BMW elektro-proefballonnetje: Concept ActiveE (1 Serie)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Concept ActiveE

nee, laat maar zitten
2
18%
een elektro-auto spreekt me wel aan, maar deze niet
1
9%
eindelijk Freude am Fahren in een elektro-auto
8
73%

Totaal aantal stemmen: 11

DF@news

BMW elektro-proefballonnetje: Concept ActiveE (1 Serie)

Bericht door DF@news » 17 dec 2009, 13:01

Afbeelding

BMW laat weer eens een elektro-proefballonnetje op. Door de jaren heen hebben we al veel elektrische BMW's gezien, die één ding gemeen hadden: nooit gingen ze in productie. BMW beweert nu echter serieuze plannen te hebben voor een elektrisch submerk.
Om die reden presenteerde het merk in de afgelopen tijd al een elektrische Mini en de C1-E, een elektrische versie van de geflopte C1. Aan dat rijtje wordt nu de elektrische 1 Serie toegevoegd: de BMW Concept ActiveE.

BMW beweert dat het aloude 'BMW maakt rijden geweldig' ook voor deze auto geldt. De elektro-1 heeft achterwielaandrijving en een vermogen van 170 pk, met een koppel van 250 Nm. De actieradius bedraagt 160 kilometer, het opladen duurt 3 uur.

Met een uitgebreide versie van ConnectedDrive moet het volgens BMW mogelijk zijn de auto normaal te gebruiken. De oplaadpunten zijn via de navigatie te vinden. Ook kun je met je mobiele telefoon contact maken om te zien hoe het met de accuspanning is.

Omdat de hele wereld moet weten dat je in een elektrische auto rijdt, heeft BMW het design van de 1 Coupé hierop afgestemd.

[imghttp://www.youngtimerassociation.net/wp-conten ... ighres.jpg][/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's van de BMW Concept ActiveE vind je op http://www.youngtimerassociation.net/in ... aren-heen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door DF@news op 17 dec 2009, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Re: BMW elektro-proefballonnetje: Concept ActiveE

Bericht door Knot » 17 dec 2009, 13:47

Ziet er wel geinig uit, alleen die 145km/u niet, maar dat is natuurlijk gedaan om de actieradius nog een beetje acceptabel te houden.

Ding zou gewoon 200 moeten lopen. 260 hoeft niet maar 180 of 200 zou prima zijn.

Youtube filmpjes nog niet beschikbaar neem ik aan?

Louis

Bericht door Louis » 17 dec 2009, 14:23

Leuk, 145km/h is hard zat om mee te beginnen. daarboven zal het wel zo vreselijk veel vermogen kosten dat je actieradius helemaal om zeep geholpen wordt.

100% electro dus, ipv hybride spul. Vraag me af hoe het zit met deze koude weersomstandigheden. onze huidige auto's verspillen zoveel energie in warmte dat we daarmee ons interieur lekker kunnen warm stoken.

Maar met buiten -5 in 100km/h rijwind vraag ik me af hoe ze dat willen warm stoken. Die electromotoren zullen wel bij het wiel gemonteerd zitten, en geven volgens mij nooit warmte genoeg af om het binnen in de auto warm te krijgen, misschien een aparte kachel. kost je alleen wel 2KW lijkt me.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 dec 2009, 14:24

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW elektro-proefballonnetje: Concept ActiveE (1 Serie)

Bericht door romo » 17 dec 2009, 15:08

Een 1er.............

Elektrisch............

Hoeveel kan een mens verdragen?.......................... :mrgreen:

Als ik elektrisch wil pak ik de staafmixer wel, of de tandenborstel, wat vrouwen elektrisch pakken wil ik niet weten....................(TMI; lees; To Much Information............... :roflol: )

Joop

Bericht door Joop » 17 dec 2009, 21:11

romo schreef:Een 1er.............

Elektrisch............

....
When does the hurting stop.... :mrgreen:

160km op een 'tank' is wel heel weinig; zeker op snelwegtempo ben je zo door je 'voorraad' heen.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 dec 2009, 21:32

romo schreef:Een 1er.............

Elektrisch............

Als ik elektrisch wil pak ik de staafmixer wel, of de tandenborstel, wat vrouwen elektrisch pakken wil ik niet weten....................(TMI; lees; To Much Information............... :roflol: )
Niet dat ik binnen nu en 100 jaar een elektrowaggie wil hebben, maar als het dan tóch moet..... Dan maar zo.

Rupie

Bericht door Rupie » 17 dec 2009, 21:40

Prima, ik heb geen probleem met elektrische auto's zolang er maar over nagedacht is :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2009, 23:44

ttssss...

Tom

Bericht door Tom » 17 dec 2009, 23:48

Vet ik wist niet dat de autostyle gids van 2010 al uit was! :bag:

Femme

Bericht door Femme » 18 dec 2009, 00:33

Tegelijkertijd schijnt het ontwikkelbudget voor waterstofaangedreven modellen met een verbrandingsmotor te zijn teruggeschroefd. Dat is wel jammer. Voor de liefhebbers zou een verbrandingsmotor op waterstof natuurlijk perfect zijn mits het een vergelijkbaar rendement zou kunnen leveren als waterstofauto's met een brandstofcel of elektrisch aangedreven auto's.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=331648" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie