Emigreren? Waar naar toe?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Emigreren? Waar naar toe?

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 16:40

owja want was water (drinkwater) niet ook een probleem soms met de droogte?

en die kant waar jij (Roman) woont zit je meer ten zuiden/marok...

heb wel eens gekeken naar huisjes (digitaal :lol: ) aan de westkust meer bij de toeristen zeg maar tussen Roses en Valencia>> Denia...als je daar tussen ergens in een klein dorpje niet direckt in toeristen gebied zou wonen hoe is het leven daar...zeg tot max 50km uit de kust, bovendien zijn er in Spanje ook redelijk wat circuits :df: :mrgreen: verder nooit geweest :bag: ja Cran canaria maar ads wat anders :lol:

edit mont nog wat lag in France :bag:
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 dec 2009, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 16:53

Uit de kust is het leven een stuk rustiger, best fijn. Kom hier ook vaak in het binnenland op het terrein van een vriend van me. Mooi rustig, helemaal niets geen eens een weg in de buurt.

Je moet gewoon wel Spaans leren, dat is niet per se noodzakelijk in touristische gebieden maar het maakt je leven wel makkelijk aangezien 1 op de 500 spanjaarden misschien een paar woordjes Engels spreekt. En ik bedoel niet een cursus Spaans in NL, dat moet je gewoon lokaal doen anders word het helemaal niets.

Water gebrek komt wel eens voor inderdaad, maar als het goed is het reservoir nog ok, als we de komende maanden weinig regen krijgen word het van de zomer goed plannen want dat kan het gebeuren dat er op bepaalde tijdstippen geen water uit de kraan komt. Maar dat heb ik nog maar 1x meegemaakt. Over het algemeen redden we het altijd net.

Ik zit niet heel ver van het zuiderlijkste puntje, de Andalusiers zijn ietsjes anders dan de rest van de Spanjaarden. Misschien kijken die daarom ook zo neer op de mensen hier. Hoe dan ook het leven is prima hier (de regio waar ik zit) maar tenzij je een goede baan word aangeboden is het heel lastig. Vind maar eens werk met 30+% werkeloosheid. En het zijn ook bijna altijd flut baantjes aangezien er buiten toerisme weinig anders is. Computer programeurs die kunnen werk vinden, maar daarbuiten is er gewoon niets.

Er zijn best veel circuits inderdaad, alhoewel het denk ik voor hoe groot het land is misschien wel weinig weer. Jerez, Valencia, Guadix en Ascari zijn in ieder geval niet al te ver weg. Hoewl Jerez en Valencia op 1 dag op en neer best een stukkie rijden is.
Maar er zijn genoeg prachtige wegen te vinden waar je je prima op kunt vermaken. En snelheids controles zijn een zeldzaamheid. En flitspalen zijn er precies 2 van in de hele provincie.

allen

Bericht door allen » 02 dec 2009, 16:55

Veel plezier in Liverpool overigens...
:mrgreen:

http://www.upmystreet.com/local/crime-in-liverpool.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2009, 16:58

:thumbup: thanks....weet ik ff genoeg, tja Spaans zal best moeilijk worden voor sommige, maar op den duur zal je er wel wat inkomen lijkt me :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 17:10

GTRene schreef::thumbup: thanks....weet ik ff genoeg, tja Spaans zal best moeilijk worden voor sommige, maar op den duur zal je er wel wat inkomen lijkt me :mrgreen:
Ja als je met alleen Spanjaarden omgaat moet het goed gaan.

Er zijn buitenlanders die hier 20 jaar wonen en maar een paar woorden kennen. Maar ja, je Nederlandse loodgieter, winkels etc etc

Roman

Bericht door Roman » 02 dec 2009, 17:11

allen schreef:Veel plezier in Liverpool overigens...
:mrgreen:

http://www.upmystreet.com/local/crime-in-liverpool.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel plezier zeker weten. Prachtstad. Geweldige mensen. :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 dec 2009, 20:16

Arthur schreef:@Maurice: dat er hier geen groen is voor jou dat zal best. Het is ook een persoonlijke keuze. Het is dan ook maar een gezegde dat het gras altijd groener is bij de buren. Die dingen die jij opnoemt (voor iemand anders misschien weer onbelangrijk) is dat anders en beter geregeld in een ander land en waarom is dat? Misschien verdienen wij wel dusdanig dat we dit zo kunnen betalen. Iemand uit India (ofzo??) schrikt zich rot en wij lachen ons kapot daar om de prijzen. Daar zal alles wel goedkoper zijn maar verdienen ze ook minder? Weet niet wat voor werk je doet, zelfstandige begrijp ik, maar kun je in een ander land dezelfde tarieven hanteren als hier. Nogmaals, ik weet het niet, houd me er niet mee bezig maar wie weet valt het "onder de streep" wel mee of tegen. Ligt vanuit welk oogpunt je het bekijkt.
Arthur, ik zal niet teveel in detail treden verder. Maar ik geef je eigenlijk te weinig informatie om mijn situatie goed te kunnen beoordelen. Er is bijvoorbeeld een concurrent in onze markt waarvan het hele bedrijf vanuit Groningen wordt gerund (kantoor, personeel etc.), maar de eigenaar in Turkije zit. In de ICT kan je erg veel op afstand werken, ideaal :D

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 dec 2009, 14:04

Ik ben op 1 manier aan NL gebonden en dat is dat mijn kinderen hier wonen......ik woon 10min rijden van ze vandaan en dat wil ik zo houden.....

Anders lijkt Schotland / Scandinavië wel wat....ik hou heel erg van rust om me heen....steden mijd ik juist....

Als ik geen kinderen zou hebben zou ik > Nieuw Zeeland proberen > Schotland > Scandinavië....de rust....weg van de drukte en ik gaan me nooit meer haasten, druk maken etc....

Luuk

Bericht door Luuk » 03 dec 2009, 14:27

Joah of Italië lijkt mij ook 'wel oké'!

Afbeelding

met een dergelijk uitzicht over het Gardameer:

Afbeelding

:love:

Jammer van die toeristen daar, alleen... :mrgreen: :lol:
Laatst gewijzigd door Luuk op 03 dec 2009, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 dec 2009, 14:27

Maus335i schreef:
Arthur schreef:@Maurice: dat er hier geen groen is voor jou dat zal best. Het is ook een persoonlijke keuze. Het is dan ook maar een gezegde dat het gras altijd groener is bij de buren. Die dingen die jij opnoemt (voor iemand anders misschien weer onbelangrijk) is dat anders en beter geregeld in een ander land en waarom is dat? Misschien verdienen wij wel dusdanig dat we dit zo kunnen betalen. Iemand uit India (ofzo??) schrikt zich rot en wij lachen ons kapot daar om de prijzen. Daar zal alles wel goedkoper zijn maar verdienen ze ook minder? Weet niet wat voor werk je doet, zelfstandige begrijp ik, maar kun je in een ander land dezelfde tarieven hanteren als hier. Nogmaals, ik weet het niet, houd me er niet mee bezig maar wie weet valt het "onder de streep" wel mee of tegen. Ligt vanuit welk oogpunt je het bekijkt.
Arthur, ik zal niet teveel in detail treden verder. Maar ik geef je eigenlijk te weinig informatie om mijn situatie goed te kunnen beoordelen. Er is bijvoorbeeld een concurrent in onze markt waarvan het hele bedrijf vanuit Groningen wordt gerund (kantoor, personeel etc.), maar de eigenaar in Turkije zit. In de ICT kan je erg veel op afstand werken, ideaal :D
Als ik zo mijn geld zou kunnen verdienen en alleen zou wonen, was ik al lang weer weg geweest.....fck voorbereidingen..gewoon gaan en er een mooie tijd van maken.

Mis het Verre Oosten echt nog iedere dag. Heb er een fantastische tijd gehad, is een ervaring die me nooit meer afgenomen kan worden.
Maar zoals anderen het ook al hebben verwoord, ieder land kent z'n problemen.

Het klinkt afgezaagd, maar succesvol emigreren bestaat uit integreren en een baan hebben.

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 dec 2009, 19:55

Luuk schreef:Italië lijkt mij ook 'wel oké'! Met een dergelijk uitzicht over het Gardameer:

Afbeelding

Dan zal jij waarschijnlijk nooit snappen dat ik dat heb laten schieten. Ik kon in Desenzano aan het werk met uitzicht op het meer. Leuke werktijden, zeilboot en surfclub om de hoek en skigebieden op 1,5-2 uur rijden.

En toch heb ik dat 9 jaar geleden niet gedaan omdat je nooit helemaal opgenomen zal worden in de lokale gemeenschap. De Italianen laten je altijd merken dat je er niet helemaal bijhoort, of je nu Dottore bent of niet.

Ik ga er liever op vakantie dan dat ik er zou wonen en werken.

Stephan

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 dec 2009, 20:03

De Italianen laten je altijd merken dat je er niet helemaal bijhoort, of je nu Dottore bent of niet.

Voor Rossi ligt dat idd wat anders................................................. :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2009, 09:17

Italie klinkt ook goed:
De Italiaanse minister van Verkeer, Altero Matteoli (69), is voorstander van de verhoging van de maximumsnelheid op autostrade (snelwegen) tot 150 kilometer per uur. Dat moet echter alleen gelden voor veilige auto's met een sterke motor. „Zeker niet voor kleine auto's”, aldus de ex-neofascist, die nu bij de partij van Berlusconi hoort.

Matteoli wil de hogere snelheid ook alleen toestaan op snelwegen met drie rijbanen en vluchtstrook en met signalering van files en mist, aldus Italiaanse media maandag

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 08 dec 2009, 09:33

SteV6 schreef:
Luuk schreef:Italië lijkt mij ook 'wel oké'! Met een dergelijk uitzicht over het Gardameer:

Afbeelding

Dan zal jij waarschijnlijk nooit snappen dat ik dat heb laten schieten. Ik kon in Desenzano aan het werk met uitzicht op het meer. Leuke werktijden, zeilboot en surfclub om de hoek en skigebieden op 1,5-2 uur rijden.

En toch heb ik dat 9 jaar geleden niet gedaan omdat je nooit helemaal opgenomen zal worden in de lokale gemeenschap. De Italianen laten je altijd merken dat je er niet helemaal bijhoort, of je nu Dottore bent of niet.

surfclub? skien?? Ik kom er nú aan! :-Dik heb zelf in turijn gewoond voor 4 maanden en bij fiat gewerkt ( klachtenafhandeling van nl importeur) de reden was dat ik dan elk weekend kon skieen in montgenevre en sestriere:P

ik had die ervaring trouwens niet van het opnemen maar dat zal mede komen omdat ik vrienden heb in italie die ik al meer dan 20 jaar ken en het die waren die me daar met alles hebben geholpen en geintroduceerd.

alles beter dan nederland, ik vind het het meest walgelijke land dat ik me kan voorstellen. Zelf zit ik te denken aan oost europa. Ik heb nogal wat vrienden in rusland en kavkaz en vladikavkaz waar ik meerder keren ben geweest of moscow staan me zeer aan

St

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 dec 2009, 10:22

En je bent hier nog steeds?

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2009, 17:15

Maurice, personeel op afstand aansturen en zelf fysiek niet aanwezig zijn,.. kweenie hoor..

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 08 dec 2009, 22:59

Rare politiek of niet, ik zie mezelf nog wel eens naar Engeland verhuizen. Niet alleen de auto's, maar het hele Koninkrijk heeft een rare aantrekkingskracht op me.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2009, 23:01

Aston Martine schreef:Rare politiek of niet, ik zie mezelf nog wel eens naar Engeland verhuizen. Niet alleen de auto's, maar het hele Koninkrijk heeft een rare aantrekkingskracht op me.
dat puntenrijbewijs vind ik maar niks daar :hammer:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 08 dec 2009, 23:14

Heb ik hier in NL ook al, dus maakt me niet zoveel uit.
Gewoon geen gekke dingen op de openbare weg doen..... :angel: :wink:

Ashley

Bericht door Ashley » 09 dec 2009, 00:46

ik zou toch België proberen... reden? omdat het toch dichtbij is... :playcar:

Madness

Bericht door Madness » 09 dec 2009, 08:01

Japan, in de buurt van het Ebisu Circuit complex, iets van 20,- betalen om de hele dag te kunnen rijden om 8 verschillende circuits... :hosanna:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2009, 12:47

Madness schreef:Japan, in de buurt van het Ebisu Circuit complex, iets van 20,- betalen om de hele dag te kunnen rijden om 8 verschillende circuits... :hosanna:
dat klinkt wel goed :mrgreen: en een mooie japanse dame lijkt me ook niet verkeerd :hosanna:

Plaats reactie