BPMheffing in 2010 en verder.
-
BPMheffing in 2010 en verder.
In een ander draadje bleek dat vanaf volgend jaar de BPM, van nieuwe auto's naar beneden gaat.
Hoe zit dat dan met gebrukte auto's die je zelf importeert? Gaat daar de BPM heffing ook van naar beneden?
Als ik nu een auto importeer van 13 maanden oud krijg ik een X percentage korting op de BPM. Word dat volgend jaar dan de zelfde korting?? en is het heffingsbedreg dan gebaseerd op het bouwjaar van de auto, met de toen geldende regels of gelden dan de regels van 2010??
Hoe zit dat dan met gebrukte auto's die je zelf importeert? Gaat daar de BPM heffing ook van naar beneden?
Als ik nu een auto importeer van 13 maanden oud krijg ik een X percentage korting op de BPM. Word dat volgend jaar dan de zelfde korting?? en is het heffingsbedreg dan gebaseerd op het bouwjaar van de auto, met de toen geldende regels of gelden dan de regels van 2010??
- Joy
Re: BPMheffing in 2010 en verder.
Ja dat was ook al op het nieuws. Dat dat erg lucratief gaat worden.
- Ravin ///M
De korting wordt berekend over het percentage dat in 2010 geldt.
Ik heb dit jaar een auto geimporteerd met de BPM korting die nu
al geldt, volgens mij is ze nu 40% ipv 45-nogwat%.
Ik heb dit jaar een auto geimporteerd met de BPM korting die nu
al geldt, volgens mij is ze nu 40% ipv 45-nogwat%.
- Leen
Leonard ,
Bpm wel omlaag maar een Co2 tax er bovenop , dus onzuinige sportieveauto's worden eerder duurder dan goedkoper
vb: de 530d GT (B-label) die ik gekocht heb , en 1e week jan afgeleverd wordt , wordt per 01-2010 870 euro goedkoper, had het een 535i GT geweest werd hij 500 duurder .
Bpm wel omlaag maar een Co2 tax er bovenop , dus onzuinige sportieveauto's worden eerder duurder dan goedkoper
vb: de 530d GT (B-label) die ik gekocht heb , en 1e week jan afgeleverd wordt , wordt per 01-2010 870 euro goedkoper, had het een 535i GT geweest werd hij 500 duurder .
- Will F.
bron: http://www.automotive-online.nl/home/67 ... ng_(update" onclick="window.open(this.href);return false;).htmBovag: ook importauto betaalt CO2-heffing (Update)
25-11-2009 21:09
Wie volgend jaar een occasion importeert, moet volgens de Bovag wel rekening houden met de CO2-grondslag bovenop het bpm-tarief van 27,4%. Dat zegt Rogier Kuin van de Bovag. Hij reageert hiermee op berichten eerder vandaag dat het volgend jaar extra aantrekkelijk wordt om benzineslurpers van voor 1 februari 2008 te importeren, omdat er dan gebruik gemaakt zou kunnen worden van het regime van 2010 (27,4% van de catalogusprijs), zonder hierin de CO2-heffing mee te nemen. Dit zou niet hoeven omdat deze heffing voor 1 februari 2008 nog niet bestond.
In het nieuwe belastingregime, dat volgend jaar ingaat, is de CO2-heffing volgens Kuin niet langer een differentiatiemaatregel, maar onderdeel van de bpm-grondslag. "We hebben van het ministerie van Financiën bericht ontvangen dat de afschrijving wordt afgeleid van de bpm op basis van catalogusprijs plus de CO2-heffing.”
Als dan blijkt dat het voordeliger is om het regime uit het jaar van eerste registratie van de auto te gebruiken voor de berekening, is dat toegestaan. “Dat was voor 2007 bijvoorbeeld 45%; toen was er geen CO2-heffing of slurptaks.”
Update 26/11 12:00 uur: Bovag heeft gelijk, zegt MinFin
Het Ministerie van Financiën bevestigt zojuist de lezing van de Bovag aan Automotive. Woordvoerder Marleen van den Oettelaar: "In 2010 wordt de rest-bpm op een voertuig berekend over de bruto bpm-grondslag die bestaat uit 27,4% van de catalogusprijs plus CO2-heffing. Je mag er ook voor kiezen gebruik te maken van het bpm-regime dat gold ten tijde van de eerste registratie van het voertuig."
tariefschijven voor de CO2 heffing vind je hier: http://www.minfin.nl/Onderwerpen/Belast ... ternelink2" onclick="window.open(this.href);return false;
:morecoffee:
- Maus335i
Die CO2 tax kent vast geen afschrijving
Hebben ze meteen het importeren de das om gedaan.
Edit: hmm de totale belasting = straks gewoon BPM + CO2 tax en dat wordt afgeschreven dmv de huidige afschrijvingstabel ofzo? Daar is eigenlijk verdomd weinig informatie over te vinden..

Edit: hmm de totale belasting = straks gewoon BPM + CO2 tax en dat wordt afgeschreven dmv de huidige afschrijvingstabel ofzo? Daar is eigenlijk verdomd weinig informatie over te vinden..
-
Leen schreef:Leonard ,
Ok
Een 335D is Clabel dacht ik dus dat zal wel redelijk hetzetzelfde blijven. Wil het liefst eentje van 1 jaar oud halen uit DLD maar gezien de enorme prijzen die nog gevraagd worden kan ik net zo goed een nieuwe bestellen.
Heb je die GT voor jezelf gekocht Leen?
- wjn
Goede vraag, daar hoor je weinig over. Enige wat wel te vinden is, is dat MRB vervangen wordt door CO2-heffing, bv. "Onder meer is er opMaus335i schreef:Die CO2 tax kent vast geen afschrijvingHebben ze meteen het importeren de das om gedaan.
te wijzen dat met ingang van 2013 voor bestelauto’s van ondernemers een volledig op CO2-uitstoot bepaalde BPM zal gaan gelden."
(uit: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 266852.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)
Voorlopig is de CO2 heffing een onderdeel van het BPM-bedrag en geldt daar nog gewoon de afschrijfingstabel voor.
- Leen
Leonard , het maakt dan niet uit , immers je kan de voor jouw gunstigste situatie kiezen ( of oude bpm regeling of nieuwe bpm+ Co2 )
De Gt is voor m'n collega .
De Gt is voor m'n collega .