Hoe betaalbaar is M3 rijden, welke kosten heb jij gehad??
- ///Martijn
Re: Hoe betaalbaar is M3 rijden, welke kosten heb jij gehad??
Vanos is toch wel een beetje ratelen ipv tikken. zoek ff op youtube naar Vanos en daar staat wel ergens een clipje van DrVanos. Daar hoor je dus die ratel. Mijn Vanos ratelt ook (welliswaar niet luid) en die heb ik bij Bas Roos laten checken (voor zover dat uberhaupt te checken is). Kan opzich geen kwaad als de motor verder prima loopt. Het is ook nog geen garantie dat de ratel bij een nieuwe Vanos weg is.
Controleer ook de koppeling bij aankoop op slippen.
Controleer ook de koppeling bij aankoop op slippen.
-
nevermind ben niet bekend met vanos :p
werkt dit hydrolisch?zoals met hydr.klepstoters?
dan helpt een forte motorflush misschien
werkt dit hydrolisch?zoals met hydr.klepstoters?
dan helpt een forte motorflush misschien
- forM3an
De 2 jaar die ik heb gereden (inmiddels is er de 335i e92
) met mijn M3 e46 zijn imho niet schokkend duur geweest.
Het ligt er ook aan of je een exemplaar treft waar ''normaal'' mee om is gegaan en keurig z,n onderhoud op tijd heeft gehad.
Mijn ex. M3 kocht ik met 67000 km en zonder garantie,wat ik wel een risico vond maar (achteraf
) geen spijt van heb gehad......
Eerlijk is eerlijk,heb er eigenlijk 2 jaar (bijna) probleemloos mee gereden en daardoor weinig kosten gehad. De M is ingeruild met 90 k op de klok.
Hier even een snelle opsomming van de onkosten.
>nieuwe remschijven + blokken voorzijde gemonteerd. (€ 580,zelf gemonteerd)
>nieuwe set michelin pilots ps 2 (€ 1050)
>1600 km na aankoop helaas dynamo overleden (€ 280,zelf gemonteerd)
>bij 80k inspection 2 bij dealer (€ 1100)
>smg relais stuk en zelf vervangen (€ 5,75)
>Castrol Edge 10w60 + oliefilter (€ 100 ,met korting op de olie
)
Rationeel gezien heb ik dus € 285,75 uit moeten geven aan onderdelen die vervangen moesten worden uit defecten.
€ 2830 heb ik uitgegeven aan normaal (slijtage gevoelig) onderhoud.
Olieverbruik had ik niet met de M3,dus ook geen dure oliekosten tussendoor gehad....
Inmiddels is mijn ex. M3 verkocht bij de dealer en ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er een perfecte bmw aan heeft.

Het ligt er ook aan of je een exemplaar treft waar ''normaal'' mee om is gegaan en keurig z,n onderhoud op tijd heeft gehad.
Mijn ex. M3 kocht ik met 67000 km en zonder garantie,wat ik wel een risico vond maar (achteraf

Eerlijk is eerlijk,heb er eigenlijk 2 jaar (bijna) probleemloos mee gereden en daardoor weinig kosten gehad. De M is ingeruild met 90 k op de klok.
Hier even een snelle opsomming van de onkosten.
>nieuwe remschijven + blokken voorzijde gemonteerd. (€ 580,zelf gemonteerd)
>nieuwe set michelin pilots ps 2 (€ 1050)
>1600 km na aankoop helaas dynamo overleden (€ 280,zelf gemonteerd)
>bij 80k inspection 2 bij dealer (€ 1100)
>smg relais stuk en zelf vervangen (€ 5,75)
>Castrol Edge 10w60 + oliefilter (€ 100 ,met korting op de olie

Rationeel gezien heb ik dus € 285,75 uit moeten geven aan onderdelen die vervangen moesten worden uit defecten.
€ 2830 heb ik uitgegeven aan normaal (slijtage gevoelig) onderhoud.
Olieverbruik had ik niet met de M3,dus ook geen dure oliekosten tussendoor gehad....

