BMW M,
Ze hebben geweldige, pure, onversneden rijmachines neergezet...jammer genoeg vooral in het verleden; E30 M3, E46 CSL en de E28 M5 is ook geweldig.
En nu stoppen ze de meest geavanceerde en innovatieve techniek in auto's. Op dit gebied worden ze nu alleen door Bugatti overtroffen denk ik.
Want 7 versnellingen, 5l V10, volledig electronisch diff, ECU's die ook in F1 wagens worden gebruikt etc. etc.
Deze twee eigenschappen waardeer ik zeer, jammer genoeg hebben ze nog geen perfecte (althans niet in mijn ogen) synthese gevonden tussen deze 2 aspecten...
Maar wat niet is kan nog komen
Tevens heeft BMW M een fascinerende historie. Zeker toen de hele tak nog gewoon BMW Motorsport GmbH heette, en de racewagens naast de straatauto's werden ontwikkeld door dezelfde mensen, wát een tijd was dat!
Dus IMO heeft BMW M meer te bieden dan Quattro GmbH, en AMG. Op het gebied straatauto's kan ik dit niet echt goed beoordelen, maar gezien de motorsport successen, algemene historie & reviews van pers en eigenaren vind ik dat M voor mij toch een voorsprong heeft op z'n twee contenders 8)
...maar de nieuwe RS4 is wel ontzettend gaaf
Joep