Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Donkervoort D8 GT officiele lancering begin 2009

Bericht door GTRene » 11 mei 2007, 12:39

Wie gaat er nog meer mee naar de M&G van autovisie bij Donkervoort op Zaterdag 02 Juni erg interessant en de nwe GT gesloten Donkervoort zal daar ook zijn, de dag begint daar om 09u, ik heb me zojuist opgegeven, hier het programma...

09u = Ontvangst met koffie enzo(kosten voor die dag (5,-eu ivm met drinken enzo gewoon daar te betalen)
Joop Donkervoort
Pascallaan 96
LELYSTAD

09:30 = voorstellen van en stellen van vragen aan de redactie

10u = Introductie door Joop Donkervoort

!0 tot 12u = Meet & Greet en bezichtiging fabriek en showroom

12u + afsluiting van de dag dus 1 hele morgen en daarna weer vrij man :wink:

Dus lijkt dat je ook wat? reageer dan met een mailtje naar;

h.louwaard@autovisie.nl

cargreetings
René

[img:500:280]http://www.donkervoort.nl/images/cars/D8GT/1.jpg[/img]
[img:500:280]http://www.donkervoort.nl/images/cars/D8GT/2.jpg[/img]
[img:500:280]http://www.donkervoort.nl/images/cars/D8GT/5.jpg[/img]
[img:500:280]http://www.donkervoort.nl/images/cars/D8GT/3.jpg[/img]

http://www.donkervoort.nl/cars/d8gt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ow en inschrijven is al voldoende, je krijgt verder geen uitnodiging, en kunt dan gewoon komen je naam is dan daar bekent, dus lekker vrij zeg maar :wink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 19 nov 2008, 11:00, 4 keer totaal gewijzigd.

Harrie

Bericht door Harrie » 11 mei 2007, 14:38

Van waaruit komt dit bericht eigenlijk? Staat er een oproep in de autovisie? Ik heb die namelijk nog niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2007, 14:50

Harrie schreef:Van waaruit komt dit bericht eigenlijk? Staat er een oproep in de autovisie? Ik heb die namelijk nog niet.
Yep werd een tijd geleden al in autovisie vermeld en nu een officiele in autovisie nr 10 bladzijde 83 het nwste nummer.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 mei 2007, 20:56

zal er denk ik niet bijzijn, maar die coupe vindt ik echt geweldig.. ben bang dat ik daar alleen NOOIT inkom met mijn flexibele lichaam... :shock:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 11 mei 2007, 21:05

Super!
Ik zal even kijken als dat wat gaat lukken...
Je hoeft niet lid te zijn van Autoweek oid? (ik lees hem via de leesmap :S)

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 11 mei 2007, 22:49

Damn! Waarom nou weer op zaterdag?
Dan moet ik werken.

Ben er al wel twee keer geweest, maar toch...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2007, 23:03

Zo te lezen hoef je geen lid te zijn, gewoon zeggen in je mail met hoeveel je komt en je naam e.d. en dan kom je al binnen ze willen weten met hoeveel ze rekening moeten houden...

I wonder why I like the D8 GT ;

[IMG:500:345]http://img144.imageshack.us/img144/3599 ... 8gthd3.jpg[/img]
[img:500:280]http://www.donkervoort.nl/images/cars/D8GT/1.jpg[/img]
[IMG:500:265]http://img117.imageshack.us/img117/889/ ... sd8ab8.jpg[/img][/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 12 mei 2007, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 11 mei 2007, 23:04

Zelf vind ik de Hartge toch wel een heel stuk fraaier dan de Donkervoort...

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2007, 23:13

Wim te Riet schreef:Zelf vind ik de Hartge toch wel een heel stuk fraaier dan de Donkervoort...
thx en zal ook zeldzamer zijn, maar deze Donkervoort kan mooi zijn mede door zijn super lage gewicht en toch een dak en redelijk comfortable voor een auto van dit kaliber, en misschien wel makkelijk fun bij ook lage snelheden, tevens een ultiem trackday tool die makkelijk te plaatsen is lijkt me...maargoed moet eerst een kijken en dan jaren wachten tot ie 2d hands betaalbaar is haha dus eerst een 1 op 18 model lol...en later misschien ooit eens als ie bevalt in het eggie...

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 15 mei 2007, 16:59

Wim te Riet schreef:Zelf vind ik de Hartge toch wel een heel stuk fraaier dan de Donkervoort...
:lol: Dat moet wel een grapje zijn!! :!:

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 15 mei 2007, 19:27

Stevenflappy schreef:
Ik ben bloedserieus.

Sterker: ik vind de Donkervoort spuuglelijk! :twisted:

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 15 mei 2007, 19:44

:oops: :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2007, 20:03

Thx Wim, ik vind ook elke keer als ik naar mijn Hartge kijk dan val ik weer in love...en als ik gas geef helemaal, vandaag ook raampjes los en lekker korte stukken acceleren, en Thor the God of Thunder horen brullen :twisted: heerlijk :wink:
En dat kontje en die taile :oops: :lol: en dan de wielen..19inch :wink:

Joop

Bericht door Joop » 15 mei 2007, 20:08

GTRene schreef:Thx Wim, ik vind ook elke keer als ik naar mijn Hartge kijk dan val ik weer in love...en als ik gas geef helemaal, vandaag ook raampjes los en lekker korte stukken acceleren, en Thor the God of Thunder horen brullen :twisted: heerlijk :wink:
En dat kontje en die taile :oops: :lol: en dan de wielen..19inch :wink:
Ik hoor het al je bent nog smoorverliefd op het apparaat (niet zo gek trouwens :wink: ), dus geniet ervan zolang je hem nog hebt.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2007, 20:30

Ja zeker, daarom ik doe hem niet zomaar weg natuurlijk, van de 116 auto's die ik heb gehad is dit echt de beste meest voelbare all rounder en entertainer, daar komt geen M5 of M6 of zelfs een Z06 of Dodge Viper bij in de buurt, ik ben er erg happy mee maar mijn hersenen werken anders dus ook zakelijk en verhelderend ben ook een denker maar waardeer dat ik deze kanjer mocht en nog steeds mag rijden, ben ook nuchter en wil het heel houden en best een verantwoording zo'n zeldzame kar...

Maar als ik redelijk wat meer krijg en niet teveel km maak dan kan ik nog langer van leuke auto's blijven genieten...dus somtimes it has to go for the right price :shock:

Dinkel

Bericht door Dinkel » 19 mei 2007, 17:42

Helaas heb ik een feestje . . . Veel plezier!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 mei 2007, 18:20

Stevenflappy schreef:
Ik kan niet anders dan het er mee eens zijn

dat de Donkervoort er niet uitziet. Lijkt wel een prop uit Terminator 4.: :?

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2007, 19:04

Mari Oh Oh! schreef:
Stevenflappy schreef:
Ik kan niet anders dan het er mee eens zijn

dat de Donkervoort er niet uitziet. Lijkt wel een prop uit Terminator 4.: :?
Soms is dat wel leuk zoiets stealthy misschien niet echt mooi, maar weer zo strange en apart dat het weer bijzonder wordt op een bepaalde manier, en dat vind ik weer leuk, althans dat moet ik nog zien natuurlijk als ik hem in het echt zie, dat gevoel wil ik weten en als ik denk van hm...dan kan ie van de lijst :lol: en hoef ik er niet aan te denken als ik dat apparaat weer zie op een foto enzo, net als een vrouw die moet je echt zien en meemaken voor je er meer iets echt bij kan voelen :twisted:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 mei 2007, 21:15

Ik vind beide auto's mooi, zowel de Z3 Coupe als de D8 GT. Met beide zou ik wel kunnen leven. Voorkeur zou uitgaan naar de D8 GT toch.

h.louwaard heb ik trouwens eergisteren nog gezien maar niet @autovisie.nl

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mei 2007, 01:43

Stéphane schreef:Ik vind beide auto's mooi, zowel de Z3 Coupe als de D8 GT. Met beide zou ik wel kunnen leven. Voorkeur zou uitgaan naar de D8 GT toch.

h.louwaard heb ik trouwens eergisteren nog gezien maar niet @autovisie.nl
Op papier is zo'n D8 GT gewoon erg speciaal, lichtgewicht met veel mogelijkheden, en met vast dak! en ringtool en apart niet alledaags dus wel geschikt, maar moet hem nog zien en voelen hoe het aanvoelt, want als het net als bv een ferrari gedachte is en ik wil er 1 kopen een 355GTB destijds en ging erin zitten maar voelde niet goed en lang geen z3 m coupe dus niet gedaan...net als de 911 GT3 966 eerste model zelfde teleurstelling al zal die goed rijden maar moet me ook goed passend voelen en een heerlijke klik voelen met zo'n apparaat naam zegt me niet zoveel, tgaat om het algemene gevoel 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mei 2007, 13:12

Lijkt me een leuk dagje, denk dat ik me wel opgeef.

