Culinair topic; restaurenttips!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Culinair topic; restaurenttips!

Bericht door indobesar » 30 okt 2009, 12:16

Stéphane schreef:Ik houd ook wel van eten in goede restaurants en in Rotterdam kan ik Mimosa (Pannekoekstraat) aanraden. Hele goede bediening, wisselende kaart en goede atmosfeer. Niet te groot ook. Ben er nu 2x geweest en beide keren erg goed. Zal nog eens verder kijken naar andere restaurants waar ik de afgelopen tijd geweest ben die ook aan te raden zijn. Vorige week in Eindhoven nog ergens gegeten. Eten was goed, maar aantal andere dingen in het restaurant niet helemaal. Was aan Kleine Berg, maar ben naam even kwijt.
Belage, Connaisseur, Spoon?

Anyway, gisteren wilde broertje van gf hapje eten bij grill-restaurant in Eindhoven. Keuze werd Gauchos. Rampzalig. In 1,5u tijd een voorgerecht, bestaande uit 1 scampi, mislukt Argentijns pasteitje en treurig Chorizo worstje. Zonde van de 12e. Maargoed, na herhaaldelijk aangeven dat ik toch wel zin had in het hoofdgerecht, eindelijk wat vaart erachter. Combinatie van steak, rib-eye en entrecote. Vlees was matig, sommige delen doorbakken, andere vrij rauw. Ook flinke pezen aanwezig...
Nee, dit is het niet. Eerste en laatste keer.

Een van mijn betere ervaringen is Rosso in Rotterdam. Verrassingsmenu gekozen met bijpassend wijnarrangement. Subliem. Prijs was stevig, kleine €200 voor 2 personen, maar meer dan waard. :thumbup:

indobesar

Bericht door indobesar » 30 okt 2009, 12:19

Mark Nauta schreef:Vorige week in Rotterdam echt ONWIJS goed gegeten in de SatéBar in Rotterdam. De naam doet niet echt eer aan het restaurant vind ik, de naam
is wat goedkoop, maar het eten echt voortreffelijk! Indonesische keuken en kan je echt de GadoGado en alle Sate gerechten daar aanbevelen. Ze
hebben 2 vestigingen. Ik was op de Rodezand, recht tegenover de SuitSupply om de hoek van de Meent.
Durf eigenlijk nooit naar een Indonesische eetgelegenheid te gaan, ivm teleurstellingen. Herkenbare gerechten worden altijd vergeleken hoe grootmoeder of paps ze maken. Tsja, dan kan het alleen maar tegenvallen als je weet hoe lekker zij kunnen koken. 8) :lol:

Vorig jaar eens naar ShabuShabu geweest in Rotterdam. Grote keus in verschillende Sushi-soorten. De prijs is netjes en zaak ziet er leuk ingericht uit.

indobesar

Bericht door indobesar » 30 okt 2009, 12:21

Xave30 schreef:Hey Ion-Lee, mede food-lover! leuk topic.
Zouden wij niet eens ergens gaan eten? :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 30 okt 2009, 12:23

@ Ion. Shabu-Shabu heb ik ook al meerdere goede berichten over gehoord. Wil ik ook nog een keer heen. Wel goed adres dus?

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 okt 2009, 12:24

Ik vermoed dat de Indische restaurants in NL meestal niet zo authentiek zijn. Minder pittig/spicy?

Bij de Mexicaanse restaurants is dat duidelijk zo.

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 okt 2009, 12:29

indobesar schreef:
Xave30 schreef:Hey Ion-Lee, mede food-lover! leuk topic.
Zouden wij niet eens ergens gaan eten? :wink:
Dat hadden wij het over ofniet! 8)

indobesar

Bericht door indobesar » 30 okt 2009, 12:30

Mark Nauta schreef:@ Ion. Shabu-Shabu heb ik ook al meerdere goede berichten over gehoord. Wil ik ook nog een keer heen. Wel goed adres dus?
Zeker, uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. :thumbup:
Xave30 schreef:Ik vermoed dat de Indische restaurants in NL meestal niet zo authentiek zijn. Minder pittig/spicy?

