De volgende stap...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Rupie

Re: De volgende stap...

Bericht door Rupie » 24 nov 2009, 08:45

Is er al contact gelegd met de Bovag? Die hebben ook wel wat contacten in de politieke wereld.

ANWB heb ik niet zoveel fiducie in :bag:

Fer

Bericht door Fer » 24 nov 2009, 09:50

Bij deze meld ik me ook aan om actief mee te denken (en uit te voeren)!

Ben benieuwd wat ze met de kosten voor de transportsector gaan doen. Die hebben al aangegeven harde acties niet te schuwen. Misschien ook handig om met hun te overleggen wat hun plannen zijn.

Ik ben links en rechts ook al met wat mensen in gesprek geweest, maar dat kan ik niet openbaar posten.

Hans

Bericht door Hans » 24 nov 2009, 10:25

Een boycot van het bedrijf wat die kastjes gaat leveren.

Hans

Bericht door Hans » 24 nov 2009, 10:33

Fer Benning schreef:
Ben benieuwd wat ze met de kosten voor de transportsector gaan doen. Die hebben al aangegeven harde acties niet te schuwen. Misschien ook handig om met hun te overleggen wat hun plannen zijn.
Volgens mij zijn die niet tegen, als ze maar niet meer hoeven te betalen als personenauto's
'Blijf af van tarieven vervoerders'
De vrachtvervoerders dreigen met protestacties als de Tweede Kamer vrachtverkeer zwaarder gaat belasten. Dat zei Transport en Logistiek Nederland tijdens het jaarcongres.
'BLIJF AF VAN TARIEVEN VERVOERDERS'
fotoFoto

'Blijf af van tarieven vervoerders'

Transport en Logistiek kan best leven met de kilometerheffing die eraan komt, maar D66 en GroenLinks hebben plannen om de transportsector extra te laten betalen.

De transporteurs roepen de andere partijen op niet dezelfde kant op te gaan. "Anders kunnen wij niet instaan voor de gevolgen", zegt Transport en Logistiek Nederland.
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... erders.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk niet dat "we" aan de transportwereld een grote medestander hebben, die denken mischien nog dat de file's inderdaad zullen verdwijnen. Als we ze uit die dromm kunnen helpen draaien ze mischien wel bij.
Transportwereld positief over kilometerheffing

17-11-2009 Kritiek: spitstarief ontbreekt

TLN, EVO en KNV zijn positief over de hoofdlijnen van het wetsvoorstel kilometerbeprijzing dat het kabinet vandaag naar de Tweede Kamer stuurde. Vooral het feit dat alle belangrijke groepen weggebruikers per kilometer naar tijd en plaats gaan betalen is belangrijk.

De kilometerbeprijzing is - naast de aanleg van wegen en benuttingsmaatregelen - noodzakelijk om de bereikbaarheid van de Nederlandse economische centra op peil te brengen. Jaarlijks lijdt de transportsector door files een schade van meer dan 800 miljoen euro. De organisaties willen benadrukken dat het wel om de juiste volgorde moet blijven gaan: eerst Bouwen, daarna Benutten en als laatste Beprijzen.

De organisaties zijn ook positief over de lastenneutrale invoering van het nieuwe systeem. Het lijkt erop dat het kabinet de belofte waarmaakt dat het personen-, vracht-, en bestelverkeer elk niet méér gaat betalen, maar ànders. Tevens is belangrijk dat de opbrengsten rechtstreeks in het infrastructuurfonds vloeien en dat gehoor is gegeven aan een andere belangrijke wens: als weggebruiker meer invloed krijgen via de instelling van een gebruikersraad.

TLN, EVO en KNV zijn wel kritisch over het ontbreken van de concrete invulling van het spitstarief. Dat is juist een van de belangrijkste onderdelen van het wetsvoorstel. Ook betreuren zij dat de start nog steeds voor vrachtauto’s en bussen plaatsvindt, terwijl dat niet bijdraagt aan het oplossen van files.

De organisaties zullen het voorstel de komende periode nader bestuderen.
http://www.hortinews.com/news.php?id=19934" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans

Bericht door Hans » 24 nov 2009, 10:35

Rico schreef:
Het lijkt me alleen niet verstandig om zo'n discussie op een open forum te houden.
Dat is een goed punt Hans.

