Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door RVV » 11 dec 2009, 10:45

Topfuel schreef:Ik kan er nóg niet aan wennen zo'n Panerai. Misschien komt dit nog...

Opzich vind het wel stoere klokken, nadeel vond ik altijd de goedkope uurwerken van unitas (handwinder) en het 7750 valjoux automaat werk.

Deze heeft nu een eigen ontwikkeld uurwerk. Zou voor mij de reden zijn om een keer zo'n Panerai te willen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 dec 2009, 10:49

Rico schreef:
Topfuel schreef:Ik kan er nóg niet aan wennen zo'n Panerai. Misschien komt dit nog...

Opzich vind het wel stoere klokken, nadeel vond ik altijd de goedkope uurwerken van unitas (handwinder) en het 7750 valjoux automaat werk.

Deze heeft nu een eigen ontwikkeld uurwerk. Zou voor mij de reden zijn om een keer zo'n Panerai te willen.
Rico...ik ben geen kenner weet alleen wat ik mooi vindt maar een Panerai had dus een 7750 Valjoux uurwerk??? Als je advertentie
leest van neppers zie je toch ook vaak dit uurwerk bijv een Rolex?.....dat zijn dus kwalitatief goede klokken? *(niet dat ik er 1tje wil aanschaffen.... )

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 11 dec 2009, 11:21

Is het niet zo dat de vermelding van het uurwerk in de advertentie voor
een nepper misleiding is? De 7750 is geen goedkoop uurwerk, dus
die 100 euro nepperts zouden die in principe niet kunnen hebben.

De standaardversie van de 7750 vind je in de goedkopere edities
van de duurdere merken.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 11 dec 2009, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2009, 11:23

Een Valjoux 7750 uurwerk is zeker een prima uurwerk. Alleen te "goedkoop" voor een duur horloge. even voor de beeldvorming, een Valjoux 7750 zit ook in klokjes van pak em beet 750 tot 1000 euro. Dan is de verhouding in een Panerai voor 5000 tot 6000 euro gewoon zoek. Beetje het idee van een VAG TSFI blok in een Porsche 911 turbo.. Dan laat jij die Porshe 911 Turbo ook staan.

Valjoux 7750 uurwerk in nep rolexen.. dat zou kunnen, maar ik denk eerder dat daar goedkope miata uurwerken uit china in zitten. Een hele goede nep rolex kost ongeveer 300 tot 400 euro.. (dan ziet alleen de kenner het verschil) Een Valjoux 7750 uurwerk kost ook ongeveer 300 tot 400 inkoop voor een horloge fabrikant.

China neemt echt niet masaal 7750 uurwerken uit Zwitserland af om ze in neprolexen te stoppen.. want een goedkoop miata uurwerk kost mischien net 10 tot 20 euro. in tegenstelling tot 300 tot 400 euro voor een valjoux 7750.

Dus als je in een advertentie ziet staan nep rolex met echt valjoux 7750 uurwerk.. dan koop je een neprolex met een nep valjoux 7750 uurwerk... nog nepper dan nep zeg maar.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2009, 12:31

Sow krijg net een paketje binnen. 2 schitterende Rolexboeken.

Afbeelding
Afbeelding
http://store.collezionareorologi.it/ind ... =2&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Slechts 2000 exemplaren van gedrukt. Echt alles te vinden over de Submariner en Sea Dwellers.

Zeer bijzondere Sea dweller uit 2008.

Sea Dweller Polizia Di STATO "octopus" slechts 78 van gemaakt. Marktwaarde 70000 tot 90000 euro.. (Meest gezochte moderne Rolex)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;

En het boek:

http://store.collezionareorologi.it/ind ... t&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarvan zijn wereldwijd 4000 exemplaren van gedrukt.

Even snel doorgebladerd, maar echt fantastische boeken voor de Rolexliefhebber.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 11 dec 2009, 17:07

Submariner boek is gaaf...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 dec 2009, 17:18

Die onderste Rico, Submariner Story , zit nu al maanden te aarzelen om 'm te bestellen, waar heb jij 'm vandaan? SubGMT Naarden misschien?

edit: Zojuist het boek 'besteld' hopelijk voor Kerst binnen....

