Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door frankv » 19 nov 2009, 22:47

even een vraag aan de kenners

kan een Omega uit de jaren 60 nog fatsoenlijk tijd houden, of is dat voor collectors only?

de reden dat ik dit vraag is namelijk dat ik de stijl uit die tijd wel mooi vind, en een paar mooie Omega DeVille (of De Ville, whatever) Seamasters heb gezien uit de jaren 60 waar ik, mits ze goed lopen, mijn geld wel aan uit zou willen geven

of is een vintage geen goed idee voor een daily?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 nov 2009, 23:06

frankv schreef:even een vraag aan de kenners

kan een Omega uit de jaren 60 nog fatsoenlijk tijd houden, of is dat voor collectors only?

de reden dat ik dit vraag is namelijk dat ik de stijl uit die tijd wel mooi vind, en een paar mooie Omega DeVille (of De Ville, whatever) Seamasters heb gezien uit de jaren 60 waar ik, mits ze goed lopen, mijn geld wel aan uit zou willen geven

Kán, ik heb hier 3 van die dingen LOL ! Ik heb net 'n leuke 1967 14k goldcap lederen band automaat, centr.seconde, datum bij 3 orig kunststofglas Seamaster Deville binnen. Topuurwerkje.

Als je er normaal mee doet en niet te zwaar werk, kan 't.

M'n pa draagt al 'n 2 jaar een Jaeger Le Coultre uit 1946, z'n eigen geboortjaar, prima ding.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2009, 07:27

Robin schreef:
Eric H schreef:
Robin schreef:Leuke info, thanks

Nummer 25761 is nou niet bepaald kleine productie/limited natuurlijk. :bag: :mrgreen:
Nee, daarom ook dat er gezegd wordt dat het vrij ongewoon is dat dit gedaan wordt....
Meestal alleen bij kleine oplages, maar niet bij dit soort aantallen.......

OK, maar 'n gemiddelde Seiko oid heeft een referentienummer en óók 'n uniek serienr op de deksel bijvoorbeeld. En een unlimited Rolex ook(enorm hoge aantallen)

Ik ken niemand in de buurt met zo`n Obama klok...........................dus f.ck those numbers.................. :mrgreen: :wink:

dale vito

Bericht door dale vito » 20 nov 2009, 21:34

frankv schreef:even een vraag aan de kenners

ja dat kan zeker, mits goed onderhouden.

wel blijven oppassen met vocht en schokken; het blijft een ouder horloge.

dale vito

Bericht door dale vito » 23 nov 2009, 10:13

Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin:

Afbeelding

totale dikte 5.4mm - het uurwerk is 1.85mm hoog

Afbeelding

Afbeelding

Review
I believe it is fair to say that this is the finest ultra-thin wristwatch ever produced. But I would also venture that this is among the very finest watches in contemporary production, regardless of complexity. The Master Ultra Thin is probably a watch that, among Swiss manufacturers, could only have been produced by Jaeger LeCoultre.
:banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 23 nov 2009, 10:54

Is er een site waarop een hele selectie horloges te zien is met gangbare retailprijzen. Het gaat wel op d 'top'merken zoals IWC, JLC, PP, Rolex etc.

dale vito

Bericht door dale vito » 23 nov 2009, 11:03

hier kom je een heel eind
http://lacotedesmontres.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

dale vito

Bericht door dale vito » 23 nov 2009, 11:06

prix de neuf dus ;)

Robin

Bericht door Robin » 23 nov 2009, 11:47

Mooi ding Dale, ik mis alleen de datum en een secondewijzer, vandaar z'n dikke broertje, al sinds 2001 in m'n bezit:
Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 23 nov 2009, 17:04

master control.. geil. Die mag je rustig inruilen hoor ;)

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2009, 17:21

Robin ik heb ook mijn zinnen gezet op zo'n 3900 meter ding, leuk kerstkado.

Anders wat ik heb nog een paar klokjes die een beurtje nodig hebben, kun jij dat doen ? De omega is ondertussen 12 jaar oud en de Zenith dik 10 jaar.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 25 nov 2009, 12:04

Word Sinn echt alleen door die zaak in Den Haag geleverd?

Macboy

Bericht door Macboy » 25 nov 2009, 21:42

Leuk verhaal man Eric !

Robin

Bericht door Robin » 26 nov 2009, 08:49

congrats Rico met je nieuwe flikflak. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 10:43

Robin thanx.. mooi dat ik hem toen even kon passen. Schitterend ding. Volgende week ga ik de resten van de Titanic doorzoeken :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 26 nov 2009, 11:17

Ben nu aan 't sparen voor 'n mooie (liefst Red natuurlijk) Sub 1680 uit exact 1970.....

