Emigreren? Waar naar toe?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Rein

Re: Emigreren? Waar naar toe?

Bericht door Rein » 01 dec 2009, 21:34

Tom schreef:- Duitsland lijkt mij ook relatief makkelijk. Kwestie van de taal leren en de rest moet wel lukken. Alleen los van economie/autoland trekt het mij niet zo, qua volk en steden (lelijk). Dat het een autoland is is wel positief (overheid, autobahn, automerken die er vandaan komen enz.).
+1
Maus335i schreef: Amerika zou ik absoluut naar willen emigreren.
Ik zie dat mijzelf ook nog wel doen, maar dan niet perce de rest van m'n leven.. Ik zou dan vroeg of laat wel weer terug naar NL gaan, denk ik. Je hebt hier toch je familie ed. Al valt de afstand tegenwoordig ook wel weer mee, in 24uur kan je weer terug zijn in NL. Engeland lijkt mij ook niet verkeerd

Het buitenland trekt mij sowieso wel, zou best een baan willen hebben waarbij ik vaak in het buitenland ben. Al lijkt het leuker dan het is :)

Rupie

Bericht door Rupie » 01 dec 2009, 21:40

allen schreef:Doe mij maar een huisje in de middle of nowhere in Schotland. Lekker in de heuvels. 8)
http://www.stevecarter.com/picaday/roads.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Single lane... :protest:

Afbeelding

HSR

Bericht door HSR » 01 dec 2009, 21:42

romo schreef:Je kan het het ook omgekeerd bekijken;

Er komen verdomd veel mensen uit het buitenland retour naar Nederland.......................omdat het hier zoveel beter is :hmmm:

-Gezondheidszorg
-Minder corruptie
-Afspraak = afspraak
-Altijd 30 graden Celsius ook niet leuk is

Het gaat allemaal om perceptie, en iid is het gras groener bij de buren...........
Zo is het maar net. Het gros hier dat roept '' Ik ga weg !!'' zullen zich nog wel achter de oren krabben als de kans zich echt voordoet. Daarnaast is eventjes voor de lol 3 weken ergens vakantie vieren heel wat anders dan je meebewegen in het keurslijf van een ander land. Ook lijken 'Ollanders maar te denken dat je zomaar ergens geaccepteerd wordt in het buitenland. Zo'n arrogante gedachte leer je wel af als je in meerdere landen geresideerd hebt. Je komt echt niet zomaar ergens tussen, dat is een veel langer proces dan mensen denken en wat bestaat uit lekker vaak op je plaat gaan en teleurgesteld worden.

Overigens heb ik door de bank genomen wat dat betreft nog de beste ervaring met Amerikanen.

Tom

Bericht door Tom » 01 dec 2009, 21:44

GTRene schreef: echter denk eerder aan 1 of ander aziatisch eiland waar in elk geval niet de hoofdstad van het land is gevestigd (vaak rellen en stakingen en ellende) een rustig eiland maar me alles aanwezig, hoeft niet te luxe ik heb liever "rust" maar dat bedoeld als niet te veel regels en meer waarden en normen op elkaar aangewezen gevoel dus niet elkaar poot uittrekkend of stelend of meer meer...maja waar :mrgreen:

in elk geval ook niet in orkaan gebieden of waar vaak veel natuurgeweld is.....wel en beetje lekker weer :mrgreen:
Een maat van me is vorig jaar naar India geweest. Grootste deel van de bevolking is vrij arm (al zijn de mensen daar, ook in arme gebieden, gewoon aardig / weinig criminaliteit meegemaakt) maar ook weinig regels. Nadeel is wel dat er ook veel smerigheid is op straat, verkeersregels er niet zijn. Ander geloof natuurlijk. Als je wat geld meeneemt kun je daar behoorlijk als een koning leven, dikke kiet neerzetten met bewaking e.d.. Spreken daar allemaal wel engels en de economie groeit er ook hard.
Nu trekt India mij niet (contrast met westerse samenleving lijkt mij te groot, zou er niet snel aan kunnen wennen gezien luxe hier) maar het zet je wel es aan het denken. Mijn 'werk' kan ik eigenlijk overal doen, zolang er internet en telefoon is. Daar wonen en werken voor Europese klanten.. communicatie kan gewoon via internet... de boel dan in euro factureren (via een postbusbedrijfje) is hard cashen. Met geld is veel mogelijk natuurlijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2009, 21:50

in d Eifel DLD al eens naar een huisje gekeken maar blijkt dat je daar zeg 5 maanden? met winterbanden ofzo moet rijden :hammer: (wat natuurlijk wel veilig is maar op een sportauto minder mooi) daarbij die hellingen daar in de winter is ook niet echt leuk als er sneeuw ligt lijkt me :mrgreen:

