Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)

Bericht door RVV » 26 sep 2009, 12:56

Erik Stoffelsen schreef:Ik snap de ophef niet echt,
Dan blijf je toch lekker ouder spul rijden?

Kan je er twee naast elkaar zetten van de afschrijving alleen al!

(Nieuw VS. ouder.. Een CSL schrijft geen hol af, dat is met een M3V8 wel anders!)

Ja dat zal het wel worden dan, maar zo zing het een jaar of 5 mischien 10 uit, maar je wilt ook wel eens weer wat nieuws/nieuwers.. naar uitkijken.. We zullen zien.. Denk dat de komende generatie 3 en 5 serie me nog wel kan bekoren.. mits ze fatsoenlijke atmo's met minimaal 6 cilinders er in donderen..

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 okt 2009, 01:44

Uit t gouden tijd:
Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 02 okt 2009, 01:49

Erik Stoffelsen schreef:(Nieuw VS. ouder.. Een CSL schrijft geen hol af, dat is met een M3V8 wel anders!)
CSL schrijft idd niets af, geldt ook voor Z8, Z1, e30 M3, e28 M5 etc.

ErikS

Bericht door ErikS » 02 okt 2009, 10:20

steve smith schreef:
Erik Stoffelsen schreef:(Nieuw VS. ouder.. Een CSL schrijft geen hol af, dat is met een M3V8 wel anders!)
CSL schrijft idd niets af, geldt ook voor Z8, Z1, e30 M3, e28 M5 etc.

Moet je kijken; Ik zie ze allemaal wel op een rijtje staan in mijn garage hoor... 8)

Voor de afschrijving van een nieuwe M in 3 jaar kan je een Z1 en E30 M3 aanschaffen... :shock: :lol:

Joop

Bericht door Joop » 10 nov 2009, 19:35

Wie zegt eigenlijk dat BMW op houdt met zescilinders??? :wink:

Kwam net deze motorfiets tegen, die bijna ongewijzigd in productie zou moeten gaan:
CarScoop schreef: BMW Unveils Concept 6 Motorcycle with Inline Six-Cylinder Engine that will Make it into Production

Not many have tried, even less have succeeded in dropping a six-cylinder engine in a series production motorcycle but the boffins at BMW's Motorrad division are determined to make it work. After all, don't forget that BMW's automotive division has made a name for itself with its acclaimed straight-six power units that have been used in the Bavarian firm's cars for more than seven decades.

The new 1.6-liter straight six-engine for motorcycles is making its debut on the Concept 6 and although it isn't clear how much of the design shown on this bike that features many aerodynamic components such as the twin-tipped engine spoiler and the air guide elements derived from the new S 1000 RR Supersports will make it into production, BMW confirmed that the engine will expand the K-Series in the "foreseeable future".

The Bavarian company also revealed that the first model to be introduced with the straight-six will be a top-of-the-line BMW touring machine.

The compact power unit with cylinders tilted to the front by 55o is said to be approximately 100mm or 4" slimmer than all former straight-six production engines and only a bit wider than a large-capacity straight-four with conventional technology.

The straight-six featured in the BMW Motorrad Concept 6 comes with dry sump lubrication while the oil reservoir is provided by an oil tank integrated at the rear of the engine block.

BMW says that the while output of the new six-cylinder will be approximately in the same range as on the firm's 1.3-litre straight-four power units (around 175 horsepower), torque will be at the top of the range already offering 130Nm or 96lb-ft of torque from just 2,000rpm and at the same time rev up to almost 9,000 rpm. For example, the K1300 S produces a peak torque of 103 lb-ft or 140 Nm at 8,250 rpm.

The company also claim that the six-cylinder unit which is equipped with a fully controlled catalytic converter returns a better fuel economy than a comparable four-cylinder under normal touring conditions.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meer plaatjes: http://carscoop.blogspot.com/2009/11/bm ... -with.html
Wellicht dat de blokken wel kleiner worden...

Rupie

Bericht door Rupie » 10 nov 2009, 19:48

:mrgreen:

Joop

Bericht door Joop » 10 nov 2009, 19:50

Gouwe ouwe... :clap:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 nov 2009, 20:01

Die motor zeg............................. :shock:

Kuipje wat hoger en iets minder lang........................puik ding...............

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 11 nov 2009, 16:00

Andre schreef:kijk voor een daily driver maakt het niet zo heel veel uit als ///M turbo s maakt. Zelfde geld voor de M3 V8 boot als een dagelijkse auto prima.

Maar er zijn veel mensen die ///M kopen en daarmee ook veel trackdays doen en het bmw race hart hebben en de auto s daarvoor ook willen gebruiken.

Die insteek gaat steeds meer verloren bij ///M. Daily driveability word steeds beter. Maar is dat wat ik zoek bij bmw. Voor mij is het concept CSL E46 het mooiste wat bmw ooit heeft gebracht. Dat gaat denk ik verloren.
Ik denk dat voor mensen zoals ik in de toekomst moet gaan uitwijken naar merken zoals lotus porsche etc om nog driving-fun te halen.

Ik wil best wel een turbo rijden dagelijks een M3 turbo ook wel. Maar er moet toch wel een funbakkie naast die me de driving fun geeft.

Ik ben heel nieuwsgierig welke route het op gaat bij bmw en ///M. Zou jammer zijn dat ze hun hele motorsport heritage te grabbel gooien.
EN TOEN KWAM DE M3 GTS :banaan: :clap:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 nov 2009, 17:12

LOL inderdaad :banaan:

Witte BMW E9x M3(GTS), lichtblauwzilveren Aston V12 Vantage en 'n knalrode Ferrari 458.
Meer heb ik niet nodig. 8)

wjn

Bericht door wjn » 11 nov 2009, 18:02

Xave30 schreef:Uit t gouden tijd:
Afbeelding
Met de TURBO prominent op de voorgrond :mrgreen:

En toen al downsizing. De F1 was zijn tijd (te ver) vooruit.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 nov 2009, 18:36

Wie fotosjopt er even 'n draaiende basketbal op de wijsvinger van Prof Dr Rosche?

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 15 nov 2009, 18:37

ja helaas laat iedereen zich meeslepen meyt de grootset onzin van de eeuw het milieu... een groot propaganda tussen invloedrijke fabrikanten en politiek..... eerst waren het airbags als je zonder reed was je gek, toen abs, idem, toen esp en nu ineens het milieu. Stuk voor stuk idioterie waar ik nooit aan zal meedoen of me door laten beinvoeden.

Toen de TSI motoren uitkwamen zou diet gewéldig zijn. Ik heb in meerde gereden en vind het vreselijk die pruttel turbootjes, totaal niet te vergelijken met de grote atmosferische motoren. BMW gaat nog een stap verder. Ook daar heb je geen keus meer en alleen nog maar de mogelijkheid zo een kut turbo te rijden..... :S Nou dan maar gewoon oude meuk blijven rijden. een bmw met een 3 cilinder of 4 cil met turbo? Van mijn leven niet! :P onder mijn ass géén turbo!!

MarkE92

Bericht door MarkE92 » 24 nov 2009, 23:31

Turbo's of niet..... als ik een test lees tussen de R8 V10 en de Nissan GTR zou die op papier gewonnen moeten worden door de Audi.

Audi is 115 KG lichter en heeft 40 PK meer dan de Nissan....... maar toch is de Nissan sneller ...... het komt dus toch aan op het koppel wat bij de turbo's een stuk eerder ter beschikking komt en snellere schakeltijden. GTR heeft namelijk 58 NM meer dan de Audi en een dubbele koppeling....... V10 kan dus niet op tegen de geblazen V6 die een stuk eerder wakker is.

Als je bovenstaande vergelijk in acht neemt is het niet gek dan onze geliefde BMW techneuten ook afstappen van de 10 cyl en de X5/X6 nu voorzien van geblazen 8 cyl....... de geruchten dat de nieuwe M3 een twin turbo 6 cyl gaat krijgen is dan ook best voor redelijk aan te nemen (oh ja en zijn nog zuiniger ook)

M.a.w. mijn ouwe trouwe 335 twin turbo loopt eigenlijk jaren vooruit :clap:

Sorry moest ik even kwijt.........

Femme

Bericht door Femme » 24 nov 2009, 23:54

Snelheid is ook niet alles. Ik denk dat een hoogtoerige V10 mij meer voldoening zou geven omdat je echt voor moet gaan om het maximale eruit te halen (en je daarbij met een fantastisch geluid beloond wordt).

De reden dat BMW overstapt op turbo's heeft vooral met brandstofverbruik te maken.

Joop

Bericht door Joop » 25 nov 2009, 00:09

De hoogtoerige blokken doen mij ook meer dan de laid-back zescilinders met een turboo'tje...

...het duale karakter spreekt me gewoon erg aan: rustig aan laag in de toeren rondtoerend, of echt elk laatste pk'tje eruit peuren door hoog in de toeren te klimmen.

Ziet er naar uit dat deze langzaamaan gaat verdwijnen. Gelukkig is de line-up van motoren in de F10 5er nog hoopgevend voor de aankomende F20 3er: twee atmo zescilinders (523i/528i)...

MarkE92

Bericht door MarkE92 » 25 nov 2009, 00:24

Gelukkig is er dan altijd nog de Honda S2000 voor je Joop...... al moet je wel snel zijn want de laatste zijn net van de band gerold :P

Joop

Bericht door Joop » 25 nov 2009, 11:28

Honda S2000 vind ik op het randje wat nog lekker klinkt bij een auto.

Moet niet zo zijn dat je motorfietsachtige waarden krijgt bij een auto. Bovendien geeft de S2000 onderin gewoon niet thuis; niet echt prettig.

Tom

Bericht door Tom » 25 nov 2009, 12:01

Joop schreef: Bovendien geeft de S2000 onderin gewoon niet thuis; niet echt prettig.
Eigen ervaring of wat iedereen (die er niet mee gereden heeft maar elkaar napraat) zegt? ;)
Valt namelijk nog best mee. True; het is minder dan een grotere 6 cilinder van bijv. BMW, maar de 2.0 4 cilinder in de S2000 hangt heerlijk aan het gas en ligt in een relatief lichte auto. Het is natuurlijk wel een hoogtoerige motor en onderin is er geen actie, maar tussen het gewone verkeer kom je niet te kort.

Joop

Bericht door Joop » 25 nov 2009, 19:39

Alles uiteraard relatief bekeken Tom en uit de mond van in dit geval: 'half-uurtje-proefrijden-bochtenridder' :wink: ...

...als je uit een mager viercilindertje komt is het een raket op wielen als je nagaat dat ie dat allemaal uit die 2.0L haalt...

...maar goed boven de 6000rpm begint het feest pas echt; geef nou toe dat je daar in het dagelijks verkeer nou niet echt bepaald vaak komt en de meeste mensen dan al lang en breed hebben opgeschakeld, terwijl er nog doorgetrokken kan worden richting de 9k.... :hosanna:

Vind het verder wel een topauto als ik eerlijk ben.

Andre

Bericht door Andre » 04 mar 2010, 19:08

Laatst de pers conferentie gezien van geneve.

Het is in en in triest 5 serie s hybride een mini e etc. Er is op de beurs van geneve nagenoeg niks nieuws te melden in het ///M vlak behalve een opsmuck competition pakket van de M3. Geen GTS en geen M1 concept die eerst wel zou staan.

Het sportieve imago waar bmw altijd op gevaren heeft wordt de laatste tijd gewoon te grabbel gegooid. Ja gaat er iemand zeggen de GTS. Ik zeg ja klopt aangeboden voor verzamelaars prijzen en bijna niemand kan zo n ding kopen. Bmw inderdaad uit de F1. In de WTCC zijn 2 fabrieks teams weg italie and germany schnitzer. Alleen 2 x M3 in de VLN 24 uurs komt er voor terug in europa. Je merkt dat het merk zich steeds meer op de achtergrond treed wat motorsport aangaat. Wat zal dit met het merk doen in de toekomst als het sportieve imago compleet verloren is?

Shakes

Bericht door Shakes » 04 mar 2010, 21:18

Ach het aso imago blijft nog wel even :mrgreen:

Serieus, koop je toch gewoon een AMG, staar je niet blind op een merk zeg :goodnight:

S-J

Bericht door S-J » 04 mar 2010, 23:01

Heb gewoon alle zes pagina's doorgelezen.

Ik ga er van uit dat ze bij BMW weten waar ze mee bezig zijn, dat is altijd zo geweest namelijk.

Denk alleen niet dat er een icoon als een E46 M3 CSL neergezet zal worden. Dat is in mijn ogen gewoon perfectie.

Ik hoop natuurlijk van wel.

herwinbmw

Bericht door herwinbmw » 05 mar 2010, 17:23

laat BMW voor de milieu freaks en dagelijkse ritten een zuinige auto bouwen !!

Maar A.U.B. het concept van de CSL doortrekken voor de liefhebbers....

heb nog nooit zoveel plezier gehad in auto rijden als 4,5jaar lang in de CSL.(heb inderdaad een beetje spijt van de verkoop)

Andre

Bericht door Andre » 05 mar 2010, 18:07

Die CSL verkoop ik echt niet meer. Heb alles weer fris gemaakt. Bestel zo een nieuwe carroserie bmw als ie op is. Bmw moet 25 jaar lang onderdelen leveren dus heb nog even te gaan.

De toekomst bij bmw ziet er niet rooskleurig uit voor ons rij liefhebbers. Ik denk dat je straks alleen nog kunt uitwijken naar ferrari porsche etc.
Auto s als de CSL zal bmw niet meer brengen. En uiteindelijk worden motorsport activiteiten tot een nul punt gebracht. Mits er een frisse wind komt door de directie kantoren waar de hoge heren zitten. Maar zoals het er nu voorstaat kon het wel eens eerder groener merk worden ipv een sportief automerk.

Plaats reactie