BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door romo » 03 dec 2009, 21:06

jarno trulli schreef:ik vind het wel een heel mooi ding, maar technisch gezien is een R1 met bigbang principe of de rsv4 toch veel mooiere en specialere motoren?
Dat is subjectief......................

wat ik uit de eerste testen en berichten begrijp; de S1000RR is echt wel iets speciaals...........

Voor mij persoonlijk;

- ik wacht al 30 jaar op zo`n fiets, dat vind ik lang genoeg, daarom alleen al is ie speciaal :mrgreen:

- het is een technisch hoogstandje, doet recht aan het merk BMW

Voor de rest ben ik ook subjectief, en in dit geval vind ik dat helemaal dikke prima........ :mrgreen:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 dec 2009, 22:37

BMW heeft uit zich zelf een supersport ontwikkeld zonder te kijken naar hoe de japanners het zouden doen.
Dit ding is gewoon geheel opnieuw uitgewerkt.

Hebbe hebben hebbe, mja, geen geld voor :P
Kheb wel een mooie SRAD waa rik me eerst op kan vermaken :)

wjn

Bericht door wjn » 03 dec 2009, 22:41

Ik vind 'm technisch gezien wel een hoogstandje. Mechanisch niet, want dan kun je een willekeurige andere motor kopen, maar juist electronisch. ABS, DTC (Ducati Traction Control, geintje ;) ) en hoe alles gekoppeld is. En die leuke dingen zijn wel allemaal opties, des BMW's :mrgreen:

(Ben het dus niet met frank eens, want alle japanners zijn qua rijwielgedeelte etc. identiek, USD, ketting, enz. Daar zit niets bmw specifieks meer aan.)

Roy

Bericht door Roy » 03 dec 2009, 22:43

Het is gewoon een tof ding om erbij te hebben in het 1000cc ss segment :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 dec 2009, 22:49

frank de jonge schreef:BMW heeft uit zich zelf een supersport ontwikkeld zonder te kijken naar hoe de japanners het zouden doen.
Dit ding is gewoon geheel opnieuw uitgewerkt.
Juist niet eigenlijk :wink: BMW heeft voor het eerst een bestaand bewezen concept gebruikt en daarop een hightech variant gebouwd. Al hun andere motoren hebben wel iets speciaals qua design, motorblok, aandrijving, wielophanging......you name it maar dit is gewoon in de basis een bekend en bestaand concept. Daar vanuit hebben ze het beste willen bouwen met allerlei hightech spul.

Volgens het stuk in de Kicxstart waar men de Superbike bespreekt was het een basis met errug veel potentie. Het blok draait al ergens in de 14000RPM (= veel, zijn 600cc waardes van nog niet eens zo heel lang terug) en het einde was nog lang niet in zicht :hosanna: Laat het nieuwe seizoen maar komen :clap:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 dec 2009, 23:01

Het blok is toch echt totaal opnieuw ontwikkeld Niels.

Technisch hoogstandje!!!!!!

Het uiterlijk heeft ie van een Jap, ben ik met je eens.
Maar de techniek??

Niels

Bericht door Niels » 03 dec 2009, 23:13

De hele motor is echt totaal opnieuw ontwikkeld Frank :mrgreen: Echter is er qua concept weinig spannends aan, "gewoon" een 1000cc 4 cilinder Superbike. Zet jouw Gixxer er eens naast en je ziet in de basis genoeg overeenkomsten. Het verschil is gewoon 10 jaar ontwikkeling :wink:

De techniek is verder absoluut top. Geen ander 1000cc viercilinder blok is zo smal en draait dit toerental. Verder genoeg andere elektronische snufjes aan boord om van te smullen :banaan: Maar puur in de basis qua frame opbouw en motor concept is er niets spannends aan. Aprillia komt bijvoorbeeld met een dikke V4 in die klasse en is daarin de enige :thumbup: Het zou eigenlijk BMW eigen geweest zijn om ook met iets onconventioneels te komen zoals ze wel met alle andere modellen hebben gedaan vind ik persoonlijk.

Overigens was het van BMW een hele bewuste keuze om een bestaand en bewezen concept te nemen omdat het opnieuw uitvinden van "het wiel" te veel tijd neemt om zo snel mogelijk succesvol te zijn.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 dec 2009, 19:31

Dit kan je er ook van maken;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 04 dec 2009, 20:21

Bij Smudde lees ik weer niets over de introductie.

Dit is dan weer veel beter;

Afbeelding

wjn

Bericht door wjn » 04 dec 2009, 21:46

Als ik die kleuren zie, neig ik toch naar de BMW Motorsport kleuren.

In die andere kleuren zou het ook een Suzuki oid kunnen zijn, hoewel dat "groene" ook apart is. Maar dat is dan weer meer huiskleur van Kawa.

Roy

Bericht door Roy » 04 dec 2009, 22:00

Groene??? Het gaat toch meer naar geel toe? (nog niet in het echt gezien hoor).

Ik dacht een beetje zoals het DF geel.

Niels

Bericht door Niels » 05 dec 2009, 12:07

Motorsport kleuren all the way!! Anders onderscheid die machine zich echt te weinig en ik denk dat je in de kleur het minste afschrijft.

Roy

Bericht door Roy » 05 dec 2009, 12:10

Heb hem vanochtend gezien bij Motoport Wormerveer, erg tof ding. Was om 09.30u al eentje verkocht en toen ik er was om 10u was de tweede bezig :)

Dit vertelde de verkoper mij nog (heeft in Spanje erop gereden): onder het zadel kan je een USB stick stoppen waarmee je de motor nog meer kan aanpassen, erg tof! Ook kan je met een BMW sleutel de voorkant stijver/softer stellen, dat zie je op de foto die ik gemaakt heb van het "dashboard". Gaat ook per klik, dan weet je precies in welke stand je hem hebt. Deze kleur stond hem trouwens zéér fraai. Wormerveer heeft er echter ook een besteld in de motorsport kleuren voor in de showroom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

romo

Bericht door romo » 05 dec 2009, 16:48

Goed, net terug van een enerverend middagje........................

Tegen 12.30 de M3 maar eens aangetrapt richting Zelhem.....................leuk ritje...........maar het leek wel weer of 1/2 Nederland die kant op moest :mrgreen: ....................het schoot dus weer lekker op zo in het druilerige weer........................
Aangekomen na eerst door niemandsland te zijn gereden........................daar stond ie dan; zwart................en zodeju wat een machtig lekker compact apparaat :shock: .............weer veel beter dan op de foto................

Beetje babbelen met de verkoper, die daar uiteraard weer nonsens stond te verkopen; " de 193 PK kan je alleen maar krijgen als je een speciale codeer stekker onder het zadel aanbrengt" ........................egh, nee dus, 193 PK heb je al van af de sport modus dus, voor de slick modus is die stekker wel nodig....................................he was not amused :mrgreen:
Anyway, ik had gezien wat ik wou zien, en gezien het feit dat ik nog weer een stukje moest karren de bolide maar weer gestart om richting Enschede te karren..............waar, hopelijk, het monster ook in een andere kleur te aanschouwen zou zijn.......................vol verwachting klopt ons ....................

Nou ja, na wederom een 1/2 wereld reis in het Enschedese aangekomen stond ie daar wederom ...................................in het zwart....................tja helaas pindakaas. Begrijp ik van de verkoper dat heel Nederland maar 25 machines voor de introductie heeft gekregen. Enfin, ik op het ding, tjonge jonge wat lekker, wat compact............direct de koppeling proberen, niet echt zwaar en waarachtig geschikt voor mijn "meisjes" handen :mrgreen:

Nu komt er de komende weken ( ik hou het maar een beetje ruim) een full carbon versie in motorsport kleuren. Die moet ik dus ook even zien, het zwarte plastic vind ik 1; niet echt heel mooi, 2 De afwerking vind ik ook niet je van het.

Hoe staat het er voor;
- Ik heb een offerte laten maken op een full carbon in motor sport kleuren.............waar ik zonder dat ik wat had gezegd 5% korting op kreeg, op het pak, helm, laarzen en handschoenen volgt een aparte afspraak/korting omdat de verkoopprijs nog niet bekend is momenteel. Met voorbehoud van goed passen, indien dit niet het geval mocht zijn wordt er wat anders geregeld. Zo daar houd ik wel van, geen geneuzel dus.............
- Een proefrit is mogelijk, maar laten we (uiteraard) van de weersomstandigheden afhangen.................

Met een offerte op papier en het obligate foldertje richting huis..................om maar direct even dit verslag te maken....................heerlijk...........................

Niels

Bericht door Niels » 05 dec 2009, 17:24

Ik had toch wel verwacht dat je qua afwerking niets te klagen zou hebben bij zo'n ding :? Op welk vlak laat ie steekjes vallen?

Als je nu al 5% korting krijgt dan biedt dat perspectief. Niets inruilen en zo'n motor + volledig kleding pakket verkopen is voor een verkoper een deal om van te watertanden. Ga op kleding uit van een marge van zeker 50% en op de motor in dit prijs segment denk ik dat 10% mogelijk moet zijn. 10% op de totale deal moet dus zeker kunnen lijkt me.

Roy

Bericht door Roy » 05 dec 2009, 19:40

persoonlijk geen slechte puntjes gezien qua afwerking, ik en mijn vriendin vonden hem echt super. Maar jeetje romo, offerte voor de carbon editie *kwijl*. Als je daarop rond rijd volledig in pak scheur je maar eens richting noord-holland, die wil ik zien.

romo

Bericht door romo » 05 dec 2009, 20:22

Niels schreef:Ik had toch wel verwacht dat je qua afwerking niets te klagen zou hebben bij zo'n ding :? Op welk vlak laat ie steekjes vallen?

Als je nu al 5% korting krijgt dan biedt dat perspectief. Niets inruilen en zo'n motor + volledig kleding pakket verkopen is voor een verkoper een deal om van te watertanden. Ga op kleding uit van een marge van zeker 50% en op de motor in dit prijs segment denk ik dat 10% mogelijk moet zijn. 10% op de totale deal moet dus zeker kunnen lijkt me.
Steekjes, ach wat heet, ik ken me zelf ( de miereneuk modus staat altijd ingeschakeld :mrgreen: ), dat plastic met dat profiel er op vond ik afbreuk doen aan de machine, boven op de tank vond ik het niet mooi aansluiten evenals de aansluiting op het frame, richting het balhoofd. Kortom; nogal grote naden.

Verder niets dan lof voor een subliem apparaat........................

Wat ik eigenlijk , voor BMW als wereld bedrijf althans, een misser vond; hoe kan je bij de presentatie, waar ongeveer de hele motorwereld op gewacht heeft, die machine nu alleen in zwart presenteren??
Je hoeft toch echt geen ///Marketing deskundige te om in te zien zijn dat bij zo`n belangrijk moment je echt alles uit de kast moet halen; dus meerdere machines in de diverse kleuren, maar ook de bijpassende kleding ( die is er dus ook nog niet, zelfs de prijs is daar niet van bekend)...............................wat moet ik er van zeggen; IMO een gemiste kans......................dat kan beter, veel beter......................

romo

Bericht door romo » 05 dec 2009, 21:08

Even een vraag over de motor verzekering;

Ik heb een formulier meegekregen "BMW Motor Cover offerte formulier"

Daarin kan je een premie berekening doen, ik weet niet helemaal zeker of ik het goed doe, maar ik schrik van de premie................

Men vraagt o.a. naar het aantal schadevrije jaren. Wordt hier specifiek motor jaren bedoeld, of telt auto schade vrije jaren ook?
Ik ben een her opstapper natuurlijk..........

Iemand tips/adviezen?

wjn

Bericht door wjn » 05 dec 2009, 22:11

romo schreef:- Een proefrit is mogelijk, maar laten we (uiteraard) van de weersomstandigheden afhangen.................
De weersomstandigheden zijn toch super voor een motor met ABS/DTC :angel:
romo schreef:Even een vraag over de motor verzekering;

Ik heb een formulier meegekregen "BMW Motor Cover offerte formulier"

Daarin kan je een premie berekening doen, ik weet niet helemaal zeker of ik het goed doe, maar ik schrik van de premie................

Men vraagt o.a. naar het aantal schadevrije jaren. Wordt hier specifiek motor jaren bedoeld, of telt auto schade vrije jaren ook?
Ik ben een her opstapper natuurlijk..........

Iemand tips/adviezen?
Helaas, no claim geldt specifiek voor auto of motor, niet voor beide. Een goede tussenpersoon kan helpen.

En sowieso een VRO doen met je motor, krijg je bij de meeste verzekeraars 10% extra korting.

romo

Bericht door romo » 05 dec 2009, 22:36

Dan kom ik op belachelijke premies;

Centraal Beheer; WA+Casco; €2785,-- per jaar :shock: ofwel 243 per maand.....................man mijn auto is stukken goedkoper, maar wel een 5 keer hogere catalogus waarde..............

Zijn ze gek geworden of wat?

WA+Topvezekering; €202,-- per jaar

Dat verschil is echt absurd.................

Hier heb ik wat meer adviezen nodig..................

Kan je de motor ook nog een 1/2jaar uit de verzekering gooien? (wintermaanden dus)

Roy

Bericht door Roy » 05 dec 2009, 22:39

Wintermaanden maakt geen bal meer uit Romo, dat scheelt echt 20 euro ofzo. Daarom doet niemand het ook meer.

Overigens is het nou eenmaal zo. Ik ben nog maar een broekie van 20 jaar oud ;) en de Triumph Street Triple R is ook best schrikken hoor per jaar. Niet zo veel als jou maar ook een klap geld.

@Wolfgang: dat is niet helemaal waar wat je zegt over de verzekering. Als jij namelijk je motor en auto bij dezelfde verzekeraar hebt, tellen die het meestal bij elkaar op. Mijn schoonvader heeft dat ook. Ik heb even via google gekeken en zag het bijv. al staan bij Unigarant:
Auto Motor Bonus Plan
Verzekert u zowel uw auto als uw motor bij Unigarant, dan is op beide verzekeringen het hoogst aantal verdiende schadevrije jaren van toepassing. Dus rijdt u met de auto al acht jaar zonder brokken, en heeft u pas twee jaar een motor, maar meer dan 5 jaar uw motorrijbewijs? Dan krijgt u ook bij uw motorverzekering het voordeel van de maximale no claimkorting van 75%. Deze premiekorting kan oplopen tot honderden euro's!
Laatst gewijzigd door Roy op 05 dec 2009, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

DenCha

Bericht door DenCha » 05 dec 2009, 22:43

Er zijn toch ook verzekeringsmaatschappijen die een "6 wielen polis" hebben.
De mijne nl. wel. En dan krijg je de no-claim van de auto ook op de fiets.

romo

Bericht door romo » 05 dec 2009, 22:56

Ik heb mijn kar ook bij Centraal Beheer, ik zal eens informeren wat die voor mij kunnen betekenen.

Roy

Bericht door Roy » 05 dec 2009, 23:08

Romo, check deze link eens:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 7#14428757" onclick="window.open(this.href);return false;

De bovenste foto zie je het BMW Motorsport pak wel staan..

romo

Bericht door romo » 05 dec 2009, 23:21

Roy schreef:Romo, check deze link eens:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 7#14428757" onclick="window.open(this.href);return false;

De bovenste foto zie je het BMW Motorsport pak wel staan..

Even gecheckt; dat pak is niet van BMW............................das echt een andere............

Plaats reactie