Het grote bezwaarschriftentopic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot

Het grote bezwaarschriftentopic

Bericht door Knot » 27 nov 2006, 09:20

Oke.. deze maar erin houden zodat we iedereen een beetje kunnen helpen?

Ik heb 2 probleempjes (fanmail).

Omschrijving overtreding : Op een kruising niet de richting volgen die het voorsorteervlag aangeeft
Feicode : R619
Plaats : Rotterdam
Plaatsaanduiding : Kralingsepleit

Ik ben natuurlijk van baan gewisseld omdat ik me ineens gebeld werd dat ik toch naar kantoor moest ipv naar een klant maar men zag dit alsof ik expres voor wilde piepen heb ik het idee. Geen doorgetrokken strepen, linksaf en rechtdoor tegelijk op groen, netjes knipperen...

Maak je hier kans, of gewoon maar weer 130 euro betalen voor iets wat eigenlijk geen overtreding is? Je kunt je auto ook schuin voor de rij opnieuw voorsorteren maar ik dacht doe het netjes...

----

Omschrijving strafbaar feit : Overschrijding van de max. snelheid op (auto) wegen buiten de bebouwde kom, van 50 tot 55 km/u
Feitcode : VF055
Pleeglocatie : Provincialeweg N455
Pleegplaats : Hazerswoude
Snelheid toegestaan : 80 km/u
Geconstateerd : 132 km/u (na meetcorrectie)

Uit documentatie is gebleken dat u eerder een soortgelijk feit heeft gepleegd. Daarom is het niet mogelijk aan u een transactievoorstel aan te bieden.

Opel Meriva stond met 2 wielen in de berm, iets verzakt, maar neem aan dat ze de apparatuur daarop wel waterpas hebben gesteld dus op dat punt maak ik geen kans. Kan hooguit de foto en meer info opvragen maar denk dat ik een middagje vrij moet nemen binnenkort. :(

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2006, 09:28

Damn that sucks rody :(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 nov 2006, 09:29

Hoeveelste +30 te hard was dit Rody?
Lullig trouwens.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 09:35

2e heb je geen bezwaarschrift nodig. Gewoon aanhoren wat ze zeggen en op de blaren zitten.

Beetje dom ook als je al vaker gepakt bent voor 50+ te hard. Ik ben ook in 1 jaar 2 keer gepakt met eigen auto en 2 keer met auto die niet op mijn naam stond. Daarna heel lang heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam gereden. Dat is precies wat ze willen, maar is ook wel veilig voor portemonnee en rijbewijs.

Echt dom Knot! Meen ik serieus.

1e is natuurlijk overdreven: 130 euro. Daar zou ik ook bezwaar tegen maken. Weet je zeker dat je heel netjes andere kant op ging? Dit is gewoon een boete die ze schrijven omdat ze targets moeten halen. Vroeger deden ze daar echt niet moeilijk over. Een waarschuwing is beter op zijn plaats. Het is wel een plek waar het vaak gebeurt en dus asociaal is. Wat dat betreft zullen medeweggebruikers het terecht vinden. 130 euro is alleen wel erg absurd vind ik.

Albèrt

Bericht door Albèrt » 27 nov 2006, 09:38

De eerste is geen probleem, bezwaar maken of betalen.

De tweede is wel een probleem, hoop voor je dat je er goed af komt.

Knot

Bericht door Knot » 27 nov 2006, 09:52

Zal een net briefje maken, geen doorgetrokken streep dus je mag daar wisselen, beide rijstroken op groen en ik kreeg netjes de ruimte van medeweggebruikers.

Over de snelheid tsja... denk je dat ik dit weekend netjes gereden heb, Waddinxveen, Finsterwolde, Hoogezand, Heerenveen, Waddinxveen... de A6, A7 enz reed ik soms 160 cruisecontrol en dacht ik bij mezelf, waarom ga ik eigenlijk maar 160??? Hop, pedaal onderin en naar de 200+... Ga zo maar eens een sticker op mn tellerbak plakken met "Zeg NEE tegen het CJIB" ofzo... gewoon een tik die in mn hoofd zit, ik kan het gewoon niet om aan de snelheid de hele dag elkaar klem te rijden en te irriteren :roll:

Maargoed, de bestuurder moet dus bekend gemaakt worden voor geval 2... en dan kan je leuk aanvinken van ik beken enz.. maar dat doe ik dus niet!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 10:05

Ik denk oprecht dat je toe bent aan een strenge cursus, of de psychiater. Ik rijd net als jij ook wel eens hard en misschien in andere ogen asociaal (maar daar denk ik net als jij natuurlijk heel anders over). Je leert niet van fouten (lees: bekeuringen, je werkgever/leasemij. etc.). En ik weet nog goed dat ik ooit bij je in de auto zat toen we naar die Sierra's gingen kijken en dat je toen heel rustig en netjes reed. Dus je kan het wel!

