.

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 05 dec 2006, 12:36


Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 dec 2006, 13:30

Bedankt Scooby Leo. Dat is dus 'de concurrentie' van 9ff ook met een 997 met verlaagd dak. Geinig deze competitie. De vragen zijn is nu:
1)Welke tuner(s) verpulvert als eerste het Veyron record.
2)Met welke snelheid wordt dat record verpulverd.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 05 dec 2006, 13:47

9ff gaat als eerste het record verbeteren.
Snelheid: 411,8 km/h


[Ik heb van de Sint een glaze bol gekregen. Yes! Minder blij ben ik met de nieuw verworven kennis dat ik nooit een Ferrari F430 zal bezitten :lol: ]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 13:54

Ik geloof er nog niet zo in, Bugatti heeft 1001 pk nodig om 401 km/h uur te rijden, voor de laatste kilometers zijn A een extra lage CW nodig en NOG meer peekaas, en dan bedoel ik niet 50 pk ofzo maar minimaal 200 tot 250pk.

Ik heb eens ergens een keer gelezen dat voor die laatste kilometers iets van 30pk extra per 1 km/h nodig is.

Prachtige projecten allemaal van 9FF en nog wat van die Jongens, maar VW heeft gigantische productieontwikkelingsproblemen gehad met de veryon tegen gigantische kosten. geloof nog niet zo snel dat in vergelijk tot VW deze "hobby"tuners op hun sloffen de 400 km/h voorbij gaan. En het moet ook langere heel blijven dan 1 run hé :wink:

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 05 dec 2006, 14:38

Met 780 pk heeft 9ff ook al de 388,nogwat gehaald.
Dan moeten ze ook nog wel ietsje sneller kunnen imho.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 15:43

Marc een Veryon pakt ook wel met 780pk de 388 km/h, maar die laatste 20 kilometers per uur vergen ontzettend veel extra vermogen. en of nog lagere luchtweerstand. Want die laatste is gewoon de grootste vijand.

Ik zie het ook met mijn eigen M3, tot nu toe loopt het gevecht tegen de luchtweerstand ten einde bij 290 km/h, gevoelsmatig voel je dat ie nog wel iets harder wil, maar het gewoon niet wint van de luchtweerstand. Op het internet heb ik meerdere filmpjes gezien van onbegrenste M3's die 300 km/h teller halen, maar wel met een originele kofferklep. Ik heb hele discussies gelezen over lui die in dubio stonden om wel of geen CSL kofferdeksel te monteren alleen om de reden dat ze dan 10 km/h topsnelheid moeten inleveren en de magische 300 km/h op de teller niet meer halen. CSL deksel is ongunstiger voor de luchtweerstand dan een standaard kofferdeksel.

Opzich boeit dit allemaal niet zo maar het is wel tekenend hoe een kleine modificatie zoals een spoilerachtige deksel invloed heeft op de topsnelheid, en dan praten we nog maar over de pak em beet 280/290 ECHTE kilometers. Tel hier nog een dik 120 km/h bij op om over die 400 km/h heen te gaan. Het is echt nog niet zo simpel om boven de 400 km/h te komen. Oneidig testen in de windtunnel bv, kunnen die kleine tuners dat allemaal wel betalen voor hun prestige object ?

Er zijn trouwens genoeg skylines met 1000pk + tot zelfs 1300pk aan toe, ik heb nog nooit gelezen dat die dingen überhaupt in de buurt kwamen van de 400 echt kilometers per uur.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 dec 2006, 16:02

Vind ik ook gelul, ik haal de 290 ook niet denk ik door die achterspoiler (boven 200 km/u zie je die flap helemaal trillen door de luchtweerstand :mrgreen: ) maar het maar net waar je prioriteiten liggen.

Zet een maatje kleinere banden op je M3 en je haalt wel 300 op de teller :lol: Of een bekende truuc van de E36 boys, een 300 km/u plaat in je auto zodat 300 op de plek van 280 staat, kan je pics posten dat je 300 gereden hebt :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 16:11

Mij boeit het ook niet of die 300 teller er wel of niet inzit ook niet. Belangrijkste vond/vind ik dat er geen nanny meer opzit.


Maar 400 teller is wel heel magisch. Macca's hebben het ook nooit gehaald toch, die bleven steken op iets van 384 km.h??!

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 05 dec 2006, 16:16

Rico v Velzen schreef: Prachtige projecten allemaal van 9FF en nog wat van die Jongens, maar VW heeft gigantische productieontwikkelingsproblemen gehad met de veryon tegen gigantische kosten. geloof nog niet zo snel dat in vergelijk tot VW deze "hobby"tuners op hun sloffen de 400 km/h voorbij gaan. En het moet ook langere heel blijven dan 1 run hé :wink:
Dat laatste is waar het probleem van VW zat. Een auto maken die 400 km/uur haalt is zo lastig niet, een auto maken die 400 km/uur haalt maar ook voor het dagelijks boodschappenverkeer gebruikt kan worden, die niet met vloeibare methanol gestookt hoeft te worden en die niet na elke topspeed run een revisie van een week nodig heeft is een ander verhaal.

