Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jinx

Re: Ervaringen met touchscreens, mobiele telefoons.

Bericht door Jinx » 08 dec 2009, 16:45

partyondude schreef:Gebruik sinds een maand een Nokia N97, prima ding met lekker snel internet 8)

Ding past alleen moeilijk in m'n zak :mrgreen:

Afbeelding
Als je de N97 te groot vind is er tegenwoordig ook de N97 mini..

Ik vind ook die nog te groot, ik loop in pak in wil geen groot ding in mn zak.

Ik heb in een winkel staan kijken naar een samsung star QWERTY, gewoon puur op design en formaat.

Zit wel een 2 megapixel camera in, maar ik heb nu een 5 megapixel camera erin en kan nou niet zeggen dat ik kapot ben van de kwaliteit.. Een GSM camera blijft een gsm camera.

Prijs is ook goed te slikken, 159 euro nieuw in de doos in de winkel.

Op plaatjes is hij niet mooi, in het echt wel. Het is de kleinste en dunste touchscreen telefoon met uitschuifbaar toetsenbord.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2009, 16:56

Sinds de Iphone geen enkele interesse meer in andere mobieltjes (leest eigen topic terug :oops: ) :bag:

Bort

Bericht door Bort » 08 dec 2009, 17:27

Rico schreef:Sinds de Iphone geen enkele interesse meer in andere mobieltjes (leest eigen topic terug :oops: ) :bag:
Zelfde hier :oops:
Altijd op zoek gaan naar een iphone-killer... Maar waarom eigenlijk? Weet ik zelf eigenlijk niet :lol: Gewoon een iphone gekocht en dik tevreden van :mrgreen:

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 08 dec 2009, 17:37

Na een HTC Touch HD te hebben geprobeerd (bagger), heb ik sinds een paar weken een SE Satio. Heerlijk toestel. De menu's zitten logisch in elkaar, fijn onscreen toetsenbord en natuurlijk goede camera erop. Veel smartphone gebruikers zijn verbaasd over de snelheid van de menu's.

Ik kan hem iedereen aanraden. :thumbup:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 08 dec 2009, 19:35

Bort schreef:
Rico schreef:Sinds de Iphone geen enkele interesse meer in andere mobieltjes (leest eigen topic terug :oops: ) :bag:
Altijd op zoek gaan naar een iphone-killer... Maar waarom eigenlijk? Weet ik zelf eigenlijk niet :lol: Gewoon een iphone gekocht en dik tevreden van :mrgreen:
+1.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 21:35

je hebt ook van die imitatie Ifphones is dat wat? ze lijken hetzelfde...mij gaat het om een super fotokamera (voor een mobieltje dan) en goede video en gps meer eigenlijk niet :mrgreen: en goedkoop :wink: internetten doe ik niet met zo'n ding. (bellen ook weinig :bag: ) op centjes letten :lol:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 09 dec 2009, 22:20

Bort schreef:
Toch eens een telefoon met Android proberen, er zijn toch wel aardig wat die-hard Iphone gebruikers die overstappen op Android toestellen.

allen

Bericht door allen » 09 dec 2009, 22:36

Hangt er denk ik vanaf waar je een telefoon voor gebruikt Stefan. Ik ben altijd op zoek geweest naar iets dat netjes synchroniseert met de computer. Heb Nokia's, SE's, Motorola, noem maar op geprobeerd. Niets ging vlekkeloos. Maar de iPhone werkt gewoon 100% perfect met m'n agenda. Of dat nu m'n contacten of agendapunten zijn. Hoef ook niets express te synchroniseren.

