heeft er iemand van DF ervaring met dot 5.1 remolie van bosche

Wat denk je dat hydraulische vloeistof is?Eric H schreef:Remolie ???
Remvloeistof bedoel je.....
Olie wil je niet in je leidingen hebben hoor...
Maarruhh, wat wil je er over weten dan ?
Geen remolie in iedergeval......aapje schreef:Wat denk je dat hydraulische vloeistof is?Eric H schreef:Remolie ???
Remvloeistof is ook olie hoorDownforce Hans schreef:Geen remolie in iedergeval......aapje schreef:Wat denk je dat hydraulische vloeistof is?Eric H schreef:Remolie ???
Dat is ook wel het enige wat je van ze leertLaurens schreef:Remolie is belgisch voor remvloeistof, je leert nog wel eens wat als je aantal weekenden met die belgen in een tent zit![]()
Maar Bosch is geen verkeerd merk en denk dat 5.1 aan bepaalde eisen moet voldoen dus zal die van Bosch vast wel goed zijn
en op het circuit leren ze je nog wel eens een lesjeDownforce Hans schreef:Dat is ook wel het enige wat je van ze leertLaurens schreef:Remolie is belgisch voor remvloeistof, je leert nog wel eens wat als je aantal weekenden met die belgen in een tent zit![]()
Maar Bosch is geen verkeerd merk en denk dat 5.1 aan bepaalde eisen moet voldoen dus zal die van Bosch vast wel goed zijn
Bert ///M3 schreef:
Alleen 5.0 is gebaseerd op siliconen en dat mag je dus niet mengen met bovenstaand. Omdat silicone niet mengt met water geb je bij deze vloeistoffen ook geen wet boiling point.
Eric H schreef:Grappig weetje......
Wat voor remvloeistof moet er in een Toyota Prius ?
Appelsap !!Eric H schreef:Grappig weetje......
Eric H schreef:Grappig weetje......
Voordeel van die Dot zooi?Bert ///M3 schreef:Volgens mij maakt dat niet uit. 3.0, 4.0 en 5.1 is volgens mij allemaal glycol based.
Alleen hebben ze andere waarden minimale waarden tav dry en wet boiling point, waarbij 5.1 het hoogste heeft.
Alleen 5.0 is gebaseerd op siliconen en dat mag je dus niet mengen met bovenstaand. Omdat silicone niet mengt met water geb je bij deze vloeistoffen ook geen wet boiling point.
Als je een kwartiertje op het circuit rijdt, is het het verschil van wel of niet rechtuit gaan zonder remmen in de Tarzan bocht met 200 km/uEG schreef:Voordeel van die Dot zooi?Bert ///M3 schreef:Volgens mij maakt dat niet uit. 3.0, 4.0 en 5.1 is volgens mij allemaal glycol based.
Alleen hebben ze andere waarden minimale waarden tav dry en wet boiling point, waarbij 5.1 het hoogste heeft.
Merk ik er wat van als ik 5.1 in mijn Octavia pleur?
Wat mij betreft onzin. Waarom alle last op je nek halen om met 5.1 te vullen als er dot 4 versies bestaan die al meer kunnen dan je ooit nodig zal hebben.Aiko schreef:EG schreef:Als je een kwartiertje op het circuit rijdt, is het het verschil van wel of niet rechtuit gaan zonder remmen in de Tarzan bocht met 200 km/u
Nope...Joy schreef:Eric H schreef:Grappig weetje......
Ook DOT 5.1
En de klant is er de dupe van...Eric H schreef:Nope...
Dot 3 !
En ieder monteur die zo eigenwijs is om er wat anders in te gooien, komt er na verloop van tijd wel achter dat dat niet zo handig is geweest
Race remvloeistoffen zijn meestal DOT 4, bijvoorbeeld Castrol SRF ook.NSXRS schreef:Wat mij betreft onzin. Waarom alle last op je nek halen om met 5.1 te vullen als er dot 4 versies bestaan die al meer kunnen dan je ooit nodig zal hebben.Aiko schreef:EG schreef:Als je een kwartiertje op het circuit rijdt, is het het verschil van wel of niet rechtuit gaan zonder remmen in de Tarzan bocht met 200 km/u
Ik persoonlijk gebruik al vele jaren ATE blue racing 4.0 en nog nooit idee gehad dat dit verbeterd moest worden. Vele racers rijden er ook mee en inmiddels is vrijwel iedereen in mijn autovriendjes kring ook hierop overgestapt.
Zal misschien iets met additieven te maken hebben oid. Er hangen veel meer specificaties aan alleen die kookpunten zijn voor gebruikers gewoon het meest interessante.Aiko schreef:Het gekke is dat de specs van b.v. Castrol SRF hoger liggen dan Dot 5.1. Maar ze noemen het DOT 4.
Waarom zouden ze daarvoor kiezen? Of willen ze hiermee aangeven dat het gewoon uitwisselbaar is met DOT4 en daarmee dat het gewoon als vervanger in jouw auto kan dienen?
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast