Porsche verkocht. Wat nu ?
-
Re: Porsche verkopen en wat anders of ??
Ik zou nog even wachten!
Nu de nieuwe 997 GT3 Cup MKII in de startblokken staat zullen de prijzen van de 997 GT3 Cup MKI wel gaan dalen.
Nu de nieuwe 997 GT3 Cup MKII in de startblokken staat zullen de prijzen van de 997 GT3 Cup MKI wel gaan dalen.
- Topfuel
Ik zou in jou geval nooit gaan voor een standaard GT3 met extra ´´trackproof´´ onderdelen. En waarom niet: je gaat een paar stappen terug in performance. Je hebt nu geproefd van een zeer hoogwaardige racer, en waarschijnlijk val je dan terug naar een gewonere ´´trackday auto´´. Denk persoonlijk dat je al na 10 rondjes de mogelijkheid hebt dat je de auto meteen beu raakt. (hoeft niet maar de kans is er...)
Zou de gele gewoon houden en hem toch proberen goed te krijgen. Als hij dan helemaal perfect is geniet je er voor de volle 110% van!
Zou de gele gewoon houden en hem toch proberen goed te krijgen. Als hij dan helemaal perfect is geniet je er voor de volle 110% van!

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Waarschijnlijk omdat zo'n kever gewoon te zwaar is.. iedereen weet mijn liefde voor Lotus en Caterham wel, weegt weinig - kost weinig.David R. schreef:Het verhaal dat je met een gewone straatauto met wat lichte aanpassingen veelvuldig trackdays kan doen is een bullshitverhaal. Remmen onderstel etc krijgen zoveel te verduren dat na 2 of 3 dagen het hele spul vervangen moet worden. Tevens geloof ik niet in de kwaliteit van een schroefkooi hoe goed ze ook zijn. Ik zou altijd voor een officiele fia gekeurde kooi gaan. Laats met iemand staan praten die een 997 GT3 RS had waar die vaak mee op het circuit reed. Zo aan de buitenkant zag het er allemaal vrij staandaard uit maar er was toch het nodige gedaan om alles heel te houden. Kijk maar eens op zo'n dag hoeveel er zijn die problemen met de remmen krijgen.
Ik denk dat ik even trackdays als jij gedaan heb (misschien wat meer rondjes

Maar het zal moeilijk zijn om je investering eruit te halen bij verkoop.. maar iedere keer niet kunnen rijden levert meer frustraties op..
- Downforce Hans
Hee graphans, hou eens op joh met je weegt weinig kost weinig.................Hans GP schreef:Waarschijnlijk omdat zo'n kever gewoon te zwaar is.. iedereen weet mijn liefde voor Lotus en Caterham wel, weegt weinig - kost weinig.David R. schreef:Het verhaal dat je met een gewone straatauto met wat lichte aanpassingen veelvuldig trackdays kan doen is een bullshitverhaal. Remmen onderstel etc krijgen zoveel te verduren dat na 2 of 3 dagen het hele spul vervangen moet worden. Tevens geloof ik niet in de kwaliteit van een schroefkooi hoe goed ze ook zijn. Ik zou altijd voor een officiele fia gekeurde kooi gaan. Laats met iemand staan praten die een 997 GT3 RS had waar die vaak mee op het circuit reed. Zo aan de buitenkant zag het er allemaal vrij staandaard uit maar er was toch het nodige gedaan om alles heel te houden. Kijk maar eens op zo'n dag hoeveel er zijn die problemen met de remmen krijgen.
Ik denk dat ik even trackdays als jij gedaan heb (misschien wat meer rondjes) en ik heb alleen de remblokkken moeten vervangen deze waren niet eens helemaal op maar wilde wat anders proberen.. volgend jaar met hetzelfde setje banden en blokken weer de baan op.
Maar het zal moeilijk zijn om je investering eruit te halen bij verkoop.. maar iedere keer niet kunnen rijden levert meer frustraties op..
Moet je ff aan Allen vragen , 500 km gereden en zijn halve wagen al gereviseerd.
Wanneer jij in je auto eens een blok hangt zodat er echt gang in zit, moet jij eens kijken hoeveel remblokken je moet vervangen.
Van een Veel hogere snelheid afremmen heeft veel meer effect op je remmen dan het gewicht van je auto.
Lees even het hele verhaal op de site van stoptech.....

David, gewoon die computer aanpakken.
Je maakt dan nog wel wat kosten , maar dat is denk ik minder dan het verlies wat je moet pakken wanneer je die banaan verkoopt.
Misschien kan je (en heb je dat al gedaan) een met APP in weesp contact op nemen.
Buiten de ervaring die ze met corvette motoren hebben ze nog meer ervaring met Porsche.
Wie weet is dat wat.
Grtz,Hans
- Hans R
Tja dat ding van Allen
Maarja, op Spa heb je niks aan een Lotus daar moet je gewone brute kracht hebben, dus hou die banaan maar.
Ik vind het wel een gaaf ding.. zal hem nooit wegdoen voor een 130i cup uitvoering of een Corvette

Klopt! Maar een lager gewicht betekend ook hogere bochtsnelheid (zeker met lager zwaartepunt) dus heb je die hogere snelheid niet nodig..Van een Veel hogere snelheid afremmen heeft veel meer effect op je remmen dan het gewicht van je auto.
Maarja, op Spa heb je niks aan een Lotus daar moet je gewone brute kracht hebben, dus hou die banaan maar.
Ik vind het wel een gaaf ding.. zal hem nooit wegdoen voor een 130i cup uitvoering of een Corvette
- Downforce Hans
Lees ik nou dat jij die hogere snelheid niet nodig hebt om dat je zo hard door de bocht gaatHans GP schreef:Tja dat ding van Allen![]()
Klopt! Maar een lager gewicht betekend ook hogere bochtsnelheid (zeker met lager zwaartepunt) dus heb je die hogere snelheid niet nodig..Van een Veel hogere snelheid afremmen heeft veel meer effect op je remmen dan het gewicht van je auto.

Nou, voor een 130 i niet, maar voor een corvette racer zou ik het nog niet weten........
Waarom zou je hem niet weg doen voor een bmw of een corvette, wel eens met die auto`s gereden

Grtz,Hans

-
Ik heb even een hoop dingen moeten aanpakken omdat de vorige eigenaar niet hardcore genoeg was voor een Caterham. En we weten allemaal dat stilstand voor een auto niet goed is. Inmiddels is de wagen weer heerlijk betrouwbaar. Zelf al 13k verder inmiddels. 8)
Hans, ik denk dat je iemand als David en Hans nooit een lightweight zullen kopen. Zoveel mensen, zoveel smaken. Zij kicken op alles dat groot en dik is.
Hans, ik denk dat je iemand als David en Hans nooit een lightweight zullen kopen. Zoveel mensen, zoveel smaken. Zij kicken op alles dat groot en dik is.

- Downforce Hans
Allen, jij ziet het licht ook nog wel een keer.............

- Hans R
Probeer jij nu maar eens uberhaupt hard te gaan met die Corvette van je.. gaspedaal zit rechts HansDownforce Hans schreef:Lees ik nou dat jij die hogere snelheid niet nodig hebt om dat je zo hard door de bocht gaatHans GP schreef:Tja dat ding van Allen![]()
Ik vind het wel een gaaf ding.. zal hem nooit wegdoen voor een 130i cup uitvoering of een Corvette![]()
![]()
![]()
Nou, voor een 130 i niet, maar voor een corvette racer zou ik het nog niet weten........
Waarom zou je hem niet weg doen voor een bmw of een corvette, wel eens met die auto`s gereden:
![]()
Grtz,Hans

Snelheid is wel wat ik te kort kom nu met de Lotus, 50pk erbij zal top zijn.. maar dat gaat niet lukken.
Maar ik bedoel te zeggen een auto van 650, 750 of max 850 kilo met 250pk is niet bij te houden zie de Donkervoorts met audi turbo met 280pk wat rijden die 1,48 op Zandvoort..!? dat heb ik een GT3 RS nog niet zien doen.. dat voor een fractie van de prijs..
- Downforce Hans
Die zogenaamde lightweight`s zouden allemaal zo hard moeten gaan..... alleen ik zie het nooit

- Hans R
Kan je nagaan hoe traag jij ben.. 

-
1:48 Op Zandvoort? Gaan snijden jullie ergens stiekem een stuk af ofzo? Hans rijdt degelijke drie twaalfers op Zandvoort... Hij durft hard te remmen, maar gas geven is te eng voor hem...
- Joey
Ik was zomaar eens op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; aan het zoeken wat zo'n auto die jij zou willen kost, maar als ik zie dat een 1999 Porsche 996 GT3 CUP in Gulf-kleuren al 70.000 euro kost, en je er ook wel wat aan zou moeten veranderen om hem helemaal naar jouw smaak te krijgen, qua prestaties, gaan de kosten wel omhoog he.
Tenzij die 70.000 geen probleem voor je zijn, zou ik eigenlijk gewoon je Porsche die je nu hebt houden en er nog wat aan veranderen zodat je even kunt laten zien wie hier nou eigenlijk de king van het circuit is.
Mocht je dat nog nooit gedaan hebben
gr Joey
Tenzij die 70.000 geen probleem voor je zijn, zou ik eigenlijk gewoon je Porsche die je nu hebt houden en er nog wat aan veranderen zodat je even kunt laten zien wie hier nou eigenlijk de king van het circuit is.
Mocht je dat nog nooit gedaan hebben

gr Joey
- David R.
Auto een tijdje te koop gehad en wel wat reacties gehad maar toch besloten de auto te houden. Ik denk er echter wel serieus over na om weer van motor te veranderen.
Ik denk er nu over om een 997 turbo motor aan te schaffen. Zonder al teveel aanpassingen zouden deze motoren bij een iets hogere turbodruk in staat moeten zijn 550 pk af te geven met ca 700 nm koppel. Ik denk erover om aan deze motor een KMS motormanagement te hangen maar verder zo standaard mogelijk te blijven. De cup bak kan volgens de geleerden gewoon erachter blijven alleen de versnellingen moeten nu misschien juist iets langer worden. Tijdens de verkoop alleen maar reacties gehad waarom er een cup motor in zat terwijl het geen cup is. De meest gebruikte combinatie is dan toch een turbomotor vandaar. Na mijn ervaring met de 993 biturbo motor was ik eigenlijk wel even klaar met de turbo motoren. Men geeft echter aan dat de nieuwe turbomotoren toch echt wel een stuk verbeterd zijn tov de oude luchtgekoelde.
Iemand ideen hierover ?
Ik denk er nu over om een 997 turbo motor aan te schaffen. Zonder al teveel aanpassingen zouden deze motoren bij een iets hogere turbodruk in staat moeten zijn 550 pk af te geven met ca 700 nm koppel. Ik denk erover om aan deze motor een KMS motormanagement te hangen maar verder zo standaard mogelijk te blijven. De cup bak kan volgens de geleerden gewoon erachter blijven alleen de versnellingen moeten nu misschien juist iets langer worden. Tijdens de verkoop alleen maar reacties gehad waarom er een cup motor in zat terwijl het geen cup is. De meest gebruikte combinatie is dan toch een turbomotor vandaar. Na mijn ervaring met de 993 biturbo motor was ik eigenlijk wel even klaar met de turbo motoren. Men geeft echter aan dat de nieuwe turbomotoren toch echt wel een stuk verbeterd zijn tov de oude luchtgekoelde.
Iemand ideen hierover ?
- Bert ///M3
Hans GP schreef:Probeer jij nu maar eens uberhaupt hard te gaan met die Corvette van je.. gaspedaal zit rechts HansDownforce Hans schreef:Lees ik nou dat jij die hogere snelheid niet nodig hebt om dat je zo hard door de bocht gaatHans GP schreef:Tja dat ding van Allen![]()
Klopt! Maar een lager gewicht betekend ook hogere bochtsnelheid (zeker met lager zwaartepunt) dus heb je die hogere snelheid niet nodig..
Ik vind het wel een gaaf ding.. zal hem nooit wegdoen voor een 130i cup uitvoering of een Corvette![]()
![]()
![]()
Waarom zou je hem niet weg doen voor een bmw of een corvette, wel eens met die auto`s gereden:
![]()
Grtz,Hans![]()
Snelheid is wel wat ik te kort kom nu met de Lotus, 50pk erbij zal top zijn.. maar dat gaat niet lukken.
Maar ik bedoel te zeggen een auto van 650, 750 of max 850 kilo met 250pk is niet bij te houden zie de Donkervoorts met audi turbo met 280pk wat rijden die 1,48 op Zandvoort..!? dat heb ik een GT3 RS nog niet zien doen.. dat voor een fractie van de prijs..

Een Donkervoort op straatbanden red op CPZ ook geen 1.48
Als we het dan over auto's op slicks gaan hebben.
1170 KG BMW 320Si met 280 PK rijd ook al 1.48 op CPZ.
Een GT3 Cupauto rijd wel onder 1.48 op CPZ, 1.45 oid met goede rijder.
Gemiddelde GT4 rijd ook 1.48.
Enige wat er dan is het voordeel is voor een lightweight is het kosten verhaal.
-
Bert ///M3 schreef:Enige wat er dan is het voordeel is voor een lightweight is het kosten verhaal.

- Niels
- Auto: Prius+
Mechanisch gezien hebben de luchtgekoelde motoren volgens mij een betere reputatie. Iig was de reputatie van de eerste watergekoelden niet om over naar huis te schrijven. Hoe dat met de turbo versie zit weet ik niet maar bij de Ring heb ik ook wel eens een stationair draaiende 996 Turbo gehoord waar ik zenuwachtig van werd.David R. schreef: Na mijn ervaring met de 993 biturbo motor was ik eigenlijk wel even klaar met de turbo motoren. Men geeft echter aan dat de nieuwe turbomotoren toch echt wel een stuk verbeterd zijn tov de oude luchtgekoelde.
Iemand ideen hierover ?
Het probleem wat je hebt is het niet goed draaien van de motor en dat staat los van het mechanische deel. Een andere motor lost dat denk ik niet op maar als de GT3 motor het niet is voor je dan kun je misschien net zo goed overstappen. Het probleem blijft gelijk in dit stadium.
- Bert ///M3
Niet in jou geval, in plaats van consumables geef jij het uit aan reparatiesallen schreef:Bert ///M3 schreef:Enige wat er dan is het voordeel is voor een lightweight is het kosten verhaal.

-
997 cups zijn giga duur in onderhoud. Vooral de bak.
In principe als je porsche wil rijden zou ik liever een 997 GT3 clubsport in duitsland halen met de kop eraf. Kaal trekken en daar mee racen.
Of je pakt een E92 M3 en die bouw je om.
En als het nog goedkoper moet pak je een 130i en bouw je om.
In principe als je porsche wil rijden zou ik liever een 997 GT3 clubsport in duitsland halen met de kop eraf. Kaal trekken en daar mee racen.
Of je pakt een E92 M3 en die bouw je om.
En als het nog goedkoper moet pak je een 130i en bouw je om.
- David R.
Niels ook de bedrading wordt aangepakt. Dit zijn echter maar 5 of 6 draden die met de motor te maken hebben. Dit icm met het nieuwe KMS systeem zou het probleem toch echt moeten verhelpen. De kosten voor een nieuwe ECU en bedrading heb ik met het GT3 blok ook. Verder schat ik in dat ik het GT3 blok met gesloten beurs kan omruilen tegen het turboblok. Indien de bakverhoudingen korter gemaakt moeten worden gaat dit ca € 5000,- kosten. Moeten de verhoudingen langer kost dit ca € 500,-. Het is dus ook uit kostentechnisch oogpunt een betere oplossing. Tevens denk ik dat als ik de auto dan ooit wil verkopen het eenvoudiger is met een 997 turbomotor als met een 996 cup motor.Niels schreef:Mechanisch gezien hebben de luchtgekoelde motoren volgens mij een betere reputatie. Iig was de reputatie van de eerste watergekoelden niet om over naar huis te schrijven. Hoe dat met de turbo versie zit weet ik niet maar bij de Ring heb ik ook wel eens een stationair draaiende 996 Turbo gehoord waar ik zenuwachtig van werd.David R. schreef: Na mijn ervaring met de 993 biturbo motor was ik eigenlijk wel even klaar met de turbo motoren. Men geeft echter aan dat de nieuwe turbomotoren toch echt wel een stuk verbeterd zijn tov de oude luchtgekoelde.
Iemand ideen hierover ?
Het probleem wat je hebt is het niet goed draaien van de motor en dat staat los van het mechanische deel. Een andere motor lost dat denk ik niet op maar als de GT3 motor het niet is voor je dan kun je misschien net zo goed overstappen. Het probleem blijft gelijk in dit stadium.
- David R.
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Toch de auto verkocht. Ik heb nog wel het 996 cup blok met bak maar die verkoop ik nog wel (is vaak beter om in het seizoen te verkopen als de nood hoog is).
Vraag is, wat nu ? Na alle ellende van afgelopen jaar wil ik iig een betrouwbare auto. Andere eisen zijn een gewicht onder de 1300 kg en minimaal 400 pk.
Ik heb geïnformeerd bij een 997 cup van 2006 die er zeer netjes uitziet. De angst die ik echter heb zijn de servicekosten en betrouwbaarheid van de bak. Voordeel is wel dat het een originele cup is die volgens mij altijd wel z'n waarde zal houden. In de advertentie staat dat motor en blok gereviseerd zijn, met 6 uur looptijd nadien maar dat geloof ik nooit helemaal
De andere 997 gt3 is een auto die vorig jaar is opgebouwd op een nieuwe body van een carrera S (dus brede kont). Hier zit een nieuw GT3 cup blok in met origineel Bosch motormanagement heeft een Cup S onderstel en een gewone handbak. Voordeel is dat ik van deze weet dat alles nieuw is, en dat hij een gewone handbak heeft. Het nadeel is dat het geen echte originele fabrieksauto is wat me later bij eventuele verkoop wel eens kan tegenwerken.
Een ander optie is nog om een M3 uit Engeland of Duitsland te halen en die om te bouwen. Vraag is echter of je dit voor ca 25 k gedaan krijgt. Tevens is deze auto in basis erg zwaar.
Een Corvette is ook nog een optie maar hier weet ik weinig tot niets van. Welke moet je hebben en bij wie moet je zijn voor preparatie en onderhoud ?
Vraag is, wat nu ? Na alle ellende van afgelopen jaar wil ik iig een betrouwbare auto. Andere eisen zijn een gewicht onder de 1300 kg en minimaal 400 pk.
Ik heb geïnformeerd bij een 997 cup van 2006 die er zeer netjes uitziet. De angst die ik echter heb zijn de servicekosten en betrouwbaarheid van de bak. Voordeel is wel dat het een originele cup is die volgens mij altijd wel z'n waarde zal houden. In de advertentie staat dat motor en blok gereviseerd zijn, met 6 uur looptijd nadien maar dat geloof ik nooit helemaal
De andere 997 gt3 is een auto die vorig jaar is opgebouwd op een nieuwe body van een carrera S (dus brede kont). Hier zit een nieuw GT3 cup blok in met origineel Bosch motormanagement heeft een Cup S onderstel en een gewone handbak. Voordeel is dat ik van deze weet dat alles nieuw is, en dat hij een gewone handbak heeft. Het nadeel is dat het geen echte originele fabrieksauto is wat me later bij eventuele verkoop wel eens kan tegenwerken.
Een ander optie is nog om een M3 uit Engeland of Duitsland te halen en die om te bouwen. Vraag is echter of je dit voor ca 25 k gedaan krijgt. Tevens is deze auto in basis erg zwaar.
Een Corvette is ook nog een optie maar hier weet ik weinig tot niets van. Welke moet je hebben en bij wie moet je zijn voor preparatie en onderhoud ?
-
APP in Weesp
N.
N.
- Niels
- Auto: Prius+
Het lijkt me dat je van zo'n samengestelde auto (hoe mooi en goed opgebouwd ook) kippevel krijgtDavid R. schreef: De andere 997 gt3 is een auto die vorig jaar is opgebouwd op een nieuwe body van een carrera S (dus brede kont). Hier zit een nieuw GT3 cup blok in met origineel Bosch motormanagement heeft een Cup S onderstel en een gewone handbak. Voordeel is dat ik van deze weet dat alles nieuw is, en dat hij een gewone handbak heeft. Het nadeel is dat het geen echte originele fabrieksauto is wat me later bij eventuele verkoop wel eens kan tegenwerken.

Voor mijn gevoel moet er niet teveel aan een auto gesleuteld zijn. Ik krijg ook altijd kippevel als mijn pa vlak voordat ie op vakantie gaat zonodig de auto wegbrengt voor onderhoud. Man, je rijdt al 15.000km zonder problemen.... daar kan nog wel 5.000km bij. Zo zie ik dat ook een beetje met een ex-wedstrijd wagen. Natuurlijk is zo'n ding goed opgebouwd met mooie en dure spullen maar het is ook maximaal gebruikt en alles is al 10x in en uit elkaar geweest. Je blijft dan bezig volgens mij. Dus liever een hele frisse straatauto en die ombouwen met nieuw onderstel. Je hebt dan misschien qua auto een compromis maar het is wel een fris ding.
- Michel P
Als het alleen voor trackdays is, zou een CSL uit de UK wellicht een optie zijn, met een paar aanpassingen geschikt voor tackdays. Kan Steve alles over vertellen. Reken op een prijs rond de 25k pond.
Michel
Michel
- GTRene
of de oude van blekemolen?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
maar zo te zien heb je liever de mooiere 997
deze valt dan wel mee qua prijs, 69.000,-euro
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... Price.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.racecarsdirect.com/searchres ... ideFrame_1" onclick="window.open(this.href);return false;
staat ook nog een mooie Ginetta G50 zwarte 8)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
420pkOriginal 996CUP 2003 Supercup EX Bleekemolen mit DMSB und RACB Wagenpass Motor 40Std
Sehr guter Zustand!
Wird mit 2tem Satz Raeder verkauft
maar zo te zien heb je liever de mooiere 997
deze valt dan wel mee qua prijs, 69.000,-euro
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... Price.html" onclick="window.open(this.href);return false;
afijn hier wat meerDescription:
* Asia GT3 Winner of the GT4 Class in 2009!!!!
* Raced in Asia GT3 series.
* Current GT4 category points leader.
* Maintained in excellent condition by Road & Track Motorsports regardless of cost.
* Ready to race, some spares included, including two extra sets of wheels.
* Upgraded rear wing and exhaust
* Moton dampers.
* Car will be delivered in excellent condition without damage.
Christian Chia
+1.604.232.5277
cchia(a)openroadcanada.com
http://www.openroad-racing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.racecarsdirect.com/searchres ... ideFrame_1" onclick="window.open(this.href);return false;
staat ook nog een mooie Ginetta G50 zwarte 8)