Bij de Mexicaanse restaurants is dat duidelijk zo.
Is erg lastig. Er zijn ongelooflijk veel Indonesische keukens. Elke streek kent weer andere gerechten, andere smaken, andere voorkeuren.
Ik houd het simpel, bel 1-2x per week naar mijn vader of hij wilt koken. :lol: :hosanna:

Marc R

Bericht door Marc R » 30 okt 2009, 17:28

Hotel Spaander @Volendam
De blaasbalg/Het wapen van Munster@ De Rijp
Het Pakhuis @ Voetboogsteeg Amsterdam centrum(erg goedkoop en lekker)

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 nov 2009, 11:51

Xave30 schreef:Op de A1 tussen Amersfoort en Huizen ong. ligt er een impostante restaurant die op "Het Hof' (zie hierboven) lijkt. Kent iemand hier deze? :)
Nou, ben daar weer op de A1 langsgereden en deze keer de naam goed onthouden:

Van der Valk , Hotel Hilversum- de Witte Bergen
te Eemnes (Laren) aan de A1/A27

http://www.hoteldewittebergen.nl/restaurant.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Is deze aan te raden?

BrianV

Bericht door BrianV » 25 nov 2009, 13:33

ff opgehaald van een oude topic van moi:

El popo in Apeldoorn,

Eten & drinken 8.5 - eten was echt fantastisch, mij zullen ze nog een keertje terug zien( chocolade Taart is zeker goed !)
Service 7- bediening was oke, maar je moest soms lang wachten op het volgende drankje
Sfeer 9- leuke sfeer met gezellige tafels
Prijs / kwaliteit -9 was totaal 67 euro kwijt en je krijg goed waar voor je eten!
http://www.elpopo.nl/

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 nov 2009, 15:01

Jurjen schreef:
Maus335i schreef:
Niels schreef:Aanraders:
Kaap Hoorn, super locatie maar wel een beetje een yuppen tent. Prijs/kwaliteit = prima :thumbup:
http://www.paviljoenkaaphoorn.nl/nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;
+1
Ben er zomer's regelmatig te vinden, heerlijke plek. Voor de lunch altijd naar 't Feithuis in het centrum.
Haha, ook Feithuis +1 :D

Sems in Leeuwarden is ook érg goed! De plek waar een biefstukje nog smelt op je tong zo mals.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 nov 2009, 15:24

Hier zondag lekker chinees gegeten en ik ben niet zo'n chinees eter: http://www.pacificplaza.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Direct aan de a28, kun je lekker met je zatte kop al driftend de rotonde verlaten en de snelweg op :o

http://maps.google.nl/maps?sourceid=nav ... CCAQtgMwAA" onclick="window.open(this.href);return false;

Grapje he van dat zatte, driften zit er overigens ook nog niet in op het moment.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 nov 2009, 21:21

ln Apeldoorn restaurant de Smoezer http://www.desmoezer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor top prijs kwaliteit verhouding € 50 pp. Aanrader !

En de real shit bij De Leest in Vaassen !! Daar ong € 150 pp met wijnarrangement maar ook een keer € 1400 betaald met 3 man met exclusieve wijnen en champagne :!:

http://www.restaurantdeleest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Toptent met 2 michelin sterren en staat nu op nummer 3 in ons land.

Fernando

Bericht door Fernando » 25 nov 2009, 21:37

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 nov 2009, 21:52

Ruben schreef:Hier zondag lekker chinees gegeten en ik ben niet zo'n chinees eter: http://www.pacificplaza.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Direct aan de a28, kun je lekker met je zatte kop al driftend de rotonde verlaten en de snelweg op :o

http://maps.google.nl/maps?sourceid=nav ... CCAQtgMwAA" onclick="window.open(this.href);return false;

Grapje he van dat zatte, driften zit er overigens ook nog niet in op het moment.
Erg goede chinees :thumbup: Maar ook de Japanse gerechten zijn er erg goed. Als we op het werk eten dan gaan we altijd naar Pacific plaza!

Afgelopen zondag bij Hotel mercuur in Strand Nulde gegeten. Viel me niets tegen :D

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 nov 2009, 00:12

over het algemeen vind ik de restaurants in NL niet zodanig prijs-kwaliteit niveau bieden als in het buitenland, maar heb wel een paar tenten voor je waar je echt goed kan eten, als 'foodie' is geld dan wel van minder belang, maar wil dan wel echt kwaliteit hebben, let wel, de tips die ik hier geef, zijn specifiek alleen voor dat soort eten, andere dingen op de kaart zijn vaak niet van het niveau wat ik ervan 'eis', of heb ik (nog) niet uitgeprobeerd :P
adressen door heel nederland, heb er geen websites bijgezet,omdat het al laat is maar nog wel even wil posten, maar een beetje googlen doet wonderen toch?Dit zijn de tenten waar ik regelmatig kom en goede ervaringen heb:(heb er ook wat favo's in t buitenland bijgezet)

