over het algemeen vind ik de restaurants in NL niet zodanig prijs-kwaliteit niveau bieden als in het buitenland, maar heb wel een paar tenten voor je waar je echt goed kan eten, als 'foodie' is geld dan wel van minder belang, maar wil dan wel echt kwaliteit hebben, let wel, de tips die ik hier geef, zijn specifiek alleen voor dat soort eten, andere dingen op de kaart zijn vaak niet van het niveau wat ik ervan 'eis', of heb ik (nog) niet uitgeprobeerd

adressen door heel nederland, heb er geen websites bijgezet,omdat het al laat is maar nog wel even wil posten, maar een beetje googlen doet wonderen toch?Dit zijn de tenten waar ik regelmatig kom en goede ervaringen heb:(heb er ook wat favo's in t buitenland bijgezet)
-Italiaans(dus geen pizza of pasta maar 'echt' eten): Amarone en O'pazzo - Rotterdam, La Via-Heemstede
-Steak: Wilma en Albert Haarlem, Cafe Loetje in Amsterdam en Ouderkerk a/d Amstel, Buenos Aires in Amstelveen
-Spare ribs: El caballo-Alphen aan den Rijn, Broadway-Utrecht, GAIA- Tiel
-'ECHT' Chinees(dus niet verwesterd,afhaal of alleen luxe aangekleed): Tai Wu-Rotterdam, Oriental City-Amsterdam(ook wel bekend als 747), Paradijs-Utrecht, Lange Muur-Rotterdam, Kee Lun Palace-Den Haag
-Japans: voor kaiseki(high quality japans) en sushi: Yamazato (okura) en Umeno- beiden Amsterdam, Nobu-NYC, London,Hong Kong
voor Ramen: Raku-Uithoorn
voor yakitori: Hakata Senpachi- Amsterdam
voor algemeen Japans is Tanuki in Amstelveen een goede en niet zo dure keus
-Algemene(Franse) keuken: Alfred's diner-Alphen aan den Rijn, De Jonge dikkert-Amstelveen, 'O'-Maastricht, Lux-Antwerpen, De Herberg-Badhoevedorp, Landgoed Groenendaal-Heemstede
Thais: Krua Thai-Amsterdam, Phuket-Scheveningen,Suvarnaphum-Amsterdam, sukothai-bangkok
-Seafood: Kaat Mossel-Rotterdam,De Dagvisser-Scheveningen,
Dan nog een paar 'budget' tips:
-Mesut 1 - Amsterdam, shoarma en turks
-XO-Haarlem, alg keuken, 25 euro voor 4 gangen menu,per gang keuze uit 3 soorten
-Shalom-Haarlem, shoarma
-Hotel New York-Rotterdam, vooral seafood maar ook algemeen
-Etenstijd-Tilburg, algemeen, dit all you can eat restaurant heeft mij echt HEEL positief verrast!voor 23 euro 2 uur lang all you can eat en drink, goede kwaliteit!
ben niet zo van de wok en all you can eat's, maar mocht je het willen, zijn 'de malle jan' in maarssen en shabu-shabu en sushi qube in rotterdam de minst slechte denk ik:P
Verder nog een paar plekjes die ik persoonlijk erg vond tegenvallen(maar ja smaak is persoonlijk denk ik dan maar):
-Zeezout-Rotterdam, seafood, prijs stond niet in verhouding tot smaak/kwaliteit, wel goede service
-Parkheuvel- Rotterdam idem
hmm ben al een beetje slaperig dus er zullen er een paar ontbreken.....
morgen maar weer even kijken wat er nog bij moet.....
trusten!