Algemeen weertopic -> SNEEUW 2009/2010

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: SNEEUW

Bericht door Robin Hartog » 17 dec 2009, 21:26

Sneeuw! Heerlijk om in te spelen!

Alleen weten de mensen hier nog steeds dat je rem wegdek langer wordt. Gevolg: Ben van achter aangereden... :? Zo te zien is er geen schade bij mij, dus dat is een geluk bij een ongeluk. :o

ADV

Bericht door ADV » 17 dec 2009, 21:28

Hij werkt hopelijk zo^^

Maar door die kut banden heb ik echt amper grip..

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 dec 2009, 21:34

Robertdj schreef:Hier in Utrecht sneeuwt het ook weer. Zometeen lekker naar A'dam, joepie! :bag:
Ai. over dat gekke A2 ook nog.

steve smith

Bericht door steve smith » 17 dec 2009, 21:40

ArjandeV schreef: Hij werkt hopelijk zo^^

Maar door die kut banden heb ik echt amper grip..
Tire & Driver FAIL. Maar dat zomer RFT's nog waardelozer zijn in kou dan gewoon zomerrubber is algemeen bekend, dus ben je nou echt verbaasd?

ADV

Bericht door ADV » 17 dec 2009, 21:42

Nee niet echt, maar schijnen all season tires te zijn..

Krijg ze ook maar van de leasemij..

En driver fail omdat ik teveel gas geef? Anders mag je me daarin tips geven.. Weinig gas helpt overigs ook niet echt.. dan slipt ie ook gewoon door..
Laatst gewijzigd door ADV op 17 dec 2009, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 17 dec 2009, 21:42

Net weer een rondje gereden met de 206. Maar nu is het bijna niet te doen, onderste laag is helemaal opgevroren. Het is echt alsof je op ijs rijdt nu.
Wel leuk om de handrem gewoon vast te zetten en een recht stuk helemaal glijdend van links naar rechts te nemen, maar veel meer zit er niet in. Bij bochtjes sta je bijna meteen achterstevoren en een paar meter te ver naar de buitenkant.

Joop

Bericht door Joop » 17 dec 2009, 21:44

Vanavond nog even naar Arnhem geweest, maar daar is volgens mij niet half de hoeveelheid sneeuw gevallen als hier midden op de Veluwe (Ede e.o.). Uiteindelijk een centimeter of 6-7...

...moest jammergenoeg nog pakketpost wegbrengen op het industrieterrein vanavond: ofwel achter in de rij aansluiten. Anders had ik me nog even kunnen uitleven... :hosanna: :df:

Wel irritant dat mensen echt super langzaam gaan rijden; ook als de weg schoner beginnen te worden; is inderdaad best glad en je mag het beetje sneeuw ook zeker niet onderschatten; maar om nou met een gangetje van 30-40 op een provinciale weg te rijden terwijl met een beetje voorbereiding en goede winterbanden het dubbele onder veilige omstandigheden prima te doen is...

Nederlanders en sneeuw: dat gaat gewoon niet samen lijkt het wel. Eén vlokje en het hele land ligt plat... :hammer:
steve smith schreef:
Knot schreef:Maargoed, wat zijn nu de PS2's onder de winterbanden? De Pilot Wintersport?
Michelin Pilot Alpin is bagger. De PS2's (die ook achterhaald beginnen te worden maar ala) onder de winterbanden zijn Conti TS830, Good Year UGPerformance2 & UG 7+, Dunlop Winter D3 en Pirelli Sottozero's.
De Goodyears en de Dunlop SP Wintersport 3D's zijn idd. super. Heb de Goodyear's Eagle Ultragrip nu in RFT-uitvoering onder de auto liggen. Ook met de warme temperaturen een superbandje...; tenzij het te warm wordt dan wil ik de PS2's toch weer erg rap onder auto terug.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 17 dec 2009, 21:51

ArjandeV schreef:Nee niet echt, maar schijnen all season tires te zijn..

En driver fail omdat ik teveel gas geef? Anders mag je me daarin tips geven.. Weinig gas helpt overigs ook niet echt.. dan slipt ie ook gewoon door..
Lijkt me dat rustig danwel geen gas geven puur alleen koppeling beter zal werken......en met zoveel gas achteruit....als ie grip had gekregen zat je dik bovenop de auto achter je....

ps.... heb je blauwe lampen achter of is dat door de camera :bag:

steve smith

Bericht door steve smith » 17 dec 2009, 21:56

Joop schreef:maar om nou met een gangetje van 30-40 op een provinciale weg te rijden terwijl met een beetje voorbereiding en goede winterbanden het dubbele onder veilige omstandigheden prima te doen is...

Nederlanders en sneeuw: dat gaat gewoon niet samen lijkt het wel. Eén vlokje en het hele land ligt plat... :hammer:
Zou mij benieuwen wat er gebeurt als het hier gewoon 8 weken per jaar zou sneeuwen. Dan heeft tenminste gewoon IEDEREEN een winterset in de schuur liggen, en ben je van dit gepruts af dat de lamzakken en krenten van de maatschappij het verkeer lam leggen en er nog niet op aangekeken worden ook. Nu word je raar aangekeken als je gewoon om iedereen heen rijdt, terwijl dat juist andersom zou moeten zijn.

ADV

Bericht door ADV » 17 dec 2009, 21:57

duifjes.com schreef:

Lijkt me dat rustig danwel geen gas geven puur alleen koppeling beter zal werken......en met zoveel gas achteruit....als ie grip had gekregen zat je dik bovenop de auto achter je....

Zijn kleine ledjes achter bij de nummerplaat.. en gewoon licht bij achteruit?

Vind hem overigens nog aardig klinken voor een diesel :P

Maar zelfs op koppeling alleen krijg ik er geen beweging in.. die dingen hebben zo ontiegelijk weinig grip.. maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S

In zijn 3 kom ik overigens wel redelijk vooruit..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 dec 2009, 22:01

Afbeelding

:mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 dec 2009, 22:04

ArjandeV schreef: In zijn 3 kom ik overigens wel redelijk vooruit..
Kijk's dat moet je dan doen lijkt me. Zo kwam ik vanmorgen weg.

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 17 dec 2009, 22:06

ArjandeV schreef:
duifjes.com schreef:

Zijn kleine ledjes achter bij de nummerplaat.. en gewoon licht bij achteruit?

Vind hem overigens nog aardig klinken voor een diesel :P

Maar zelfs op koppeling alleen krijg ik er geen beweging in.. die dingen hebben zo ontiegelijk weinig grip.. maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S

In zijn 3 kom ik overigens wel redelijk vooruit..

Gewoon tractiecontrole uit, ggasgeven. Warmte overwint alles, zelfs sneeuw. Lost ook gelijk dat bandenprobleem op.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 dec 2009, 22:07

steve smith schreef:
Knot schreef:Maargoed, wat zijn nu de PS2's onder de winterbanden? De Pilot Wintersport?
Michelin Pilot Alpin is bagger. De PS2's (die ook achterhaald beginnen te worden maar ala) onder de winterbanden zijn Conti TS830, Good Year UGPerformance2 & UG 7+, Dunlop Winter D3 en Pirelli Sottozero's.

egh......................wat is er mis met die Michelins..............................??

Ik rijd er anders aardig mee door de bagger...............

Heb ik GVD zo`n M3 winterset met deze banden, is het weer niet goed :'( :oops: :angel:
Laatst gewijzigd door romo op 17 dec 2009, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith

Bericht door steve smith » 17 dec 2009, 22:07

ArjandeV schreef: maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
Correctie: "moet ze rijden van de haas die het leasecontract tekent." Bij elke leasemaatschappij kun je winterrubber meeleasen. En dat is nog goedkoop ook. Voor 16" winterset hier was het €10,- per maand voor 4 jaar. Dat is op een Sprinter waar 6 stuks onder zitten, waarvan enkel de 6 banden al 1500 zouden kosten....

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 dec 2009, 22:12

steve smith schreef:
ArjandeV schreef: maar moet ze rijden van leasemij want ze slijten minder snel... :S
Correctie: "moet ze rijden van de haas die het leasecontract tekent." Bij elke leasemaatschappij kun je winterrubber meeleasen. En dat is nog goedkoop ook. Voor 16" winterset hier was het €10,- per maand voor 4 jaar. Dat is op een Sprinter waar 6 stuks onder zitten, waarvan enkel de 6 banden al 1500 zouden kosten....
inderdaad, ieder waar naar ze geld ;) zal wel een myleasecar/directlease/leaseplan direct contractje zijn :mrgreen:

bij de leasemij waar ik werk is het merk/type band naar keuze berijder ;) en idd winterbanden kost 10 euro per maand en voor ROF 15 euro ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 dec 2009, 22:13

Ach liever een bestuurder met een beetje inzicht en gevoel dan een of andere knurft met afgesleten winterbanden :wink:

ADV

Bericht door ADV » 17 dec 2009, 22:14

Tja, das door de baas ondertekend.. misschien kan ik ze overigens wel in het leasecontract laten zetten.. (strixleaseservice) zit ik..

ADV

Bericht door ADV » 17 dec 2009, 22:15

steve smith schreef:
Heb het hier overigens over de Michelin RFT's.. Ik wou graag weer Bridgestone (had die ook en was er best tevreden over.) maar dat mocht niet omdat ze 10.000 km minder meegingen dan de michelins volgens hun..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 dec 2009, 22:19

achteraf toevoegen moet altijd kunnen ;)

bij ons stond de telefoon vandaag ook weer roodgloeiend met aanvragen :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 22:19

Robin Hartog schreef:Sneeuw! Heerlijk om in te spelen!

Alleen weten de mensen hier nog steeds dat je rem wegdek langer wordt. Gevolg: Ben van achter aangereden... :? Zo te zien is er geen schade bij mij, dus dat is een geluk bij een ongeluk. :o
weet je zeker dat je geen schade hebt? of ging het echt onder 5km/u zodat de bumper z'n werk goed doet?

ADV

Bericht door ADV » 17 dec 2009, 22:20

bmw320i schreef:achteraf toevoegen moet altijd kunnen ;)

Heb ook net maar even contactpersoon bij leasemij gemailt, maar de winterbanden zullen wel niet aan te slepen zijn?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 dec 2009, 22:26

GTRene schreef:
Robin Hartog schreef:Sneeuw! Heerlijk om in te spelen!

weet je zeker dat je geen schade hebt? of ging het echt onder 5km/u zodat de bumper z'n werk goed doet?
Ik heb geen idee. Vind het echt moeilijk in te schatten met welke snelheid het ging, ik denk max. 10 km/h.. Ik duik morgen even onder de auto om even wat foto's te maken. Zal die ook hier plaatsen, misschien dat jullie wat zien. Maar wat ik nu kan zien is alleen een ingedeukte nummerplaat..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 dec 2009, 22:27

ArjandeV schreef:
bmw320i schreef:achteraf toevoegen moet altijd kunnen ;)

Heb ook net maar even contactpersoon bij leasemij gemailt, maar de winterbanden zullen wel niet aan te slepen zijn?
nee dat klopt, wij doen zaken met kwik-fit, euromaster en profile maar alle 3 is minimaal 1 week wacht/levertijd voordat ze er op kunnen ;)

elk jaar weer hetzelfde...

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 17 dec 2009, 22:31

steve smith schreef:
De T830 had ik betseld voor de auto van mijn vader. Ze slijten wel erg snel zeg.

Plaats reactie