Vind zelf de Z3 ook een stuk mooier, maar de D8 is natuurlijk nog wat bruuter.

Joop

Bericht door Joop » 20 mei 2007, 15:12

Heb zelf op 2 juni andere zaken op de planning staan, anders was ik zeker even langs gegaan. Die Joop maakt toch leuk speelgoed.

Die D8 GT is een "Transformer-mobiel" eerste klas en racer voor die-hards. Auto is daardoor niet vergelijkbaar met de Hartge.
De Z3 coupe / Hartge Z3 vind ik toch echt wel beter geslaagd.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2007, 14:53

Vandaag dus Donkervoort dag 8)
Vroeg uit de veren helaas want het was van 9 tot 12u en 08:30 was ik er al, twas rustig op de weg :lol:
Wat leuke dingen gezien, met als topper de Donkervoort D8 GT wilde kijken of het wat voor mij kon zijn...nee dus...euhm ok jazeker dus :wink: wat een gaaf apparaat! ze moesten alleen nog wat dingen erop zetten om het af te maken, sluitingen voor de raampjes in het dak en zijkant..maar daar hadden ze nog niet wat voor ik vroeg ernaar tijdens de vragen ronde net als sluitingen..hadden ze nog niet, waarop ik wat voorstelde..Joop zei ow..kappen we hier ik spreek je zo even persoonlijk :lol: dus nadied(het was druk) kwam Joop en ik vertelde mijn iedeën wat ik wel eens op andere oudere auto's heb gezien en wat perfect daarop zou passen...hij was enthousiast, en vroeg of ik van een of andere autofabrikant was 8) ik nee, heb alleen 116 auto's gehad en knutsel wel eens wat in elkaar haah...dus ben benieuwd wat ie er mee gaat doen, ik had eigenlijk mijn kaartje ook aan hem moeten geven, maarja...
Trouwens wel aan Ton Roks gegeven en gevraagd wanneer de Hartge aan de beurt is, hij zij dat ie de mail nog wel had maar dat ze erg druk waren en veel dingen hadden, maar wel geintresseerd was en het nog eens ging bekijken.
En nog iets goeds opgemerkt door een bewonderraar van mijn auto, ik trok de kap open ...ineens heel veel lui er omheen en 1 viel op dat als ik veel gas gaf de aanzuigbuis bijna helemaal inklapte!! dus afkneep, en dat kon ik zelf niet zien, zag wel dat er soms een deuk inzat..dus hij gas geven en ik kijken en chips! voor de helft dicht! dus knijpt damn af...dus weer wat goeds om het nog beter te krijgen, moet dus de aanzuigbuis sterker maken en met 2 stalen ringen versterken zodat ie niet indeukt, das een iets zwakkere plek van rond naar ovaal en daar klapt ie voor de helft in tijdens heftig aanzuigen, dus werkt ook als restrictor...dus voor verbetering vatbaar...dus al met al een goede dag voor me, en ff lekker dat beest uitgelaten :lol:
Ow en Joop heeft een leuke Dochter haha :wink: :oops: :P

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 jun 2007, 16:51

Mooi verhaal Rene!

Kun je nagaan hoe je aanzuigbuis in elkaar geknepen wordt als je belast volgas geeft, dan blijft er echt niet veel van over. Snel iets aan doen dus ;)

Zou inderdaad gaaf zijn als de Hartge in de AV komt te staan!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 02 jun 2007, 17:34

Leuk verhaal man! Even de Donkervoort-engineer uithangen, ach ja doe hier eens wat met inlaten van dikke Z3's, bouw daar ff een Donky je kent het wel :wink:

Lekker bezig 8)

Plaats reactie