Ik had het ook graag even geprobeerd, maar de MR2 wil jammer genoeg niet starten(en soms wel). Accu is goed en de startmotor is pas gereviseerd....Michel Huisman schreef:Starlet + Eagle F1 is ook drama.. mr2 heeft zoveel meer tractie, niet grappig meer.
Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
- Ar
- Auto: Prius
Re: SNEEUW
- Hubert D
Vandaag heb ik voor het eerst in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behoefte gehad aan winterbanden.
M.a.w. als dat het gemiddelde blijft ga ik geen moeite ervoor doen. Maar als we nu vaker van zulke omstandigheden krijgen, dan ga ik zeker aan winterbanden.
Dan moet ik er gelijk bijzeggen dat de gemiddelde winterbanden rijder in deze omstandigheden nog over de weg kruipt, dus zomer- of winterband, je moet toch met de rest meesukkelen (als je de 'openbare weg' volgt).
M.a.w. als dat het gemiddelde blijft ga ik geen moeite ervoor doen. Maar als we nu vaker van zulke omstandigheden krijgen, dan ga ik zeker aan winterbanden.
Dan moet ik er gelijk bijzeggen dat de gemiddelde winterbanden rijder in deze omstandigheden nog over de weg kruipt, dus zomer- of winterband, je moet toch met de rest meesukkelen (als je de 'openbare weg' volgt).
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Oh toch nog iemand met enig relativeringsvermogen hier..Kim schreef: er is natuurlijk een verschil tussen geen winterbanden kunnen betalen of persé geen winterbanden willen gebruiken omdat die voor mietjes zijn
Heel goed.. heel goed.
De laatste aantal jaren laten toch zien dat we soms redelijk verrast kunnen worden door sneeuw, volgend jaar heb ik gewoon een setje steelies met winterbanden klaar liggen.. je hoeft het setje ook niet per sé in December te kopen (de dure maand..) dus dat is een non-issue..
-
Marco R.
@ Femme:
Is een Subaru Justy (4x4 edition) niks voor je? Super klein en een echte daily, maar wel 4 wiel aandrijving:)...
Is een Subaru Justy (4x4 edition) niks voor je? Super klein en een echte daily, maar wel 4 wiel aandrijving:)...
- daNpy
Als je winterbanden gebruikt slijten je zomerbanden niet, en vice versa.
Het kost dus -op een extra setje velgen- niet bizar veel extra.
Het kost dus -op een extra setje velgen- niet bizar veel extra.
-
allen
Zolang mensen als jij op de snelwegen blijven heb ik er geen enkele moeite mee. Ik pak de b wegen wel. Schiet tenminste een beetje op. 8)Hubert Duijzer schreef:Vandaag heb ik voor het eerst in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behoefte gehad aan winterbanden.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik slalom ook om die zomerbandrijders heen
- Downforce Hans
Was jij een zondag niet op zomerbanden naar Tinte gereden? zeg eens eerlijk knulpartyondude schreef:![]()
Ik slalom ook om die zomerbandrijders heen
- Femme
Dat is ook een mooie, alleen is de 4WD-versie kennelijk nogal exclusief en daardoor moeilijk te vinden.Marco R. schreef:@ Femme:
De wegenbelasting is echt schandalig laag van die kleine lichte autootjes
- Matthijs
De sneeuw geeft een prachtige kerstsfeer, maar om te rijden op zomerbanden met niet veel profiel vergt erg veel oplettendheid.

De schep en chocomelk hebben mij meerdere malen gered op een industrieterrein waar ik achteruit banden spoorzoekend weer terug moest

De schep en chocomelk hebben mij meerdere malen gered op een industrieterrein waar ik achteruit banden spoorzoekend weer terug moest
-
Xave30
Wat een mooie 3er die van Matthijs.
- Matthijs
Dank u Xave! ben bij thuiskomst ook direct bezig gegaan te wielkasten en dergelijke te ontdoen van alle sneeuw/pekel/drek met een doek.
-
Roy
Zo te zien de Matthijs waarmee ik nog heb staan praten tijdens de Elfstedentocht '08? (Ik rijdt een witte GTI). Dat was inderdaad een zeer mooi exemplaar. Later nog wat nare schade toen 
- Matthijs
Dag Roy! inderdaad even kennisgemaakt op die zondag in 2008.
Ben je GTI niet vergeten, reed toen leuk een stukje van de route achter mij aan.

