Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ar
Auto: Prius

Re: SNEEUW

Bericht door Ar » 21 dec 2009, 22:30

Michel Huisman schreef:Starlet + Eagle F1 is ook drama.. mr2 heeft zoveel meer tractie, niet grappig meer.
Ik had het ook graag even geprobeerd, maar de MR2 wil jammer genoeg niet starten(en soms wel). Accu is goed en de startmotor is pas gereviseerd....

Hubert D

Bericht door Hubert D » 21 dec 2009, 22:33

Vandaag heb ik voor het eerst in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behoefte gehad aan winterbanden.
M.a.w. als dat het gemiddelde blijft ga ik geen moeite ervoor doen. Maar als we nu vaker van zulke omstandigheden krijgen, dan ga ik zeker aan winterbanden.

Dan moet ik er gelijk bijzeggen dat de gemiddelde winterbanden rijder in deze omstandigheden nog over de weg kruipt, dus zomer- of winterband, je moet toch met de rest meesukkelen (als je de 'openbare weg' volgt).

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 21 dec 2009, 22:36

Kim schreef: er is natuurlijk een verschil tussen geen winterbanden kunnen betalen of persé geen winterbanden willen gebruiken omdat die voor mietjes zijn :bag:
Oh toch nog iemand met enig relativeringsvermogen hier..
Heel goed.. heel goed.

De laatste aantal jaren laten toch zien dat we soms redelijk verrast kunnen worden door sneeuw, volgend jaar heb ik gewoon een setje steelies met winterbanden klaar liggen.. je hoeft het setje ook niet per sé in December te kopen (de dure maand..) dus dat is een non-issue..

Marco R.

Bericht door Marco R. » 21 dec 2009, 22:37

@ Femme:

Is een Subaru Justy (4x4 edition) niks voor je? Super klein en een echte daily, maar wel 4 wiel aandrijving:)...

daNpy

Bericht door daNpy » 21 dec 2009, 22:51

Als je winterbanden gebruikt slijten je zomerbanden niet, en vice versa.
Het kost dus -op een extra setje velgen- niet bizar veel extra.

allen

Bericht door allen » 21 dec 2009, 22:54

Hubert Duijzer schreef:Vandaag heb ik voor het eerst in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behoefte gehad aan winterbanden.
M.a.w. als dat het gemiddelde blijft ga ik geen moeite ervoor doen. Maar als we nu vaker van zulke omstandigheden krijgen, dan ga ik zeker aan winterbanden.

Dan moet ik er gelijk bijzeggen dat de gemiddelde winterbanden rijder in deze omstandigheden nog over de weg kruipt, dus zomer- of winterband, je moet toch met de rest meesukkelen (als je de 'openbare weg' volgt).
Zolang mensen als jij op de snelwegen blijven heb ik er geen enkele moeite mee. Ik pak de b wegen wel. Schiet tenminste een beetje op. 8)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 dec 2009, 22:55

:mrgreen:

Ik slalom ook om die zomerbandrijders heen :hosanna:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 dec 2009, 23:06

partyondude schreef::mrgreen:

Ik slalom ook om die zomerbandrijders heen :hosanna:
Was jij een zondag niet op zomerbanden naar Tinte gereden? zeg eens eerlijk knul :hmmm:

Femme

Bericht door Femme » 21 dec 2009, 23:12

Marco R. schreef:@ Femme:

Is een Subaru Justy (4x4 edition) niks voor je? Super klein en een echte daily, maar wel 4 wiel aandrijving:)...
Dat is ook een mooie, alleen is de 4WD-versie kennelijk nogal exclusief en daardoor moeilijk te vinden.

De wegenbelasting is echt schandalig laag van die kleine lichte autootjes :shock: .

Matthijs

Bericht door Matthijs » 21 dec 2009, 23:16

De sneeuw geeft een prachtige kerstsfeer, maar om te rijden op zomerbanden met niet veel profiel vergt erg veel oplettendheid.

Afbeelding

De schep en chocomelk hebben mij meerdere malen gered op een industrieterrein waar ik achteruit banden spoorzoekend weer terug moest :)

Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 21 dec 2009, 23:18

Wat een mooie 3er die van Matthijs.

Matthijs

Bericht door Matthijs » 21 dec 2009, 23:28

Dank u Xave! ben bij thuiskomst ook direct bezig gegaan te wielkasten en dergelijke te ontdoen van alle sneeuw/pekel/drek met een doek.

Roy

Bericht door Roy » 22 dec 2009, 00:08

Zo te zien de Matthijs waarmee ik nog heb staan praten tijdens de Elfstedentocht '08? (Ik rijdt een witte GTI). Dat was inderdaad een zeer mooi exemplaar. Later nog wat nare schade toen :(

Matthijs

Bericht door Matthijs » 22 dec 2009, 00:33

Dag Roy! inderdaad even kennisgemaakt op die zondag in 2008.

Ben je GTI niet vergeten, reed toen leuk een stukje van de route achter mij aan.

Afbeelding

Roy

Bericht door Roy » 22 dec 2009, 00:34

Klopt.. was toen volgens mij ook nog dat stuk met die achterlijke Connexxion bus, die even naar links toe ging toen jij hem aan het inhalen was...

