Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Vroeger in mijn jeugd was het zo eenvoudig als BMW liefhebber, je had de 3 serie, de 5 serie en de 7 serie. En niet te vergeten de prachtige 6 serie met als hoogtepunt de M635CSI. eind jaren zeventig kwam de legendarische BMW M1 die die grondlegger was voor het legendarische M gebeuren. Tot op heden vertegenwoordigd in de M3/M5/M6 reeks. BMW stond voor sportieve auto's, ook al was je 7 á 8 jaar oud, je wist wat een BMW kon en wat die waard was.
Een sprong naar het heden, of eigenlijk net de tijd voor het heden, 2001 BMW komt met de nieuwe 7 serie, een auto die veel stof doet opwaaien, een duidelijke trendbreuk met de jaren 70, 80 en 90 word ingezet. In voorgaande periode leek elke BMW de nodige trekjes van zijn grotere en kleinere broeders te hebben. Uitstekende merkindentiteit.
Maar Chris Bangle zijn design team besloot met de 7 serie een andere weg in te slaan. Voor mij persoonlijk niet eens een negatieve weg, hoewel de vanzelfsprekendheid dat je elke BMW gewoon mooi vond niet zomaar meer automatisch van toepassing was. In deze periode volgde de modellen mekaar in rap tempo op. De 5 serie opvolger kwam, en de afgeleide 6 serie. de Z4 was de opvolger van de Z3, maar ook een nieuw model de X3 kwam op de markt, in navolging van de grote X5 besloot BMW de onderkant van de premium SUV's te gaan afdekken. Toen kwam BMW met de 1 serie, een geheel nieuw model in de premium compact klasse die al jaren door Audi werd gedomineerd. Al deze modellen hadden gemeen dat het geen natural beauty's waren. in deze periode dat de ene introductie over de andere leek te struikelen bleef de e46 reeks uit het vorige decenium als een rots in de branding staan. De e46 stond als laatste auto model voor de oorspronkelijke 30 voorgaande jaren qua designlijnen. Maar ook het doek voor de e46 reeks zou vallen. De e90 reeks kwam, zag en overwon. Een relatief stabiele styling waar veel herkenbaarheid in zat/zit voor de BMW liefhebber. De coupe van de 3 serie was bijna mooi te noemen.
Nu het einde nadert van dit decenium. Is het voor mij niet meer zo duidelijk waar BMW voor staat. Ja de nieuwe 7 serie smoelt goed, maar is vanouds een directieauto. Dan de nieuwe X5 en X6.. auto's die ansich nog te pruimen zijn.. maar dan zijn er ineens M modellen. Jeepjes met een M badge.. ook al zien ze er stoer uit. Voor deze auto's heeft de legendarische M1 toch nooit model gestaan ?
Nu op de IAA staan de BMW X1 en 5 serie GT. De X1 heeft ergens nog wel een leuk smoeltje, maar waar heb je nu in hemelsnaam die auto voor nodig ? Dan de 5 serie GT. Een auto die op voorhand niet mooi te vinden is. Gericht op een doelgroep waar je je als rasechte BMW liefhebber helemaal niet mee wilt indentificeren. Geen auto's die mijn BMW hart ook maar even sneller laat slaan. Geen auto's waarvoor ik speciaal naar de BMW showroom zal afreizen. Welke pad zal BMW inslaan om mij als BMW liefhebber weg te jagen ?
De groene golf komt er aan, BMW heeft zicht terug getrokken uit de F1, crissis zeggen ze.. dubbele agenda zeg ik. BMW is hard op weg om zich te ontpoppen tot een groen merk. Een groen premium merk. De X5 en X6 passen hier nog niet echt in, maar over 5 jaar bestaan die modellen ook niet meer. Laat staan de M varianten. Als er dan nog überhaupt M's te koop zijn. Want BMW schud langzaam maar overduidelijk het sportieve kleed van zich af. Ze paaien met een hybride sportconcept, maar dat is allemaal zand in de ogen strooien, een ver van ons bed show auto. Dikke atmo's met V8'en en V10'en, binnen 3 jaar tot 4 jaar is dat voorbij. Mooie 6 cylinders met dikke motorinhoud. Ze kunnen de C02 waardes niet meer bijhouden, dus binnen een paar jaar ook over. Kleine brommermotortjes met turbootjes straks in te grote koetsen. Auto's waar alles behalve ons hart sneller van gaat kloppen.