Ik denk dat die 9FF net aan de 400 km/uur komt. Het klopt inderdaad dat voor het overbruggen van die laatste paar kilometers enorme vermogens noodzakelijk zijn. Mijn 6 loopt ongeveer 265-270 echte kilometers per uur als je de begrenzer eraf zou slopen, om de 300 te halen schat ik minimaal 400 pk nodig te hebben. Noëlle motors geeft voor de 530-pk supercharger-conversie een top van 'slechts' 315 km/uur op...kun je nagaan hoeveel vermogen die laatste 15-20 km/uur vreten.

McLaren F1 haalde 391 km/uur met 'slechts' 627 pk wat een krankzinnige prestatie is: http://www.youtube.com/watch?v=vGBI_kGwqAk
Meest indrukwekkende aan dat filmpje is de oogwenk waarin hij van 230 naar 330 gaat. Pas boven de 350 gaat het echt moeite kosten.
Laatst gewijzigd door Daniel op 05 dec 2006, 16:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 dec 2006, 16:18

geen idee.

McLaren F1 bleef volgens mij op 386 steken, maar die had dan ook maar 627 PK. Dus dat vind ik sowieso een hele prestatie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 dec 2006, 16:24

Maar ook een ultiem goeie luchtweerstand.

VW grootste probleem was ook dat eerst een vorm was en toen pas de functie kwam.

Met datzelfde probleem zitten de porsche tuners ook. De basis configuratie van de 911 uiteindelijk de platgeslagen kever is nooit ontwikkeld voor 400 km/h, die kevers mochten allang blij zijn als ze de 100 km/h haalde :lol: nu zie je dat die tuners carroserieën compleet moeten aanpassen om maar een beetje een fatsoenlijke luchtweerstand te creeëren in ieder geval om records te breken.

De Königsegg doet met dik 800 pk ook maar iets van 380 km/h.

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 dec 2006, 17:02

De Macca wordt als KONING hier d'r gelukkig al bij gehaald. DAT is de REFERENTIE. Met 627pk 385/390 weetikveel halen, met alleen de begrenser eraf in 1998(?). Die 9ff en dat HR ding redden dat wel. door hun betere cD denk ik(hoop ik) dan die klote Veyron :P

Lammers haalde in 1988 op LM Mulsanne 402kmh geloof ik(Jag met 700pk oid, dat Silk Cut ding). Het kan dus wel....

http://www.ultimatecarpage.com/frame.ph ... carnum=764

750pk en 395kmh, maar in de trainingen 402kmh.
Laatst gewijzigd door Robin op 05 dec 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 05 dec 2006, 17:07

Even wachten op de nieuwe Bristol. Gaat ook een vluggertje worden.

N.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 05 dec 2006, 18:29

Rico v Velzen schreef:Ik geloof er nog niet zo in, Bugatti heeft 1001 pk nodig om 401 km/h uur te rijden, voor de laatste kilometers zijn A een extra lage CW nodig en NOG meer peekaas,
Of een kleiner frontaal oppervlak en laat daar nu net de sleutel liggen :D een verlaagd dakkie helpt daar zeker bij. Denk eens aan de yellow bird van RUf......standaard carosserie ipv de brede turbo variant, 1 klein buitenspiegeltje erop enz.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 05 dec 2006, 19:11

Pas boven de 350 gaat het echt moeite kosten.
Mwa,

Denk dat er nog vele middenklassers zijn die niet sneller accelereren van 150 naar 190 dan de F1 doet van 350 naar 390 8)

Geloof dat het officele record inderdaad op 386 staat voor de F1.
Maar Gordon M. wilde ook wel eens weten wat hij echt kon zonder begrenser, 391km/u dus :shock:
Trouwens die test was ook op het circuit van VW.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 06 dec 2006, 08:37

Er wordt gezegd dat de F1 met een wat langere 6e versnelling of zelfs een 7e wel de 400 gehaald zou hebben. Die 391 haalde hij bij 7800 rpm terwijl het maximum vermogen bij 7400 rpm ligt. Stroomlijn en een klein frontaal oppervlak is duidelijk de sleutel.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 06 dec 2006, 18:24

Rico,

Luchtweerstand neemt met de macht 3 toe. Als je rolweerstand en mechanische weerstand even buiten beschouwing laat dan is het vermogen dat je nodig hebt om een object (dus ook een auto) voort te bewegen te berekenen vogens de volgende formule:

P=Cw x A x V x V xV / 2

P is het vermogen, Cw is de stroomlijn van de auto, A het oppervlak en V de snelheid (in meters per seconde).

Als je de snelheid opvoert en de rest hetzelfde laat dan kun je het volgende concluderen: Als je de snelheid bij 780 pk 388km/u is, dan levert 1054 pk ongeveer 429 km/u op. In de praktijk heb je ook met mechanische verliezen en met rolweerstand te maken. Die kennen we niet, dus dat kunnen we niet voorspellen. Door het aanpassen van de carrosserie is de Cw waarde echter beter (lager) geworden, neem ik aan. Ook het frontaal oppervlak is lager. Die 429 per uur moet er in theorie dus eigenlijk wel in zitten.

De praktijk is echter altijd anders. Kan ie zijn vermogen goed kwijt, gaat de motor niet stuk, zijn de verliezen in de aandrijflijn niet ineens veel groter, enzovoorts. Als alles heel blijft en ze hun werk goed gedaan hebben is het echter prima mogelijk, volgens mij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Reihen 6, S-RS, Thomas H en 12 gasten