Echter, de laatste paar maanden begon ik een steeds grotere vibratie in mijn stuur te krijgen en werden de eerder niet echt opvallende richeltjes en hobbels in de weg alsmaar harder aanwezig.
Toen Allen weer eens naar de BMW specialist (Bas Roos) ging met z'n caterham, heeft Bas ook even naar mijn auto gekeken en hij vond al vrij snel de oorzaak van mijn problemen.
De H&R veren waren iets verder gezakt dan de bedoeling was en ik kwam dus bijna in contact met de bumpstops, dus bij hobbels raakte ik deze dus gewoon.
Daarnaast zat er een hoogteslag in een van m'n voorbanden, terwijl het profiel verder wel gewoon over de hele band gelijk was en geen rare dingen had.
Ik heb een tijd zitten zoeken naar een oplossing, maar ik kwam alsmaar tot de conclusie dat ik het maar eens een keer goed moest aanpakken.
Dus ik heb Joy laten informeren wat een AST onderstel me zou kosten.
En na wat denk en rekenwerk, heb ik het onderstel toch maar laten bestellen door Joy. :shakeit:
Helaas had AST het zelf druk met wat andere dingen, waardoor de levering ervan wat langer ging duren dan eigenlijk gepland.
En dan ga je ineens het draadje van Knot meelezen over de hardheid en de ervaring in de regen... vervolgens gaat Joy ook nog eens een keer zitten porren dat het heel erg hard wordt.

Dan vraag je je op dat moment toch even af 'wat heb ik besteld'.
Voor m'n werk moest ik een week naar Berlijn en de week ervoor belde Bas dat hij het onderstel binnen had.
Dus vrijdagavond voor m'n vertrek kon ik de auto daar neergooien. Hadden ze een week de tijd en hoefde ik de auto niet te missen, omdat ik toch in het buitenland was.

Van te voren nog even met een collega door de parkeergarage gereden om te kijken en meten tot hoe laag de auto mocht komen, zonder ergens aan te lopen.
11 centimeter op de krikpunten !
Voor de gein besloten om het stil te houden voor Tommy, omdat ik me afvroeg of hij het uberhaubt ging zien.
Met z'n pesterijtjes over de bumpstops en het altijd aanwezige onderstuur in de auto.
Maandagavond zit ik in het hotel op msn, zegt Tommy ineens '320 bij Bas??'.
NEEEEEEEEEEEEE

Daar gaat de grap.
Had Indobesar mijn auto en die van Joy op de brug zien staan met een paar AST dozen ernaast.
Maar Tommy toch genoeg aan het twijfelen kunnen krijgen dat ik er alleen was voor de voorbanden en rubbers
Maargoed, na m'n weekje Berlijn, toevallig met 20jahre Mauerfall feest en heeeeeeel veel bier... Heeft Allen me met de sigaar weer naar Bas gereden. Waar ik m'n auto zag staan... 11cm
De achterkant was dus nog 3cm omlaag gegaan tov H&R Race, woops.
Wegens omstandigheden moest de sigaar helaas blijven overnachten bij Bas Roos. Dus Allen weer met de 320+AST richting huis.
AST is gewoon comfortabel !
Goed, het is wel stug... maar het stuiterd niet. Stuurt lekker strak in, helt niet echt noemenswaardig meer over.
De achterkant is wel een stuk levendiger geworden, maar dat zal ook te maken hebben met het feit dat ik gewoon veel meer grip op de neus heb. En natuurlijk omdat de achterkant niet nog 5cm inzakt door een bocht

Het onderstel geeft zoveel meer vertrouwen in de auto ineens. Ik had dat niet verwacht eigenlijk.
Ik had ook nog nooit in een auto met AST onderstel gereden.
Het kost een paar centen, maar ik moet zeggen dat het die centen wel waard is.
Natuurlijk heeft Bas wel de juiste veren onder mijn auto gedaan om het allemaal goed geschikt te houden voor straatgebruik. 80nm voor en 60nm achter.
En geweldig dat het allemaal kon in m'n weekje buitenland, zodat ik de auto geen moment heb hoeven te missen.
Op maandag kwam natuurlijk de grote test. Kom ik nog de parkeergarage in zonder m'n tectyl laag eraf te schrapen.
Woehoe!!!!!! En mijn vreugde kreet galmde ook flink door de parkeergarage heen. Maargoed dat het nog zo vroeg was
Binnenkort eens foto's maken van de huidige setup. Maar het weer werkt niet echt mee op het moment.