Bort

Bericht door Bort » 10 dec 2009, 07:37

Stefan R schreef:Toch eens een telefoon met Android proberen, er zijn toch wel aardig wat die-hard Iphone gebruikers die overstappen op Android toestellen.
Ik heb daar toen ook naar gekeken, maar de interface en werking kon me niet direct bekoren :oops: Er waren ook nog maar enkele toestellen met android op de markt.
Ik moet niets anders meer hebben, bijna alle google apps zijn er trouwens ook voor de iphone dus why bother :lol:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 10 dec 2009, 08:21

allen schreef:Hangt er denk ik vanaf waar je een telefoon voor gebruikt Stefan. Ik ben altijd op zoek geweest naar iets dat netjes synchroniseert met de computer. Heb Nokia's, SE's, Motorola, noem maar op geprobeerd. Niets ging vlekkeloos. Maar de iPhone werkt gewoon 100% perfect met m'n agenda. Of dat nu m'n contacten of agendapunten zijn. Hoef ook niets express te synchroniseren.
Zelfs mijn Nokia 5800 synchroniseert probleemloos met Outlook (welke weer synct met Google calendar)

@Bort, de Android toestellen beginnen nu aardig los te komen. Voordeel daarvan is dat die simlock vrij zijn. En je gelukkig niet gebonden bent aan het zeer matige T-Mobile.
En ja ik weet dat een Iphone ook te unlocken jailbreaken etc is. Maar dat blijft behelpen....

tommel

Bericht door tommel » 10 dec 2009, 10:01

Loving my Blackberry... forever and evah 8)

allen

Bericht door allen » 10 dec 2009, 10:08

iPhone heb ik gewoon in België gekocht Stefan. Houd zelf niet zo van het unlock blabla gedonder. Een telefoon moet gewoon gelijk uit de doos z'n ding voor me doen. Zodra ik er software voor moet installeren (bijv nokia suite destijds voor m'n communicator) haak ik tegenwoordig af. Zelf had ik met andere merken altijd weer het gedonder dat ik handmatig met kabeltjes moest syncen en dat ik altijd moest opletten welke velden ik bijvoorbeeld kon invullen in Outlook. Stop ik nu een nieuw adres in de computer, staat deze vrijwel direct in de iPhone en omgekeerd. Ik weet niet hoe het met telefoons vandaag de dag is, maar daar heb ik ook geen behoefte meer aan.

Bort

Bericht door Bort » 10 dec 2009, 13:29

Stefan R schreef:@Bort, de Android toestellen beginnen nu aardig los te komen. Voordeel daarvan is dat die simlock vrij zijn. En je gelukkig niet gebonden bent aan het zeer matige T-Mobile.
En ja ik weet dat een Iphone ook te unlocken jailbreaken etc is. Maar dat blijft behelpen....
Ben een Belg :P
Van gelockte toestellen moet ik nix hebben, zelfs al is het een iphone :)
Dus als deze ooit aan vervanging toe is, ga ik zeker terug kijken naar Android.

Tom V

Bericht door Tom V » 10 dec 2009, 15:40

Ik heb eerlijk gezegd geen klachten over T-Mobile. Werkt prima voor mij, voordat ik het iPhone abonnement had was ik al sim-only klant.

RobS

Bericht door RobS » 11 dec 2009, 08:59

allen schreef:iPhone heb ik gewoon in België gekocht Stefan. Houd zelf niet zo van het unlock blabla gedonder. Een telefoon moet gewoon gelijk uit de doos z'n ding voor me doen. Zodra ik er software voor moet installeren (bijv nokia suite destijds voor m'n communicator) haak ik tegenwoordig af. Zelf had ik met andere merken altijd weer het gedonder dat ik handmatig met kabeltjes moest syncen en dat ik altijd moest opletten welke velden ik bijvoorbeeld kon invullen in Outlook. Stop ik nu een nieuw adres in de computer, staat deze vrijwel direct in de iPhone en omgekeerd. Ik weet niet hoe het met telefoons vandaag de dag is, maar daar heb ik ook geen behoefte meer aan.
...en Itunes dan, wat een draak van een programma is dat zeg :bag:

Na lang wachten komt als het goed is vandaag m'n E72 binnen, nieuw toestelletje van Nokia met qwerty.

Afbeelding

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 11 dec 2009, 10:31

Rob ik heb de E52 , in feite hetzelfde idee alleen dan zonder qwerty toetsenbord maar ik vind de bouwkwaliteit echt ruk van die dingen.
Voor de rest wel een fijn toestel voor email e.d.

allen

Bericht door allen » 11 dec 2009, 10:35

iTunes staat voorgeïnstalleerd op een Mac, dus geen idee wat daar moeilijk aan is. :mrgreen:
Programma zelf heb ik ook geen klachten over. Heb geen idee of dat op een PC anders is.

RobS

Bericht door RobS » 11 dec 2009, 14:20

Mike Spanjersbergh schreef:Rob ik heb de E52 , in feite hetzelfde idee alleen dan zonder qwerty toetsenbord maar ik vind de bouwkwaliteit echt ruk van die dingen.
De E72 zou wat degelijker moeten zijn, de E52 staat inderdaad bekend om de slechte bouwkwaliteit.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 dec 2009, 14:35

RobS schreef:
Mike Spanjersbergh schreef:Rob ik heb de E52 , in feite hetzelfde idee alleen dan zonder qwerty toetsenbord maar ik vind de bouwkwaliteit echt ruk van die dingen.
De E72 zou wat degelijker moeten zijn, de E52 staat inderdaad bekend om de slechte bouwkwaliteit.
Ik heb de E52 ook gehad. Als ik iets te snel door het menu heen ging liep hij vast. Na 3/4 jaar kapte hij er compleet mee, echt waardeloos :bag:

RobS

Bericht door RobS » 11 dec 2009, 14:49

Ik heb de E72 door een foutje op de Nokiasite met 20% korting kunnen krijgen, mocht ie niet bevallen kan ik 'm nog met winst verkopen :bag:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 16 dec 2009, 15:56

Ik heb m'n HD2 binnen!

Even wennen aan de interface, het werkt toch iets minder intuïtief dan een iPod/iPhone.

Afbeelding

Rein

Bericht door Rein » 16 dec 2009, 16:16

HD2 mooi ding! Gister in de handen gehad, fijn apparaat!! WindowsMobile is wel aardig verbeterd sinds de Touch Diamond die ik had.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 16 dec 2009, 16:16

Ik werk inmiddels ruim een jaar met een Samsung Omnia.
Vind het prima werken.
Navigatie op je telefoon is altijd ideaal 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2009, 16:26

welke mobiel heeft nu de beste foto kamera en video beelden(wat ie kan maken) en navigatie :mrgreen: dat je er mee bellen kan is meegenomen, Internet e.d. doe ik toch niet op zo'n ding....en veel bellen trouwens ook niet :bag: maar wel handig een goede alles in 1 te hebben, mijn gewone digitale kamera is kaduk, en men mobiel met 2 mp is niet goed genoeg om het helemaal te vervangen, echter die MIO navi werkt wel goed en gratis updates, dat weer wel, maar moet/wil er wat anders bij 2de hands (oons zeeuwen bint zuunig en ik ook :mrgreen: )

zo'n HD2 ziet er wel mooi uit :thumbup:

ADV

Bericht door ADV » 16 dec 2009, 16:57

Ik heb HTC Hero met Android, ik heb hele tijd met windows mobile gewerkt, kort een iphone gehad en android is toch ook wel heel nice..

Als ik moest kiezen tussen iPhone en Android kan ik geen keuze maken denk ik, maar dat komt ook omdat ik tegenwoordig Mac heb. Toen ik de iPhone had had ik geen mac dus ik vond het een ruk ding.. Plus dat T-Mobile ruk is..

Sinds kort heb ik de Hero geroot (soort van jailbreaken) dat met een single app kan. Navigatie erop en gaat prima, nieuwe firmware erop waardoor batterij langer mee gaat, echt prima ding en werkt nagenoeg hetzelfde als de iphone, behalve dat je een extra laag hebt zeg maar, je hebt een appart menu met alle programma's en niet alles staat op de "desktop" zoals op iphone (al kan dat overigens wel..)

Synct automatisch met gmail (contacts/agenda/mail) dus is ook nice!

Plaats reactie