Word dit het BMW waar ik me nog ik kan vinden ? Waar blijft een 1 serie coupe M CSL variant ? Waar zal ons hart nog sneller van gaan kloppen straks ? Ik ben bang dat mijn BMW vuurtje binnen een jaar of 5 zal uitdoven. We kunnen nog de "oude" modellen blijven rijden, maar op een gegeven moment weet je dat dat ook voorbij zal zijn. De ommezwaai die BMW maakt is de keuze van BMW, ze zullen ook wel blijven verkopen, BMW zal sterk blijven.. want in de groene golf tsunami zal er nog wel iets van sportiviteit herkenbaar blijven. Maar ohoh wat vind ik het jammer..
Een sprong naar het heden, of eigenlijk net de tijd voor het heden, 2001 BMW komt met de nieuwe 7 serie, een auto die veel stof doet opwaaien, een duidelijke trendbreuk met de jaren 70, 80 en 90 word ingezet. In voorgaande periode leek elke BMW de nodige trekjes van zijn grotere en kleinere broeders te hebben. Uitstekende merkindentiteit.
Maar Chris Bangle zijn design team besloot met de 7 serie een andere weg in te slaan. Voor mij persoonlijk niet eens een negatieve weg, hoewel de vanzelfsprekendheid dat je elke BMW gewoon mooi vond niet zomaar meer automatisch van toepassing was. In deze periode volgde de modellen mekaar in rap tempo op. De 5 serie opvolger kwam, en de afgeleide 6 serie. de Z4 was de opvolger van de Z3, maar ook een nieuw model de X3 kwam op de markt, in navolging van de grote X5 besloot BMW de onderkant van de premium SUV's te gaan afdekken. Toen kwam BMW met de 1 serie, een geheel nieuw model in de premium compact klasse die al jaren door Audi werd gedomineerd. Al deze modellen hadden gemeen dat het geen natural beauty's waren. in deze periode dat de ene introductie over de andere leek te struikelen bleef de e46 reeks uit het vorige decenium als een rots in de branding staan. De e46 stond als laatste auto model voor de oorspronkelijke 30 voorgaande jaren qua designlijnen. Maar ook het doek voor de e46 reeks zou vallen. De e90 reeks kwam, zag en overwon. Een relatief stabiele styling waar veel herkenbaarheid in zat/zit voor de BMW liefhebber. De coupe van de 3 serie was bijna mooi te noemen.
Nu het einde nadert van dit decenium. Is het voor mij niet meer zo duidelijk waar BMW voor staat. Ja de nieuwe 7 serie smoelt goed, maar is vanouds een directieauto. Dan de nieuwe X5 en X6.. auto's die ansich nog te pruimen zijn.. maar dan zijn er ineens M modellen. Jeepjes met een M badge.. ook al zien ze er stoer uit. Voor deze auto's heeft de legendarische M1 toch nooit model gestaan ?
Nu op de IAA staan de BMW X1 en 5 serie GT. De X1 heeft ergens nog wel een leuk smoeltje, maar waar heb je nu in hemelsnaam die auto voor nodig ? Dan de 5 serie GT. Een auto die op voorhand niet mooi te vinden is. Gericht op een doelgroep waar je je als rasechte BMW liefhebber helemaal niet mee wilt indentificeren. Geen auto's die mijn BMW hart ook maar even sneller laat slaan. Geen auto's waarvoor ik speciaal naar de BMW showroom zal afreizen. Welke pad zal BMW inslaan om mij als BMW liefhebber weg te jagen ?
De groene golf komt er aan, BMW heeft zicht terug getrokken uit de F1, crissis zeggen ze.. dubbele agenda zeg ik. BMW is hard op weg om zich te ontpoppen tot een groen merk. Een groen premium merk. De X5 en X6 passen hier nog niet echt in, maar over 5 jaar bestaan die modellen ook niet meer. Laat staan de M varianten. Als er dan nog überhaupt M's te koop zijn. Want BMW schud langzaam maar overduidelijk het sportieve kleed van zich af. Ze paaien met een hybride sportconcept, maar dat is allemaal zand in de ogen strooien, een ver van ons bed show auto. Dikke atmo's met V8'en en V10'en, binnen 3 jaar tot 4 jaar is dat voorbij. Mooie 6 cylinders met dikke motorinhoud. Ze kunnen de C02 waardes niet meer bijhouden, dus binnen een paar jaar ook over. Kleine brommermotortjes met turbootjes straks in te grote koetsen. Auto's waar alles behalve ons hart sneller van gaat kloppen.
Word dit het BMW waar ik me nog ik kan vinden ? Waar blijft een 1 serie coupe M CSL variant ? Waar zal ons hart nog sneller van gaan kloppen straks ? Ik ben bang dat mijn BMW vuurtje binnen een jaar of 5 zal uitdoven. We kunnen nog de "oude" modellen blijven rijden, maar op een gegeven moment weet je dat dat ook voorbij zal zijn. De ommezwaai die BMW maakt is de keuze van BMW, ze zullen ook wel blijven verkopen, BMW zal sterk blijven.. want in de groene golf tsunami zal er nog wel iets van sportiviteit herkenbaar blijven. Maar ohoh wat vind ik het jammer..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Mooi Rico. Misschien dat je ooit nog weleens meerdere merken gaat uitproberen dan alleen maar producten uit de bmw stal. Een beetje van dit en een beetje van dat, of zoiets... 8)
-
Online
- Berichten: 6759
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Ik moest bijna een traantje weg pinken
Maar voor welk merk geld dit niet in deze tijd?
Porsche heeft al een diesel. Het wachten is op Lamborghini en/of Ferrari die dit ook gaan doen.
Waar zijn de klassiekers met een status waar je U tegen zegt, zoals de Audi Quatro, MB 190 EVO of de eerste BMW M3's? Ik vind dat dat soort auto's er tegenwoordig eigenlijk niet meer zijn.

Maar voor welk merk geld dit niet in deze tijd?
Porsche heeft al een diesel. Het wachten is op Lamborghini en/of Ferrari die dit ook gaan doen.
Waar zijn de klassiekers met een status waar je U tegen zegt, zoals de Audi Quatro, MB 190 EVO of de eerste BMW M3's? Ik vind dat dat soort auto's er tegenwoordig eigenlijk niet meer zijn.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
So touching.
Ik denk als iemand een prachtig collectie 'ras' BMW's in zijn garage heeft staan moet hij die nooit laten gaan. Het wordt allemaal heel nostalgisch.
Ik denk als iemand een prachtig collectie 'ras' BMW's in zijn garage heeft staan moet hij die nooit laten gaan. Het wordt allemaal heel nostalgisch.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 22 sep 2009, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Allen ook al ben ik een BMW liefhebber, echt negatief over andere merken ben ik nooit. Er zijn genoeg modellen en merken die uitstekende auto's hebben, maar ze moeten mij ook aanspreken in de zin van goh zo'n auto wil ik ook wel kopen/rijden. Ja je hebt Porsche, maar persoonlijk is Porsche in gelijkwaardige context een maatje te groot voor mij. Mercedes maakt mooie modellen maar totaal geen feelling met dat merk als het gaat om de "betaalbare" modellen. Audi heb ik gehad. Ik geloof het wel. mainstream merken zoals Ford en Opel en in mindere mate VW hebben me nooit geboeid.allen schreef:Mooi Rico. Misschien dat je ooit nog weleens meerdere merken gaat uitproberen dan alleen maar producten uit de bmw stal. Een beetje van dit en een beetje van dat, of zoiets... 8)
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Alle merken zullen de groene route moeten gaan volgen.
BMW zal echt niet vergeten waar ze vandaan komen, alleen proberen ze dat imago wel binnen de huidige en toekomstige regelgeving te plaatsen.
De X5-en blijven heus wel bestaan, maar er komen meer hybride versies en vergeet ook niet de waterstof-uitvoeringen die ze een nieuwe impuls gaan geven.
De M's gaan ook niet verdwijnen......maar daar tegenover staan wel een hoop groene labels in de startblokken om te mogen blijven bestaan.
Voorlopig doet BMW het als kleine autofabrikant helemaal zo slecht nog niet
BMW zal echt niet vergeten waar ze vandaan komen, alleen proberen ze dat imago wel binnen de huidige en toekomstige regelgeving te plaatsen.
