Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door frankv » 20 dec 2009, 22:33

frankv schreef:gekocht!

Afbeelding
pfff, doordat ik mijn nieuwe creditcard bij paypal nog niet had geverified moest ik voor ik met paypal kon betalen het geld eerst door paypal van mijn bankrekening laten innen, binnen een dag was het geld van mijn rekening, maar vervolgens doet paypal er meer dan een week (!) over om het geld op mijn account bij te boeken waardoor ik pas eind vorige week heb kunnen betalen voor de rolex, slechte service van paypal deze keer (ze hadden me wel even kunnen vertellen dat ik een nieuwe creditcard van dezelfde bank op dezelfde rekening opnieuw moest verifyen, dan had ik dat al lang gedaan)

de verkoper doet hem morgen op de post, ik denk niet dat ik hem voor de kerst in huis heb, jammer

dale vito

Bericht door dale vito » 20 dec 2009, 23:08

geduld is een schone zaak :)

plaatje-voor-de-freaks van de dag:

Afbeelding

Tudor 7928/0, Omega Speedmaster 1957 reissue, Breitling Emergency
VOX Magazine (Antiquorum), Watch Shop (Italië, soort autotrader maar dan horloges), Watchtime

:banaan: :banaan:

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2009, 23:27

Kasteel schreef:
Kasteel schreef:Weet iemand waar ik de prijzen van Hysek (oid) horloges kan vinden? Zag er laatst toevallig 1 in een tijdschrift, viel best wel op :).
Nobody :(?
http://www.chrono24.com/nl/jorghysek/?SETLANG=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 dec 2009, 22:17

frankv schreef:
frankv schreef:gekocht!

Afbeelding
pfff, doordat ik mijn nieuwe creditcard bij paypal nog niet had geverified moest ik voor ik met paypal kon betalen het geld eerst door paypal van mijn bankrekening laten innen, binnen een dag was het geld van mijn rekening, maar vervolgens doet paypal er meer dan een week (!) over om het geld op mijn account bij te boeken waardoor ik pas eind vorige week heb kunnen betalen voor de rolex, slechte service van paypal deze keer (ze hadden me wel even kunnen vertellen dat ik een nieuwe creditcard van dezelfde bank op dezelfde rekening opnieuw moest verifyen, dan had ik dat al lang gedaan)

de verkoper doet hem morgen op de post, ik denk niet dat ik hem voor de kerst in huis heb, jammer
Veel plezier met je ''Freude am Zwitserland'' :thumbup:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 dec 2009, 22:54

@ Kasteel

Op deze site heb je een mooi overzicht van alle (bekende)merken en prijzen...

http://www.thewatchquote.com/The-Luxury ... l-No_5.htm

p.s. techniek freaks, bekijk dit maar eens, imo meest indrukwekkende horloge van het moment: :shock:
http://www.jaeger-lecoultre.com/reverso ... 1261432579

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 dec 2009, 09:46

Zo! Heb het grootste deel van dit topic zo'n beetje doorgelezen, erg gaaf!

Ik ben zelf ook al jaren een horloge liefhebber, heb een aantal wat goedkopere modellen, en een Maurice lacroix waar ik erg tevreden mee ben.
Geweldig als ik zie wat er hier allemaal langskomt! Helaas is dat voor mij als student nog lang niet te betalen en vermaak ik me tot die tijd met het bekijken van de wat duurdere klokken en het dragen van de wat goedkopere klokken. Ik heb al wel door dat het hier absoluut niet gewaardeerd wordt, maar ik vind zelf het merk Seiko gave betaalbare horloges maken. Ik krijg vanmiddag een Seiko 5 binnen en zal later op de dag ook even een paar foto's laten zien van mijn horloges.

Tot slot nog: Kan iemand mij uitleggen wat zo handig/bijzonder is aan een Nato strap? Ik zie deze op bijna elk horloge forum langskomen maar zie de meerwaarde er nog niet helemaal van in. :?:

Verder blijf ik dit topic NATUURLIJK op de voet volgen :D

Topfuel

Bericht door Topfuel » 22 dec 2009, 12:02

@ Tom

Wat mij betreft is er niets mis met een Seiko hoor. Leuke horloge´s voor een nette prijs. Heb zelf ook wat Festina's en Seiko's gehad, prima verder.