We moeten het zo doen.

Meld in dit topic als je serieus wil meedenken, met de nadruk op serieus. We maken een afgesloten forumdeel aan waar die mensen die ook echt willen meedenken en zich willen inzetten verder kunnen met de inhoud. (krijgen speciale toegangsrechten zoadat niet gelijk alle plannen voor de hele wereld op straat liggen)

Wil je dat niet dan kun je gewoon in dit topic vrijblijvend je ideeën aandragen.
Ik wil ook wel die speciale toegangsrechten, of ik daadwerkelijk iets kan bijdragen weet ik niet, maar ik ben wel zeer gestresseerd in dit onderwerp.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 nov 2009, 10:41

De transportsector is onder bepaalde voorwaarden vóór de kilometerheffing. Een van die voorwaarden is dat het voor de transportsector kostenneutraal moet zijn. Aangezien er op grijs-kenteken geen bpm zit, zouden ze dan bijna niks hoeven te betalen. Ja, als het de files op zou lossen en het zou me zo goed als niks kosten zou ik ook vóór zijn. In je vrachtwagen maakt zo'n spionagekastje ook weinig uit natuurlijk, daar rijd je toch alleen ritten mee voor je werkgever die toch vaak al van minuut tot minuut terug te halen zijn.

Hans

Bericht door Hans » 24 nov 2009, 11:02

Dus heb je aan de transportsector geen medestander tegen de kilomterheffing. Of ze moeten inzien dat de file's niet korter worden en dat ze toch duurder uit zijn. Dat Stasi kastje boeit ze niet want dat hebben ze in feite al.

Fer

Bericht door Fer » 24 nov 2009, 12:24

Hans schreef:
Fer Benning schreef:
Volgens mij zijn die niet tegen, als ze maar niet meer hoeven te betalen als personenauto's
Bedoelde dit ook eigenlijk in geval dat ze de transport sector extra zouden belasten en dat ze bereid zijn toto actie. In dat geval zouden we samenwerking kunnen zoeken. Voor de rest heb je natuurlijk gelijk. Zolang ze het er mee eens zijn hebben we niets aan ze.
Misschien wel nog een idee om eens te bedenken en indien mogelijk te becijferen in hoeverre de KM heffing en alle andere aanverwante taksen invloed kunnen hebben op de verkoop van nieuwe auto's en de restwaarde van gebruikte. Misschien dat we daarmee een lobby bij elkaar krijgen.

JP

Bericht door JP » 24 nov 2009, 12:29

Overheid weet gewoon dat de transportsector een kale kip is waar niets meer te halen is. dan maar de automobilisten plukken...

ErikS

Bericht door ErikS » 24 nov 2009, 13:00

Héél extreem idee:

Maak er een politieke partij van? :bag: :mrgreen: :banaan:

(En dan natuurlijk niet alleen op basis van auto's, maar ook extremiteiten als neerknuppelen van overvallers ed.
Pak dat land hier maar eens aan, Geen WildersPartij met teveel extremiteit richting buitenlanders, maar een partij zonder dat oogpunt.)

Jaja, waarschijnlijk te ver gezocht, maar wat doet dat ertoe.. :banaan: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ErikS op 24 nov 2009, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Mack

Bericht door Mack » 24 nov 2009, 13:04

TLN is niet precies representatief voor de transportsector. Het is een erg politieke organisatie, waarin alleen grote transportwerkgevers zijn verzameld. Zij bukken vaak erg snel voor de politiek. Het wegtransport bestaat echter meer uit kleinere transportbedrijfjes, en eenmanszaakjes, en die hebben vaak een heel andere mening. Alleen, die kleintjes zijn niet georganiseerd.

Peric

Bericht door Peric » 24 nov 2009, 13:31

Snipe schreef:De transportsector is onder bepaalde voorwaarden vóór de kilometerheffing. Een van die voorwaarden is dat het voor de transportsector kostenneutraal moet zijn. Aangezien er op grijs-kenteken geen bpm zit, zouden ze dan bijna niks hoeven te betalen. Ja, als het de files op zou lossen en het zou me zo goed als niks kosten zou ik ook vóór zijn. In je vrachtwagen maakt zo'n spionagekastje ook weinig uit natuurlijk, daar rijd je toch alleen ritten mee voor je werkgever die toch vaak al van minuut tot minuut terug te halen zijn.
In vrachtwagens zit toch al een apparaat die ervoor zorgt dat de truck per meter in de gaten gehouden kan worden, dus voor hun geldt het 'Privacy-nee'-statement niet.