De X5-en blijven heus wel bestaan, maar er komen meer hybride versies en vergeet ook niet de waterstof-uitvoeringen die ze een nieuwe impuls gaan geven.
De M's gaan ook niet verdwijnen......maar daar tegenover staan wel een hoop groene labels in de startblokken om te mogen blijven bestaan.
Voorlopig doet BMW het als kleine autofabrikant helemaal zo slecht nog niet
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Volgende keer gewoon eens bij iets als Jaguar proeven. Vroeger hadden ze nog weleens erg bekakte auto's, maar de huidige zien er voor mij toch wel goed uit. Een stuk moderner, dus wie weet Rico, wie weet... 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Jaguar :shakeit:
- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Gewoon eens bij Infinity gaan kijken. Die G37 is een juweeltje.allen schreef:Volgende keer gewoon eens bij iets als Jaguar proeven. Vroeger hadden ze nog weleens erg bekakte auto's, maar de huidige zien er voor mij toch wel goed uit. Een stuk moderner, dus wie weet Rico, wie weet...
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Once a BMW wanker, always a BMW fapper.
Ik heb nog wel vertrouwen in BMW dat er heus nog spannende machines uit de fabriek zullen komen.
En vreemdgaan naar een ander merk is lekker (zoals ik nu doe) maar geeft mij nooit het BMW gevoel.
En als je al 30 jaar een BMW collectie hebt opgebouwd ga je ook niet zomaar over naar een ander merk.

Ik heb nog wel vertrouwen in BMW dat er heus nog spannende machines uit de fabriek zullen komen.
En vreemdgaan naar een ander merk is lekker (zoals ik nu doe) maar geeft mij nooit het BMW gevoel.
En als je al 30 jaar een BMW collectie hebt opgebouwd ga je ook niet zomaar over naar een ander merk.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
BMW doet het helemaal nog zo slecht niet zoals Marcel schreef.
Er zijn nog genoeg dikke snelle modellen aanwezig.
Kijk voor de grap eens naar Peugeot. Die hebben een ommekeer gemaakt. Van een 205T16, 405T16, 309Mi16, 306GTI, etc naar nietszeggende leasemobielen. Er zit geen enkele inspirerende auto bij. Peugeot heeft een autosport-geschiedenis om U tegen te zeggen. Wellicht net zo bijzonder als BMW. Wie droomde of reed er vroeger niet in een 205GTI?
Er zijn nog genoeg dikke snelle modellen aanwezig.
Kijk voor de grap eens naar Peugeot. Die hebben een ommekeer gemaakt. Van een 205T16, 405T16, 309Mi16, 306GTI, etc naar nietszeggende leasemobielen. Er zit geen enkele inspirerende auto bij. Peugeot heeft een autosport-geschiedenis om U tegen te zeggen. Wellicht net zo bijzonder als BMW. Wie droomde of reed er vroeger niet in een 205GTI?
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Wat misschien echt gaat veranderen is het motoren aanbod bij BMW. Ze zullen zich waarschijnlijk meer gaan richten op 4-cylinder turbo motoren in plaats van 6-cylinders. Aan de andere kant dwingt de milieu politie BMW er wel toe lichtere auto's te gaan bouwen, wat weer gunstig is voor het weggedrag.
Ik ben er niet bang voor dat we geen mooie sportieve auto's meer te zien krijgen van BMW!
Ik ben er niet bang voor dat we geen mooie sportieve auto's meer te zien krijgen van BMW!
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Rico ik ben het volledig eens met je startpost. Ik ben niet zo'n die-hard BMW-fapper als jij, maar ze maken wel erg fijne/goede auto's. Wat er nu allemaal gaande is vind ik ook jammer. Badge tuning; een succesvol imago/merk verkoopt wel en ik krijg het idee dat veel van het nieuwe spul het van dat oude imago moet hebben. Alsof ze dezelfde fout begaan als Alfa Romeo, die eigenlijk sportiever in de folders zijn dan in het echt, met als dieptepunt de Brera.
Wat er nu allemaal in de showroom staat en aan zit te komen boeit mij niet zoveel meer.
1 serie is cool, alleen ik blijf em lelijk vinden (met wat sportieve opties en frutseltjes kan ik er wel mee leven trouwens)
X1 is gewoon een hok dat het van z'n BMW badge moet hebben.
3 serie is prima, maar als het volgende model het moet hebben van 3 of 4 cilinders met turbo's dan hoeft het voor mij niet.
X3 zie X1.
M3 is nu gaaf, maar met turbo's zie ik weinig meerwaarde tov een 335i met wat tuning en knap onderstelletje.
Z4 maakt mijn pis niet lauw, ziet er mooi uit maar teveel GT ipv sportief roadsterachtigding.
5 serie vind ik prachtig.
X5 kan ik begrijpen en is nog wel een statement, als groot Duits merk moet je zoiets in je modelaanbod hebben. Zou het zelf nooit kopen.
5GT is een lelijke oudelullenwagen.
M5 zie M3.
6 serie vind ik wel typisch BMW... dikke GT met mooi motorenaanbod.
X6 vind ik categorie SsangYong maar dan met mooi interieurtje. Maar wat een lelijk en raar hok....!
7 serie is vet. Helemaal het nieuwe model.
Oh en FWD BMW's zijn helemaal een FAIL. Idem 3 cilinder turbo.
Jammer maar ik ben helemaal niet merkgebonden, dus koop wel iets anders wat binnen m'n wensen valt (al is dat aanbod niet gigantisch groot).
Wat er nu allemaal in de showroom staat en aan zit te komen boeit mij niet zoveel meer.
1 serie is cool, alleen ik blijf em lelijk vinden (met wat sportieve opties en frutseltjes kan ik er wel mee leven trouwens)
X1 is gewoon een hok dat het van z'n BMW badge moet hebben.
3 serie is prima, maar als het volgende model het moet hebben van 3 of 4 cilinders met turbo's dan hoeft het voor mij niet.
X3 zie X1.
M3 is nu gaaf, maar met turbo's zie ik weinig meerwaarde tov een 335i met wat tuning en knap onderstelletje.
Z4 maakt mijn pis niet lauw, ziet er mooi uit maar teveel GT ipv sportief roadsterachtigding.
5 serie vind ik prachtig.
X5 kan ik begrijpen en is nog wel een statement, als groot Duits merk moet je zoiets in je modelaanbod hebben. Zou het zelf nooit kopen.
5GT is een lelijke oudelullenwagen.
M5 zie M3.
6 serie vind ik wel typisch BMW... dikke GT met mooi motorenaanbod.
X6 vind ik categorie SsangYong maar dan met mooi interieurtje. Maar wat een lelijk en raar hok....!
7 serie is vet. Helemaal het nieuwe model.
Oh en FWD BMW's zijn helemaal een FAIL. Idem 3 cilinder turbo.
Jammer maar ik ben helemaal niet merkgebonden, dus koop wel iets anders wat binnen m'n wensen valt (al is dat aanbod niet gigantisch groot).
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Rico goed verhaal ware het niet dat ik ten tijde van de 635CSI, M3 E30 en M1 het merk BMW verre van 'n warm hart toedroeg. Ik vond de M1 niet mooi ivm klapkoplampen(wistikveel ik was 8, maar nog steeds 'haat' ik klapkoplampen), ik vond de 630/635 etc pooierbakken(ik was toen 12 13, ik vond ze vulgair, maffia, lillek, ouderwets qua looks) en de E30 M3 was 't toppunt, een blokkendoos op wielen, aerodynamisch nul in mijn kinder/puberogen. Dat is nu wel wat veranderd...
Ik was in mijn jonge jaren écht Mercedes/ Lancia/ Ferrari gek en toen quattro kwam ook Audi gek. BMW gek werk ik pas met de komst van de E32 V12 750i en de E34 M5(superbak!) terwijl ik eigenlijk meer geilde op 'n 500e en een Audi V8 oid wat er toen was.
BMW vormgeving:Ik vind 't wel best allemaal, ze moeten eerst wat doen aan de massa:kilo's kwijtraken.
Het rijdt gewoon goed..daar draait 't toch als eerste om? Kijk naar 'n X5/X6, ik vind ze mooi, een X1, prima, 5 GT, mooi, neue 7er prachtig:MAAR het zijn auto's die ik niet ga aanschaffen. IK hou 't bij 1en 3 series.
