Kijk dit is nog eens SUPER seven
Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Kijk dit is nog eens SUPER seven
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Wauwie!! Die rode is echt zó briljant gaaf 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Als ik voor de keuze kwam te staan zou het zonder twijfel de Caterham worden. Niet omdat ik de Donkervoort niet mooi vind, integendeel zelfs. Alleen roepen de Donkervoorts bij mij altijd een klein beetje het gevoel op van speelgoed voor de 'betere' beurs die toch wel gezien wil worden. De Caterham heeft in mijn ogen een ":fy: laat mij maar rijden" imago. Een wagen waarbij je het dak eraf gooit, juist omdat het is gaan regenen. Past meer bij me.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
De GT wordt wel schrikbarend duur, maja dat waren de gewone versies al zie bv de 260R? of wat was dat, dan zeg ik ook doe mij maar een caterham en de rest van het geld in men zak
Echter de GT heeft iets wat die anderen nog niet echt hebben...en iets aparts kost geld, ik geloof vanaf 120.000,-euro incl, tot 190.000,-euro incl
was ik maar een Ford CEO, ook al draaien ze dik verlies toch ff jaarlijks 15.000.000,- dollar per jaar aan bonus
man man hoop dat dat tijdperk snel voorbij is....

Echter de GT heeft iets wat die anderen nog niet echt hebben...en iets aparts kost geld, ik geloof vanaf 120.000,-euro incl, tot 190.000,-euro incl

was ik maar een Ford CEO, ook al draaien ze dik verlies toch ff jaarlijks 15.000.000,- dollar per jaar aan bonus

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
120-190k. Sorry hoor, dat gaat echt nergens meer over. Wat een prijzen! 

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Duur ofniet, ik zie mezelf wel zitten in zo'n Donkervoort. Die ene met 'normaal' dak dan, Ik houd wel van een beetje warmte in de auto, is wat lekkerder cruisen als het koud is/winter. En de vorm ervan staat mij ook wel aan.
Nog eve doorsparen en maar eens eentje aanschaffen in het jaar 2030 ofzo
Nog eve doorsparen en maar eens eentje aanschaffen in het jaar 2030 ofzo
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Hier wordt je toch bang van!!!!!!!!! Wat een schitterend apparaat!

