Alleen weten de mensen hier nog steeds dat je rem wegdek langer wordt. Gevolg: Ben van achter aangereden...
Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010
- Robin Hartog
Re: SNEEUW
Sneeuw! Heerlijk om in te spelen!
Alleen weten de mensen hier nog steeds dat je rem wegdek langer wordt. Gevolg: Ben van achter aangereden...
Zo te zien is er geen schade bij mij, dus dat is een geluk bij een ongeluk. :o
- ADV
Hij werkt hopelijk zo^^
Maar door die kut banden heb ik echt amper grip..
-
Xave30
Ai. over dat gekke A2 ook nog.Robertdj schreef:Hier in Utrecht sneeuwt het ook weer. Zometeen lekker naar A'dam, joepie!
-
steve smith
Tire & Driver FAIL. Maar dat zomer RFT's nog waardelozer zijn in kou dan gewoon zomerrubber is algemeen bekend, dus ben je nou echt verbaasd?ArjandeV schreef: Hij werkt hopelijk zo^^
Maar door die kut banden heb ik echt amper grip..
- ADV
Nee niet echt, maar schijnen all season tires te zijn..
Krijg ze ook maar van de leasemij..
En driver fail omdat ik teveel gas geef? Anders mag je me daarin tips geven.. Weinig gas helpt overigs ook niet echt.. dan slipt ie ook gewoon door..
En driver fail omdat ik teveel gas geef? Anders mag je me daarin tips geven.. Weinig gas helpt overigs ook niet echt.. dan slipt ie ook gewoon door..
Laatst gewijzigd door ADV op 17 dec 2009, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- JoostSchouten
Net weer een rondje gereden met de 206. Maar nu is het bijna niet te doen, onderste laag is helemaal opgevroren. Het is echt alsof je op ijs rijdt nu.
Wel leuk om de handrem gewoon vast te zetten en een recht stuk helemaal glijdend van links naar rechts te nemen, maar veel meer zit er niet in. Bij bochtjes sta je bijna meteen achterstevoren en een paar meter te ver naar de buitenkant.
Wel leuk om de handrem gewoon vast te zetten en een recht stuk helemaal glijdend van links naar rechts te nemen, maar veel meer zit er niet in. Bij bochtjes sta je bijna meteen achterstevoren en een paar meter te ver naar de buitenkant.
- Joop
Vanavond nog even naar Arnhem geweest, maar daar is volgens mij niet half de hoeveelheid sneeuw gevallen als hier midden op de Veluwe (Ede e.o.). Uiteindelijk een centimeter of 6-7...
...moest jammergenoeg nog pakketpost wegbrengen op het industrieterrein vanavond: ofwel achter in de rij aansluiten. Anders had ik me nog even kunnen uitleven...
Wel irritant dat mensen echt super langzaam gaan rijden; ook als de weg schoner beginnen te worden; is inderdaad best glad en je mag het beetje sneeuw ook zeker niet onderschatten; maar om nou met een gangetje van 30-40 op een provinciale weg te rijden terwijl met een beetje voorbereiding en goede winterbanden het dubbele onder veilige omstandigheden prima te doen is...
Nederlanders en sneeuw: dat gaat gewoon niet samen lijkt het wel. Eén vlokje en het hele land ligt plat...
...moest jammergenoeg nog pakketpost wegbrengen op het industrieterrein vanavond: ofwel achter in de rij aansluiten. Anders had ik me nog even kunnen uitleven...
Wel irritant dat mensen echt super langzaam gaan rijden; ook als de weg schoner beginnen te worden; is inderdaad best glad en je mag het beetje sneeuw ook zeker niet onderschatten; maar om nou met een gangetje van 30-40 op een provinciale weg te rijden terwijl met een beetje voorbereiding en goede winterbanden het dubbele onder veilige omstandigheden prima te doen is...
Nederlanders en sneeuw: dat gaat gewoon niet samen lijkt het wel. Eén vlokje en het hele land ligt plat...