Ben je GTI niet vergeten, reed toen leuk een stukje van de route achter mij aan.
-
Roy
Klopt.. was toen volgens mij ook nog dat stuk met die achterlijke Connexxion bus, die even naar links toe ging toen jij hem aan het inhalen was...
- Matthijs
lol schiet me nu te binnen, gelukkig genoeg ruimte in de berm 
Laatst gewijzigd door Matthijs op 22 dec 2009, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
(jaloers)
En ik mocht hem van dichtbtij bewonderen tijdens en na de Grunn Run van Rico.
-
HSR
Korte filmpjes van de E34 op een vers besneeuwd terrein. Je kan goed zien hoe zo'n sper dan werkt. Ook kan je bij bepaalde filmpjes de speling op de homokineten horen.
Het zijn verder geen spectaculaire filmpjes maar zien er wel grappig uit door het zwart/wit effect e.d.
Het zijn verder geen spectaculaire filmpjes maar zien er wel grappig uit door het zwart/wit effect e.d.
- Matthijs
Xave30 schreef:(jaloers)
-
Metchu
ben ff videootje van vanavond aan het renderen, met me nieuwe bullitcam die ik overal kan bevestigen... (dit keer de deur gericht op het voorwiel...) Alleen heb ik geleerd dat sneeuw op je lens niet bevorderend is voor de beeldkwaliteit
en in het donker is het al kut
goed, die upload ik straks nog wel ff 8)
dikke fun jonge op die parkinglot! Politiebusje stond erbij en keek ernaar en zag dat het goed was
Ze gedogen het dus bij ons daar... wat wel nice is. Want liever op zo'n groot leeg parkeerterrein dan dat er op een te drukke rotonde word gekut...
op een gegeven moment stopte iedereen met kutten en gingen ze kijken hoe ik het deed en kwamen er mensen rondjes bietsen! hahahaha geweldig
edit:
en we hebben beeld:
goed, die upload ik straks nog wel ff 8)
dikke fun jonge op die parkinglot! Politiebusje stond erbij en keek ernaar en zag dat het goed was
op een gegeven moment stopte iedereen met kutten en gingen ze kijken hoe ik het deed en kwamen er mensen rondjes bietsen! hahahaha geweldig
edit:
en we hebben beeld:
-
steve smith
Als jij zegt "op de zaak" betekent dat ook "grijs kenteken gerechtigd". Zo heb ik dus nog een Kangoo Dti die in principe volstrekt overbodig is, geen ene ruk kost, het hele jaar op winters staat (draait toch geen km's meer) en dus in geval van nood altijd beschikbaar is. Wordt normaliter sporadisch gebruikt voor vervoer van banden voor trackdays, meubels vanaf een winkel, mijn fiets naar de fietsenmaker, uitleenauto als een iemand vervoer te kort komt, etc. Allemaal onzin dus maar wel heeeeel erg makkelijk en voor die 1500 die dat ding nog opbrengt ga ik 'm niet weg schijten.Femme schreef:Daar zit ik serieus aan te denken. Ik betaal nu nog bijtelling op de 330i maar daar wil ik eigenlijk van af. Het probleem is dat er momenten zijn waarop de Roadster S ongeschikt is en de B10 niet beschikbaar (of beide, als er iets aan de Roadster gedaan moet worden). Ik dacht eerst aan een Suzuki Alto van voor 1995 die extreem goedkoop is te rijden als je 'm zakelijk koopt (bijtelling over de dagwaarde van niks).partyondude schreef:Gewoon een simpele FWD met winterbanden halen, probleem opgelost
Dankzij een ontzettend lompe buurvrouw op zomerbanden die even tegen mijn daily aan kletterde vanmorgen rij ik sinds vanmiddag dan maar ff een paar dagen mee totdat er donderdag een nwe veerpoot onder m'n daily zit. En dat is eigenlijk hoogst vermakelijk in de sneeuw op Bridgestone Blizzak 165/70 14 M&S.
PS als je gewoon een setje steelies met 205/50 17s onder die 330 propt rij je ook zo door dat beetje sneeuw heen op je foto. Ijdelheid heeft een grens zeg maar. Mooie wielen of kouwe poten omdat je uit moet stappen? Easy choice to me.......
- Knot
Vlasblom doet natuurlijk ook ff mee 
http://www.dumpert.nl/mediabase/753771/ ... sblom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezem over de peperdure metallic lak... naar binnen bakkie doen, geweldig
http://www.dumpert.nl/mediabase/753771/ ... sblom.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bezem over de peperdure metallic lak... naar binnen bakkie doen, geweldig
- Wiebe GT
hugo schreef:Korte filmpjes van de E34 op een vers besneeuwd terrein. Je kan goed zien hoe zo'n sper dan werkt. Ook kan je bij bepaalde filmpjes de speling op de homokineten horen.
Een achterwielaandrijver met homokineten................Hellyeah, waarom ook niet........
Heb je dan ook gereserviceerde ruitewissers?
- Mack
Hmmm

- Hubert D
Grapjas, ik kom maar zelden op de snelweg.allen schreef:Zolang mensen als jij op de snelwegen blijven heb ik er geen enkele moeite mee. Ik pak de b wegen wel. Schiet tenminste een beetje op. 8)Hubert Duijzer schreef:Vandaag heb ik voor het eerst in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behoefte gehad aan winterbanden.
Ik pak meestal de C-wegen zeg maar, en ik denk niet dat jij daar met die sigaar om mij heen slalomt. :banaan: