Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: SNEEUW

Bericht door Wouter81 » 20 dec 2009, 20:35

:bag:

Zostraks even naar de snackbar gereden om wat eten te halen. Auto op parkeerplaatsje gezet. Eten gehaald, wou weer weg. Kut... kon geen kant op. Zomerbanden met niet veel profiel meer verliezen het nu echt. Paar voorbijgangers gevraagd, hebben even meegeduwd maar kregen de auto niet weg. Auto dus maar laten staan op parkeerplek daar en naar huis gelopen, 2,2 km dus heb m'n beweging ook weer gehad. Patat was gelukkig nog net niet helemaal koud. :)

Gelukkig heb ik nog een auto, morgen daarmee maar naar m'n werk. Morgen maar es kijken of ik m'n Fiat daar weer wegkrijg.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 20 dec 2009, 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 20 dec 2009, 20:36

Mark 320iS schreef:
Dit is gewoon in het vijlenerbos, gaaf man! Ook op een zomeravond een heerlijk stukje om te scheuren by the way.
Klopt idd, heerlijk stuk weg. Beetje testcircuit haha.. vooral in de kleine uurtjes..

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 20 dec 2009, 20:37

Michel Huisman schreef:Ik heb ook racingharts (cp035) maar staat niks in de spaken.. of bedoel je specifiek dat model wat Jinx heeft ?
Yup, bij de CR en de CX staat het in de spaak. Andere modellen zou ik niet weten.

Emiel

Bericht door Emiel » 20 dec 2009, 20:38

Michel Huisman schreef:[

Vandaag weer op dezelfde plek geweest, maar nu lag er teveel sneeuw.. naar beneden glijden/driften gaat wel, maar naar boven is onmogelijk zonder sneeuwbanden.
Ik zat te twijfelen vandaag of ik naar Eifel zou gaan of dat stukje circuit eens zou pakken, maar toch eiffel. Misschien morgen eens of volgend weekend :df:

Christiaan van H. schreef:Mooie foto's van die EVO btw Emiel :thumbup:

Jeroen heeft gisteren ook nog even een 4WD demonstratie gegeven met de GTT. Echt bizar hoeveel snelheid dat nog kan maken, tussen de slides door, (nota bene op FK452's), itt mijn BMWtje.

Ik miste tijdens mijn driften ook nog een beetje die foute afblaasgeluiden, maar daar had ik bijrijder Yorick voor. Bijrijder 2 (mijn broertje) stond buiten te filmen gewapend met een fles Jagermeister. :bag:

Rijd nu met winterbanden, ik stond versteld van de grip en de versnelling ervan. Wel met std. turbo druk, maar zelfs dat kun je niet altijd gebruiken zonder slip.

Jagermeister, das wel de beste voor dat moment na de Erwtensoep :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Emiel op 20 dec 2009, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2009, 20:38

Wouter81 schreef::bag:

Zostraks even naar de snackbar gereden om wat eten te halen. Auto op parkeerplaatsje gezet. Eten gehaald, wou weer weg. Kut... kon geen kant op. Zomerbanden met niet veel profiel meer verliezen het nu echt. Paar voorbijgangers gevraagd, hebben even meegeduwd maar kregen de auto niet weg. Auto dus maar laten staan op parkeerplek daar en naar huis gelopen. Patat was gelukkig nog net niet helemaal koud. :)

Gelukkig heb ik nog een auto, morgen daarmee maar naar m'n werk. Morgen maar es kijken of ik m'n Fiat daar weer wegkrijg.
:lol: was van hogerhand gebruik je gezond verstand en pak de benewagen :mrgreen: zou ik ook niet doen dus maak men voorraad thuis maar langzaam op, ik blijf binnen :mrgreen:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 20 dec 2009, 20:40

Emiel schreef:Nou zal ik ook maar eens. Net terug uit de Eiffel.
Turbo druk terug gezet naar standaard, meer heeft totaal geen zin :D
Gisteren winterbanden erop gelegd. Nokian, de uitvinder van winterbanden meen ik. Zijn gewoon noppen banden :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
is dat dat pasje tussen de ring en Mayen?