De Goodyears en de Dunlop SP Wintersport 3D's zijn idd. super. Heb de Goodyear's Eagle Ultragrip nu in RFT-uitvoering onder de auto liggen. Ook met de warme temperaturen een superbandje...; tenzij het te warm wordt dan wil ik de PS2's toch weer erg rap onder auto terug.steve smith schreef:Michelin Pilot Alpin is bagger. De PS2's (die ook achterhaald beginnen te worden maar ala) onder de winterbanden zijn Conti TS830, Good Year UGPerformance2 & UG 7+, Dunlop Winter D3 en Pirelli Sottozero's.Knot schreef:Maargoed, wat zijn nu de PS2's onder de winterbanden? De Pilot Wintersport?
- duifjes.com
Lijkt me dat rustig danwel geen gas geven puur alleen koppeling beter zal werken......en met zoveel gas achteruit....als ie grip had gekregen zat je dik bovenop de auto achter je....ArjandeV schreef:Nee niet echt, maar schijnen all season tires te zijn..
ps.... heb je blauwe lampen achter of is dat door de camera
-
steve smith
Zou mij benieuwen wat er gebeurt als het hier gewoon 8 weken per jaar zou sneeuwen. Dan heeft tenminste gewoon IEDEREEN een winterset in de schuur liggen, en ben je van dit gepruts af dat de lamzakken en krenten van de maatschappij het verkeer lam leggen en er nog niet op aangekeken worden ook. Nu word je raar aangekeken als je gewoon om iedereen heen rijdt, terwijl dat juist andersom zou moeten zijn.Joop schreef:maar om nou met een gangetje van 30-40 op een provinciale weg te rijden terwijl met een beetje voorbereiding en goede winterbanden het dubbele onder veilige omstandigheden prima te doen is...
Nederlanders en sneeuw: dat gaat gewoon niet samen lijkt het wel. Eén vlokje en het hele land ligt plat...![]()
- ADV
Zijn kleine ledjes achter bij de nummerplaat.. en gewoon licht bij achteruit?duifjes.com schreef:Lijkt me dat rustig danwel geen gas geven puur alleen koppeling beter zal werken......en met zoveel gas achteruit....als ie grip had gekregen zat je dik bovenop de auto achter je....ArjandeV schreef:Nee niet echt, maar schijnen all season tires te zijn..
Vind hem overigens nog aardig klinken voor een diesel
Maar zelfs op koppeling alleen krijg ik er geen beweging in.. die dingen hebben zo ontiegelijk weinig grip.. maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
In zijn 3 kom ik overigens wel redelijk vooruit..
-
Xave30
Kijk's dat moet je dan doen lijkt me. Zo kwam ik vanmorgen weg.ArjandeV schreef: In zijn 3 kom ik overigens wel redelijk vooruit..
- Wiebe GT
ArjandeV schreef:Zijn kleine ledjes achter bij de nummerplaat.. en gewoon licht bij achteruit?duifjes.com schreef:Lijkt me dat rustig danwel geen gas geven puur alleen koppeling beter zal werken......en met zoveel gas achteruit....als ie grip had gekregen zat je dik bovenop de auto achter je....ArjandeV schreef:Nee niet echt, maar schijnen all season tires te zijn..
Vind hem overigens nog aardig klinken voor een diesel
Maar zelfs op koppeling alleen krijg ik er geen beweging in.. die dingen hebben zo ontiegelijk weinig grip.. maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
In zijn 3 kom ik overigens wel redelijk vooruit..
Gewoon tractiecontrole uit, ggasgeven. Warmte overwint alles, zelfs sneeuw. Lost ook gelijk dat bandenprobleem op.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
steve smith schreef:Michelin Pilot Alpin is bagger. De PS2's (die ook achterhaald beginnen te worden maar ala) onder de winterbanden zijn Conti TS830, Good Year UGPerformance2 & UG 7+, Dunlop Winter D3 en Pirelli Sottozero's.Knot schreef:Maargoed, wat zijn nu de PS2's onder de winterbanden? De Pilot Wintersport?
egh......................wat is er mis met die Michelins..............................??
Ik rijd er anders aardig mee door de bagger...............
