RS, M of AMG?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

RS, M of AMG

Audi RS
21
33%
BMW M
39
62%
Mercedes-Benz AMG
3
5%

Totaal aantal stemmen: 63

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 nov 2006, 21:13

Als de velgen en draagarmen het uberhaupt uithouden tot die bocht ;).

Mijn keuze in het kleinere segment zou de m3 (csl) zijn, verkies deze boven de rs4/c55amg.
In de klasse hoger zou ik gaan voor de e55/e63 amg, vind deze qua uiterlijk gewoon nog een slag vetter dan de m5 en qua rijden, lijkt me die auto comfortabeler, iets wat je kennelijk zoekt bij zo'n grote auto lijkt me ;).

Erik K.

Bericht door Erik K. » 29 nov 2006, 21:15

En als ze dan snel zijn dan ploffen de motoren bij de minste of geringste hogesnelheidstest....
Dit kan de beste overkomen, bij de hogesnelheidstest op Nardo waarbij o.a. een getjoende RS6 aanwezig was van MTM ging het ook niet helemaal goed. Zo laat ieder merk of auto wel eens een steekje vallen. Is ook niet vreemd als je bekijkt wat er allemaal voor krachten vrij komen :shock:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 nov 2006, 21:23

Marc RS4 schreef:
Bert ///M3 schreef: Audi RS is alleen leuk als je van heel veel power houd, ik kan het sportieve niet echt zien in een stationbak.
Die stationbak laat jouw M3 wel alle hoeken van t veld zien hoor.........k vind je standpunt een beetje kortzichtig Bert.

De RS series van Audi zijn gewoon mega sportieve bakken het enig nadeel (voor jullie) is dat er niet mee gedrift kan worden.

En je zet je M3 net onder een GT3......daar zou ik nog maar eens een keer over nadenken.
GT3 niet net onder een M3, maar een hele stap erboven. Als het om tienden van sec ging of een paar PK meer kon het mij geen fluit schelen.

En die stationbak mij alle hoeken van het veld laten zien, dat ligt er net aan op welk veld je speelt. Tuurlijk zal hij wel sneller zijn in een rechte lijn. Maar qua rijbeleving is het een hele andere auto. En dat maakt het dat RS mij niet trekt. Je zou ook kunnen zeggen dat een E60 M5 de RS wel alle hoeken van het veld laat zien maar de E60 M5 heeft mi ook veel te veel van de RS en AMG modellen weg. Daarom zou ik die ook niet aanschaffen al kost hij hetzelfde als een E46 M3. Dat rechtuitbranden op de snelweg ben ik na 2 jaar M3 wel op uitgekeken, dat is alleen maar om snel thuis te zijn :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 29 nov 2006, 21:31

Nieuwe RS is gelukkig een stap in de goede richting 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 29 nov 2006, 21:39

Joep

Bericht door Joep » 29 nov 2006, 21:40

BMW M,

Ze hebben geweldige, pure, onversneden rijmachines neergezet...jammer genoeg vooral in het verleden; E30 M3, E46 CSL en de E28 M5 is ook geweldig.

En nu stoppen ze de meest geavanceerde en innovatieve techniek in auto's. Op dit gebied worden ze nu alleen door Bugatti overtroffen denk ik.
Want 7 versnellingen, 5l V10, volledig electronisch diff, ECU's die ook in F1 wagens worden gebruikt etc. etc.

Deze twee eigenschappen waardeer ik zeer, jammer genoeg hebben ze nog geen perfecte (althans niet in mijn ogen) synthese gevonden tussen deze 2 aspecten...

Maar wat niet is kan nog komen :P

Tevens heeft BMW M een fascinerende historie. Zeker toen de hele tak nog gewoon BMW Motorsport GmbH heette, en de racewagens naast de straatauto's werden ontwikkeld door dezelfde mensen, wát een tijd was dat!

Dus IMO heeft BMW M meer te bieden dan Quattro GmbH, en AMG. Op het gebied straatauto's kan ik dit niet echt goed beoordelen, maar gezien de motorsport successen, algemene historie & reviews van pers en eigenaren vind ik dat M voor mij toch een voorsprong heeft op z'n twee contenders 8)

...maar de nieuwe RS4 is wel ontzettend gaaf :wink:

Joep

Tristan

Bericht door Tristan » 29 nov 2006, 21:44

De huidige B7 RS4 is toch van het kaliber M3, 997 etc. Bij TG was hij zelfs sneller dan de Gallardo. Dan heb je wel te maken met een serieus snelle auto, zowel rechtuit als bochten. De rest is idd meer op sportief/comfort gericht, wat opzich prima is als dagelijkse auto. Doe mij maar een S8 voor dagelijks en een RS4 voor het weekend.