Snap trouwens niet dat het ontwikkelt moet worden, die kast is er al want trucks gebruiken 't. Weet echter niet hoe groot die in de trucks zijn.
Planners kunnen op de meter nauwkeurig zien waar een truck zich bevindt.

Luco

Bericht door Luco » 24 nov 2009, 13:33

Ja allemaal een Tachograaf in de auto, daar kan je tenminste mee rommelen. :banaan: :banaan:

JP

Bericht door JP » 24 nov 2009, 13:46

luco hornsveld schreef:Ja allemaal een Tachograaf in de auto, daar kan je tenminste mee rommelen. :banaan: :banaan:
*kijkt naar boven en vervloekt dat diing*

maar met die tacho kunnen ze je nu wel al een boete geven voor iets wat je weken geleden gedaan hebt. Te lang gereden, een keertje langer dan 30sec over de 90kmh gereden, te weinig pauze.

Alles wordt geregistreerd en dat rommelen kost je al gauw 5-10k euri ivm economisch delict

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 nov 2009, 13:48

Plaats hem hier maar even, indien ongepast dan wel verkeerde draadje, laat de mods zich vrij voelen het elders onder te brengen.

De volgende stap ...................................idd

110 Teletekst di 24 nov
Folder misleidt met BSN-tatoeage

` Het ministerie van Binnenlanse Zaken
waarschuwt burgers voor een folder
waarin mensen worden opgeroepen hun
burgerservicenummer op hun arm te laten
tatoeëren.De folder is verspreid in de
vier grote steden.

Het ministerie,dat benadrukt dat de
oproep niet van de overheid komt,noemt
de folder kwetsend en misleidend.Ook
zou hij associaties oproepen met de
holocaust.De folder wekt door het logo
de indruk dat hij van de overheid komt.

Mogelijk is de folder afkomstig van een
actiegroep die tegen het gebruik van
biometische gegevens in reisdocumenten
wil protesteren.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 nov 2009, 23:52

Ik heb met Charlie Aptroot van de VVD al een paar mails uitgewisseld over dit onderwerp. Hij zit nog teveel op de kosten voor de uitvoering, maar ik vind dat hij als VVD'er ook veel meer aandacht zou moeten hebben voor het privacy aspect.

Binnen het CDA werd Eurlings gezien als de kroonprins om lijsttrekker te worden op termijn. Dat was in zijn Europese dagen in ieder geval zo. Hoe op dit moment de vlag erbij staat weet ik niet, maar ik denk dat De Crisiswet en de Kilometerheffing binnen het CDA de volledige steun moeten krijgen om de toekomst van Eurlings binnen het CDA te borgen. De enige die inhoudelijk mogelijk nog wel kritisch kan zijn is Ger Koopmans. Koopmans heeft zitting in de vaste kammercommissie voor Verkeer en Waterstaat.

In de transportsector heb je ook nog EVO als belangenbehartiger. De kilometerheffing zou voor de tranportsector een zegen moeten zijn dus is een moeilijke partij om te benaderen. Hooguit als er twijfel ontstaat over de voorgestelde betere doorstroming en de kosten neutraliteit. Hoewel kosten neutraal een wat moeilijk begrip is. Iedere minuut tijdwinst levert de transportsector geld op en zou in bepaalde definities afgeroomd kunnen worden om uitvoeringskosten te dekken.

Verder moet er bij stilgestaan worden dat bezit van een auto bestaat uit rijden en stilstaan. Beiden kosten geld in steeds grotere delen van Nederland. Als bijvoorbeeld Amsterdam in het centrum naar een parkeertarief wil van 10 euro per uur dan komt er een verkeerde balans tussen de kosten voor stilstaan en kosten voor rijden. Een uur rondjes rijden in het centrum kost met de de kilometerheffing waarschijnlijk minder tenzij de kilometerprijs boven de 25 cent per kilometer komt te liggen. In ieder geval leggen de onderwerpen beleidsmatig bij verstillende bestuurslagen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 nov 2009, 07:39

Even een ander hersenspinsel.................