Inmiddels is mijn ex. M3 verkocht bij de dealer en ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er een perfecte bmw aan heeft.

- ///Martijn
Dat jij e.a zelf vervangt maakt natuurlijk wel een boel uit in kosten. Anders was je rekening nog wel een stukkie hoger geweest. 

- Jeroen
Hoe zit het eigenlijk met warmrijden hier, nu de temperaturen wat lager worden? Ik merk, dat met de koudere buitenlucht, het erg lang duurt voordat de M3 op temperatuur is. Gisteren had ik een rit van 30km, rustig rijdend, vanwege druk verkeer, en 2.500/max 3.000tpm, en dan duurt het gewoon 25km voordat de olie op temperatuur is.
Vandaag wassen, en de garage maar in, want het wordt gewoon te koud.
Vandaag wassen, en de garage maar in, want het wordt gewoon te koud.
- Bert ///M3
Het ligt er heel erg aan hoe je warm rijd volgens mij. Ik hou meestal 3000-3500 RPM aan, maar je moet ook niet kinderachtig zijn met het gas denk ik, ik rij meestal wel rond half gas, best wel stevig. (natuurlijk niet meteen wegtrappen vol in de begrenzer) Dan duurt het niet lang voor je olie warm is in elk geval. Voor mijn gevoel is dat beter als dat eindeloze gekloot met een teentje gas en max 2500 RPM, duurt eindeloos voor je olie op temperatuur is dan. Werkt voor mij in elk geval, rij er al 50.000 km zo mee en dat ding gebruikt absoluut geen olie.
Overigens doe ik niet echt speciaal aan warm rijden in het dagelijkse verkeer, zoals bovenstaand blijf ik meestal gewoon rijden. Alleen als ik er eens echt voor ga zitten dan wacht ik wel 15-20 km voor de naald naar het rood gaat.
Overigens doe ik niet echt speciaal aan warm rijden in het dagelijkse verkeer, zoals bovenstaand blijf ik meestal gewoon rijden. Alleen als ik er eens echt voor ga zitten dan wacht ik wel 15-20 km voor de naald naar het rood gaat.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 13 dec 2009, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
15 kilometer ongeveer. 1e stuk stadsverkeer en daarna de snelweg op. Bij rustig rijden zie ik wel dat de olietemp iets lager blijft, graad of 85.
- Niels
- Auto: Prius+
Bij belasting neemt de temperatuur wel sneller toe. Vandaag nog ff met de M3 gereden en eigenlijk viel het me wel mee hoe lang het duurt. Ik denk dat het zo tegen de 15km aan zit en gezien de buiten temperatuur viel me dat niet tegen. In begin ff een beetje rouw lopen, zwaar schakelen en wat onregelmatig maar eenmaal op temperatuur.....
Heerlijk is dat!

- ///Martijn
jaja, leuk zo'n verhaaltje over leuk en heerlijk rijden met een M3...zegt degene van wie de M3 momenteel in een winterslaap is en hoopt dat de temperatuur weer snel oploopt.Niels schreef:Bij belasting neemt de temperatuur wel sneller toe. Vandaag nog ff met de M3 gereden en eigenlijk viel het me wel mee hoe lang het duurt. Ik denk dat het zo tegen de 15km aan zit en gezien de buiten temperatuur viel me dat niet tegen. In begin ff een beetje rouw lopen, zwaar schakelen en wat onregelmatig maar eenmaal op temperatuur.....Heerlijk is dat!

- Niels
- Auto: Prius+
-
Niels z'n m3 in winterslaap? Hoezo dat? Startmotor stuk?
- ///Martijn
die van mij zit in een winter slaapallen schreef:Niels z'n m3 in winterslaap? Hoezo dat? Startmotor stuk?