M5 is een wereldauto, maar zijn uiterlijk kan me nog steeds niet helemaal bekoren. Een M3 is super. Kortom, mijn keus is groot.

Maar van allemaal neem ik toch het liefst het stijgerende paard uit Stuttgart. 8)

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 29 nov 2006, 22:02

Ik heb gestemd voor BMW M.

Ik had ze alledrie overwogen; RS4 (of wachten op de RS6), de CLS AMG en de BMW M5 en M6.

Ik vind de RS4 te duur voor wat het te bieden heeft en relatief minder ruimtelijk van binnen en ook te sportief van binnen. Een CLS AMG heeft wel iets maar vind het toch een "ouwe lullen" uitstraling hebben.

De M5 oogt, m.i., redelijk agressief van buiten en heeft een interieur wat, voor mij, een goede mix is van sportief en luxe.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 nov 2006, 22:18

Ik kies ook voor M

Zeker de E46 M3, voor de toekomst de M2 danwel E92 M3......................wil niet meer, hoef niet minder.................................luxe probleem...............................heerlijk toch :wink:

Tom

Bericht door Tom » 30 nov 2006, 00:40

BMW M op de eerste plek.
De meest sportieve van het stel. Hoogtoerige motoren blijf ik gaaf vinden icm RWD en relatief laag gewicht. Die combinatie is top.

AMG staat op een goede tweede plek.
Ik vind ze top ondanks de automaat. Zou mij nu in de weg zitten maar als allround auto op iets latere leeftijd is er weinig beters. Verder klinken die AMG-motoren erg bruut en de looks zijn dik in orde. De meeste AMG's zijn echt een mooie dikke auto's waar ik m'n hoofd voor omdraai.

Audi RS op de laatste plek omdat ik weinig met de vormgeving van Audi heb, het onderstuurde karakter (autobladen-wijsheid, sorry) staat mij niet aan en het feit dat het een VAG product is maakt het er niet beter op. Ik heb er helemaal niets mee. Grootste pluspunt is dat ze veel vermogen hebben en dat vind elke autoliefhebber gaaf.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 30 nov 2006, 08:08

Joep schreef:Zeker toen de hele tak nog gewoon BMW Motorsport GmbH heette
dit heb ik nog mooi op mijn auto papieren staan bij merk auto :lol:

ga zelf ook voor de M modellen.het geluid,de looks en zeker het fun gehalte ervan staan voor mij boven de andere merken..
de rs zeker op plek 2 door de brute uitstraling en de v8 ervan met die donkere brom is zeker niet misselijk.
amg doet me niet snel wat al vind ik die G klasse met 600pk wat ze voor de fun hadden gemaakt wel kiks.. heeft in Basel eens eentje voor me gereden en dat ding was zo vierkant als een vierkant maar kan zijn

david

Bericht door david » 30 nov 2006, 08:34

ik kijk altijd een beetje naar de begin/ontstaan jaren van deze modellen.
eerste m-m1? series, eerste rs2---of de sportquattro..., eerste amg of e500 etc...
Heb gewoon wat met klassiekers. ieder heeft gewoon z'n ding.
In de tijd gezinsauto's de net zo snel liepen als sportbolides.
bmw vindt ik netjes, zelfs beschaafd (kijkend van vroeger naar nu--uiterlijk)
mercedes is in mijn ogen altijd veel sneller gedateerd
audi maakt heeft tijdlozere modellen,vormgeving

ze staan bij mij allemaal even hoog op de lijst. t zijn stuk voor stuk iconen. Moet wel zeggen dat je laatste jaren er het speciale wel van af gaat. tis haast vanzelfsprekend dat er nu steeds kanonnen worden gemaakt. jammer, jammer

Knot

Bericht door Knot » 30 nov 2006, 08:56

Ik zeg M.. al vind ik sommige AMG modellen ook echt niet verkeerd, maar blijf BMW freak...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 30 nov 2006, 09:43

Ik kies voor RS.

Een M is een toef slagroom op de sportieve taart, RS maakt van een plak lekkere cake een heerlijke taart :D

BMW is al sportief en in sommige varianten erg indrukwekkend. Denk aan een 130i, 335i. De stap om van een BMW een goede sportwagen te bouwen is minder groot dan die Audi moet nemen. Als ik een RS zie of hoor dan vind ik het net even specialer en smakelijker. Dit alles is puur subjectief natuurlijk en om tot een keuze te komen moet je gewoon in beiden rijden..........

leonard

Bericht door leonard » 30 nov 2006, 10:00

Ik kies ook voor de M Omdat het simpelweg de meest sportieve is van het stel.
Op de tweede plaats de RS omdat met name de RS4/6 gewoon hele dikke auto's zijn met een zeer goede wegligging en prachtig uitlaatgeluid(mooier dan de M 6/10 pitters) .
Als laatste de AMG .div. bekenden van mij hebben er 1 o.a CLS63/C55.en een S55.AMG"s zijn NIET sportief wegliging is totaal zonder gevoel,het zijn gewoon hele snelle rechtuitbranders.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 nov 2006, 12:07

M is krachtig en geweldig in rechte lijn. Maar sportief is ie net zoveel als mijn Bravo. Niet.

De bovenvermelde auto's zijn imagomakers voor statuskopers. Niet meer en niet minder. Wil je je zintuigen voor 80k+ laten prikkelen dan is een Cayman S een veel beter alternatief.

kris

Bericht door kris » 30 nov 2006, 12:44

Klopt Hielke,

maar je vergeet dat een Cayman een tweezitter is...

Dit is een hele andere vijver dan diegene waar M, RS & AMG uit vissen...

Andre

Bericht door Andre » 30 nov 2006, 13:13

Die bravo moet je niet vergelijken met een M RS en AMG hielke. Die bravo is iets unieks. Die wegligging met die 135/95/12 inch banden is magistraal. Messcherp door de kurven. Remmen waar porsche jaloers op is. Onderhouds kosten bijna nihil.

:)

Marc R

Bericht door Marc R » 30 nov 2006, 13:20

ErikKramer schreef:
En als ze dan snel zijn dan ploffen de motoren bij de minste of geringste hogesnelheidstest....
Dit kan de beste overkomen, bij de hogesnelheidstest op Nardo waarbij o.a. een getjoende RS6 aanwezig was van MTM ging het ook niet helemaal goed. Zo laat ieder merk of auto wel eens een steekje vallen. Is ook niet vreemd als je bekijkt wat er allemaal voor krachten vrij komen :shock:
Erik, ik haalde eigenlijk iets aan dat op EM stond,was als grap(je) bedoeld waarvan ik hoopte dat Partyondude het zou snappen.

Ik vind STI's wel gaaf hoor vooral die blauwe...

Hielke

Bericht door Hielke » 30 nov 2006, 13:21

Ik had het ook alleen maar over het "gevoel" van sportiviteit waarin de Bravo niet beter of minder was dan M, RS en AMG.

Dat ie op andere vlakken worst van die auto's maakt, ach ja, da's eigenlijk niet meer dan logisch :P

Op weer andere vlakken is een 130i dré edition natuurlijk beter dan de 3 bovenvermelde voitures. Ik noem maar een paar banale en zijdelings autogerelateerde punten als bochtsnelheid, stuurgevoel, dynamiek, remstandvastigheid op een circuit. Bijzaken natuurlijk, maar toch :lol:

Andre

Bericht door Andre » 30 nov 2006, 13:48

Een M RS en AMG zijn speciaal in hun motoren opbouw. Vooral de M motoren.

De sperren van M waar altijd zo fantastisch over wordt gedaan staat in de schaduw van een normaal sper.

Wij hadden een M5 E60 diff op onze race auto dan zie je de zwakheden ook zo. Het diff wil na ca. 1 sec wielspin het desbetreffende wiel sperren naar heel veel procent misschien wel 100. Daardoor wordt de achterkant heel onstabiel op nat wegdek.

Ik had dit namelijk ook een keer op mijn vorige M3. Als je met dsc uit rijdt in de regen en je krijgt aqua planning aan 1 kant bijv. dan gaat dat diff meteen sperren en dat moet je niet hebben. Dan gooit ie namelijk meteen de kont om. Lag bijna in de vangrail. Ik ken nog iemand die met aqua planning met een E46 M3 de vangrail in ging. Dit geld dus alleen als je volle polle rijdt dus cruising niks aan de hand.

Als je gewoon 40 procent sper hebt dan laat ie wielspin toe en heb je dit probleem dus niet. En is ie stabieler ook op glad wegdek. Ook drexler sper is veel stabieler.

Dus je moet je afvragen wat op het huidige moment de meerwaarde is van een M versie. Terwijl je goedkoper zelf betere onderdelen kan krijgen dan M

For the record.

Een e60 M5 achterdiff die dus goed is voor 507 pk is op de E90 race auto van 440pk na 1 testmiddag al overleden.

Dus tja dit is dus 1 voorbeeld. Dus je betaald er heel veel voor en zo goed is het dus niet.

Ik heb liever een normale bmw 10 in dozijn en dan naar eigen idee opbouwen zodat je betere spullen heb dan die bij M wegkomen.

Het enige probleem is dat je niet een M motortje hebt en los kan bestellen af fabriek:) Oh ja en hebt niet de status op een forum van een orgineel M model. Maar dat laatste punt heb ik schijt aan.

Ik zou alleen weer een M kopen als ie A betaalbaarder werd en B meer met een motorsport idee wordt gebouwd en niet met de M van money en marketing.

Zolang die niet komt pak ik de atmo met de meeste pk in de kleinste bmw en bouw mijn eigen M naar mijn eigen idee.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 nov 2006, 15:36

AMG

M
RS

Tom

Bericht door Tom » 30 nov 2006, 15:55

Hielke schreef: De bovenvermelde auto's zijn imagomakers voor statuskopers. Niet meer en niet minder. Wil je je zintuigen voor 80k+ laten prikkelen dan is een Cayman S een veel beter alternatief.
Het zijn gewoon standaard auto's waarin je ook boodschappen kunt doen. Heeft niets met marketing te maken want die auto's (op een CSL na) zijn niet in de markt gezet om af te janken op circuit. Dat het wel kan en een handjevol mensen ermee op de ring en wat andere circuits te vinden zijn kan best en leuk meegenomen, maar 80% van de kopers wil een erg vlotte en sportieve sturende auto in een dikke/luxe uitvoering. Ik snap werkelijk waar niet waar dat gelul van 'marketing' steeds vandaan komt... dat IS niet zo. Als die doelgroep zoals wij groot genoeg was om veel hardcore sportauto's te kopen dan zou Audi en Mercedes morgen ook met een soort hardcore CSL variant komen. Wat ze maken interesseert hun echt niet hoor, draait alleen om het geld.

Als je zo graag een goed sturende en sportieve auto wil dan zijn er genoeg andere merken. Lotus en Porsche om maar iets te noemen. Maar nee, die koopt niemand hier want die zijn niet praktisch genoeg. Dus het is niet vreemd dat M, AMG en RS zijn zoals ze nu zijn. Wel een sportief sturende auto willen maar toch ook een achterbank, airco, liefst onopvallend enz. Ik vind dat die duitse merken er elk op hun eigen manier goed in slagen en hun doelgroep goed bedienen.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 nov 2006, 16:18

Ik denk dat Andre met zijn 130i de meest communicatieve BMW van het moment heeft, gevolgt door een Z4 3.0 coupe. Als ik nu bij BMW zou moeten shoppen zou de 130i met M pakket hoog op het lijstje staan, zeker als die ook als daily driver zou moeten fungeren. Dat het niet de allermooiste BMW is, maakt niets uit, het rijden vergoed dit 100% Daarbij kan ik de 1 serie qua looks zoals die van Andre en ex 130i van Rico meer dan pruimen.De puurheid van die auto staat me na een ritje in die van Rico nog fris in het geheugen. En die indruk laten maar weinig auto's bij mij achter!

Als ik al een 3 serie zou kopen, dan graag een 320si omdat dit de meest agiele van de 3 serie is.

Michel

Marc R

Bericht door Marc R » 30 nov 2006, 16:23

Tom schreef:
Hielke schreef: De bovenvermelde auto's zijn imagomakers voor statuskopers. Niet meer en niet minder. Wil je je zintuigen voor 80k+ laten prikkelen dan is een Cayman S een veel beter alternatief.
Het zijn gewoon standaard auto's waarin je ook boodschappen kunt doen. Heeft niets met marketing te maken want die auto's (op een CSL na) zijn niet in de markt gezet om af te janken op circuit. Dat het wel kan en een handjevol mensen ermee op de ring en wat andere circuits te vinden zijn kan best en leuk meegenomen, maar 80% van de kopers wil een erg vlotte en sportieve sturende auto in een dikke/luxe uitvoering. Ik snap werkelijk waar niet waar dat gelul van 'marketing' steeds vandaan komt... dat IS niet zo. Als die doelgroep zoals wij groot genoeg was om veel hardcore sportauto's te kopen dan zou Audi en Mercedes morgen ook met een soort hardcore CSL variant komen. Wat ze maken interesseert hun echt niet hoor, draait alleen om het geld.

Als je zo graag een goed sturende en sportieve auto wil dan zijn er genoeg andere merken. Lotus en Porsche om maar iets te noemen. Maar nee, die koopt niemand hier want die zijn niet praktisch genoeg. Dus het is niet vreemd dat M, AMG en RS zijn zoals ze nu zijn. Wel een sportief sturende auto willen maar toch ook een achterbank, airco, liefst onopvallend enz. Ik vind dat die duitse merken er elk op hun eigen manier goed in slagen en hun doelgroep goed bedienen.
Tom, je hebt helemaal gelijk!

Plaats reactie