Kilometerheffing klassiekers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
tommel

Re: Kilometerheffing klassiekers

Bericht door tommel » 19 nov 2009, 11:50

Ik zal het nooit toelaten dat ik weer belast word. Ik heb op papier dat ik belastingvrij rijdt met mijn e30 uit 1984.

Daarna mij weer gaan belasten? Ze trekken die centen maar bij een of ander dik bedrijf, maar niet bij mij... Ook komt die GPS er niet in want voor deze auto is dus al 25 jaar wegenbelasting betaald. Dan zou je dus nog gewoon door blijven betalen. No fokking way.

Luco

Bericht door Luco » 19 nov 2009, 22:25

Alain schreef:Vorig jaar hebben ze de grens op 31 december 1986 gezet, die auto's worden nog 'wegenbelastingvrij'

Is de klassieker in spé echter van 1 januari 1987 dan zal hij nooit meer in aanmerking komen voor vrijstelling ..

En een auto van bouwjaar 1986 die echter de eerste week van 1987 op kenteken is gezet zal ook buiten de boot vallen.
Dan dus het 86er nummer in de 87er alpine rossen :mrgreen:

tommel

Bericht door tommel » 20 nov 2009, 07:15

moet dit topic niet ook even naar REDONZEPRIVACY.NL subforum?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 20 nov 2009, 12:37

Knot schreef: Zal er wel op uitkomen dat ik naar de oosterburen ga verkassen uiteindelijk, huizen zijn daar goedkoper, auto's goedkoper, lucht is 80x frisser, je hebt 20x meer ruimte, zorgstelsel ook dik oke, ze houden van bier, worst en bbq..... kortom, wat wil je nog meer.
+1 als het zo doorgaat, die stap is van hieruit zo gemaakt (km of 5 van de grens). Duitsers gaan rekeningrijden niet invoeren, aangezien ze het ons ook met klem afraden. Huis hier verkopen, voor hetzelfde geld of minder een vrijstaand huis met dubbele garage daar, bpm-vrij een paar leuke auto's erbij.... de heimat is zo slecht nog niet ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2009, 12:50

Tom van H. schreef:
Knot schreef: Zal er wel op uitkomen dat ik naar de oosterburen ga verkassen uiteindelijk, huizen zijn daar goedkoper, auto's goedkoper, lucht is 80x frisser, je hebt 20x meer ruimte, zorgstelsel ook dik oke, ze houden van bier, worst en bbq..... kortom, wat wil je nog meer.
+1 als het zo doorgaat, die stap is van hieruit zo gemaakt (km of 5 van de grens). Duitsers gaan rekeningrijden niet invoeren, aangezien ze het ons ook met klem afraden. Huis hier verkopen, voor hetzelfde geld of minder een vrijstaand huis met dubbele garage daar, bpm-vrij een paar leuke auto's erbij.... de heimat is zo slecht nog niet ;)
:beer: alleen daar waar het leuk wordt (vlak bij de Ring) is het verplicht winterbanden rijden een bepaalde vrij lange periode :hammer: das wat minder :lol:

Knot

Bericht door Knot » 20 nov 2009, 13:01

Ik zat meer te denken aan het noorden, hoogte van Emmen, daar koop je echt kasten voor 250.000 euro!

BrianV

Bericht door BrianV » 20 nov 2009, 14:51

Afbeelding

:love:

frankie

Bericht door frankie » 20 nov 2009, 14:57

Zo'n brievenbusje is wel top 8)

Of anders:
Afbeelding

KW

Bericht door KW » 20 nov 2009, 18:01

luco hornsveld schreef:Ik hoop dat 87 er nog net in gaat vallen, anders moet ik nog een nummmer om gaan slaan :mrgreen:
Dan ga dat maar doen, want alle auto's met bouwjaar vanaf 1 januari 1987 worden NIET meer belasting vrij.

Helaas, want m'n TransAm is van mei 87 en heeft dat probleem dus ook :evil:

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 18:03

ach, heb genoeg nummers liggen :roflol: :roflol:

raymondw

Bericht door raymondw » 21 nov 2009, 10:50

Na ja,

Vanlaatst heb ik in Oldtimer Markt een heel leuk stuk over de W126 gelezen. Het leuke is dat de facelift met de 260/300/420/560 varianten in 1985 werd geintroduceerd. Dus twee jaar keuze om onder de grens van 1/1/1987 uit te komen. De onderdelen voorziening van MB Classic is i.i.g heel wat beter dan bij BMW Classic, met name bij interieur/exterieur delen. Daarnaast zijn ze bijna bullet-proof.

Een 500/560 is wel erg leuk, maar je koopt een goed exemplaar (conditie 3 of beter) niet voor reeel geld. De oude 280/380 is van voor de facelift en benzine verbruik te hoog. Blijven over de 260/300/420 van na de facelift. Een 260 heeft te weinig vermogen en kost nauwelijk minder in gebruik dan de 300. Voor de 420 kun je eigenlijk hetzelfde zeggen. Dan maar meteen een 500 of 560. Voor NL gebruik lijkt de 300SE(L) dus de meest logische keuze en bij de Oosterburen zijn er genoeg leuke exemplaren te vinden.