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 11:41

Ik vind ze wel bijzonder die klasiekers, maar ergens kan ik het niet opbrengen om er zoveel geld aan uit te geven. Verzamelwaarde zijn ze zeker waard, maar ik ben wel liefhebber maar geen verzamelpurist.

Gisteren ook nog even de Big Pilot om gehad.. begon wel een beetje te twijfelen, Maar de DSSD.. is toch de klok die mij vanwege de kwaliteit meer aanspreekt. Laat ik het zo zeggen als ik de Big Pilot had genomen dan had ik spijt gekregen dat ik de DSSD niet had gekozen.. de laatste begeer ik al vanaf dat die bekend werd, de Big Pilot heb ik altijd een leuk stoer ding gevonden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 nov 2009, 12:22

IWC Big Pilot?

Ja die vind ik ook wel wat, maar echt te groot...................

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 12:36

Ach het kan wel weer... de grote modellen .. in betaalbare prijsklasse is TW steel.. redelijk "ingeburgerd"..

Daarbij is mijn DSSD ook zelf klein met zijn 44 mm.

romo

Bericht door romo » 26 nov 2009, 12:41

IWC Big Pilot is dacht iets van 47 mm.............

Zoals ik het begrijp is groot juist weer op zijn retour..........

en 44mm is niet echt klein.................maar uiteraard hangt dat weer van de polsomvang af..............en misschien ook wel van de beursomvang.......... :mrgreen: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 13:08

Ach trends ik volg ze niet echt.. ik draag met alle plezier mijn Omega speedmaster day/date.. die slechts 37 mm meet, maar om mijn pols nooit het gevoel geeft te klein te zijn.. Aan de andere kant is die Zwitserse kluis die ik er nu om heb hangen ook dikke prima.

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 17:35

http://www.rruegger.ch/rolex_oyster_per ... eepsea.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin leuke uitgebreide review.

dale vito

Bericht door dale vito » 26 nov 2009, 17:47

Roman S. schreef:Word Sinn echt alleen door die zaak in Den Haag geleverd?
ja
Rico schreef:Ik vind ze wel bijzonder die klasiekers, maar ergens kan ik het niet opbrengen om er zoveel geld aan uit te geven. Verzamelwaarde zijn ze zeker waard, maar ik ben wel liefhebber maar geen verzamelpurist.

Gisteren ook nog even de Big Pilot om gehad.. begon wel een beetje te twijfelen, Maar de DSSD.. is toch de klok die mij vanwege de kwaliteit meer aanspreekt. Laat ik het zo zeggen als ik de Big Pilot had genomen dan had ik spijt gekregen dat ik de DSSD niet had gekozen.. de laatste begeer ik al vanaf dat die bekend werd, de Big Pilot heb ik altijd een leuk stoer ding gevonden.
Ik vind persoonlijk de DSSD al aan de maat, maar de big pilot is nog veel groter.. Maar de Rolex is zo extreem mooi gemaakt - niets ten nadele van de BP overigens.

Ik merk zelf dat ik juist weer wat meer naar de bescheidenere maten omkijk.. Kennen jullie deze nog? Minerva.. Ooit een klein sympathiek merk met een leuk manufactuur-kaliber (48 en 49), toen werd het opeens high-end (maar héél kort) en daarna werd het overgenomen door Montblanc, waarvoor ze nu enkel nog uurwerken maken..

Afbeelding

De uurwerken kunnen weliswaar amper in de schaduw staan van de JlC's die Robin en ik hierboven toonde, maar Minerva blijft een speciaal merk...

RVV

Bericht door RVV » 26 nov 2009, 17:56

Heeft Minerva ook niet een tijdje horloges voor Breitling gemaakt ? Staat me iets van bij.

Heb trouwens zelf een Zenith Elite HW met power reserve op het oog. Met 37 mm en stukken dunner dan een DSSD en totaal van een andere orde. Maar ik heb altijd al eens het Elite uurwerk naast de El pirmero willen hebben.

dale vito

Bericht door dale vito » 26 nov 2009, 18:00

Rico schreef:Heeft Minerva ook niet een tijdje horloges voor Breitling gemaakt ? Staat me iets van bij.
volgens mij zit je er naast.. Ik ken een hoop merken/namen die iets van doen hebben gehad met Breitling (wakmann, kelek, ollech & wajs, sinn) maar een breitling-minerva link ken ik dan weer niet..

Prachtig zo'n klassieke (ogende, niet qua leeftijd) Zenith.. Beter dan zo'n Defy-geval IMHO ;)

Plaats reactie