:banaan:
Laatst gewijzigd door Robin op 11 dec 2009, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2009, 17:23

Robin schreef:Die onderste Rico, Submariner Story , zit nu al maanden te aarzelen om 'm te bestellen, waar heb jij 'm vandaan? SubGMT Naarden misschien?
Ja inderdaad bij Henrik van SubGMT.

Kreeg nog een leuke(ongevraagde) korting (60 euro) toen ik beide boeken afnam.

Niet aarzelen, joh.. Echt een waanzinnig mooi boek.. ik verwacht trouwens dat die met een oplage van 2000 exemplaren erg waardevast blijft.. beetje des Rolex :angel:

Robin

Bericht door Robin » 11 dec 2009, 17:24

ik aarzel nooit :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2009, 17:31

Vond het wel een klap geld voor een paar kilo papier.. :bag: heb wel meer Rolex boeken, maar zo uitgebreid en gedetailleerd als dit nog niet gezien.

Robin

Bericht door Robin » 11 dec 2009, 17:49

Rico schreef:Vond het wel een klap geld voor een paar kilo papier.. :bag: heb wel meer Rolex boeken, maar zo uitgebreid en gedetailleerd als dit nog niet gezien.

voor mij ook, heb 'n paar bekende Rolex naslagwerken. Henrik zei zojuist 1 euro per bladzijde LOL

dale vito

Bericht door dale vito » 14 dec 2009, 20:10

Rico schreef:Sow krijg net een paketje binnen. 2 schitterende Rolexboeken.

Afbeelding
Afbeelding
http://store.collezionareorologi.it/ind ... =2&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Slechts 2000 exemplaren van gedrukt. Echt alles te vinden over de Submariner en Sea Dwellers.

Zeer bijzondere Sea dweller uit 2008.

Sea Dweller Polizia Di STATO "octopus" slechts 78 van gemaakt. Marktwaarde 70000 tot 90000 euro.. (Meest gezochte moderne Rolex)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;

En het boek:

http://store.collezionareorologi.it/ind ... t&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarvan zijn wereldwijd 4000 exemplaren van gedrukt.

Even snel doorgebladerd, maar echt fantastische boeken voor de Rolexliefhebber.
gaaf rico.. ik zou ze ook graag hebben maar het is voor mij wat te prijzig.. helaas.

dale vito

Bericht door dale vito » 14 dec 2009, 20:11

die octopus seadweller is wel mega gaaf trouwens. Jammer dat het (bij mijn weten) aftermarket is gebeurd en niet bij RLX

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 14 dec 2009, 21:06

Als complete horloge nerd heb ik me daar, met name wegens budgetaire redenen, altijd verre van gehouden. Echter, de tijd is aangebroken om een mooi exemplaar aan te gaan schaffen. Ik ben altijd zo'n idioot die een winkel binnenkuiert en iets voor de absolute hoofdprijs aanschaft. Dat wil ik een keer voorkomen. Ik heb mezelf een aantal zakelijk doelen gesteld en als deze gehaald zouden worden zou ik mezelf trakteren op een Chopard Tycoon. Dat moment is wel aangebroken vind ik zelf. Waar zou ik een dergelijk apparaat kunnen aanschaffen zonder de absolute hoofdprijs te moeten betalen? Ik ben geregeld in de USA en Zwitserland, dus aanschaf aldaar behoort tot de mogelijkheden (uiteraaaard zal ik netjes invoerrechten betalen).

Iemand tips? :thnx:

dale vito

Bericht door dale vito » 14 dec 2009, 21:12

Een Chopard Mille Miglia voor de hoofdprijs aanschaffen is nooit echt een goed idee, als je tenminste nog wat van je geld wilt terugzien bij verkoop. Ze liggen zegmaar niet echt lekker in de markt. Dit hoeft geen bezwaar te zijn; de meeste zien er goed uit en kwalitatief is het allemaal goed in orde.

kijk hier eens; http://horloge-winkels.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

bijv; http://www.time4sale.ch/" onclick="window.open(this.href);return false;

stuur gewoon een mail of ze het kunnen regelen en tegen wat voor prijs.

Brava

Bericht door Brava » 14 dec 2009, 22:55

Ik heb vorige week deze binnengekregen. Het boek over de IWC Grande Complication van Fritz...

Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 16 dec 2009, 16:46

Joepie, de eerste DF'er heeft zijn horloge opgehaald!