Mw Kroes is door het CDA "gedoogd" haar EU positie te handhaven.................das mooi voor Kroes en de VVD.........................maar.....................in hoeverre zal dit als wisselgeld gebruikt worden om als CDA plan van Eurlings de steun van de VVD te krijgen t.a.v. de KM heffing............. :? :hmmm:

Ik krijg er een "raar" gevoel bij, ik hoop dat ik er naast zit................

BrianV

Bericht door BrianV » 26 nov 2009, 09:08

Ik wil als volgende stap wel een raam sticker naar redonzeprivacy.nl :!:

Mack

Bericht door Mack » 26 nov 2009, 09:37

Zoals ik in het draadje over de tatoeagefolder heb gemeld:

Een groot gedeelte van de bevolking ziet het probleem niet. Zij geloven wat de overheid zegt, en is derhalve ook niet geïnteresseerd in protestacties, petities of wat dan ook. Dus ze lezen het niet, dus blijven ze de overheid geloven.

DIE mensen moet je zien te bereiken. En dat lukt niet door foldertjes of websites, want die worden niet gelezen. Dan zou je iets moeten hebben dat mensen wel bereikt: radio- of tv-commercials (is duur), posters (a la Loesje) of advertenties in kranten (met een pakkende titel).

Dan heb je een veel groter bereik, en krijg je wellicht ook de mensen achter je, die nu nog klakkeloos de overheid volgen.

Dutch

Bericht door Dutch » 26 nov 2009, 10:38

Helemaal gelijk, Mack. Krantenadvertenties zijn trouwens ook schreeuwend duur...

Toch heb ik het idee dat het CDA (want die achterban van brave burgers wil je inderdaad bereiken) zijn achterban niet helemaal goed kent. Wat dat betreft was de 'peiling' van De Hond desastreus, want Eurlings gebruikte 'm maar wat graag in het debat.

Terwijl ik in mijn (schoon)familie toch alleen maar brave ouders/ooms/tantes van de gezagsgetrouwe generatie heb gesproken bij wie nu ook iets is geknapt. Allemaal vinden ze dat kastje te ver gaan. Allemaal snappen ze nu eindelijk wat privacy echt betekent.

De vraag is dus eerder: hoe krijg je dat geluid de Haagse kaasstolp binnen?

romo

Bericht door romo » 26 nov 2009, 11:35

Via kamerleden en hun e-mail dus...............

Emiel

Bericht door Emiel » 26 nov 2009, 13:56

Maak een site aan voor" km heffing JA " waarin duidelijk ook het privacy gebeuren word uitgelegd. Het boete systeem, de gebreke van GPS, etc.
Dan kan men ja stemmen of nee stemmen.

Zo bereik je de "ja" stemmers en kun je hun met een goede tekst proberen te overtuigen.

HansD

Bericht door HansD » 26 nov 2009, 14:00

Op zich een uitstekend idee Emiel (een soort paard van troje site) alleen ik ben bang dat de 'zwijgende meerderheid' helemaal niet de behoefte heeft om een site in te vullen. Het voorstel wordt al behandeld, ze zijn niet tegen dus waarom dan op internet allerlei site's af gaan struinen, de overheidspropaganda komt toch wel binnen.

Emiel

Bericht door Emiel » 26 nov 2009, 14:41

Daar heb je gelijk in Hans, maar er zullen misschien ook mensen zijn die zich erin intresseren en wat willen lezen. Als je dan alle punten opnoemt en daarin neutraal blijft.................... paard van troje idd.

Andere kant zijn er nog wel wat dingen maar niet in een open forum idd.

Misschien allemaal eens sticker op de kont van de auto plakken waar we dagelijks mee rijden. redonzeprivacy.nl

Misschien drukwerk doen en overal op gaan plakken. Mensen lezen het omdat ze zich eraan irriteren. Plakken op plaatsen waar men in de file staat bijvoorbeeld.

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2009, 14:43

sticker met redonzeprivacy werkt denk ik niet, je kan beter iets over de km heffing zeggen op de sticker?

km heffing ja/spionage kastje nee

Plaats reactie