Dit zijn b.v. ook geen verkeerde modellen imo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ps Zo´n Nato strap wordt ik zelf eigenlijk ook niet warm of koud van. Zou misschien wel gaaf zijn dat ze bij Rolex écht mooie optionele (lederen)banden ontwikkelen voor de stalen sport modellen. Voor mij iig geen toegevoegde waarde een bandje van stof.. :nah:

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2009, 13:20

Nato bandje vind ik ook zoooo goedkoop...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 dec 2009, 13:34

Ik zag het op een aantal sites voorbij komen ook in combinatie met een rolex klokje enzo, dus vroeg me af wat er zo bijzonder aan was. Mijn eerste ingeving was ook: Veel geld uit geven voor een horloge maar een mooie band kan er niet van af? :hmmm:

dale vito

Bericht door dale vito » 22 dec 2009, 15:49

Tom Westendorp schreef:Ik zag het op een aantal sites voorbij komen ook in combinatie met een rolex klokje enzo, dus vroeg me af wat er zo bijzonder aan was. Mijn eerste ingeving was ook: Veel geld uit geven voor een horloge maar een mooie band kan er niet van af? :hmmm:
LOL!

De charme -nogmaals- is ook wat lastig uit te leggen.

Ik draag bijna niets anders, ik ben er helemaal gek van. Maar goed, ieder zijn ding.

Het komt overigens van militaire horloges, daar werden deze G10 banden oorspronkelijk gebruikt.

grD

allen

Bericht door allen » 22 dec 2009, 16:16

Zit jij in het leger? :bag:

Overigens snap ik het probleem niet. Draag gewoon wat je mooi vind. Boeien. Maar goed, in Holland moet je vooral normaal doen, en dan is een stoffen bandje gewoon not done...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 dec 2009, 16:26

allen schreef:Zit jij in het leger? :bag:

Overigens snap ik het probleem niet. Draag gewoon wat je mooi vind. Boeien. Maar goed, in Holland moet je vooral normaal doen, en dan is een stoffen bandje gewoon not done...
not done? Tja. Well done voor m'n biefstukje graag:)
Heb een keer m'n ex Submariner aan 'n nato gehad, droeg wel lekker, stond ook niet raar, maar vond origineel gewoon mooier.

De 'authenticiteit' van die Nato's begint volgens mij denk ik bij good old Sean Connery/James Bond, die er de laatste paar jaar weer 'n hype van maakte, vooral in Deutschland bij http://www.r-l-x.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 dec 2009, 16:58

Begrijp me ook niet verkeerd, ik vind het bij sommige horloges heel mooi staan maar snap dan ik de keuze niet helemaal. Misschien denk ik daar binnenkort wel heel anders over want heb vanmiddag een Seiko 5 binnen gekregen met een stoffen band ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 dec 2009, 17:15

Seiko 5 is prima automaatje voor de centen, wereldklok.
Ik verkoop ze vaker.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 dec 2009, 17:35

Ik kwam ze ook heel vaak tegen op verscheidene for a en had toen wel zoiets: wat een gave klok! die wil ik ook! En als je dan toch wilt beginnen met een verzamelhobby waarom dan niet onderaan ;) zal vanavond even een plaatje posten.

frankv

Bericht door frankv » 22 dec 2009, 21:59

eens iets heel anders uit de lade opgedoken, twee seiko quartz horloges die ik al jaren niet meer gedragen heb en waarvan de batterijen het intussen begeven hebben, daar moeten dus nieuwe in, maar dat is me vandaag niet gelukt, de ene winkel "had geen batterijen veur digitale horloges" en de andere "had niks voor seiko", de ene was te high end, de andere te low end, en toch zaten ze vrijwel naast elkaar...

de linker ga ik te koop zetten op ebay, de g757 schijnt nog een gewild model te zijn, de rechter heb ik zelf ooit 20 jaar geleden nieuw gekocht en blijft om nostalgische redenen

ze zien er aantrekkelijker uit als ze het doen... m.n. de linker is wel leuk met een analoge wijzerplaat in de lcd

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2009, 22:49

Tom Westendorp schreef:Ik kwam ze ook heel vaak tegen op verscheidene for a en had toen wel zoiets: wat een gave klok! die wil ik ook! En als je dan toch wilt beginnen met een verzamelhobby waarom dan niet onderaan ;) zal vanavond even een plaatje posten.