Eerste Donkervoort D8 GT in straatuitvoering naar klant
Lelystad, 3 december 2008 - Het prototype van de Donkervoort D8 GT was voor het eerst te zien op Salon de l’Automobile in Genève in 2007. De reacties van pers en publiek waren lovend en ruim een jaar lang werd hard gewerkt aan de doorontwikkeling en het productierijp maken van de auto. Eind november wordt de eerste D8 GT in straatuitvoering afgeleverd aan een Nederlandse klant. In de tussentijd heeft Donkervoort Racing met enkele D8 GT4’s succesvol deelgenomen aan het FIA GT4
kampioenschap.
Met de komst van de Donkervoort D8GT komt de romantiek van de GT’s uit het verleden weer terug. Het is onderhuids een pure race auto, maar tegelijkertijd is het een auto die uitermate geschikt is om heerlijk door bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk of Italië te rijden. Maar de eerste straatversie die eind november wordt afgeleverd is niet zomaar een D8 GT. Want ter ere van het 30 jarig bestaan van het merk Donkervoort komt in eerste instantie een gelimiteerde serie van 30 D8 GT’s op de markt in GT4 uitvoering. De GT4 uitvoering is herkenbaar aan de tien centimeter bredere neus in vergelijk met de standaard D8 GT De neus van de GT4 geeft hierdoor ruimte aan extra grote zij radiateurs voor de olie en waterkoeling. Deze neus is net zoals de carrosserie gemaakt uit een speciale pre-preg koolstof. De D8 GT4 is gebaseerd op de standaard D8 GT. Na de kentekenregistratie worden de auto’s door Donkervoort Racing in samenwerking met de klant ‘ge-customised’ tot de gewenste GT4 weguitvoering. De D8 GT is door de toepassing van F1 pre-preg koolstof en kevlar materialen de lichtste GT ter wereld.
De slechts 650 kg wegende GT bezit een ongekend hoge stijfheid en passieve veiligheid Tot in de kleinste details is geprobeerd gewicht te besparen en sterkte toe te voegen. Zo wegen de speciaal voor Donkervoort uit smeed aluminium gefabriceerde 17” wielen van het Japanse merk RAYS slechts 6 kilogram per stuk.
Familiegevoel
Donkervoort Racing heeft het eerste race seizoen in het FIA GT4 kampioenschap succesvol afgesloten met podiumplaatsen tijdens alle races. Ook volgend jaar wil Donkervoort in dit kampioenschap gaan rijden met vier D8 GT4 race auto’s. Een aantal professionele coureurs heeft interesse om het volgende raceseizoen voor Donkervoort te rijden, maar ook minder professionele coureurs krijgen de kans om na een trainingsperiode uiteindelijk in de FIA GT4 aan de start te verschijnen. Het is de vertrouwde succesformule die ook in de Donkervoort Cup (1993-2001) werd gehanteerd. Rijders met weinig race ervaring worden door middel van een intensieve training klaargestoomd voor de racerij. Einddoel van deze training is het behalen van de internationale C-licentie. Ook hebben de rijders voor een groot deel zelf de kosten in de hand. In teamverband wordt bepaald welke investeringen worden gedaan. Hierdoor wordt een sterk gevoel van betrokkenheid gecreëerd. Een uniek familiegevoel, zowel tijdens de races maar ook daarbuiten.
Events
Tevens bieden deze internationale FIA GT4 race evenementen veel mogelijkheden voor bedrijven ,die deze unieke sfeer willen meemaken. Donkervoort Events, dat zich bezighoudt met de organisatie van alle internationale Donkervoort evenementen, heeft haar al brede programma uitgebreid met dit internationale GT4 evenement.


Eerste Donkervoort D8 GT in straatuitvoering naar klant
Lelystad, 3 december 2008 - Het prototype van de Donkervoort D8 GT was voor het eerst te zien op Salon de l’Automobile in Genève in 2007. De reacties van pers en publiek waren lovend en ruim een jaar lang werd hard gewerkt aan de doorontwikkeling en het productierijp maken van de auto. Eind november wordt de eerste D8 GT in straatuitvoering afgeleverd aan een Nederlandse klant. In de tussentijd heeft Donkervoort Racing met enkele D8 GT4’s succesvol deelgenomen aan het FIA GT4
kampioenschap.
Met de komst van de Donkervoort D8GT komt de romantiek van de GT’s uit het verleden weer terug. Het is onderhuids een pure race auto, maar tegelijkertijd is het een auto die uitermate geschikt is om heerlijk door bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk of Italië te rijden. Maar de eerste straatversie die eind november wordt afgeleverd is niet zomaar een D8 GT. Want ter ere van het 30 jarig bestaan van het merk Donkervoort komt in eerste instantie een gelimiteerde serie van 30 D8 GT’s op de markt in GT4 uitvoering. De GT4 uitvoering is herkenbaar aan de tien centimeter bredere neus in vergelijk met de standaard D8 GT De neus van de GT4 geeft hierdoor ruimte aan extra grote zij radiateurs voor de olie en waterkoeling. Deze neus is net zoals de carrosserie gemaakt uit een speciale pre-preg koolstof. De D8 GT4 is gebaseerd op de standaard D8 GT. Na de kentekenregistratie worden de auto’s door Donkervoort Racing in samenwerking met de klant ‘ge-customised’ tot de gewenste GT4 weguitvoering. De D8 GT is door de toepassing van F1 pre-preg koolstof en kevlar materialen de lichtste GT ter wereld.
De slechts 650 kg wegende GT bezit een ongekend hoge stijfheid en passieve veiligheid Tot in de kleinste details is geprobeerd gewicht te besparen en sterkte toe te voegen. Zo wegen de speciaal voor Donkervoort uit smeed aluminium gefabriceerde 17” wielen van het Japanse merk RAYS slechts 6 kilogram per stuk.
Familiegevoel
Donkervoort Racing heeft het eerste race seizoen in het FIA GT4 kampioenschap succesvol afgesloten met podiumplaatsen tijdens alle races. Ook volgend jaar wil Donkervoort in dit kampioenschap gaan rijden met vier D8 GT4 race auto’s. Een aantal professionele coureurs heeft interesse om het volgende raceseizoen voor Donkervoort te rijden, maar ook minder professionele coureurs krijgen de kans om na een trainingsperiode uiteindelijk in de FIA GT4 aan de start te verschijnen. Het is de vertrouwde succesformule die ook in de Donkervoort Cup (1993-2001) werd gehanteerd. Rijders met weinig race ervaring worden door middel van een intensieve training klaargestoomd voor de racerij. Einddoel van deze training is het behalen van de internationale C-licentie. Ook hebben de rijders voor een groot deel zelf de kosten in de hand. In teamverband wordt bepaald welke investeringen worden gedaan. Hierdoor wordt een sterk gevoel van betrokkenheid gecreëerd. Een uniek familiegevoel, zowel tijdens de races maar ook daarbuiten.
Events
Tevens bieden deze internationale FIA GT4 race evenementen veel mogelijkheden voor bedrijven ,die deze unieke sfeer willen meemaken. Donkervoort Events, dat zich bezighoudt met de organisatie van alle internationale Donkervoort evenementen, heeft haar al brede programma uitgebreid met dit internationale GT4 evenement.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Toevallig dit weekend naar die GT4 races zitten kijken. Ging wel goed met de Donkervoorts met Denis Donkervoort zelf en naamgenoot Stéphane Winterberger achter het stuur. Zijn trouwens echt leuke races om naar te kijken op MotorsTV, met zoals het leek zelfs Murray Walker als commentator.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009