-Italiaans(dus geen pizza of pasta maar 'echt' eten): Amarone en O'pazzo - Rotterdam, La Via-Heemstede
-Steak: Wilma en Albert Haarlem, Cafe Loetje in Amsterdam en Ouderkerk a/d Amstel, Buenos Aires in Amstelveen
-Spare ribs: El caballo-Alphen aan den Rijn, Broadway-Utrecht, GAIA- Tiel
-'ECHT' Chinees(dus niet verwesterd,afhaal of alleen luxe aangekleed): Tai Wu-Rotterdam, Oriental City-Amsterdam(ook wel bekend als 747), Paradijs-Utrecht, Lange Muur-Rotterdam, Kee Lun Palace-Den Haag
-Japans: voor kaiseki(high quality japans) en sushi: Yamazato (okura) en Umeno- beiden Amsterdam, Nobu-NYC, London,Hong Kong
voor Ramen: Raku-Uithoorn
voor yakitori: Hakata Senpachi- Amsterdam
voor algemeen Japans is Tanuki in Amstelveen een goede en niet zo dure keus
-Algemene(Franse) keuken: Alfred's diner-Alphen aan den Rijn, De Jonge dikkert-Amstelveen, 'O'-Maastricht, Lux-Antwerpen, De Herberg-Badhoevedorp, Landgoed Groenendaal-Heemstede
Thais: Krua Thai-Amsterdam, Phuket-Scheveningen,Suvarnaphum-Amsterdam, sukothai-bangkok
-Seafood: Kaat Mossel-Rotterdam,De Dagvisser-Scheveningen,

Dan nog een paar 'budget' tips:
-Mesut 1 - Amsterdam, shoarma en turks
-XO-Haarlem, alg keuken, 25 euro voor 4 gangen menu,per gang keuze uit 3 soorten
-Shalom-Haarlem, shoarma
-Hotel New York-Rotterdam, vooral seafood maar ook algemeen
-Etenstijd-Tilburg, algemeen, dit all you can eat restaurant heeft mij echt HEEL positief verrast!voor 23 euro 2 uur lang all you can eat en drink, goede kwaliteit!

ben niet zo van de wok en all you can eat's, maar mocht je het willen, zijn 'de malle jan' in maarssen en shabu-shabu en sushi qube in rotterdam de minst slechte denk ik:P

Verder nog een paar plekjes die ik persoonlijk erg vond tegenvallen(maar ja smaak is persoonlijk denk ik dan maar):
-Zeezout-Rotterdam, seafood, prijs stond niet in verhouding tot smaak/kwaliteit, wel goede service
-Parkheuvel- Rotterdam idem

hmm ben al een beetje slaperig dus er zullen er een paar ontbreken.....

morgen maar weer even kijken wat er nog bij moet.....

trusten!

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 nov 2009, 00:16

oh ja , indonesisch staat er nog niet bij, want de familie recepten van oma en mama gaat boven alles wat in restaurants in NL te krijgen is;-)
ALS ik indonesisch haal zijn de volgende plekken wel redelijk authentiek qua smaak:
-toko Lestari-Den Haag
-Java House-Den Haag
-Isaku Iki- Den Haag
-Redjeki-Amsterdam

plekken als Raden Mas is puur entourage, eten is daar verre van echt Indonesisch te noemen

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 nov 2009, 00:17

leuk topic trouwens, Ion, mede-foodie!

een keer een mini-dinner-DF-meet doen?;-)

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 26 nov 2009, 00:25

in rotterdam kralingen is Curry´s er goed, echt superlekker indiaas eten. meestal met 4 personen rond de 150 euro kwijt dus valt wel mee.

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 nov 2009, 00:30

cooldragon schreef:
-Italiaans(dus geen pizza of pasta maar 'echt' eten): Amarone - Rotterdam, La Via-Heemstede
Ah!!! je kent hem :) . Amarone staat op mijn wishlist
cooldragon schreef: een keer een mini-dinner-DF-meet doen?;-)
Alvast interesse hier.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 26 nov 2009, 09:06

cooldragon schreef:over het algemeen vind ik de restaurants in NL niet zodanig prijs-kwaliteit niveau bieden als in het buitenland,
Waar baseer je dat op? Ik vind dat namelijk helemaal niet zo. Als je in NL gaat zoeken op drukbevolkte pleinen dan zal dat wel zo zijn. Zoek je daarbuiten dan vind ik het erg prima. Dikwijls gebruik ik ook de Michelingids/Gault Millau voor aanbevelingen, niet zozeer sterren. Wat betreft bediening en algehele beleving vind ik de Nederlandse restaurants juist erg goed. In Frankrijk bijv zijn wij geregeld schofterig geholpen in niet te goedkope tenten.

Aantal tentjes die ik wel lekker vind:
-De Goedheyd in Utrecht: net buiten het drukke centrum, dagvers eten niet te duur. Originele gerechten, goede wijnkaart
-De Koperen Kees in Zwolle: niet al te gezellig restaurant (onderdeel van theater), wel erg goed eten (oude menu's van Librije) en perfecte bediening
-Dining 56 in Arnhem: goed terras aan de rijn
-Raedthuys in Doetinchem
-Roses in Arnhem: van de kaart niet echt, maar hapjes en cocktails :drinking: zijn wel goed. leuk voor vrijdagavond na het werk en in de zomer ook nog es een goede locatie langs de rijn :D
Laatst gewijzigd door ///Martijn op 26 nov 2009, 11:23, 6 keer totaal gewijzigd.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 26 nov 2009, 09:11

Xave30 schreef: Arnhem-
Ristorante La Rusticana http://www.rusticana.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Erg traditionele italiaan met uitstekende service. Prijs indicatie: €€€€
He Xave,
Dat restaurant had bij mij hoge verwachtingen. Echter we vonden de sfeer nogal stijf daar. Vind klassieke muziek wel mooi maar om nou naar nocturnes van Chopin te gaan luisteren bij het eten.... :( Jammer, had daar wel een keer willen eten.

CRZ

Bericht door CRZ » 26 nov 2009, 10:12

cooldragon schreef: Nobu-NYC, London,Hong Kong
Nobu staat echt bovenaan mijn lijst om ooit nog is te gaan eten...

Zelf overigens fervent etensliefhebber. 1 keer per jaar naar een te luxe restaurant.
Voor mij staat Oud Sluis bovenaan. Librije en Beluga vond ik echt minder.
Fernando schreef:In Leiden:
Restaurant Luxor
Brasserie Park
Prentenkabinet
Grand cafe Vriend is ook goed te doen, evenals Verboden Toegang.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 26 nov 2009, 21:05

@///Martijn: Ik baseer het op de prijs-kwaliteit verhouding. Die is in Nederland vaak helemaal niet in verhouding.
Let wel: ik let daarbij het meeste op het 'tongstreelgehalte' Niks over de opmaak,bediening,wijnkaart, als ik ergens ga eten is het nummer 1 voor het eten en alles wat daaromheen zit is voor mij bijzaak. Mijn gevoel zegt dat ik voor gelijkwaardig eten in het buitenland een stuk minder betaal.

Feit is gewoon dat Nederland geen echt 'eet'land is, heeft ook geen echte culinaire geschiedenis en ik moet eerlijk bekennen dat het lijkt alsof de produkten die hier in (ja ook de sterrenrestaurants) toch iets minder vers zijn dan in de meeste restaurants waar ik in het buitenland eet(bv in de USA, Japan, Hong Kong, etc)

Dat de bediening in Frankrijk vaak een stuk minder beleefd is dan in NL ben ik helemaal met je eens, maar daar staan de Fransen om bekend, maar de Franse keuken schat ik een stuk hoger in dan de Nederlandse keuken. Als je in Frankrijk gaat eten weet je dat de kans groot is dat je onbeschoft bediend gaat worden(maar dat is bv ook in Boston, maar je kan daar wel verschrikkelijk goed eten)

Misschien moeten we een DF-sterren gids gaan uitbrengen en de verschillende tenten gaan raten;-)

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 nov 2009, 22:40

///Martijn schreef:
Xave30 schreef: Arnhem-
Ristorante La Rusticana http://www.rusticana.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Erg traditionele italiaan met uitstekende service. Prijs indicatie: €€€€
He Xave,
Dat restaurant had bij mij hoge verwachtingen. Echter we vonden de sfeer nogal stijf daar. Vind klassieke muziek wel mooi maar om nou naar nocturnes van Chopin te gaan luisteren bij het eten.... :( Jammer, had daar wel een keer willen eten.
HAHAHAHA

Oh oh dus zijn jullie weggelopen.. ? (Ik snap het wel hoor) Toen ik daar voor het laatst in 2007 was hadden zijn mooie italiaanse muziek op.

@ Roses is idd relaxt en posh'ish. Ben daar een stuk of 5 keer geweest voor het latin/salsa night. Heb daar zelf nooit gegeten maar heb vaak gehoord dat het daar gezelig is 's zomers. Heerlijk stoelen buiten op de kade.

Plaats reactie