Tom dikke prima, 10000 maal beter dan met replica's te gaan beginnen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 dec 2009, 23:16

Rico schreef:
Tom Westendorp schreef:Ik kwam ze ook heel vaak tegen op verscheidene for a en had toen wel zoiets: wat een gave klok! die wil ik ook! En als je dan toch wilt beginnen met een verzamelhobby waarom dan niet onderaan ;) zal vanavond even een plaatje posten.

Tom dikke prima, 10000 maal beter dan met replica's te gaan beginnen.
Die heb ik ook.............. :bag: :bag: :bag: :bag: :bag:

Ik heb een....... JAWEL! Je verwacht het niet: Rolex Daytona. Had een kennis een keer voor me meegenomen. Ik was overigens 14 en helemaal de bink met dat ding, en geloof het of niet maar dat ding doet het nog steeds. Bandje is een keer gesneuvelt toen ik in benevelde toestand van de fiets lazerde, heb het ding eigenlijk alleen gebruikt als horloge voor het uitgaan. Maar dat sinds de komst van mijn onvoorstelbaar sterke Tommy Hilfiger horloge ook niet echt meer.

Ik zal morgen eens plaatjes posten.

Ik zit overigens ook nog een beetje met een dillemma..... Heb een maurice lacroix horloge, maar daar is het bandje van geknapt. Nou heb ik gevraagd wat een nieuwe kost, en die zijn 125 euro, en kon de verkoopster mij niet zeker vertellen of ik dan nog de M op het horloge bandje zou hebben. Maar daar gaat het mij nou juist om! Als dat er niet op staat kan ik net zo goed een soortgelijke band er om doen die 100 euro minder kost. Vond het nog wel veel geld voor een klein stukje leer.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 23 dec 2009, 16:33

Tom Westendorp schreef: Ik zal morgen eens plaatjes posten.
Wil je dit a.u.b. niet doen en het topic ''in leven laten''. B.v.d. :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 dec 2009, 17:29

Topfuel schreef:
Tom Westendorp schreef: Ik zal morgen eens plaatjes posten.
Wil je dit a.u.b. niet doen en het topic ''in leven laten''. B.v.d. :mrgreen:
Neeeee van mijn Echte horloges ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 dec 2009, 17:35

Alvast een voorproefje!

Deze krijg ik morgen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 23 dec 2009, 17:53

potver, wat een leuk ding, is dat een Seiko 5 begrijp ik?

moet je daarvoor op http://www.seiko5.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn?

edit, kost niks zie ik, 65 euro!

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 23 dec 2009, 18:50

Wow, wat een prijsje voor zo'n klok. Daar kan toch ook gewoon een mooi zwart bandje aan gezet worden?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 23 dec 2009, 18:59

frankv schreef:potver, wat een leuk ding, is dat een Seiko 5 begrijp ik?

moet je daarvoor op http://www.seiko5.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; zijn?

edit, kost niks zie ik, 65 euro!
Inderdaad daar heb ik hem ook vandaan, heb al mensen gezien die hele verzamelingen vijfjes hebben! Vind het zelf erg gaaf!

En ja Jurjen je kunt er gewoon een andere kleur band aanzetten. Heb ook al een zwart uurwerk met een bruine leren band gezien, maakt een chique geheel voor een heel klein prijsje. ;)

En voor de veteranen van dit topic, het is niet mijn bedoeling om dit topic met hoogstaande techniek om zeep te helpen met massaproducten :oops: :oops: :oops: :beer: :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 23 dec 2009, 19:11

Boeie, topic heet horlogeforum.. geloof dat alleen neppers wat gevoelig liggen bij sommige mensen ;)
Ik ga morgen hopelijk m'n nieuwe klok halen. Post dan meer :)

Plaats reactie