Bij BMW kom je uit op een E23 of E32 728/730i/735i. De E23 was nooit echt een succes en de E32 is vanaf het begin al met KAT geleverd. Goede exemplaren van 1986 zijn helaas dun gezaaid. De 730i is minder interessant omdat de 735i ruim 30pk meer heeft en nauwelijks meer kost. De onderdelen voorziening is weliswaar nog goed om ze rijdende te houden, maar om ze mooi te houden moeten interieurdelen beter leverbaar worden. Daar heeft BMW Classic dus duidelijk het nakijken t.o.v MB Classic center.

M.a.w, ik zou of voor een W126 300SE of 300SEL of voor een BMW E32 735i gaan. Beide zijn bullet-proof en nog voor het computer tijdperk geengineerd, dus veel mechanische reserves en een goed exemplaar is nog wel goed voor tien jaar of meer.

wjn

Bericht door wjn » 21 nov 2009, 20:46

Gelukkig heb ik nog een leuk Golfje GTI '83 geparkeerd staan, dat zou mijn daily driver kunnen gaan worden.
Of puur tegendraads een Trabi opsporen en gaan rijden, hoe milieubewust zijn we dan bezig :evil:

Mijn idool zou dan een Quattro Sport worden ('85, dus kan net);

Afbeelding

Niels v D

Bericht door Niels v D » 21 nov 2009, 20:55

Jaaa!. Een sportquattro met 2.5 TDI voor de lange km's :mrgreen:

Erik335i

Bericht door Erik335i » 22 nov 2009, 04:40

Knot schreef:Toch doodzonde, technisch goede auto's die het lang vol kunnen houden laten vernietigen omdat er een of andere bundel regels ingevoerd wordt... :(
Het erge is, die auto's worden niet vernietigd, maar naar het buitenland verscheept. Net zoals ze in het buitenland (bijv. VS) gewoon rijden zonder milieutax (bpm, slurptax, kmheffing, btw, bijtelling, wegenbelasting, accijnzen) etc.
Het is 1 grote misvatting dat deze regels daadwerkelijk iets verbeteren aan het milieu of klimaat op aarde.

Het enige wat er beter van wordt is de staatskas.

Ook mbt. verkeersveiligheid is dat nogal hypocriet trouwens. Doordat het zo duur gemaakt is rijdt de gemiddelde nederlander in een koekblikje die met een zuchtje wind al in elkaar zit.

Voor degenen die schijt hebben aan betalen en privacy, is de kilometerheffing natuurlijk wel ideaal. Minder volk op de weg om ze in de weg te zitten.

daNpy

Bericht door daNpy » 22 nov 2009, 11:06

tommel schreef:Ik zal het nooit toelaten dat ik weer belast word. Ik heb op papier dat ik belastingvrij rijdt met mijn e30 uit 1984.
Als het goed is krijg je jaarlijks een brief dat het geld voor dát jaar...
Laatst gewijzigd door daNpy op 22 nov 2009, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

daNpy

Bericht door daNpy » 22 nov 2009, 11:09

Tom van H. schreef:+1 als het zo doorgaat, die stap is van hieruit zo gemaakt (km of 5 van de grens). Duitsers gaan rekeningrijden niet invoeren, aangezien ze het ons ook met klem afraden. Huis hier verkopen, voor hetzelfde geld of minder een vrijstaand huis met dubbele garage daar, bpm-vrij een paar leuke auto's erbij.... de heimat is zo slecht nog niet ;)
Je betaalt alleen nog veel meer belastingen in Duitsland dan hier... ze hebben geen HRA dus qua hypotheek zul je waarschijnlijk ook met iets minder moeten doen. Ze moeten het geld ook daar ergens vandaan halen he.
Volgens mij zijn bijvoorbeeld je ziektekosten 16% van je salaris.

RobS

Bericht door RobS » 28 nov 2009, 19:00

Ik ben ook al serieus aan het rondkijken naar iets van voor '87, de plannen om ooit een klassieker te rijden zijn nu wat vervroegd, over 2 jaar zijn de leuke pre '87 wagens onbetaalbaar geworden :bag: Op mijn lijstje staan de:

RX7 FC
Porsche 911 Sc
Porsche 944
MR2 AW11

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 19:28

daNpy schreef:
Tom van H. schreef:+1 als het zo doorgaat, die stap is van hieruit zo gemaakt (km of 5 van de grens). Duitsers gaan rekeningrijden niet invoeren, aangezien ze het ons ook met klem afraden. Huis hier verkopen, voor hetzelfde geld of minder een vrijstaand huis met dubbele garage daar, bpm-vrij een paar leuke auto's erbij.... de heimat is zo slecht nog niet ;)
Je betaalt alleen nog veel meer belastingen in Duitsland dan hier... ze hebben geen HRA dus qua hypotheek zul je waarschijnlijk ook met iets minder moeten doen. Ze moeten het geld ook daar ergens vandaan halen he.
Volgens mij zijn bijvoorbeeld je ziektekosten 16% van je salaris.
Als je in nederland blijft werken bij een nederlands bedrijf kan je gewoon je hypo aftrekken :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 19:37

tis dan dus tot en met 31 december 1986 voor klassiekers.

weet jij nog wat mooie sportieve redelijk onderhoudsvrije auto's als bv onderstaande? vul maar aan, ben benieuwd waar we uit kunnen kiezen als het kastje en KMH doorgaan.