Matthijs

Bericht door Matthijs » 22 dec 2009, 00:36

lol schiet me nu te binnen, gelukkig genoeg ruimte in de berm :df:
Laatst gewijzigd door Matthijs op 22 dec 2009, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 dec 2009, 00:36

(jaloers)
En ik mocht hem van dichtbtij bewonderen tijdens en na de Grunn Run van Rico.

HSR

Bericht door HSR » 22 dec 2009, 00:41

Korte filmpjes van de E34 op een vers besneeuwd terrein. Je kan goed zien hoe zo'n sper dan werkt. Ook kan je bij bepaalde filmpjes de speling op de homokineten horen.

Het zijn verder geen spectaculaire filmpjes maar zien er wel grappig uit door het zwart/wit effect e.d.

Matthijs

Bericht door Matthijs » 22 dec 2009, 00:49

Xave30 schreef:(jaloers)
En ik mocht hem van dichtbtij bewonderen tijdens en na de Grunn Run van Rico.
:D heel toevallig dat Xave mij ook een stuk gevolgd heeft op die smalle weggetjes. Volgens mij zei je toen later dat je de E34 toen nog maar net had opgehaald voor dit Groningse plezier.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 dec 2009, 01:17

ben ff videootje van vanavond aan het renderen, met me nieuwe bullitcam die ik overal kan bevestigen... (dit keer de deur gericht op het voorwiel...) Alleen heb ik geleerd dat sneeuw op je lens niet bevorderend is voor de beeldkwaliteit :mrgreen: en in het donker is het al kut :mrgreen:

goed, die upload ik straks nog wel ff 8)

dikke fun jonge op die parkinglot! Politiebusje stond erbij en keek ernaar en zag dat het goed was :thumbup: Ze gedogen het dus bij ons daar... wat wel nice is. Want liever op zo'n groot leeg parkeerterrein dan dat er op een te drukke rotonde word gekut...

op een gegeven moment stopte iedereen met kutten en gingen ze kijken hoe ik het deed en kwamen er mensen rondjes bietsen! hahahaha geweldig :mrgreen:

edit:

en we hebben beeld:

steve smith

Bericht door steve smith » 22 dec 2009, 04:41

Femme schreef:
partyondude schreef:Gewoon een simpele FWD met winterbanden halen, probleem opgelost :mrgreen:
Daar zit ik serieus aan te denken. Ik betaal nu nog bijtelling op de 330i maar daar wil ik eigenlijk van af. Het probleem is dat er momenten zijn waarop de Roadster S ongeschikt is en de B10 niet beschikbaar (of beide, als er iets aan de Roadster gedaan moet worden). Ik dacht eerst aan een Suzuki Alto van voor 1995 die extreem goedkoop is te rijden als je 'm zakelijk koopt (bijtelling over de dagwaarde van niks).
Als jij zegt "op de zaak" betekent dat ook "grijs kenteken gerechtigd". Zo heb ik dus nog een Kangoo Dti die in principe volstrekt overbodig is, geen ene ruk kost, het hele jaar op winters staat (draait toch geen km's meer) en dus in geval van nood altijd beschikbaar is. Wordt normaliter sporadisch gebruikt voor vervoer van banden voor trackdays, meubels vanaf een winkel, mijn fiets naar de fietsenmaker, uitleenauto als een iemand vervoer te kort komt, etc. Allemaal onzin dus maar wel heeeeel erg makkelijk en voor die 1500 die dat ding nog opbrengt ga ik 'm niet weg schijten.

Dankzij een ontzettend lompe buurvrouw op zomerbanden die even tegen mijn daily aan kletterde vanmorgen rij ik sinds vanmiddag dan maar ff een paar dagen mee totdat er donderdag een nwe veerpoot onder m'n daily zit. En dat is eigenlijk hoogst vermakelijk in de sneeuw op Bridgestone Blizzak 165/70 14 M&S.

PS als je gewoon een setje steelies met 205/50 17s onder die 330 propt rij je ook zo door dat beetje sneeuw heen op je foto. Ijdelheid heeft een grens zeg maar. Mooie wielen of kouwe poten omdat je uit moet stappen? Easy choice to me.......

Knot

Bericht door Knot » 22 dec 2009, 08:10

Vlasblom doet natuurlijk ook ff mee :)

http://www.dumpert.nl/mediabase/753771/ ... sblom.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bezem over de peperdure metallic lak... naar binnen bakkie doen, geweldig :D

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 22 dec 2009, 08:58

hugo schreef:Korte filmpjes van de E34 op een vers besneeuwd terrein. Je kan goed zien hoe zo'n sper dan werkt. Ook kan je bij bepaalde filmpjes de speling op de homokineten horen.

Een achterwielaandrijver met homokineten................Hellyeah, waarom ook niet........ :bag:
Heb je dan ook gereserviceerde ruitewissers? :clap:

Mack

Bericht door Mack » 22 dec 2009, 09:31

Hmmm :hmmm:

Afbeelding

Hubert D

Bericht door Hubert D » 22 dec 2009, 09:37

allen schreef:
Hubert Duijzer schreef:Vandaag heb ik voor het eerst in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behoefte gehad aan winterbanden.

Zolang mensen als jij op de snelwegen blijven heb ik er geen enkele moeite mee. Ik pak de b wegen wel. Schiet tenminste een beetje op. 8)
Grapjas, ik kom maar zelden op de snelweg.
Ik pak meestal de C-wegen zeg maar, en ik denk niet dat jij daar met die sigaar om mij heen slalomt. :banaan:

Plaats reactie