blij dat ik nog even met mijn buitenhuis gewacht heb........

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

blij dat ik nog even met mijn buitenhuis gewacht heb........

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2009, 22:00

http://www.z24.nl/economie/artikel_1067 ... kroet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het geld raakt daar dus ook op. :hmmm:

Grtz,Hans

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: blij dat ik nog even met mijn buitenhuis gewacht heb........

Bericht door Steven N. » 25 nov 2009, 22:04

Het interesseert me wel enorm, de enorme vastgoed groei daar. Maar ook daar is het natuurlijk niet altijd feest. Ben benieuwd hoe dit zal lopen, kan nog enorm veel problemen opleveren.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2009, 22:05

Ja dat wordt nog een zooitje...als het al helemaal af was was het niet zo'n groot probleem probleem is het is half af ofzo? en veel geinvesteerd maar kan geen gebruik van gemaakt worden en vele schuldeisers en mensen die op hun strepen gaan staan qua tijd afleveren enz...(denk ik)

het ging ook veels te mooi...maar al dat olie geld dan?

worden die racers nu verkocht aan ons voor een schijntje en gaan zij in zuinige auto's/ :clap:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 25 nov 2009, 22:06

Zo lang er niet verkocht wordt, kan Dubai het wel schudden met al die mega projecten!

Roel

Bericht door Roel » 25 nov 2009, 22:06

Was een beetje te verwachten natuurlijk

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 25 nov 2009, 22:10

Steven Nauta schreef:Het interesseert me wel enorm, de enorme vastgoed groei daar.
Vergeet het maar Steven, totaal oninteressant: de echte waarde van vastgoed wordt bepaald door schaarsheid. En daar ontbreekt het daar nou juist aan.

Dubai is een typisch voorbeeld van de aanwezigheid van de 3 ingredienten voor het veroorzaken van een bubble die op een gegeven moment uit elkaar klapt: opportunity, unlimited credit and greed. T' is over en sluiten daar. :shithappens:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 nov 2009, 22:13

ghostcity :mrgreen: :police:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 25 nov 2009, 22:16

Ben_968CS schreef:
Steven Nauta schreef:Het interesseert me wel enorm, de enorme vastgoed groei daar.
Vergeet het maar Steven, totaal oninteressant: de echte waarde van vastgoed wordt bepaald door schaarsheid. En daar ontbreekt het daar nou juist aan.

Dubai is een typisch voorbeeld van de aanwezigheid van de 3 ingredienten voor het veroorzaken van een bubble die op een gegeven moment uit elkaar klapt: opportunity, unlimited credit and greed. T' is over en sluiten daar. :shithappens:
Vooral dat laatste is het gene wat Dubai draaiende heeft gehouden..
Huizen gingen daar als warme broodje over de toonbank, huizen werden verkocht voordat ze überhaupt op papier stonden!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 25 nov 2009, 22:26

Ben_968CS schreef:

Dat is juist ook hetgeen me interesseert. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat het maar blijf groeien en groeien, dus deze "case" is zeer interessante materie!
Wordt nog wel opgenomen in de toekomstige leerboeken, hoe het niet moet.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 nov 2009, 22:58

Steven Nauta schreef:[
Dat is juist ook hetgeen me interesseert. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat het maar blijf groeien en groeien, dus deze "case" is zeer interessante materie!
Same hier.
Van de week moest ik me hetzelfde afvragen toen ik een foto tegenkwam (Metro?) van een franse minister en collega daar. Deze heren stonden poserend op het toekomstige site van Cityscape Dubai 2009.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 nov 2009, 23:01

Iedere logica ontbrak daar. Ik heb mij nooit voor kunnen stellen dat er busladingen toeristen naar vliegvelden over de hele wereld werden vervoerd om allemaal met Dubai Airlines op vakantie te gaan naar dat oliestaatje, vol nepperij, extreme luxe en weldaad, maar zonder karakter. Als Dubai echt naar de klote gaat, dan wordt 't voor mij pas echt interessant. Een stop op de bouw van hotels, vakantiehuisjes etc.. Een strop voor de economie. Dubai heeft nu de kans om eindelijk eens karakter te gaan tonen tijdens deze kapitaalvernietiging. Laten we hopen dat 't daarbij blijft....

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 25 nov 2009, 23:12

Op datzelfde Z24 staat ook in link dat Dubai nog peanuts is in vergelijking met de groeiende bubbel in china. Ben benieuwd!

wjn

Bericht door wjn » 25 nov 2009, 23:16

Dubai gaat pas "naar de klote" als de olie op is of niet meer verkocht wordt.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 nov 2009, 23:38

wjn schreef:Dubai gaat pas "naar de klote" als de olie op is of niet meer verkocht wordt.
Nou...zal dat niet te snel zeggen.....ook al komt er dagelijks veel binnen....als je 6 Miljard hebt en je geeft 7 Miljard uit.....heb je toch een probleem.....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 nov 2009, 00:41

Dennis Cavallino schreef:Iedere logica ontbrak daar. Ik heb mij nooit voor kunnen stellen dat er busladingen toeristen naar vliegvelden over de hele wereld werden vervoerd om allemaal met Dubai Airlines op vakantie te gaan naar dat oliestaatje, vol nepperij, extreme luxe en weldaad, maar zonder karakter. Als Dubai echt naar de klote gaat, dan wordt 't voor mij pas echt interessant. Een stop op de bouw van hotels, vakantiehuisjes etc.. Een strop voor de economie. Dubai heeft nu de kans om eindelijk eens karakter te gaan tonen tijdens deze kapitaalvernietiging. Laten we hopen dat 't daarbij blijft....
Heb morgen een afspraak met een aantal mensen bij mij op kantoor staan om de mogelijkheden in Dubai o.a. door te nemen. Was er al langer mee bezig. Waar problemen zijn moeten die opgelost worden, zeg ik altijd ;)

stefan740

Bericht door stefan740 » 26 nov 2009, 01:37

wjn, 6% van de inkomensten van dubai is olie dus daar gaan ze het niet mee redden.

Het is al veel langer aan de gang overigens. Toen wij er waren in januari was het ook al bezig.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 26 nov 2009, 02:43

Het nieuwe Dubai straks ? :lol:

http://www.z24.nl/z24geld/huizen_wonen/ ... Kabul.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 nov 2009, 08:34

Dennis Cavallino schreef:Iedere logica ontbrak daar. Ik heb mij nooit voor kunnen stellen dat er busladingen toeristen naar vliegvelden over de hele wereld werden vervoerd om allemaal met Dubai Airlines op vakantie te gaan naar dat oliestaatje, vol nepperij, extreme luxe en weldaad, maar zonder karakter. Als Dubai echt naar de klote gaat, dan wordt 't voor mij pas echt interessant. Een stop op de bouw van hotels, vakantiehuisjes etc.. Een strop voor de economie. Dubai heeft nu de kans om eindelijk eens karakter te gaan tonen tijdens deze kapitaalvernietiging. Laten we hopen dat 't daarbij blijft....
+1000

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 26 nov 2009, 08:45

Hmmm nu pas weer een nieuwtje erover? Dacht dat ik dit ergens voor de zomer al een keer gelezen had. Maar dat zal toen wel niet officieel geweest zijn.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 nov 2009, 09:01

Het speelt al langer inderdaad, maar de vooruitzichten zijn nu wel erg somber.

@Stéphane: Iemand wil een anti-kraak bedrijfje opzetten daar? Gouden handel. :D

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 nov 2009, 09:45

Dennis Cavallino schreef:Het speelt al langer inderdaad, maar de vooruitzichten zijn nu wel erg somber.

@Stéphane: Iemand wil een anti-kraak bedrijfje opzetten daar? Gouden handel. :D
Alsof ze in Dubai net zo vriendelijk met krakers omgaan als in Nederland :mrgreen:

Collega van mij is een aantal maanden geleden in Dubai op vakantie geweest, de boel is al een tijdje uitgestorven.

Tristan

Bericht door Tristan » 26 nov 2009, 09:48

wjn schreef:Dubai gaat pas "naar de klote" als de olie op is of niet meer verkocht wordt.
Is zo goed als op. Daarom zijn ze zich gaan focussen op toerisme. Vandaar al die eilanden met huizen, winkelcentra's etc etc.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 nov 2009, 10:16

Robertdj schreef:Collega van mij is een aantal maanden geleden in Dubai op vakantie geweest, de boel is al een tijdje uitgestorven.

Als ik al die beelden zag op TV en tijdens vakantiekiekjes, dan was 't sowieso al een enorme overkill, waardoor 't altijd wel uitgestorven leek, op de bouwwerkzaamheden na. Bijna een soort Sovjet instelling: Bouw maar zoveel je kunt, want wie weet komen er ooit massa's mensen op ons af. Die bouwputten spraken niet bepaald tot de verbeelding, maar creëerden eerder overlast dan een luxe look&feel. Als ze kleinschalig waren gestart, dan was 't misschien veel leuker geweest om daar heen te gaan, ook al was 't in mijn optiek te luxe en te nep. Ik houd namelijk ook wel van een beetje authentieke gezelligheid. Monaco vind ik trouwens ook niet veel aan, ten minste, niet om meer dan een halve dag te vertoeven. De omgeving rond Monaco weer wel en juist daar heeft Dubai niet veel te bieden op een jeepsafari door de duinen en een paar commerciële tentenkampen met waterpijpen na.

De 24h van Dubai, de Dromedaris/kamelenraces en dat soort dingen zorgen nog voor wat leuke momenten, maar mooie auto's kijken, op 't strand liggen niksen en andere dingen die mij na een half uur wel zouden vervelen spreken mij gewoon niet aan. Eerlijk gezegd vind ik een all-in vakantie in Zuid-Turkije nog aantrekkelijker. Dan heb ik geen 5-sterren Indoor Skibaan, geen rijen dik met Rollsen, geen duurste hotel ter wereld, maar wel de authentieke Turkse keuken op een steenworp afstand, bergen met ongerepte natuur, oude imposante ruïnes en cultuur. Je kan er duiken, zeilen en 't kost geen drol. Nu zou ik in deze opsomming ook nog 't liefste dat all-in hotel schrappen en dat maakt dan wel duidelijk waarom ik niets met Dubai heb.

@Allen: Management summary van bovenstaande: Dubai sucks.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 nov 2009, 10:45

@Dennis: Ik heb een aantal mensen aan tafel uit die regio, dus even kijken hoe zij er over denken. Wat hier boven staat is publiek bekend natuurlijk, maar lokale kennis kan altijd helpen. Dingen die wij niet zien of niet weten. Gaat niet om vastgoed/woningbouw zaken trouwens voor de duidelijkheid :idea:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 nov 2009, 10:56

Duidelijk :!:

Plaats reactie