Heb ik GVD zo`n M3 winterset met deze banden, is het weer niet goed
Laatst gewijzigd door romo op 17 dec 2009, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
steve smith
Correctie: "moet ze rijden van de haas die het leasecontract tekent." Bij elke leasemaatschappij kun je winterrubber meeleasen. En dat is nog goedkoop ook. Voor 16" winterset hier was het €10,- per maand voor 4 jaar. Dat is op een Sprinter waar 6 stuks onder zitten, waarvan enkel de 6 banden al 1500 zouden kosten....ArjandeV schreef: maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
- Martijn_bmw
inderdaad, ieder waar naar ze geldsteve smith schreef:Correctie: "moet ze rijden van de haas die het leasecontract tekent." Bij elke leasemaatschappij kun je winterrubber meeleasen. En dat is nog goedkoop ook. Voor 16" winterset hier was het €10,- per maand voor 4 jaar. Dat is op een Sprinter waar 6 stuks onder zitten, waarvan enkel de 6 banden al 1500 zouden kosten....ArjandeV schreef: maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
bij de leasemij waar ik werk is het merk/type band naar keuze berijder
- Niels
- Auto: Prius+
Ach liever een bestuurder met een beetje inzicht en gevoel dan een of andere knurft met afgesleten winterbanden 
- ADV
Tja, das door de baas ondertekend.. misschien kan ik ze overigens wel in het leasecontract laten zetten.. (strixleaseservice) zit ik..
- ADV
Heb het hier overigens over de Michelin RFT's.. Ik wou graag weer Bridgestone (had die ook en was er best tevreden over.) maar dat mocht niet omdat ze 10.000 km minder meegingen dan de michelins volgens hun..steve smith schreef:Correctie: "moet ze rijden van de haas die het leasecontract tekent." Bij elke leasemaatschappij kun je winterrubber meeleasen. En dat is nog goedkoop ook. Voor 16" winterset hier was het €10,- per maand voor 4 jaar. Dat is op een Sprinter waar 6 stuks onder zitten, waarvan enkel de 6 banden al 1500 zouden kosten....ArjandeV schreef: maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
- Martijn_bmw
achteraf toevoegen moet altijd kunnen 
bij ons stond de telefoon vandaag ook weer roodgloeiend met aanvragen
- GTRene
weet je zeker dat je geen schade hebt? of ging het echt onder 5km/u zodat de bumper z'n werk goed doet?Robin Hartog schreef:Sneeuw! Heerlijk om in te spelen!
Alleen weten de mensen hier nog steeds dat je rem wegdek langer wordt. Gevolg: Ben van achter aangereden...Zo te zien is er geen schade bij mij, dus dat is een geluk bij een ongeluk. :o
- ADV
Heb ook net maar even contactpersoon bij leasemij gemailt, maar de winterbanden zullen wel niet aan te slepen zijn?bmw320i schreef:achteraf toevoegen moet altijd kunnen
- Robin Hartog
Ik heb geen idee. Vind het echt moeilijk in te schatten met welke snelheid het ging, ik denk max. 10 km/h.. Ik duik morgen even onder de auto om even wat foto's te maken. Zal die ook hier plaatsen, misschien dat jullie wat zien. Maar wat ik nu kan zien is alleen een ingedeukte nummerplaat..GTRene schreef:weet je zeker dat je geen schade hebt? of ging het echt onder 5km/u zodat de bumper z'n werk goed doet?Robin Hartog schreef:Sneeuw! Heerlijk om in te spelen!
Alleen weten de mensen hier nog steeds dat je rem wegdek langer wordt. Gevolg: Ben van achter aangereden...Zo te zien is er geen schade bij mij, dus dat is een geluk bij een ongeluk. :o
- Martijn_bmw
nee dat klopt, wij doen zaken met kwik-fit, euromaster en profile maar alle 3 is minimaal 1 week wacht/levertijd voordat ze er op kunnenArjandeV schreef:Heb ook net maar even contactpersoon bij leasemij gemailt, maar de winterbanden zullen wel niet aan te slepen zijn?bmw320i schreef:achteraf toevoegen moet altijd kunnen
elk jaar weer hetzelfde...
- Ar
- Auto: Prius
De T830 had ik betseld voor de auto van mijn vader. Ze slijten wel erg snel zeg.steve smith schreef:Michelin Pilot Alpin is bagger. De PS2's (die ook achterhaald beginnen te worden maar ala) onder de winterbanden zijn Conti TS830, Good Year UGPerformance2 & UG 7+, Dunlop Winter D3 en Pirelli Sottozero's.Knot schreef:Maargoed, wat zijn nu de PS2's onder de winterbanden? De Pilot Wintersport?