Ik was in mijn jonge jaren écht Mercedes/ Lancia/ Ferrari gek en toen quattro kwam ook Audi gek. BMW gek werk ik pas met de komst van de E32 V12 750i en de E34 M5(superbak!) terwijl ik eigenlijk meer geilde op 'n 500e en een Audi V8 oid wat er toen was.
BMW vormgeving:Ik vind 't wel best allemaal, ze moeten eerst wat doen aan de massa:kilo's kwijtraken.
Het rijdt gewoon goed..daar draait 't toch als eerste om? Kijk naar 'n X5/X6, ik vind ze mooi, een X1, prima, 5 GT, mooi, neue 7er prachtig:MAAR het zijn auto's die ik niet ga aanschaffen. IK hou 't bij 1en 3 series.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 sep 2009, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
......en terecht 8)Robin schreef:BMW gek werk ik pas met de komst van de E32 V12 750i en de E34 M5 (superbak!)
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
En danh zul je een Merc C220 cdi rijden(nette kar, prima) en dan ga je geilen op AMG's etc.Ik geil nu al op bepaalde AMG's, daar hoef ik niet Mercedes voor te rijden. Audi idem, zo'n R8 V10 graag.
De historie blijft:328 in de 40's, 507, Isetta, 2002turbo, Turbo,3.0 CSL M1, M535i, 524td, E30 M3, 750i V12, E34M5 etc etc. Zijn geschiedschrijvende auto's imho.
De historie blijft:328 in de 40's, 507, Isetta, 2002turbo, Turbo,3.0 CSL M1, M535i, 524td, E30 M3, 750i V12, E34M5 etc etc. Zijn geschiedschrijvende auto's imho.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 sep 2009, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Vergeet de CSL niet.

- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Mooi verhaal. Ik snap ook wat je bedoelt, maar toch denk ik dat het goed gaat komen met bmw en de m modellen.
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Ja en deze: Ik was toen Ferrari F1 gek, en dit vond ik niks, maar o wat ging dat ding hard, de BT52:

En dan in 1992 de 6.1 V12 in de McLaren F1 , ongeevenaarde kar totnutoe in mijn ogen, is toch ook mooi.
Tel je zegeningen 1 voor 1.
En dan in 1992 de 6.1 V12 in de McLaren F1 , ongeevenaarde kar totnutoe in mijn ogen, is toch ook mooi.
Tel je zegeningen 1 voor 1.

- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
BMW 1800 Ti/SA...Robin schreef:De historie blijft:328 in de 40's, 507, Isetta, 2002turbo, Turbo,3.0 CSL M1, M535i, 524td, E30 M3, 750i V12, E34M5 etc etc. Zijn geschiedschrijvende auto's imho.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
De BMW 1800 Ti/SA is eigenlijk sinds de komst van de e46 CSL een beetje bekend geworden, daarvoor had bijna niemand er ooit van gehoord, sprak men alleen over de 2002 Turbo
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Ah, je bent de CSL niet vergeten, zie ikRobin schreef:De historie blijft:328 in de 40's, 507, Isetta, 2002turbo, Turbo,3.0 CSL M1, M535i, 524td, E30 M3, 750i V12, E34M5 etc etc. Zijn geschiedschrijvende auto's imho.

- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Hmm, ik ken hem al langer. Eigenlijk sinds de M3 werd geïntroduceerd.M@rcel schreef:De BMW 1800 Ti/SA is eigenlijk sinds de komst van de e46 CSL een beetje bekend geworden, daarvoor had bijna niemand er ooit van gehoord, sprak men alleen over de 2002 Turbo
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Waar gaat het heen met "mijn" merk (BMW)
Weet niet wie jij met niemand bedoelt. Maar in mijn beleving is een beetje BMW kenner al redelijk geinformeerd over de 1800 Ti/SAM@rcel schreef:De BMW 1800 Ti/SA is eigenlijk sinds de komst van de e46 CSL een beetje bekend geworden, daarvoor had bijna niemand er ooit van gehoord, sprak men alleen over de 2002 Turbo
En volgens mij sprak de pers toch meer over de 3.0 CSL dan de 2002 turbo in het vergelijk van de M3 CSL.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: MarcelV en 20 gasten