Emiel

Bericht door Emiel » 20 dec 2009, 20:45

Was bij de Rurberg/dorpje Rur of iets.

Ben ver weg bij de NS gebleven, want wilde heel graag met de Evo op de NS in de sneeuw......... :hmmm:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 20 dec 2009, 20:54

Michel Huisman schreef:
Mark 320iS schreef:
Dit is gewoon in het vijlenerbos, gaaf man! Ook op een zomeravond een heerlijk stukje om te scheuren by the way.
Klopt idd, heerlijk stuk weg. Beetje testcircuit haha.. vooral in de kleine uurtjes..
Ja, op een zondagmiddag hoef je er niet te komen, dan is zo ongeveer heel bejaard limburg op de weg. Door de korte bochten wel een beetje onoverzichtelijk, daardoor moet je er behoorlijk wat reserve houden.

Knot

Bericht door Knot » 20 dec 2009, 20:54

Keek net ff op flitsservice.nl maar nu heeft men t ineens niet zo druk meer met flitsen als er nix te verdienen valt...!

Laurens

Bericht door Laurens » 20 dec 2009, 20:58

Helaas gaat het hier niet meer lukken om nog te gaan spelen, auto staat echt helemaal vast, vanmiddag al half uur bezig geweest met 4 man om een auto van het terrein af te krijgen en die stond halverwege..

De Berlingo van het bedrijf met winterbanden kwam er dan weer wel zo doorheen maar dat is dan ook wel fwd...
Toch wel duidelijk dat winterbanden nu wel nodig zijn

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 20 dec 2009, 21:00

Geen één melding vandaag! :shock:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 20 dec 2009, 21:05

Ernst Jan Dekker schreef:Geen één melding vandaag! :shock:
Ja, en hoe hard hadden we staan roepen als ze zo dom waren geweest om onze belastingcenten uit te geven aan het salaris van een flitsdiienaar? Precies ja.

FrankS

Bericht door FrankS » 20 dec 2009, 21:09

Knot schreef:Keek net ff op flitsservice.nl maar nu heeft men t ineens niet zo druk meer met flitsen als er nix te verdienen valt...!

lekker knallen dan :df:

Marc R

Bericht door Marc R » 20 dec 2009, 21:11

k denk dat dit topic het topic van vorig jaar over het nut van winterbanden wel beantwoord..... :bag: :bag:

Iemand die nu nog zegt dat winterbanden niet..........laat ook maar. :bag:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2009, 21:14

Prachtige foto`s ...........................keep them comming................

Nog even met de M3 naar buiten geweest, viel reuze mee, hier is maar een fractie van de sneeuw gevallen, allemaal goed te doen.............

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 20 dec 2009, 21:14

Emiel schreef: Ik zat te twijfelen vandaag of ik naar Eifel zou gaan of dat stukje circuit eens zou pakken, maar toch eiffel. Misschien morgen eens of volgend weekend :df:
Als je zou gaan.. houd er rekening mee dat het momenteel verboden toegang is.. niet dat ze met de Golfjes tot boven kunnen komen haha.. nevernooitniet.. maar goed, you never know..

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 dec 2009, 21:26

Metchu schreef:SNEEUW!

Afbeelding
IJS!
Afbeelding

Moet zeggen dat de Falkens(6,7mm) het best redelijk doen met dit weer...