uitermate bruut....zo wil ik hem ook wel graag in deze kleurstelling enz...over 5 jaar misschien de eigenaar maar eens aanspreken


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
+1Mark Nauta schreef:Hier wordt je toch bang van!!!!!!!!! Wat een schitterend apparaat!
Niet normaal die voorkant. En wat een geil stuurtje

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Gruwelijk, wat een wagen!
Wat een ontzettend gaaf apparaat
Ik wil er een!
(Zoals rene zegt; ik euhmmm... doe ma 15 jaar;))

Wat een ontzettend gaaf apparaat

Ik wil er een!
(Zoals rene zegt; ik euhmmm... doe ma 15 jaar;))
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Idd Allen, perfecte analyse, kijk mij in mijn donky door Aerdenhout rijden 
Lekker raggen met een Westfield, voor een goede prijs. Gebruiken waar de auto voor gemaakt is.
Michel

Lekker raggen met een Westfield, voor een goede prijs. Gebruiken waar de auto voor gemaakt is.
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
ff maar een update van die nog steeds zo fraaie Donkervoort D8 GT




onderstaand ook een vreemde plek voor een nummerplaat

mooi man





onderstaand ook een vreemde plek voor een nummerplaat

mooi man
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
allen schreef:Als ik voor de keuze kwam te staan zou het zonder twijfel de Caterham worden. Niet omdat ik de Donkervoort niet mooi vind, integendeel zelfs. Alleen roepen de Donkervoorts bij mij altijd een klein beetje het gevoel op van speelgoed voor de 'betere' beurs die toch wel gezien wil worden. De Caterham heeft in mijn ogen een ":fy: laat mij maar rijden" imago. Een wagen waarbij je het dak eraf gooit, juist omdat het is gaan regenen. Past meer bij me.

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Dat veranderd toch niets aan de situatie?!





-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Van geen geld? 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Onder andere... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
wat koste die 270 pk versie van de GT4 als getoond ook alweer in NL rond de ton toch?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Valt mee dan...

