Roel

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Roel

Roel

Bericht door Roel » 28 nov 2006, 14:47

Mijn naam is Roel. Ik ben 19 jaar oud en sinds zolang als ik me kan herinneren gek van auto's.

Ik lees al een tijdje mee en heb vorige week maar besloten om een account aan te maken op dit forum.

Ik heb nu iets langer als een jaar mijn rijbewijs en heb al flink wat ervaring opgedaan in de auto vind ik zelf :D. Wat voor jullie natuurlijk een lachertje is. Ik heb al een dagje op Zandvoort mogen rijden met een Race Experience van Bleekemolens Race Planet met onder andere een BMW 130i, Porsche GT3 RS en een Formule 3 wagen(formule Renault). Verder maak ik nog redelijk wat km’s in mijn ouders zijn auto’s.

Ik doe nu de opleiding Marketing & Communicatie (voltijd) en doe het propedeuse jaar van Commerciële Economie in deeltijd. Als ik deze opleidingen heb afgerond wil ik graag verder gaan studeren aan de MER (Management, Economie en Recht).

Een eigen auto zit er daarom hellaas de komende tijd niet in. Ik werk wel maar dit geld gaat op aan dingen die belangrijker zijn als auto’s op deze leeftijd zoals stappen en kleding :D.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 14:50

Welkom op DF Roel.

Tristan

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 15:02

Welkom, Roel. :D

En die Porsche die je op zandvoort gereden hebt is geen GT3, maar een Carrera 2 met GT3 spoiler. Maar daardoor niet minder leuk. :wink:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 28 nov 2006, 15:38

welkom mede-newbie!

veel plezier op het forum..heb ook met de bleekemolen race experience meegedaan..porsche's zijn gestripte 911 carrera2's met een GT3 RS spoiler en rolkooi en sportuitlaat(helaas dus geen echte GT3 rs) en de bmw's zijn replica's van de 130i cup auto, maar zijn eigenlijk gewoon bestickerde 116i's :(

leefde daarvoor ook in de waan in de echt snelle auto's te gaan rijden op die dag maar helaas.......
de micra's waarin je reed waren wel getunede Micra's met een 200pk blok uit de primera

Roel

Bericht door Roel » 28 nov 2006, 15:53

Haha wat een illusie. Ik vond die bmw al niet heel veel sneller vergeleken met mijn pa zijn auto(tdi :oops: ). Al had ik niet het idee dat ik in een 116i reed. Heb namelijk wel de 200 gehaald op het rechte stuk wat toch niet heel lang is. En ik maar denken dat de snelheids beleving gewoon weg bleef omdat je op een circuit reed en niet op openbare weg :S. De 1 serie die ik gereden heb had wel een 6 bak en dat hebben de 116i standaard niet.

En ik denk dat jij dan in andere micra’s hebt gereden dan ik want die micra’s waren gewoon traag en versleten. Je bedoeld toch die micra’s op zwenkwielen en bij slalommen? De Koppeling was hellemaal naar gort en fatsoenlijk wegrijden was er niet bij.

En Porsches reden er in 2 verschillende soorten op de dag dat ik er was. 2 Porsches met een echte ronk uit de uitlaat en 6 Porsches met hele beschaafde motorgeluiden.

Tristan

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 16:03

Als je 200 km/u op het rechte stuk haalde met die 1-serie, dan was het zeker geen 116i. Ik haal rond de 200 km/u met mijn 240pk Leon. Dus dan is een 130i meer voor de hand liggend. Maar zo hard word er niet gereden met zo'n race-experience.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 nov 2006, 16:35

Welkom!

Sjef

Bericht door Sjef » 28 nov 2006, 16:50

Heee roel, welkom.

Kun je iets meer vertellen over die dag? Ik heb namelijk van mijn vrienden zon dag kado gehad, ga er volgend jaar naartoe. Als je 200 over het rechte stuk mag rijden zit er nog dus toch tempo in? Ik heb er namelijk erg veel zin in (moet nog datum prikken) maar ben bang dat het teveel treintje rijden word. Passen ze zich een beetje aan met het niveau van de rijder?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 28 nov 2006, 17:03

Roel schreef:Haha wat een illusie. Ik vond die bmw al niet heel veel sneller vergeleken met mijn pa zijn auto(tdi :oops: ). Al had ik niet het idee dat ik in een 116i reed. Heb namelijk wel de 200 gehaald op het rechte stuk wat toch niet heel lang is. En ik maar denken dat de snelheids beleving gewoon weg bleef omdat je op een circuit reed en niet op openbare weg :S. De 1 serie die ik gereden heb had wel een 6 bak en dat hebben de 116i standaard niet.

En ik denk dat jij dan in andere micra’s hebt gereden dan ik want die micra’s waren gewoon traag en versleten. Je bedoeld toch die micra’s op zwenkwielen en bij slalommen? De Koppeling was hellemaal naar gort en fatsoenlijk wegrijden was er niet bij.

En Porsches reden er in 2 verschillende soorten op de dag dat ik er was. 2 Porsches met een echte ronk uit de uitlaat en 6 Porsches met hele

beschaafde motorgeluiden.
hmmm betr de porsches heb je misschien mazzel gehad? mbt de bmw's zou ook een 118i geweest kunnen zijn..ze hadden het over om en nabij de 120-130 pk dus een van de twee...in elk geval ZEKER geen 130i want de typische 6 in lijn huil was er niet...nu echt een rauw 4 cylinder geluidje

die micra waarover ik t had was de slalom micra....ze hadden het over een SRD20 blok met 200 pk wat erin zat, kan ook een boel bla bla geweest zijn, net zoals ze jou lekker maakten mbt de GT3 en 130i...

maar kan me bijna niet voorstellen dat ze een dure zeldzame auto als de GT3 RS aan een stel amateurs als wij weggeven...... op het rechte stuk liet ik even wat ruimte tussen mij en mn voorganger om vervolgens het gas planbkgas in te drukken en ik werd finaal ingehaald door een cup clio die de hele tijd achter me reed die ik toen toch verre van kon bij houden...

bij een echte GT3 rs zou dat verschil toch wat minder moeten zijn

leukste beleving had de formule renault moeten zijn...het voelde ook echt leuk aan..ware het niet dat ons strikt verboden werd om in te halen(oei wat jeukte mn rechtervoet) en dat degene die bang waren voorop moesten rijden...en in ons geval was dat een vrouw van 50 die em in zn 2 liet steken en dus niet harder dan 50 ging....wat een teleurstelling

voor de rest een hele leuke dag,..ga zeker de vervolgcursus doen en zeker waard voor je geld vind ik

Roel

Bericht door Roel » 28 nov 2006, 22:34

Nah ik twijfel toch. Ik had wel het gevoel met een 6 cylinder te rijden. Ook een keer vanaf lage toeren doorgetrokken en dat ging echt zoals het bij een 6 cylinder hoort te gaan. en wat betreft die 200km/h heb ik echt gehaald. Kwam ongeveer met 70 km/h die bocht uit als ik het me goed herriner en moest aan het einde van het rechtestuk echt vol in de remmen.

Ben jij misschien langer geleden geweest. Ik afgelopen oktober.

@ Sjef;

Het is zeker een leuke dag. Ze rijden inderdaad in treintjes maar wel op de ideale lijn behalve als er ingehaald moet worden of je zelf word ingehaald. Ze geven aan dat je ongeveer 15 meter afstand moet bewaren tot je voorligger. Houd iedereen ongeveer 15 meter afstand dan voeren ze het tempo op. vallen er gaten of gaat iemand te dichterop rijden laten ze het tempo weer een beetje zakken. het ligt dus echt aan de groep. Met de BMW hadden wij een hele goede groep en hebben we echt alle rondjes vol gereden. Beetje schuiven in de bochten met onderstuur om er vervolgens vol uit te knallen. Bij Porsche ging er op het rechte stuk niet vol op (heb de 5de versnelling 1x gezien). De snelheidsteller hebben ze in de porsche afgeplakt maar ik schat dat ik de 200 wel heb aangetikt (7000 toeren in 4 zal toch wel 200 zijn?)
Laatst gewijzigd door Roel op 28 nov 2006, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 28 nov 2006, 22:46

V6 bij BMW is vloeken in de kerk. :wink:

Roel

Bericht door Roel » 28 nov 2006, 22:56

Woops aangepast :lol:

Plaats reactie