--BMW E30 M3/535i/M5/635CSi/M 635CSi

--Porsche 911 (vanaf 1976 verzinkte carros) bv mooie RS of RSR replica :love:

--Ford GT40 replica's bv Superformance die bouwen ze nieuw maar oud type nr bv 1965 :mrgreen:

--Cobra Daytona Replica's ook van SPF beide wel duur dat weer wel, maar blijft het geld ook waard als je gunstig koopt.

--TVR Tasmin 350i en 390SE

--TVR Griffith 200<>400 en Tuscan V8 :df:

--Toyota Celica/Supra/MR2/Corolla coupe

--Lotus Esprit e.d.

--Audi Quattro Sport

--Alpina B6-2.8/B7 Turbo/B0 3.5/

--Hartge H35-24

ik had er maar ff een boekje uit 1986 bijgepkat maar er zijn nog veel meer special cars natuurlijk :mrgreen:
wat ook leuk kan zijn een oude auto met nieuwe techniek.

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 19:42

Nou rene, aals je zon auto wilt kopen dan kan je beter de km heffing betalen, dit zijn nou niet de goedkoopste qua rijden en onderhoud :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 19:55

luco hornsveld schreef:Nou rene, aals je zon auto wilt kopen dan kan je beter de km heffing betalen, dit zijn nou niet de goedkoopste qua rijden en onderhoud :mrgreen:
sommige zijn duur in aanschaf dat klopt...maar je hebt als je het goed doet geen afschrijving...dus als je geld voor nwe onderdelen moet betalen heb je die ook weer nieuw en kun je weer door.
auto all risk verzeken is ook goedkoop en zo bewaak je je geld soms saver dan op een bank bovendien prettiger omdat je er van kan genieten 8)

een nieuwe auto heeft heel veel afschrijving daar kun je heel wat onderdelen voor kopen :wink:

en zoals ik al zei een mooie klassieker heeft ook z'n charme en is waardevast en tijdloos/emotie

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 28 nov 2009, 20:03

Ja en als het een beetje glad is merk je hoeveel innovatie de auto heeft meegemaakt,
en als je dan die boom raakt begrijp je de lol van een airbag.

Luco

Bericht door Luco » 28 nov 2009, 20:10

GTRene schreef:
luco hornsveld schreef:Nou rene, aals je zon auto wilt kopen dan kan je beter de km heffing betalen, dit zijn nou niet de goedkoopste qua rijden en onderhoud :mrgreen:
sommige zijn duur in aanschaf dat klopt...maar je hebt als je het goed doet geen afschrijving...dus als je geld voor nwe onderdelen moet betalen heb je die ook weer nieuw en kun je weer door.
auto all risk verzeken is ook goedkoop en zo bewaak je je geld soms saver dan op een bank bovendien prettiger omdat je er van kan genieten 8)

een nieuwe auto heeft heel veel afschrijving daar kun je heel wat onderdelen voor kopen :wink:

en zoals ik al zei een mooie klassieker heeft ook z'n charme en is waardevast en tijdloos/emotie
Rene, ik heb het helemaal niet over de aanschaf, ik heb het over rijden en onderhoud.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 nov 2009, 20:30

Ravin ///M schreef:Ja en als het een beetje glad is merk je hoeveel innovatie de auto heeft meegemaakt,
en als je dan die boom raakt begrijp je de lol van een airbag.
ik kom uit de tijd dat ze dat ook zo ondervonden maar niet wisten avn het bestaan...angst regeerd, een beetje verstand gebruiken en geluk hebben je moet ook leven, op een motor zit je helemaal gevaarlijk :wink:

@Luco ja dat heb ik er bij inbegrepen, je moet ook geen Ferrari kopen waar elk jaar je blok uit moet bv of nwe riemen op moeten you know what I mean...dus datvalt best mee.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 28 nov 2009, 23:05

Ja ik rij ook alweer 15 jaar auto, en mijn eerste auto was 15 jaar oud, en mijn
oudste 25. Nou was die laatste voorzien van een magistraal onderstel, (XJ6 S2)
maar hoe fijn ook, vooral in de sneeuw word je links en rechts ingehaald door
alles wat na 1990 o pde weg is gekomen. Heel frustrerend.

Plaats reactie