Ik kan die knop ook goed omschakelen, mede doordat ik veiligheid wel belangrijk vind en omdat ik chauffeur ben geweest natuurlijk. Nu jij nog, mits je dat ook echt wilt natuurlijk. :)

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2006, 11:11

Rody je bent echt een schitterend figuur :lol:
Kop boven het maaiveld (komt het op neer) is nooit goed in dit landje, dat nekt je.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 27 nov 2006, 11:25

gaat weer centen kosten... :(

Arthur

Bericht door Arthur » 27 nov 2006, 11:36

Dennis Cavallino schreef:2e heb je geen bezwaarschrift nodig. Gewoon aanhoren wat ze zeggen en op de blaren zitten.
Bij je 2e 30+ boete niks aan de hand?
Heb nl nu 1 30+ boete staan.
Dacht dat je bij de 2e al het haasje was?
Fikse boete plus aantal maanden rijontzegging, dat is wat ik gelezen heb.

En @Rody; heb je niet iemand die altijd netjes rijdt die deze boete voor jou wil "ontvangen"?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 11:37

Ik zal er even een ironie smiley bij zetten, misschien snap je hem dan. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 11:38

Het gaat trouwens om de eerste 2.
30+ of 50+, die laatste is nog wel iets heftiger.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 nov 2006, 11:42

Gaat het nu door elkaar?
Ben jij ervaringsdeskundige :wink:
Ben je nu bij de 2e "de bok" of na de 2e?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 27 nov 2006, 11:57

Ze houden trouwens met 1 ding geen rekening.
Stel je rijdt 5000km per jaar, of je rijdt een ton per jaar...

Bij een ton krijg je uiteraard veel meer overtredingen binnen... dus is de kans ook groter..

Hans

Re: Het grote bezwaarschriftentopic

Bericht door Hans » 27 nov 2006, 12:01

Knot schreef:Kan hooguit de foto en meer info opvragen maar denk dat ik een middagje vrij moet nemen binnenkort. :(
Je kan geen bezwaarschrift indienen bij de officier van justitie, je zaak gaat meteen door naar de (kanton)rechter. Ik ben bang dat je een paar maanden op de fiets mag plus een dikke geldboete. En daarna moet je nog rustig aandoen omdat je een kruisje achter je naam hebt. (Ik meen een jaar) Als je binnen dat jaar nog eens met 30+ (of 40+ op de snelweg) in de fout gaat is het weer rechtstreeks naar de rechter. (die dan nog veel zwaarder gaat straffen)

Wilbert

Re: Het grote bezwaarschriftentopic

Bericht door Wilbert » 27 nov 2006, 12:20

Knot schreef:Oke.. deze maar erin houden zodat we iedereen een beetje kunnen helpen?

Ik heb 2 probleempjes (fanmail).

Omschrijving overtreding : Op een kruising niet de richting volgen die het voorsorteervlag aangeeft
Feicode : R619
Plaats : Rotterdam
Plaatsaanduiding : Kralingsepleit

Ik ben natuurlijk van baan gewisseld omdat ik me ineens gebeld werd dat ik toch naar kantoor moest ipv naar een klant maar men zag dit alsof ik expres voor wilde piepen heb ik het idee. Geen doorgetrokken strepen, linksaf en rechtdoor tegelijk op groen, netjes knipperen...

Maak je hier kans, of gewoon maar weer 130 euro betalen voor iets wat eigenlijk geen overtreding is? Je kunt je auto ook schuin voor de rij opnieuw voorsorteren maar ik dacht doe het netjes...

----

Omschrijving strafbaar feit : Overschrijding van de max. snelheid op (auto) wegen buiten de bebouwde kom, van 50 tot 55 km/u
Feitcode : VF055
Pleeglocatie : Provincialeweg N455
Pleegplaats : Hazerswoude
Snelheid toegestaan : 80 km/u
Geconstateerd : 132 km/u (na meetcorrectie)

Uit documentatie is gebleken dat u eerder een soortgelijk feit heeft gepleegd. Daarom is het niet mogelijk aan u een transactievoorstel aan te bieden.

