Emigreren? Waar naar toe?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EJGT3CS

Emigreren? Waar naar toe?

Bericht door EJGT3CS » 01 dec 2009, 19:51

Aangezien dit de laatste tijd nogal een rol speelt in verbrand met de plannen van het kabinet ben ik benieuwd waar jullie naar toe zouden gaan als geld geen rol zou spelen.
Jammer is dat heel veel mensen financieel niet genoeg in huis hebben om naar het buitenland te verkassen, en dan worden ze ook nog eens van alle kanten van achter genaaid!

Ik denk dat ik het eerst maar eens op Duitsland gok, ergens in de Eifel! :D
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 01 dec 2009, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Re: Emigreren? Waar naar toe?

Bericht door Robin Hartog » 01 dec 2009, 19:56

Tsja, verklaar me maar voor gek, maar ik zou naar de USA verhuizen. ;) Waar precies? Denk California en dan ergens bij LA, Santa Barbara, etc. :)

Maargoed, een huisje aan de Côta d'Azûr zou ik ook niet afslaan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 dec 2009, 20:03

Waarheid waarvan ik nooit zou kunnen denken dat het uit zou komen.....................

Brava

Bericht door Brava » 01 dec 2009, 20:18

Ernst Jan Dekker schreef:Aangezien dit de laatste tijd nogal een rol speelt in verbrand met de plannen van het kabinet ben ik benieuwd waar jullie naar toe zouden gaan als geld geen rol zou spelen.
Jammer is dat heel veel mensen financieel niet genoeg in huis hebben om naar het buitenland te verkassen, en dan worden ze ook nog eens van alle kanten van achter genaaid!

Is het "buitenland" luilekkerland? In het buitenland hebben ze ook een "kabinet met plannen". In het buitenland worden mensen ook genaaid of liever gezegd voelen de mensen zich net zo goed genaaid.

Shakes

Bericht door Shakes » 01 dec 2009, 20:20

Atlanta 8)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 01 dec 2009, 20:33

Ernst Jan Dekker schreef:Jammer is dat heel veel mensen financieel niet genoeg in huis hebben om naar het buitenland te verkassen,
Wat is dat nu weer voor een non-excuus? Dat ze niet durven, de huidige baan niet op willen zeggen, bang zijn dat ze geen andere job zullen vinden, de tijd er niet rijp voor achten, de zekerheid, vrienden e.d. niet op willen geven is een ander verhaal.....

Het is tijd om het boek "Wat is jouw excuus?" te lezen :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 dec 2009, 20:39

Brava schreef:
Ernst Jan Dekker schreef:Aangezien dit de laatste tijd nogal een rol speelt in verbrand met de plannen van het kabinet ben ik benieuwd waar jullie naar toe zouden gaan als geld geen rol zou spelen.

Is het "buitenland" luilekkerland? In het buitenland hebben ze ook een "kabinet met plannen". In het buitenland worden mensen ook genaaid of liever gezegd voelen de mensen zich net zo goed genaaid.
Onzin, allemaal relatief en persoonlijk. Wij denken dat de Afrikanen het ook zo slecht hebben... terwijl daar veel mensen in harmonie samenleven, veel respect voor elkaar is en geen verziekt kroost door tv, radio en/of internet, want dat bestaat gewoon niet. Lekker terug naar de "roots" en een simpel leven, in plaats van een 24 uurs economie als Nederland.

Amerika zou ik absoluut naar willen emigreren. New York of Californië, maar als tussenstap eerst Duitsland maar eens proberen. Dat iemand niet zou durven (om welke reden dan ook) is logisch. Ik heb vooralsnog meer respect voor de mensen die er over alleen al over nádenken, dan mensen die het allemaal geen reet interesseert en ambitieloos een 9 tot 5 baantje hebben en met huisje, boompje en beestje 75 worden en vervolgens het graf in kruipen.

Mensen met ambities, ik juich ze toe!
Laatst gewijzigd door Maus335i op 01 dec 2009, 20:43, 4 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 dec 2009, 20:41

St Maarten of liever St. Martin.

Maus snapt 'm.

In bijv Colombia ligt de relatieve levensvreugde hoger dan in NL (het is daar armoediger)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 dec 2009, 20:45

Spanje (Barcelona/Valencia), beide steden vanuit school een tijdje in een gastgezin gewoond, ronduit prachtig, alles was top. Echter sluit ik me aan bij de excusen van Maurice, vrienden/werk maken het op het moment voor mij niet echt goed qua timing om te verkassen, maar zou het zeker niet uitsluiten dat het ooit gebeurd (zal overigens wel niet :P).

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 01 dec 2009, 20:45

Paskal Morriën schreef:
Ernst Jan Dekker schreef:Jammer is dat heel veel mensen financieel niet genoeg in huis hebben om naar het buitenland te verkassen,
Wat is dat nu weer voor een non-excuus? Dat ze niet durven, de huidige baan niet op willen zeggen, bang zijn dat ze geen andere job zullen vinden, de tijd er niet rijp voor achten, de zekerheid, vrienden e.d. niet op willen geven is een ander verhaal.....

Het is tijd om het boek "Wat is jouw excuus?" te lezen :)
Nou, financieel is emigreren nogal onzeker en ingrijpend! Je weet namelijk nooit wat je te wachten staat..
Als je plannen hebt om naar het buitenland te gaan dan heb je al dat gene wat jij noemt allang achter je gelaten!

Brava

Bericht door Brava » 01 dec 2009, 20:46

Maus335i schreef:
Brava schreef:

Onzin, allemaal relatief en persoonlijk. Wij denken dat de Afrikanen het ook zo slecht hebben... terwijl veel mensen in harmonie samenleven, veel respect voor elkaar is en geen verziekt kroost door tv en of radio, want dat bestaat gewoon niet. Lekker terug naar de "roots" en een simpel leven, in plaats van een 24 uurs economie als Nederland.

Amerika zou ik absoluut naar willen emigreren. New York of Californië, maar als tussenstap eerst Duitsland maar eens proberen.
Dat is mijn punt. Excusez le mot, maar zaniken over ons kabinet is onzin. In het buitenland hebben ze het niet slechter maar ook niet beter. Daar is ook een regering die altijd geld tekort komt en mogelijkheden zoekt om mensen van achteren te naaien. Als je wilt emigreren, soit, maar zoek dan de reden bij jezelf en niet bij de regering.

Ik zou dus persoonlijk nooit naar de VS willen emigreren. Brrrr.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2009, 20:49

Dubai :mrgreen: symbolisch nemen we dat over voor 1 euro :lol:
ze hebben al een leuk circuit neergelegd en al :mrgreen: :wink:

echter denk eerder aan 1 of ander aziatisch eiland waar in elk geval niet de hoofdstad van het land is gevestigd (vaak rellen en stakingen en ellende) een rustig eiland maar me alles aanwezig, hoeft niet te luxe ik heb liever "rust" maar dat bedoeld als niet te veel regels en meer waarden en normen op elkaar aangewezen gevoel dus niet elkaar poot uittrekkend of stelend of meer meer...maja waar :mrgreen:

in elk geval ook niet in orkaan gebieden of waar vaak veel natuurgeweld is.....wel en beetje lekker weer :mrgreen:

Bort

Bericht door Bort » 01 dec 2009, 20:54

Als geld geen rol speelt, vertrek ik morgen naar Las Vegas :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2009, 20:56

Brava schreef:

... maar zoek dan de reden bij jezelf en niet bij de regering.

Ik zou dus persoonlijk nooit naar de VS willen emigreren. Brrrr.
Vanwege de regering? :D

Zoek inderdaad de reden bij jezelf, zoek 'n ander land uit en en zeg tabee tegen NL...

NL is het beste land voor (buitenlandse) armoedzaaiers en nietsnutten. De middenklasse en hoger krijgt de deksel op de neus.

Let wel mijn vrouw is ook buitenlandse en zegt 't zelf ook al. Spanje zou ook leuk zijn.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 dec 2009, 20:56

Je kan het het ook omgekeerd bekijken;

Er komen verdomd veel mensen uit het buitenland retour naar Nederland.......................omdat het hier zoveel beter is :hmmm:

-Gezondheidszorg
-Minder corruptie
-Afspraak = afspraak
-Altijd 30 graden Celsius ook niet leuk is

Het gaat allemaal om perceptie, en iid is het gras groener bij de buren...........
Laatst gewijzigd door romo op 01 dec 2009, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 dec 2009, 20:57

Duitsland, denk dat het nog wel eens gaat gebeuren ook. Bed and Breakfast beginnen daar, lijkt me heerlijk relaxt. Wil de vrouw ook graag.

SteV6

Bericht door SteV6 » 01 dec 2009, 21:00

Dan moet ik altijd eerst aan dit liedje denken:

Maar als ik zou emigreren zou ik naar een land willen waar je met weinig geld aan je eerste levensbehoeften kan komen. Goedkoop dak boven je hoofd, goedkoop eten en toch bereikbare gezondheidszorg. Verder zijn alle andere zaken eigenlijk triviaal. Weg uit de ratrace van de Westerse maatschappij.

Stephan

Joy

Bericht door Joy » 01 dec 2009, 21:02

http://www.stevecarter.com/lt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2009, 21:04

Jaja, kun je elke dag 'n rok dragen zonder dat 't opvalt.Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 dec 2009, 21:11

Nandor schreef:ATL 8)
FIxed. :thumbup:

romo

Bericht door romo » 01 dec 2009, 21:11

Maar als ik zou emigreren zou ik naar een land willen waar je met weinig geld aan je eerste levensbehoeften kan komen. Goedkoop dak boven je hoofd, goedkoop eten en toch bereikbare gezondheidszorg. Verder zijn alle andere zaken eigenlijk triviaal. Weg uit de ratrace van de Westerse maatschappij.

Volstrekt mee eens.......................

Maar zo`n land heb ik nog niet gevonden............................wie heeft het antwoord?

allen

Bericht door allen » 01 dec 2009, 21:17

Doe mij maar een huisje in de middle of nowhere in Schotland. Lekker in de heuvels. 8)
http://www.stevecarter.com/picaday/roads.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 01 dec 2009, 21:22

Ik heb nog te weinig van de wereld gezien om daar echt een oordeel over te hebben. Zou het zo niet weten.
- België is voor mij geen probleem, ben nu al zo in Belgie en kom er regelmatig. Weet alleen niet of het zoveel beter is als Nederland. Volgens mij lopen de Belgen gewoon 10 jaar achter op Nederland, maar 'volgen' ze wel (idem met km-heffing). 't Is er allemaal wel iets goedkoper (huizen en autorijden) maar dat was het wel. Voelt ook niet echt onder emigreren.
- Duitsland lijkt mij ook relatief makkelijk. Kwestie van de taal leren en de rest moet wel lukken. Alleen los van economie/autoland trekt het mij niet zo, qua volk en steden (lelijk). Dat het een autoland is is wel positief (overheid, autobahn, automerken die er vandaan komen enz.).
- Zweden heeft wel iets (dan wel beetje bij een grote stad als Stockholm, niet in de middle of nowhere). Kan het niet goed beschrijven, want het klimaat trekt mij niet zo. Belastingen e.d. lijken mij even hoog of hoger als NL. Qua mensen denk ik redelijk vergelijkbaar met NL.
- In Amerika ben ik nog nooit geweest, maar lijkt mij gaaf. Wil daar zeker nog ooit heen. Weet alleen niet of ik daar als 'nuchtere' Nederlander aan kan wennen. Minder betutteling vind ik wel positief, dan maar een groter contrast tussen arm/rijk.
- Spanje is qua klimaat top (die winter mogen ze overslaan hier). Ga er bijna elk jaar wel op vakantie en vind de mensen daar prima. Alleen dingen gedaan krijgen lijkt me lastiger (afspraken niet nakomen), heeft zo z'n voor- en nadelen. Stad als Barcelona vond ik top. Taal lijkt mij wat lastig maar nog wel relatief 'nuttig' om te kennen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2009, 21:31

Met z'n allen (nee niet jij persoonlijk) een grote lap grond kopen in Suriname, kunnen hun hier naar toe...ow een kwart is hier misschien al :wink: anyway mooi goedkoop wonen daar :mrgreen:
groot race resort aanleggen :df: ala Nurburgring met veel faciliteiten e.d. ook om te verhuren e.d :hmmm: daar maak je je eigen regels toch? :roflol:
niet echt een taalbarrière geloof ik, maja zal wel niet echt wat zijn, :roll:

of zo'n compleet oud NL eiland kopen :hmmm: en daar ala Monaco leven :hmmm:

RobS

Bericht door RobS » 01 dec 2009, 21:34

Spanje, Barcelona.

Plaats reactie