Bedankt, geniet er van.

DF ook bedankt natuurlijk :)

Chuck

Bericht door Chuck » 17 dec 2009, 06:26

Respect voor de horlogemakers, hier moet je wel geduld voor hebben zie filmpje.

Prachtig dit :clap:
http://hiro.alliancehorlogere.com/en/Un ... Rolex_3135" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 17 dec 2009, 11:48

^^Klopt, en mijn vader brengt al >42 jaar dat geduld op. :thumbup: ^

Is het 3135 Rolexcaliber wat in de Submariners/Seadweller etc. zit die ik nu draag(ref. 116660) Uiterst betrouwbaar, nauwkeurig, en erg robuust, misschien te robuust tov verfijnde JLC etc calibers, maar hij 'overleeft' 't wél in het dagelijks leven. Topcaliber waar wél betaald voor moet worden. En natuurlijk in eigen huis gemanufactureerd, pleonasme.

Hier de 3135 mk1 zonder rotor(zonder nog de parachrom bleu spiraal, die winding(bij dat 'wieltje'=balans rechtsonder) is dan donkerblauw, en antimagnetisch) ik heb de Mk2 parachrom blue in de DSSD, let op die zeer robuuste balanskloof, daar heeft AP met 'z'n 3120 caliber ook gebruik van gemaakt door Rolex expertise/ingenieurs in te huren, pracht caliber met sipral breguet, masselotte gewichtjes op de balans:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 17 dec 2009, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

dale vito

Bericht door dale vito » 17 dec 2009, 11:57

Robin schreef:Uiterst betrouwbaar, nauwkeurig, en erg robuust, misschien te robuust tov verfijnde JLC etc calibers, maar hij 'overleeft'wél het dagelijks leven. Topcaliber war wél betaald voor moet worden. En natuurlijk in eigen huis gemanufactureerd, pleonasme.
dat is inderdaad zóó gaaf aan Rolex.. De kalibers zijn zo degelijk en robuust! Ik zie ze wel eens -30 jaar gedragen, nooit geserviced- en vaak lopen ze dan nóg gewoon keurig.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 20 dec 2009, 20:36

dale vito schreef:
Robin schreef:Uiterst betrouwbaar, nauwkeurig, en erg robuust, misschien te robuust tov verfijnde JLC etc calibers, maar hij 'overleeft'wél het dagelijks leven. Topcaliber war wél betaald voor moet worden. En natuurlijk in eigen huis gemanufactureerd, pleonasme.
dat is inderdaad zóó gaaf aan Rolex.. De kalibers zijn zo degelijk en robuust! Ik zie ze wel eens -30 jaar gedragen, nooit geserviced- en vaak lopen ze dan nóg gewoon keurig.
Is er ook zo'n filmpje en/of wat meer info over caliber 3186?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 20 dec 2009, 20:50

Heb net de uitgebreide folders van Panerai zitten doorlezen. Moet nu toch eerlijk bekennen voor 1 (en ook het enige) model te ''vallen als en baksteen'' :love: Echt een plaatje!

Luminor 1950 Ceramic 8 Days Chrono Monopulsante GMT Calibre P.2004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2009, 21:19

WTF :shock: :shocking:

Wat een supergave klok zeg..........................Holy Mother Jezus Christ nog aan toe................ik krijg hier wel even erg grote ogen................. :love:

Kon ook weer niet missen;

Retail Price Details:
N/A - Limited Edition and Completely Sold Out - Made in only 500 pieces!!!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 dec 2009, 21:37

Kasteel schreef:Weet iemand waar ik de prijzen van Hysek (oid) horloges kan vinden? Zag er laatst toevallig 1 in een tijdschrift, viel best wel op :).
Nobody :(?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 20 dec 2009, 22:26

romo schreef:WTF :shock: :shocking:

Wat een supergave klok zeg..........................Holy Mother Jezus Christ nog aan toe................ik krijg hier wel even erg grote ogen................. :love:

Kon ook weer niet missen;

Retail Price Details:
N/A - Limited Edition and Completely Sold Out - Made in only 500 pieces!!!

Zag ergens een prijsje van rond de $ 27.000,= ~€ 18.500,= voorbij komen... :|

Plaats reactie