Opel Meriva stond met 2 wielen in de berm, iets verzakt, maar neem aan dat ze de apparatuur daarop wel waterpas hebben gesteld dus op dat punt maak ik geen kans. Kan hooguit de foto en meer info opvragen maar denk dat ik een middagje vrij moet nemen binnenkort. :(
Punt 1 ik zal in beroep gaan.

Punt 2 ik denk dat ze je rijbewijs in gaan nemen en daar kan je niks tegen beginnen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 nov 2006, 12:26

Maar, ja, er is een maar.
Je kunt doordat je de M3 hebt verkocht de boete in iedergeval wel betalen :lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 27 nov 2006, 12:27

rijbewijs nemen ze toch niet in als je geflitst bent ?!!

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 27 nov 2006, 12:36

Misschien heb je daar iets aan:

http://www.verkeersstrafrecht.nl/invordering_rijbewijs/

http://www.leesbergadvocaten.nl/nieuws/ ... php?nr=110

Echter als ik je bericht(en) goed lees en begrijp dan zal hiet misschien niet al te lang duren voordat je je roze papiertje echt kwijt zult zijn, ook als het deze keer nog goed afloopt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 12:45

Jelmer850i schreef:Ze houden trouwens met 1 ding geen rekening.
Stel je rijdt 5000km per jaar, of je rijdt een ton per jaar...

Bij een ton krijg je uiteraard veel meer overtredingen binnen... dus is de kans ook groter..
@Jelmer: Ja leuke smoes, maar je trapt zelf het gaspedaal in, niet de kabouters (al denken Mazda V6 rijders daar heel anders over, hehehe).

@Arthur: 2 van zulke bekeuringen gaat nog net. Daarna krijg je dus zo'n brief als Knot heeft gehad. Ik heb het 'geluk' gehad 2 keer binnen een jaar een boete via mijn eigen kenteken te krijgen en twee keer op naam (na staande houding met leasehok/zakenauto, dus dat staat niet gekoppeld met elkaar gelukkig). Betekende wel dat ik toen minstens een jaar lang volgens de maximum snelheid heb gereden. En zeker niet harder dan 30+ te hard als ik echt haast had. Ook continu flitsmeldingen in de gaten houden en als ik 'achtervolgd' werd, direct van het gas af. :)

Mijn advies is om voortaan altijd <30 km/u te hard te gaan. Niet daaroverheen. En dan op je teller, dan heb je nog een extra marge.

Daniel

Bericht door Daniel » 27 nov 2006, 12:51

Jelmer850i schreef:rijbewijs nemen ze toch niet in als je geflitst bent ?!!
Kan wel hoor, je kunt een rij-ontzegging krijgen. Direct innemen gebeurt alleen bij staandehouding.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 nov 2006, 13:06

@Dennis: thanks voor de uitleg. Probeer nu ook telkens <30 te blijven echter soms mislukt dat wel eens (inhalen op een 100 weg bv.)
Die ik heb gehad was met staande houding (met m'n leaseauto), 35 te hard. Bekeuring naar huisadres. Heb ik nog 1 kruisje te gaan :wink:
Als ik jou verhaal zo lees kan ik er ook nog 1 of 2 "scoren" met de lease auto via een "flitser". Of niet.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 27 nov 2006, 15:03

Daniel schreef:
Jelmer850i schreef:rijbewijs nemen ze toch niet in als je geflitst bent ?!!
Kan wel hoor, je kunt een rij-ontzegging krijgen. Direct innemen gebeurt alleen bij staandehouding.
Ze kunnen gewoon je rijbewijs innemen als je geflitst bent zelf als je een lease auto hebt daar staat knot als eerste berijder bekend en zelfs bij de verzekering staat knot als eerste rijder bekend.

Ga er maar vanuit dat die brief nog wel komt en zeker naar knot zijn verleden met CJIB..

Michel P

Bericht door Michel P » 27 nov 2006, 16:10

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... eer_t.html

Was jij dat ;-)

Ik kan me ook vaak niet echt inhouden, zoek een subaru vivio 800cc 3 cyl. kan je alleen te hard op een woonerf ;-)

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 nov 2006, 16:25

Die jongen heeft gewoon een vriendin nodig. Dat roep ik al maanden! :)

Of ga op kickboxen, remmen los bij karten op buitenbanen en doe eens een bunji jump. Ga racen desnoods. Is goedkoper dan boetes en afschrijving M3, maar een stuk leuker en legaler. Je baas zal er ook minder snel over klagen. En het is in ogen van vrouwen een stuk cooler dan overal te hard rijden, dus dan komt die vriendin vanzelf. :)

Plaats reactie