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
ruilhandel 
kwam net al tegen op het net daar schrijven ze over tussen de 120.000,-euro en 190.000,-euro ligt er aan welke uitvoering 180<>270pk en rest.
dus toch vrij fors...dacht namelijk ook ergens te lezen 90.000,-euro maar das zonder bpm/btw

kwam net al tegen op het net daar schrijven ze over tussen de 120.000,-euro en 190.000,-euro ligt er aan welke uitvoering 180<>270pk en rest.
dus toch vrij fors...dacht namelijk ook ergens te lezen 90.000,-euro maar das zonder bpm/btw

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Vernieuwde diffusor voor Donkervoort D8 GT lelystad - Donkervoort is geen merk dat verbeteringen bundelt om vervolgens als tussentijdse opfrisser te presenteren. Zodra de sportwagenfabrikant uit Lelystad een verbetering ziet, wordt die subiet op alle auto's doorgevoerd. Vandaar dat de D8 GT nu een nieuwe diffusor krijgt.
De Nederlandse sportwagenbouwer heeft de aerodynamica onder de auto verder verbeterd, wat voorkomt uit de toepassing van een nieuwe diffusor. Het exemplaar is breder dan tot op heden is gemonteerd en dat komt volgens het merk ook de looks ten goede. De sportcoupé oogt nu een fractie breder, maar is dat zeker niet.
Donkervoort monteert de vernieuwde diffusor op de productie-auto's, maar niet voordat het item debuteert op de racewagen. De fabrikant neemt in januari deel aan de 24 Hours of Dubai. Voor de lange-afstandsrace is D8 GT grondig herzien. Zo zijn remmen, brandstofleidingen en chassis aangepast om een heel etmaal te kunnen racen in het warme weer. Achter het stuurwiel kruipen Peter Kox (NL), Nico Pronk (CH), Stéphane Wintenberger (F) en Denis Donkervoort (NL). De race wordt gehouden op 14, 15 en 16 januari 2010 op het ultramoderne Dubai Autodrome
nieuwe diffuser staat hem goed, maar die uitlaat...als die gaat vlammen zo in de carros

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
Huh....is de uitlaat dat dingetje rechts .... of zie ik nog 2 pijpen aan de onderkant?
Ik vindt met zo'n auto toch gewoon 2 dikke pijpen die je goed kan zien!
Ik vindt met zo'n auto toch gewoon 2 dikke pijpen die je goed kan zien!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
heb de foto iets vergroot en lichter gemaakt...duifjes.com schreef:Huh....is de uitlaat dat dingetje rechts .... of zie ik nog 2 pijpen aan de onderkant?
Ik vindt met zo'n auto toch gewoon 2 dikke pijpen die je goed kan zien!
2 onderste dingen lijken mij krikpunten ofzo?
de uitlaat is schijnbaar toch dat pijpje links...
zal wel met gewicht en flow te maken hebben...
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009
De 12 jld 1 heb ik van het jaar op zandvoort zien staan en samen met Mark Nauta heb ik er even naar staan te kijken.
Ik vind het een heel gaaf ding om te zien maar was toch wel en beetje teleurgesteld over hoe de auto in elkaar zat.
Volgens mij was dit nog een test model maar sommige dingen zaten mijn inziens toch een beetje knullig inelkaar en je zag toch ook wel al slijtage sporen.
Ging deze wagen niet dik over de ton kosten?
Voor dat geld vind ik de afwerking beneden peil.
Wat de zilveren betreft zouden die potten onder de auto wel een het jack system kunnen zijn.
Er zit ook zo`n koperkleurig ventiel aan de achterkant waar de luchtslang op kan om hem op te krikken.
Ik vind het een heel gaaf ding om te zien maar was toch wel en beetje teleurgesteld over hoe de auto in elkaar zat.
Volgens mij was dit nog een test model maar sommige dingen zaten mijn inziens toch een beetje knullig inelkaar en je zag toch ook wel al slijtage sporen.
Ging deze wagen niet dik over de ton kosten?
Voor dat geld vind ik de afwerking beneden peil.
Wat de zilveren betreft zouden die potten onder de auto wel een het jack system kunnen zijn.
Er zit ook zo`n koperkleurig ventiel aan de achterkant waar de luchtslang op kan om hem op te krikken.
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 23 mei 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten