ANWB zal bepalend zijn..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door RVV » 28 nov 2009, 00:01

Ik denk dat het kastje gaat afhangen van het standpunt van de ANWB.

Bewerk de ANWB en bepaald de invloed van het doorgaan van het kastje..

Standpunt van de ANWB in het verleden.
In januari 1999 liet de ANWB stickers drukken met het opschrift "Rekeningrijden Stop!". De 3,5 miljoen leden tellende organisatie was volgens haar toenmalige voorzitter Paul Nouwen "een grote democratische volksbeweging die hoge idealen nastreeft". Het was in ieder geval de grootste familie van Nederland waarvan zes van de tien gezinnen lid zijn. Deze democratische meerderheid is tegen rekeningrijden en Den Haag kan de pot op.

De actie van de ANWB was funest voor het rekeningrijden, een plan om tijdens de ochtendspits op drukke wegen vijf gulden te heffen per doorgang. Netelenbos gaf toe dat ze 'onvoldoende draagvlak' had en wijzigde het beleid. Ze reserveerde tien miljard gulden voor meer wegen en openbaar vervoer. Het bedrijfsleven kreeg drie miljard voor een project met betaalstroken langs de A4 van Amsterdam naar Antwerpen.
Bron: http://www.antenna.nl/vanwbl/vn001118.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Guido van Woerkom de ANWB baas knijpt hem een beetje als een dief in de nacht, want hij zal het niet leuk vinden als hij straks door de mangel gaat bij de leden.. als die masaal tegen zijn.
Ik denk dat de ANWB leden de mensen zijn die gaan bepalen wat er gaat gebeuren.. want dat zijn de enige pijpen waar de ANWB naar danst..

Willen de leden het kastje niet dan kan Guido van Woerkum niet meer Eurlings plan steunen en vervalt het draagkracht onder de bevolking waar Eurlings zo voor pleit.. zonder draagkracht geen kastje..

Met redonzeprivacy. nl hebben we in een week zonder enige vorm van media aandacht.. (want ondanks 50 persberichten is er geen één krant, nieuwsredactie geweest die aandacht aan onze actie heeft geschonken) een kleine 5000 mensen weten te bereiken. 5000 mensen.. is veel.. maar nog lang niet genoeg.. maar wat zodra we in bijvoorbeeld krantenadvertenties.. gaan uitleggen aan de ANWB leden wat ze te wachten staat ?

OF van mijn part op een andere manier de ANWB leden bewerken ?

Als de ANWB massa niet mee wil.. dan zitten we op de goede weg..

SteV6

Re: ANWB zal bepalend zijn..

Bericht door SteV6 » 28 nov 2009, 00:06

Misschien een rechtstreeks email-adres plaatsen van de ANWB Rico?

Want ik denk er ook aan om aan de ANWB aan te gaan geven dat ik mijn lidmaatschap opzeg als ze niet tegen de GPS-registratiekastjes zijn ... (maar moet nog gaan uitzoeken hoe dat te doen :oops: )

Stephan

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 00:20

SteV6 schreef:Misschien een rechtstreeks email-adres plaatsen van de ANWB Rico?

Want ik denk er ook aan om aan de ANWB aan te gaan geven dat ik mijn lidmaatschap opzeg als ze niet tegen de GPS-registratiekastjes zijn ... (maar moet nog gaan uitzoeken hoe dat te doen :oops: )

Stephan
+2 leden minder hier

tommel

Bericht door tommel » 28 nov 2009, 09:31

"you are either with us, or against us"

zo spelen?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 nov 2009, 09:41

Thanks Rico :thumbup:

Even een copy-paste van mijn post 27-11 ;
Inez Weski(advocaat) gisteren in P&W; het kastje zorgt voor een omgekeerde bewijslast; je bent dus altijd schuldig tot het tegendeel uitgelezen wordt.....................

Prachtige discussie, deze advocate is met stip in mijn achting gestegen................tussen door ( mooi in beeld gebracht) zag je die Van Woerkom met heel zuinig gezicht kijken, beetje als de bekende boer met kiespijn.......................je zag dat ie zich zeer ongemakkelijk voelde..............

Ik zeg; we moeten die ANWB bewerken, en rap ook.......................die kerel is rijp voor de slachtbank.............................

ANWB, hebben we u ooit de verkeerde kant op gestuurd?
Laatst gewijzigd door romo op 28 nov 2009, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom V

Bericht door Tom V » 28 nov 2009, 09:42

Mijn lidmaatschap gaat meteen geannuleerd worden als ze het plan gaan ondersteunen. Dat is dan pas per volgend jaar, /care, ik ben weg dan.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 28 nov 2009, 09:42

ANWB - Hebben we u ooit de verkeerde kant op gestuurd?

:|

marz01

Bericht door marz01 » 28 nov 2009, 09:52

http://www.anwb.nl/wegenwacht/lid-worde ... eggen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

opzeggen kan dus alleen voor 15 november. :shock:

U kunt schriftelijk opzeggen vóór 15 november via ANWB Contact Center, Postbus 93200, 2509 BA, Den Haag.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _vuur.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5405 ... oos__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 09:53

gewoon niet betalen, ben je zo lid af :mrgreen:
En automatische betalingen kunnen teruggevorderd worden :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 nov 2009, 10:43

ANWB schreef:Ongerustheid bij leden over privacy kilometerprijs
Veel ANWB-leden hebben de afgelopen week contact opgenomen met de ANWB om hun zorgen te uiten over de borging van hun privacy bij de invoering van de kilometerprijs. De ANWB begrijpt deze zorgen. De ANWB heeft inmiddels de wet op dit punt bestudeerd. Onze bevindingen leest u hier.

De ANWB beoordeelt de wet op de kilometerprijs op een aantal zaken. Privacy is een belangrijk onderwerp. De ANWB vindt dat de overheid in principe niet mag beschikken over informatie van de automobilist waar zij niets mee te maken heeft. Dit is het uitgangspunt waarop we de wet beoordelen. In het wetsvoorstel lezen we dat het kastje in uw auto alleen de globale gegevens doorstuurt naar de inningsinstantie die nodig zijn om te factureren.

Verplaatsingsgegevens blijven in kastje
De gedetailleerde verplaatsingsgegevens, dus waar u wanneer gereden heeft, blijven in het kastje. Dat betekent dat noch de overheid, noch eventuele private dienstverleners weten waar u zich wanneer bevond. U bent de baas over uw eigen verplaatsingsgegevens. De overheid krijgt wel uw naam en adres maar mag die volgens de wet uitsluitend gebruiken om de factuur naartoe te sturen en erop toe te zien dat de factuur betaald wordt.
Het kan in de toekomst gebeuren dat u uw kastje betrekt van een private dienstverlener. Dan gelden dezelfde regels. Ook een private instantie mag niet over uw persoons- en verplaatsingsgegevens beschikken, tenzij u daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft, bijvoorbeeld omdat zij u interessante diensten kunnen aanbieden, die bijv. locatie- of tijdgebonden zijn (denk aan kortingsacties bij benzinestations of actuele verkeersinformatie). Die toestemming kunt u op elk moment weer intrekken.
Door de manier waarop in deze wet wordt omgegaan met uw persoonlijke gegevens en verplaatsingsgegevens, bent u minder makkelijk te traceren dan bijvoorbeeld via uw pinpas of uw mobiele telefoon. Die laatste heeft u natuurlijk vrijwillig aangeschaft, dus wij kunnen ons voorstellen dat u daar anders tegenaan kijkt dan het kastje wat verplicht wordt gesteld om de kilometerprijs te registreren.

Privacy lijkt goed geborgd, maar bewaartermijn aandachtspunt
Voor zover we op dit moment kunnen overzien lijkt de privacy van de automobilist in vergelijking tot andere privacygevoelige activiteiten (denk aan mobiele telefoon en pinpas) goed geborgd . Het College Bescherming Persoonsgegevens is tot dezelfde conclusie gekomen. Aandachtspunt dat de ANWB nog wel heeft is de bewaartermijn van de persoonsgegevens m.b.t. de betaling van de kilometerprijs. De overheid mag die nu 5 jaar bewaren. Private dienstverleners mogen die gegevens niet langer bewaren dan nodig is voor het verlenen van hun diensten. Wij studeren hier nog verder op, voordat we ons een definitief oordeel vormen.
Tot slot komt er voor justitieel onderzoek naar zeer zware criminaliteit (denk aan terrorisme, moord, mensenhandel) nu een extra informatiebron bij. De ANWB vraagt zich daarbij het volgende af:

Heeft de politie werkelijk meer mogelijkheden nodig dan nu ten behoeve van opsporing?

Voegt de informatie uit het kastje dan daadwerkelijk iets toe aan de bestaande opsporingsmethoden?

Dit zijn vooral algemene vragen die niet alleen spelen bij dit wetsvoorstel, maar bijvoorbeeld ook aan de orde zijn bij het ophangen van camera’s in winkelcentra of bij het plaatsen van telefoontaps.

Vragen of reactie
Mocht u na het lezen van deze informatie vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij die graag, net als wat er volgens u verder geregeld zou moeten worden om uw privacy te beschermen. U kunt uw reactie mailen naar betalenvoormobiliteit@anwb.nl.

Op deze site zullen wij u regelmatig blijven informeren over onze bevindingen m.b.t. het wetsvoorstel.
BRON

Volspammen die mailbox over de privacy gevoeligheid van het kastje vanwege een onbetrouwbare overheid en over de omgekeerde bewijslast :!: En als kers op de appelmoes even dreigen met opzeggen lidmaatschap ;)

Stephan

frankv

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 11:10

SteV6 schreef:
ANWB schreef:Tot slot komt er voor justitieel onderzoek naar zeer zware criminaliteit (denk aan terrorisme, moord, mensenhandel) nu een extra informatiebron bij. De ANWB vraagt zich daarbij het volgende af:

Heeft de politie werkelijk meer mogelijkheden nodig dan nu ten behoeve van opsporing?

Voegt de informatie uit het kastje dan daadwerkelijk iets toe aan de bestaande opsporingsmethoden?
BRON

Volspammen die mailbox over de privacy gevoeligheid van het kastje vanwege een onbetrouwbare overheid en over de omgekeerde bewijslast :!: En als kers op de appelmoes even dreigen met opzeggen lidmaatschap ;)

Stephan
Op zich een aardige tekst van de ANWB, maar ik vind niet dat de ANWB zich druk moet maken over nieuwe opsporingsmethoden. Ze meoten gewoon beoordelen of de privacy gewaarborgd is vanuit het doel van de regeling. Dat politie en justitie er een nieuwe opsporingsmethode in zien geloof ik zeker, maar is voor de ANWB en voor mij totaal irrelevant.

Ik ben daarom dan ook voorstander van een kastje met een prepaid kaart. Het kastje krijgt door in welke tariefzone je rijdt en boekt dat af van je kaart. Mocht er onvoldoende saldo op je prepaid kaart staan, dan wordt je geflitst. Simpel, anoniem (met voldoende saldo), overdraagbaar tussen auto's en volledig voldoende voor het rekeningrijden.

Alleen hebben politie en justitie dan geen enkele volgmogelijkheid en dat vinden ze zonde, dus willen ze het zo hebben dat elk voertuig identificeerbaar is, wat volkomen onnodig is, en dus ben ik pertinent tegen de huidige opzet.

Als het een anoniem prepaid kastje wordt, heb ik geen bezwaar tegen rekeningrijden. Autorijden wordt toch nooit goedkoper.

En mijn dochter zegt:
:popcorn: :turtle: :wtf: :df:

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 nov 2009, 11:14

Goed verwoord Frank. Prepaid is al veel beter dan het voorgestelde systeem. Alleen wil ik je dan wel wijzen op de uitlogproblemen die zich nu al voordoen bij de OV-chipkaart ...

Stephan

wjn

Bericht door wjn » 28 nov 2009, 11:16

Je zou toch wel de domste crimineel op aarde zijn, als je in de gestolen auto dat duidelijk zichtbare kastje laat zitten :mrgreen:

Wat een gel*l toch allemaal.

Ik zal iig nog een mailtje sturen naar de ANWB.

frankv

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 11:23

wjn schreef:Je zou toch wel de domste crimineel op aarde zijn, als je in de gestolen auto dat duidelijk zichtbare kastje laat zitten :mrgreen:

En wat doet een slimme crimineel dan? Het kastje er uit halen? En dan? Dan wordt je geflitst!

Er komen namelijk overal camera's die auto's zonder kastje flitsen, anders zou het wel heel gemakkelijk zijn om te rijden zonder rekeningrijden.

tommel

Bericht door tommel » 28 nov 2009, 11:27

frankv schreef:
wjn schreef:Je zou toch wel de domste crimineel op aarde zijn, als je in de gestolen auto dat duidelijk zichtbare kastje laat zitten :mrgreen:

En wat doet een slimme crimineel dan? Het kastje er uit halen? En dan? Dan wordt je geflitst!

Er komen namelijk overal camera's die auto's zonder kastje flitsen, anders zou het wel heel gemakkelijk zijn om te rijden zonder rekeningrijden.
en als je aan kan tonen dat je kastje er gewoon in zit?

frankv

Bericht door frankv » 28 nov 2009, 11:30

Dan ben je schuldig tot je zelf het tegendeel bewezen hebt. :twisted:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 28 nov 2009, 11:41

Handel in anti-flits laait weer op :angel:

wjn

Bericht door wjn » 28 nov 2009, 11:53

frankv schreef:

:mrgreen:

Alsof een crimineel het erg vindt dat die gestolen auto wordt geflitst. Alternatieven zat trouwens.

Gewoon een gestolen kastje erin hangen.
Auto met buitenlands kenteken.
Taxi.
etc.

P.S. Als het nog niet duidelijk was, ik heb het over echte criminelen, waarvoor justitie zogenaamd gegevens uit het kastje zou kunnen gebruiken. Ik heb het niet over automobilisten.

tommel

Bericht door tommel » 28 nov 2009, 11:55

frankv schreef:Dan ben je schuldig tot je zelf het tegendeel bewezen hebt. :twisted:
koeltas van AH over je kastje en signaal is geblokkeerd :twisted:

dag erop naar de wouten rijden en zeggen dat je kastje er gewoon in zit: "kijk maar"

:clap: en boete is weg :hmmm: ?

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 12:05

Kan iemand niet een mooie standaard tekst voor een mail naar de anwb maken :mrgreen:

Als ik zo een mail stuur denk ik dat hun mijn lidmaatschap op gaan zeggen :mrgreen:

HansD

Bericht door HansD » 28 nov 2009, 13:03

Luco,

Geachte heer mr G.H.N.L. van Woerkom,

Met zorg lees ik alle berichten over de aangekondigde kmheffing zoals die nu voorgesteld is door de regering en de wat afwachtende houding van mijn belangenbehartiger, de ANWB, hierin.

Buiten dat ik van mening ben dat plan dit niet ‘kostenneutraal’ ingevoerd kan worden o.a. niet alle heffingen zijn al bekend, het invoeren kost 4 miljard die toch terugverdiend dienen te worden en er wordt een veronderstelling gedaan dat het autoverkeer direct met 15% zal verminderen valt mij met name tegen dat de ANWB zich tot nu toe alleen uitspreekt over het nog niet bekend zijn van het zogeheten ‘spitstarief’ .

Wat mij betreft is er een veel kwalijker zaak in dit voorstel namelijk het kastje dat iedere automobilist in zijn/haar auto dient te monteren waardoor vanaf dat moment alle bewegingen opgeslagen worden. Ook hier wordt weer een veronderstelling gedaan, namelijk dat techniek onfeilbaar is wat tot nu toe absoluut nog niet het geval is geweest.
Daarbij claimt de overheid nu dat de gegevens niet gebruikt zullen worden maar ze worden wel opgeslagen en in de wet WBP art 43 worden al uitzonderingen gemaakt waarmee de gegevens wel gebruikt kunnen gaan worden (trajectcontrole in heel NL?).
De achtergronden en gevaren hiervan staan uitstekend beschreven op http://www.redonzeprivacy.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar wil u dan ook verder naar verwijzen.

Ik verwacht van mijn belangenbehartiger dat deze zich steviger uitspreekt tegen dit onzalige plan zoals het nu op tafel ligt en dan met name tegen het stasikastje.

Mocht dit niet het geval zijn en zal de ANWB zich toch achter dit plan scharen beschouw ik u niet meer als mijn belangenbehartiger en kondig ik bij deze aan mijn abonnement bij uw vereniging op te zeggen.

Graag wacht ik u reactie af.

Met vriendelijke groet
Naam
abonnementsnummer
Laatst gewijzigd door HansD op 28 nov 2009, 14:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 28 nov 2009, 13:05

Paar weken terug al opgezegd.

In hoeverre is de ANWB onafhankelijk?

N.

RVV

Bericht door RVV » 28 nov 2009, 13:22

Mooie brief, LS even veranderen in de naam van de hoogste baas van de ANWB.

Joy

Bericht door Joy » 28 nov 2009, 13:28

En taffel even corrigeren.

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 13:30

mail verstuurd :mrgreen:

Plaats reactie