@Tom, dat klinkt zoals je het omschrijft niet verkeerd, denk dat je daar ook niet in of om de grote steden wil wonen? arm en rijk bij elkaar is vaak meer criminaliteit lijkt me...verder lijken mij de gewone burger daar best vriendelijk, verder nooit geweest...dat land gaat heel hard natuurlijk maar dan?

ik zat net op Google earth te kijken zie ik een voor mij onbekende eilanden groep ver uit de kust van Spanje, als je daarop in zoomt zie je veel landbouw e.d en veel rust...kent iemand die eilanden? wel eens van wat plaatsen hehoord nu ik de namen zie maar nooit geweten dat ze daar lagen far away.

en hoe zou het daar zijn...denk wel heel veel stapjes terug :mrgreen:

Afbeelding

MartijnS

Bericht door MartijnS » 01 dec 2009, 22:02

Bort schreef:Als geld geen rol speelt, vertrek ik morgen naar Las Vegas :mrgreen:
Lol, heel gaaf hoor, voor een paar weken. Maar wat moet je daar toch heel het jaar doen als je geen pokerpro bent ofzo ;)
Ik heb zelf nu nog niet de intentie om ooit te gaan emigreren.

Tom

Bericht door Tom » 01 dec 2009, 22:05

GTRene schreef: @Tom, dat klinkt zoals je het omschrijft niet verkeerd, denk dat je daar ook niet in of om de grote steden wil wonen? arm en rijk bij elkaar is vaak meer criminaliteit lijkt me...verder lijken mij de gewone burger daar best vriendelijk, verder nooit geweest...dat land gaat heel hard natuurlijk maar dan?
Zijn vriendin had daar een paar maanden voor stage gezeten, was in een redelijke sloppenwijk met veel armoe (al gingen die kinderen daar wel gewoon naar school). Vervolgens hebben ze daar een rondreis gedaan, door platteland maar ook door de steden. Beide hadden ze vrijwel niets van criminaliteit gemerkt. Wel wat schooiers en afzetters maar 'relatief' weinig kwaads, gezien de armoede. Contrast tussen arm en rijk was inderdaad wel groot.. mooi hotel en iets erachter een halve vuilnisbelt, en dat werd dan ook zo gemaakt dat het goed verborgen bleef. Verder is alles daar vrij crappy, de relatief duurdere hotels was qua afwerking, als je eenmaal wat beter keek, slecht naar onze begrippen. Standaard ligt daar op vrijwel alles een stuk lager natuurlijk. Qua economie zijn ze daar bijv. als een gek snelwegen uit de grond aan het stampen. Noord- en zuid India is ook compleet anders maar het is ook een gigantisch land (oppervlakte tov Europa en 1,1 miljard inwoners geloof ik).

Hans

Bericht door Hans » 01 dec 2009, 22:09

Oostenrijk, Tirol lijkt me ook een erg fijn gebied om te wonen.

Fernando

Bericht door Fernando » 01 dec 2009, 22:13

Pyongyang Noord-Korea lijkt me wel wat, iedereen gelijk....

RVV

Bericht door RVV » 01 dec 2009, 22:51

Wie kijkt wel eens "Ik vertrek" ?

MartijnS

Bericht door MartijnS » 01 dec 2009, 23:01

Toevallig een paar keer gezien.
Vorige week dat gezin dat naar Zuid-Afrika ging, die kwamen hier uit het dorp..aparte familie :D

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 01 dec 2009, 23:03

Zo slecht is het hier ook weer niet en om nu alles te linken met onze hobby de auto.
Nee ik blijf lekker in NL, hoewel misschien is Zwitserland nog een optie :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 01 dec 2009, 23:04

Ik heb altijd sterk het idee dat het toch een beetje de gelukszoekers zijn.. ontevreden over alles in eigen land en dan onvoorbereid naar het buiteland.. bijna altijd zonder kennis van de taal, denken vaak uit niets een bedrijf te kunnen beginnen.. verwachten ook dat het vanzelfsprekend allemaal loopt..

En dan blijkt dat het buitenland ook gewoon kut is..

Tom

Bericht door Tom » 01 dec 2009, 23:09

Idd Rico.
Nooit echt zitten volgen dat programma maar wel es met zappen voorbij zien komen of blijven hangen.
Maar denk dat ze daar ook bepaald type mensen uitpikken. Blijft TV waar ze wat sensatie zoeken. Mensen die hier loonslaaf zijn en denken, in een vreemde taal die ze niet spreken, een bedrijf te kunnen runnen. Tja. Zelfs hier lukt het ze niet een bedrijf te beginnen. Laat staan dat je daarnaast ook nog eens woonruimte moet zoeken en school regelen voor kinderen. Maar die mensen hebben elke vorm van realiteit zijn verloren... ze switchen ook compleet van vakgebied (WHY? hebben er vaak de ballen verstand van), van loonslaaf naar ondernemer, enz.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 dec 2009, 23:22

Rico schreef:Ik heb altijd sterk het idee dat het toch een beetje de gelukszoekers zijn.. ontevreden over alles in eigen land en dan onvoorbereid naar het buiteland.. bijna altijd zonder kennis van de taal, denken vaak uit niets een bedrijf te kunnen beginnen.. verwachten ook dat het vanzelfsprekend allemaal loopt..

En dan blijkt dat het buitenland ook gewoon kut is..
Je hebt zat van die programma's. Net zoals een programma waarin je vaak Britten ziet die denken wel even een bedrijfje in Spanje op te gaan richten en verwachten dat het leven daar net zo is als in Engeland. Vervolgens ook zo arrogant als de pest proberen met alleen Engels zich verstaanbaar te maken. Als JIJ zonodig naar Spanje wil, doe dan moeite om die taal te leren? Pas je gewoon aan dan? En vervolgens op hangende pootjes terugkomen omdat het allemaal (zo onvoorbereid als het maar kan) mislukt. Dat soort figuren kan je alleen maar om lachen.

Nee hoor, als ik naar Amerika vertrek vertrek ik naar Amerika en niet een ander stuk Nederland. Accepteer dat je je moet aanpassen, net zoals wij dat hier van bijvoorbeeld Turken verwachten. Spreek goed Engels en verwacht niet dat je familie en je vrienden je wel even op komen zoeken. Wen er maar aan dat je Amerikaanse vrienden moet maken.

Het voordeel wat ik (nu!) heb is dat ik geen vriendin heb en weinig hechte banden met familie. Ik ben zo vrij als een vogel op mn bedrijf na, maar in de ICT wereld is zaken op afstand regelen meer regelmaat dan uitzondering. Buiten dat begeven wij ons in een markt die overal ter wereld "hot" is. Kansen genoeg dus.. Waarom ik nog niet weg ben? Ik wil eerst meer leren over de cultuur aldaar, zodat ik me uiteindelijk makkelijker kan aanpassen. Dat betekent dus regelmatig op vakantie gaan en zo af en toe dus ook alleen die kant op.

Ik kan me heel goed voorstellen dat veel gezinnen die zomaar even vertrekken binnen de kortste keren terugzijn. Met kinderen gebruik je ook vaak veel meer overheidsubsidies, denk aan hypotheekrenteaftrek, kinderbijslag enz. Ik krijg 0 euro subsidie, betaal alleen maar en moet mijzelf overal tegen verzekeren als ondernemer. Das in Amerika geen spat anders, wel duurder... maar daar staat tegenover dat je 30% meer van je inkomen overhoud om dat ook te kunnen regelen.

En trouwens... als ik toch terugkom omdat het niet lukt (om welke reden dan ook) kan ik later als ik bejaard ben toch zeggen dat ik het tenminste wel geprobeerd heb.

Metchu

Bericht door Metchu » 01 dec 2009, 23:38

easy decision.

Turkije, heb al een verblijfsvergunning, er staat daar al een huis, er is al familie en ik spreek de taal :mrgreen: :mrgreen:

Luuk

Bericht door Luuk » 02 dec 2009, 00:44

Tja, België is hier (zo goed als) om de hoek, maar Duitsland lijkt mij ook prima.

Iets verderop gezocht lijken Australië/Nieuw-Zeeland ofzo mij ook wel tof. :thumbup:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 dec 2009, 01:05

Zolang het met de familie allemaal goed gaat is emigreren wel te doen, hoewel ik Duitsland en België niet echt emigreren vind. Gaat de gezondheid opspelen dan wordt het wel een ander verhaal. Een paar jaar geleden kreeg mijn vriendin van haar vader (in Australië wonend) te horen dat hij terminale kanker had en nog ongeveer 6 maanden te leven had. Dat plaatst alles in een ander perspectief, rond regeltje, politiek e.d.

O ja, voor ons zou het Australië worden (waarschijnlijk een windfarm/zonnecellen, jatropa verbouwen en wat biologisch verbouwde wijndruiven.
Of de VS waarbij Atlanta, New York vooralsnog op de shortlist staan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 dec 2009, 07:32

hoewel ik Duitsland en België niet echt emigreren vind.

Formeel is dat echter wel het geval...................

Louis

Bericht door Louis » 02 dec 2009, 09:11

Heb het er hier ook wel eens over, ik heb het verder prima naar m'n zin en zou niet zonder m'n huidige vrienden en familie willen leven. Maar mocht het later echt heel vervelend worden in Nederland dan lijkt een rustig dorpje in Californie mij wel wat. Beetje back to basic.

Maar wat mij opvalt, vaak is het in Nederland voor velen helemaal nog niet zo slecht alleen door internet en de media krijg je al het negatieve mee, er gaat niks meer aan je voorbij en vaak krijg je het 8 x te horen, met name dankzij internet ontgaat je nu bijna niets meer en lijkt het alsof alles kapot en klote is. Maar er zijn zoveel leuke en goede dingen, maar daar staan de kranten en forums niet vol van ! Mensen praten elkaar na, trappen alles de grond in en praten elkaar allemaal het negatieve aan.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 02 dec 2009, 09:23

Let op dat waar je ook gaat wonen je altijd 'problemen' of 'issues' tegenkomt om voor jezelf na te gaan of je toch niet moet gaan verhuizen cq emigreren. Het gras bij de buurman is immers altijd groener. Totdat je moet gaan maaien.

Als ik naar mezelf kijk; waar ik ook woon; is dat ik veel weg wil zijn. Ik ben nu gemiddeld 10 dagen per maand in het buitenland bijvoorbeeld, zo ben ik ook opgevoegd, mijn vader en opa hebben/hadden het zelfde 'reistempo'.

Landen waar ik mij tot nu toe erg heb thuisgevoeld zijn Libanon en Zuid Afrika.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 dec 2009, 09:35

Ik blijf gewoon hier. Bij de buren is het gras altijd groener. USA, wil ik niet wonen. Leuk land om eens te zien op vakantie maar wat een k-volk. Ieder voor zich en god voor ons allen, ohnee ik vergis me, god alleen voor de USA zelf :roll: Als je veel geld hebt kun je er best wonen, verder lijkt het me ruk. Duitsland? Niet hier in een gehucht net over de grens. Dan alleen richting het zuiden, München ofzo. Lekker centraal, je bent zo in de skigebieden en ook in de warme landen. NL is ook nog relatief dichtbij. Spanje trekt mij op de een of andere manier ook wel. Alleen op vakantie geweest maar vind het wel aardig daar. Maar zoals gezegd, ik blijf gewoon. Zo slecht is het echt niet hier. De rest van de wereld kan ik heen op vakantie :wink:

Niall

Bericht door Niall » 02 dec 2009, 10:01

allen schreef:Doe mij maar een huisje in de middle of nowhere in Schotland. Lekker in de heuvels. 8)
http://www.stevecarter.com/picaday/roads.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem met schotland is:

- Het weer is zeer wisselvallig
- Gezondheidszorg is non-existent
- Vakantie lijkt beter dan er echt wonen

en ik kan het weten :mrgreen: Maar met de huidige wisselkoers is het wel aanlonkelijk, alleen de arbeidssituatie is momenteel slecht

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 dec 2009, 10:30

Tja, had altijd het voornemen om binnen 10 jaar naar Duitsland te vertrekken maar dat gevoel wordt steeds een beetje minder.

Amerika lijkt mij erg mooi, ben al eens bezig geweest om een jaar van m'n studie daar te doen maar dat is helaas niet gelukt. Hoe het daar echt is weet ik niet, misschien valt het wel erg tegen.

Oostenrijk vind ik ook een prachtig land en aardige mensen, daar zie ik mezelf ook nog wel wonen.

Verder mag ik graag op vakantie gaan naar Spanje, maar het volk daar vind ik niet zo super en op vakantie is 30+ graden leuk maar als je dan zelf elke dag aan het werk bent gaat de lol er ook wel af.

Eerst volgend jaar maar eens kijken of ik naar Duitsland oid. op stage kan, het schijnt dat BMW nogal royaal is met een stagevergoeding :lol:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 02 dec 2009, 11:08

Duitsland, dicht bij de Nederlandse grens.
Zo blijf ik nog in de buurt van al mijn vrienden en familie en kan ik eventueel in Nederland nog blijven werken. Ik hoef niet naar een ander werelddeel om mijn levensvreugde te halen.
Duitsland = autobahn/ lekker eten/ lekkere sfeer/ mooie omgeving. Tuurlijk Duitsland zal ook zijn kromme regels wel hebben. Maar Nederland is nog koploper denk ik zo qua kromme regelgeving :mrgreen:
Mocht Duitsland niet doorgaan wil ik zowiezo wel die richting op. Verder weg van de Randstad in ieder geval :) .
Als DAT niet lukt ga ik gewoon linea recta aan de kust wonen.

Genoeg plannen hierzo dus :!: :love:

Plaats reactie