Snipe

Bericht door Snipe » 20 dec 2009, 21:27

Mark Nauta schreef:Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan met de SBS6 Winterparade die hier om de hoek van start gaat :P
Jammer, zien we je weer niet in Hart van Nederland.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 dec 2009, 21:33

Damn, veel lol er aan beleefd, maar er nu ECHT helemaal klaar mee.
- Vast komen te zitten op een landweg, omdat de verse sneeuw daar +40cm was door stuiven, doordat deze weg laag en afgelegen is was, was terugrijden geen optie, enige optie was meer vaart -> resultaat een sneeuwschuiver Caddy @ 100kmph waarbij de sneeuw over de motorkap naar de zijkanten vloog. Broertje trots op z'n winterbandjes ging er ff met de funfer naar toe en kwam vast te zitten, ook vanwege te weinig bodemvrijheid, maar naar kwartiertje stoeien kwam ook die weer bij de openbare weg aan.
- Om onze loods te bereiken dien je 'rechtsaf' op de rotonde te gaan, echter hebben ze zowel het fietspad als weg sneeuwvrij geschoven voor 'rechtdoor, om dus richting onze loods te gaan, moest ik met volle vaart door een sneeuwmuur heen om het een beetje vrij te krijgen, door deze mooie wal is onze loods echter tijdelijk niet bereikbaar voor vrachtauto's (i-de-aal). 20eu betaald voor een man met een sneeuwschuiver om ipv rechtdoor ook ff rechtsaf en links te doen; ging goed tot hij zag dat wij halverwege een auto in de greppel hadden, man is gekeerd en heeft 'linksaf' niet meer gedaan :(. Hierdoor overigens ook 2 uur als een wilde geveegd om het laatste stukje even vrij te krijgen :P.
- Crafter met broertje tot 3 keer toe uit de greppel moeten halen, weg loopt iets bol, waarbij echt schuin richting de sloot, normaal geen prob maar met sneeuw dat zo hoog staat loopt het allemaal wat anders. Het slepen op dergelijke wegen valt ook niet echt mee (waar is die beruchte sti als je 'm nodig hebt ;)). Toch wel vervelend dat zodra alleen de koppeling al op aan het komen was, de auto richting de greppel ging (op meest vervelende moment nog 5cm voor de 2-3 meter diepe greppel :(.

Nu weer thuis en ff helemaal los gegaan met de auto vanzelfsprekend :), maakt een hoop ellende goed, maar verwacht een hoop ellende voor morgen :(.

Hugo Bos schreef:Hard gaat het niet, maar leuk is het wel :D

Fun boven alles :), maar raak je nu bij 1 minuut en een beetje zo'n paaltje?

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 20 dec 2009, 21:43

Stoeprandje denk ik.. Met als resultaat vliegend gereedschap? :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 dec 2009, 21:47

Na heeeeeeel de dag binnen te hebben gezeten was ik het zat en deed ik een poging om de woonwijk uit te rijden en een beetje fun ergens opzoeken..

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam echt niet verder dan deze punt...

Afbeelding

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 dec 2009, 21:53

Xave30 schreef:Na heeeeeeel de dag binnen te hebben gezeten was ik het zat en deed ik een poging om de woonwijk uit te rijden en een beetje fun ergens opzoeken..
Ik kwam echt niet verder dan deze punt...
Gewoon ff doorzetten en op naar Duiven ;), kan je toch eigenlijk niet laten met een RWD :).

Joop

Bericht door Joop » 20 dec 2009, 22:09

Morgen denk ik maar een sneeuwschuif op de auto zetten... :wink: : de sneeuw komt hier nu echt met schepladingen uit de lucht zetten...

Ahmed

Bericht door Ahmed » 20 dec 2009, 22:09

Komen een paar vids, kan het allemaal nog niet zo goed, maar wel erg veel fun gehad.

Xave30

Bericht door Xave30 » 20 dec 2009, 22:10

Mooi Ahmed!

Wou ik ook gaan doen :oops:
Gewoon ff doorzetten en op naar Duiven ;), kan je toch eigenlijk niet laten met een RWD :).
Parking IKEA/Makro?
Laatst gewijzigd door Xave30 op 20 dec 2009, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie