Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2006, 21:38

Ah de nieuwere versie. Inderdaad wat draagbaarder. Dat hele grote hoeft van mij ook niet zo perse. Maar hoe dan ook; schitterend.

oh en edit: voor diegene die wel wat groter willen en perpetual: Big Pilot met hetzelfde uurwerk:

[img:450:320]http://www.revolution-press.com/news/wp ... /realf.jpg[/img]

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2006, 21:40

dale vito schreef:Ah de nieuwere versie. Inderdaad wat draagbaarder. Dat hele grote hoeft van mij ook niet zo perse. Maar hoe dan ook; schitterend.
Precies, echt super, super mooi, heb ik in Dusseldorf in het echt bekeken; sprakeloos mooi. Wel 3 juweliers waar die gewoon in de etalage ligt...............wel weer voor € 24 K dat dan helaas weer wel................

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2006, 21:57

bij een IWC moet je die M3 eigenlijk wel inruilen op een AMG:

[img:1600:2133]http://www.chronometrie.com/sihh2005/iw ... ng_AMG.jpg[/img]

alhoewel, AMG is niet zo moeilijk met horlogefabrikanten:

[img:187:247]http://www.panerai.com/img/2/prodotti/1 ... _index.jpg[/img]

panerai for AMG, let op het lettertype van de cijfers gebruikt

bij //m past dit wel:

[img:200:278]http://www.europastar.com/europastar/ph ... 06/GP3.jpg[/img]

Girard Perregaux for BMW Oracle Racing (jachten). Zijn btw wel meer modellen van 8)

dale vito

Bericht door dale vito » 02 dec 2006, 22:00

[img:412:700]http://people.timezone.com/kohei/GP/GGYC/bmwback.jpg[/img]

even mijn driving-fun postcount omhoog schroeven :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2006, 22:01

Beetje een kermis klok die laatste IMHO..........................neh doe mij maar die IWC Portugieser, veel mooier wordt het niet....................

romo

Bericht door romo » 02 dec 2006, 22:06

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen A. Lange & Sohne ( Glashutte SA) en Glashutte Original?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 dec 2006, 11:13

Lange is zuster van IWC en JLC en ze zitten in Glashuette. Glashuette Original is onderdeel van de Swatch Group en ze zitten ook in Glashuette(bij Dresden, Saksen, Dld) Dat betekent dus SA op de wijzerplaat(Saksen) van de Lange horloges.

Beide en vooral Lange in 't top der topsegment.

Oude liefde roest niet en ik heb m'n JLC weggedaan voor een IWC 3227 Ingenieur. Nee niet de AMG, de stalen versie, ik krijg 'm maandag. Dit is m'n 6e IWC. IWC werkte vroeger met Porsche, nu bezit Porsche Eterna. Dat BMW Oracle nu met GP werkt, AMG met IWC, Panerai nu met Ferrari, GP eerst met Ferrari, JLC met Aston Martin, AP met Maserati zegt me geen fluit. Ik zoek de betere klok voor mij eruit. Ik was in de markt voor een Royal Oak, maar die werd me wat te joker en is minder sterk/robuust dan de IWC in 't dagelijks leven. En ik wil m'n Submariner niet verkopen :P
[img:400:355]http://www.watches.co.uk/watch_pics/ext ... dial_1.jpg[/img]

romo

Bericht door romo » 09 dec 2006, 14:22

Bedankt Robin.........................ik ga voor de Potugieser, blijft een fantastisch mooi ding, zeker nu ik het IRL heb kunnen zien :shock: :shock:

ps; sta open voor een bod van jou kant, mischien een mailtje?..............Ik lees het wel, thanks anyway

RVV

Bericht door RVV » 09 dec 2006, 14:32

Robin schreef:Lange is zuster van IWC en JLC en ze zitten in Glashuette. Glashuette Original is onderdeel van de Swatch Group en ze zitten ook in Glashuette(bij Dresden, Saksen, Dld) Dat betekent dus SA op de wijzerplaat(Saksen) van de Lange horloges.

Beide en vooral Lange in 't top der topsegment.
Historisch gezien is/was de Glashuette fabriek vroeger Lange. Vlak na de val van de muur besloten een paar slimme mensen om de naam Lange te "hijacken/vast te leggen" en in samenwerking met IWC en JLC werden de eerste Lange horloges ontwikkeld. Dit tot grote ergenis van de directie van de productie fabriek waar vroeger de Langes werden gemaakt. Maarja ze hadden achter het net gevist. Onder de naam Glashuette werden de nieuwe horloges ontwikkeld. In eerste instantie niet in het topsegment waar Lange al ondertussen zat door JLC en IWC. Na inlijving door Swatch is het niveau van Glashuette opgeschoven naar het topsegment.

Maar de Langes van voor de DDR periode werden dus in dezelfde fabriek gemaakt waar nu Glashuette word gemaakt.

Brava

Bericht door Brava » 09 dec 2006, 19:49

Robin schreef:IWC werkte vroeger met Porsche, nu bezit Porsche Eterna.
"Porsche Design", niet "Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG".

Ferdinand Alexander (Butzi) Porsche is de oudste zoon van Ferry Porsche. Hij heeft o.a. de 911 en de 904 ontworpen. Nadat ie het bedrijf verliet is hij een zelfstandig designbureau begonnen onder de naam Porsche Design met als één van z'n merknamen Carrera (Design). Hoewel Butzi natuurlijk nog altijd grootaandeelhouder is van Porsche AG heeft zijn eigen bedrijf niets te maken met Porsche AG. Het is Porsche Design dat vroeger eerst met Orfina en later met IWC samenwerkte alvorens Eterna over te nemen.

Leuk hè Robin, een betweter.
Laatst gewijzigd door Brava op 10 dec 2006, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Brava

Bericht door Brava » 09 dec 2006, 20:20

Rico v Velzen schreef:
Historisch gezien is/was de Glashuette fabriek vroeger Lange. Vlak na de val van de muur besloten een paar slimme mensen om de naam Lange te "hijacken/vast te leggen" en in samenwerking met IWC en JLC werden de eerste Lange horloges ontwikkeld. Dit tot grote ergenis van de directie van de productie fabriek waar vroeger de Langes werden gemaakt. Maarja ze hadden achter het net gevist. Onder de naam Glashuette werden de nieuwe horloges ontwikkeld. In eerste instantie niet in het topsegment waar Lange al ondertussen zat door JLC en IWC. Na inlijving door Swatch is het niveau van Glashuette opgeschoven naar het topsegment.

Maar de Langes van voor de DDR periode werden dus in dezelfde fabriek gemaakt waar nu Glashuette word gemaakt.
Na de oorlog is de DDR ontstaan uit de Russische bezettingszone van Duitsland. Helaas lag Glashütte daarin. :wink:

In het kader van nationalisering en collectivisering hebben de autoriteiten toen de totale Glashütter horlogeindustrie samengebracht onder een dak, dat van het VolksEigener Betrieb (VEB) Glashütter Uhren Betrieb, GUB. Na die Wende is dit geheel overgenomen door Heinz W. Pfeiffer met als merknamen Glashütte Original (GO) en Union Glashütte (UG). Dit is na enige jaren overgenomen door de Swatch Group.

Walter Lange is de achterkleinzoon van F.A. Lange. Een paar dagen voor het einde van WO2 hebben de Amerikanen de Lange fabriek in puin gegooid. Walter tracht aanvankelijk het bedrijf weer op te bouwen maar na de oprichting van de DDR wordt hem duidelijk dat dit niet gaat lukken. Hij verlaat de DDR. Na die Wende besluit hij een hernieuwde poging te doen Lange & Söhne weer een nieuw leven in te blazen. Dit lukt hem met de technische en financiële onderstuening van LMH (IWC en Jaeger-LeCoultre). Dit LMH + Lange & Söhne wordt na enige jaren verkocht door eigenaar Mannesmann (VDO) aan de Richemont Groupe.

M.A.W.: "Historisch gezien is/was de Glashuette fabriek vroeger Lange," is niet juist.

"Vlak na de val van de muur besloten een paar slimme mensen om de naam Lange te "hijacken/vast te leggen,"" is niet juist.

"Maar de Langes van voor de DDR periode werden dus in dezelfde fabriek gemaakt waar nu Glashuette word gemaakt." Mogelijk formeel juist. Na die Wende zijn er een aantal gebouwen in Glashütte van eigenaar gewisseld. Lange zit nu in het oude gebouw van de firma Strasser & Rhode daar het niet lukte om het oude Stammhaus weer te verwerven. Het zou kunnen zijn dat dit nu in handen van GO is, maar het kan ook zijn dat daar nu het Uhrenmuseum gevestid is. Echter, ik heb het hier zuiver over de gebouwen en hoor het graag als iemand meer weet.
Laatst gewijzigd door Brava op 10 dec 2006, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2006, 20:50

Mijn probleem op internet is vaak dat ik te langdradig ben. Ik moet korter van stof worden. :P

Iig bedankt voor de info Brava.

Anyway. Ik las ergens dat Lange vanaf 2007(?) intrek gaat nemen in een oude(in de DDR tijd) Glashuetter bierbrouwerij.

:?:

Brava

Bericht door Brava » 09 dec 2006, 21:15

Robin schreef:Mijn probleem op internet is vaak dat ik te langdradig ben. Ik moet korter van stof worden. :P

Iig bedankt voor de info Brava.

Anyway. Ik las ergens dat Lange vanaf 2007(?) intrek gaat nemen in een oude(in de DDR tijd) Glashuetter bierbrouwerij.

:?:
Zoiets heb ik ook gelezen maar wel als uitbreiding op hun huidige locatie en niet in plaats van.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2006, 21:15

OK.

RVV

Bericht door RVV » 09 dec 2006, 22:40

Brava ik bedoel hetgene wat jij beschrijf. maar er is wel een juridische vete geweest over het gebruik van de rechten van de naam lange. de naam van de achterklein zoon is ook min of meer inzet geweest. GUB is altijd de feitelijke productie locatie geweest.

Brava

Bericht door Brava » 09 dec 2006, 22:51

Rico v Velzen schreef:GUB is altijd de feitelijke productie locatie geweest.
Volgens mij niet, maar ik heb geen zin om erover te strijden. Het hangt ervanaf wat je precies daarmee bedoelt.

Overigens heeft het de goede Sint behaagd mij dit boek te schenken.

[img:269:300]http://www.callwey.de/shop/images/C1286.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 09 dec 2006, 23:22

Mooi ! en verder heb je natuurlijk gelijk wat betreft niet zo relevante feitjes. Ik denk dat Romo zich nu wel ongeveer kan voorstellen hoe het zit.

Brava

Bericht door Brava » 09 dec 2006, 23:41

Rico v Velzen schreef:Mooi ! en verder heb je natuurlijk gelijk wat betreft niet zo relevante feitjes.
Ik ben gek op relevante en niet relevante feitjes. :wink:

romo

Bericht door romo » 10 dec 2006, 10:31

Rico v Velzen schreef:Mooi ! en verder heb je natuurlijk gelijk wat betreft niet zo relevante feitjes. Ik denk dat Romo zich nu wel ongeveer kan voorstellen hoe het zit.
Ja aaaaaaaaaaa, ik heb weer voldoende leesstof, waar 1 vraag wel niet toe kan leiden........................., mooi man(nen)....................

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2006, 11:11

Ik draag de IWC Ingenieur REF 3227 in staal nu 2 dagen: Afwijking per dag(24h) 0, 63 seconde!!!!!! Waanzin. Topklok tot nu toe. Wel 200gram aan de pols....

Ik heb nu btw 2(!!!!) 3227 IWC Ingenieurs, een nieuwe(die ik draag) en een juli 2005 met doos + papieren, gedragen(duh) en vraag ik nu 4000,- voor, (5900,- nieuw)

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2006, 12:48

200 gram pfff, dit is toch met eigen IWC uurwerk ?

romo

Bericht door romo » 13 dec 2006, 13:08

Rico v Velzen schreef:200 gram pfff, dit is toch met eigen IWC uurwerk ?
Gelijk maar aan de kracht training dus :wink: :wink:

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2006, 23:07

Rico v Velzen schreef:200 gram pfff, dit is toch met eigen IWC uurwerk ?
Inderdaad Rico, ik wil eigenlijk alleen maar eigen calibers, dat maakt de spoeling dun in mijn prijsklasse.
Wel 'n zeer robuust schokbestendig Rolex achtig werk, cal. 80110 die volgens geruchten de meest schokbestendige kast heeft op dit moment.Maar ja, ik lees ook maar wat ik in de bladen zie staan en op internet vind...
Ding loopt dus uiterst nauwkeurig(allebei de 3227's trouwens)
Mooi werkje:
[img:400:353]http://www.thewatchquote.com/mesIMG/imgStd/17425.jpg[/img]

romo

Bericht door romo » 14 dec 2006, 12:37

Hee Robin, hoe zit dat met zo`n Portugieser.........heeft die ook een eigen IWC uurwerk, of zit daar wat anders in?

En hoe goed is zo`n uurwerk eigenlijk? Ja hij kost een paar duiten, maar dat zegt niets natuurlijk......................

Nu ik toch aan het vragen ben; ze geven bij de specs aan hoeveel "stenen" er in zitten ( worden ze ook heel zwaar van lijkt me :wink: :lol: ); maar wat houdt dat in, en betekend meer stenen dat het dan een kwalitatief beter uurwerk is?

Weer veel vragen, maar je weet; een gek kan meer vragen dan een "wijze" kan antwoorden..........................( ik ben niet gek, en jij kunt vast wel antwoorden :lol: :wink: )

Robin

Bericht door Robin » 14 dec 2006, 13:09

romo schreef:Hee Robin, hoe zit dat met zo`n Portugieser.........heeft die ook een eigen IWC uurwerk, of zit daar wat anders in?

En hoe goed is zo`n uurwerk eigenlijk? Ja hij kost een paar duiten, maar dat zegt niets natuurlijk......................

Nu ik toch aan het vragen ben; ze geven bij de specs aan hoeveel "stenen" er in zitten ( worden ze ook heel zwaar van lijkt me :wink: :lol: ); maar wat houdt dat in, en betekend meer stenen dat het dan een kwalitatief beter uurwerk is?

Weer veel vragen, maar je weet; een gek kan meer vragen dan een "wijze" kan antwoorden..........................( ik ben niet gek, en jij kunt vast wel antwoorden :lol: :wink: )
Hangt van 't type Portugieser af, 't merendeel niet, de eewige kalender modellen weer wel. Brava kan daar meer over vertellen, serieus.

Deze 3227 heeft 28 jewels(synthetische robijnen in de lagers) De klok is als een baksteen, de 'stenen' wegen niks. Hoe meer stenen hoe minder slijtage in (een deel van) 't uurwerk na jaaaaaren, simpel gezegd, maar bepaalde dure merken overdrijven nogal eens met teveel, Patek heeft juist 'weinig' jewels vaak. En da's Numero Uno ongeveer. Ook heeft een chrono of kalender of een andere complicatie als uurwerk meer 'stenen' want meer onderdelen en assen die gelagerd, dus gesteend moeten worden etc etc.

Plaats reactie