Show your garage!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Show your garage!

Bericht door Niels » 14 nov 2009, 20:27

Een Fairlady idd :banaan:

Mooie garage ruimte geworden Kees :thumbup:

Absoluut een leuk draadje en mooie plannen Cav :D

Mijn garage is 8x4 :wink: Ik heb de indeling wat veranderd en moet de verlichting nog aanpassen. Een beetje grote garage stond op nr2 van de lijst bij het zoeken van een woning. Op nr1 stond een huis vanzelfsprekend :mrgreen: Ik heb nog wel plannen met de garage maar eerst wil ik nog een schuurtje tegen de bijkeuken schroeven om daar alle niet hobby zooi naar te verhuizen zoals fietsen en tuin spul. De stereo heb ik al klaar staan en ook heb ik nog een oud Pennzoil bord. Verder een groot werkblad van 2 meter lang met een spoelbak er in.

Al met al heerlijk om wat aan te rommelen maar momenteel gaat de verbouwing in huis ff voor.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 14 nov 2009, 20:43

Is voor alle duidelijkheid een Datsun 260Z geimporteerd uit Calafornia...... To be continued zeg maar......

Metchu

Bericht door Metchu » 14 nov 2009, 21:00

:hosanna: ziet er goed uit de garage Kees 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 nov 2009, 22:22

Knot schreef:Die tegels zijn te gek man! :)
Bow chicka wow wow tegels. Nice Yorick :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 nov 2009, 15:11

Gisteren had ik geen zin om zielig ziek in bed te blijven liggen, dus heb ik 's middags op mijn gemak een stuk groen en een stuk grijs geschilderd in de garage. Vooral de lage gedeelten vielen me wel mee om te doen, lekker zittend op de grond. :wink:

De balken laat ik maar in ongelakte staat, is toch wel fraai vind ik zelf, aangezien ik een vintage/retro look probeer te realiseren. Alvast een sneak preview:

Afbeelding

Je ziet rechts nog hoe de muren waren; kaal en lelijk met witgrijze bakstenen. Links zie je nog een oud keukenkastje hangen die eerst wit was, met blauwe deurtjes. Die is dus ook Acacia groen geworden. Ik ga eerdaags weer verder klussen en wat betere foto's maken.

Het werkblad wordt wit gelakt. Eronder komen verrijdbare oude stalen kasten. Ik moet er nog een stel scoren en dan opnieuw lakken. Een oude bankschroef heb ik ook al gevonden via marktplaats. Nu nog even mezelf oplappen om lange afstanden te kunnen rijden en alles op te halen.

De vloer ga ik in eerste instantie schilderen met spotgoedkope betonverf van de Action. Dat was een tip van een vriend van me die goede ervaringen met deze low budget oplossing heeft, 3 lagen geeft goed resultaat en kost +- 3 blikken verf (+- 30 tot 50 euro). De kleur van de vloer wordt wit denk ik. Dat wordt dan vanzelf grijs/bruin/zwart. :hmmm:

Rupie

Bericht door Rupie » 16 nov 2009, 17:03

Aiko schreef:Ik ook dit draadje maar even gebruiken :wink:
Sinds een paar maanden heb ik ook een mooi plekkie om te sleutelen.
Erg netjes Aiko :thumbup:

Garage van Kees mag er ook zijn, heerlijk die ruimte.

@iko

Bericht door @iko » 16 nov 2009, 20:27

Dennis Cavallino schreef:De vloer ga ik in eerste instantie schilderen met spotgoedkope betonverf van de Action.
In de garage in mijn huis had ik ook gewone betonverf (gamma). Dat ziet er na een paar jaar miserabel uit.

De epoxy die ik in mijn sleutelpandje heb is echt wat anders. Keihard, superglad en strak. Makkelijk schoon te houden.
Ik wil je de tip geven om dat te gebruiken. Heb je veel langer plezier van. Kost misschien 100 euro.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 nov 2009, 09:41

Ik denk dat je gelijk hebt. Epoxy lijkt mij ook een meer duurzame oplossing en zijn meer kleuren mogelijk. Welk merk heb je gebruikt? Die maat van mij had de Action betonverf op een glad afgewerkte betonvloer toegepast en de mijne is niet zo glad, dus betonverf wordt 't niet bij nader inzien, want ik doe 't toch liever in 1 keer goed.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 nov 2009, 15:00

Is die Epoxyverf ook redelijk bestand tegen vloeistoffen? Dus als je wat olie morst oid, trekt het dan in je verf of veeg je het er zo af?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 nov 2009, 16:45

Epoxy is vloeistofdicht en niet poreus, dus dat kun je gewoon afvegen en schoonboenen. Rubbersporen krijg je er daarentegen niet vanaf. En met natte banden remmen zorgt voor knappe indoor stuurmanskunsten. :lol:

@iko

Bericht door @iko » 18 nov 2009, 09:33

epoxy is glad en vloeistofdicht.
Ik heb dit: Viscacid BS3000 van Remmers
Is professioneel spul, in alle RAL kleuren te krijgen.

Ik had het hier gekocht, maar ik zie dat de site inactief is, dus of het bedrijf er nog is, of dat er wat anders aan de hand is...? http://vloer-coating.biedmeer.nl/websit ... w=Inactive" onclick="window.open(this.href);return false;
het email adres is info@vanede-schilders.nl
Hij heeft mij iig 4 maanden geleden netjes geholpen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 nov 2009, 09:37

Oke thanks. Winterprojectje zoveel :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 nov 2009, 10:02

Dank je Aiko, de site doet het wel via de normale url en komt voor mij neer op zo'n 180 euro (=2 lagen). Top.

@iko

Bericht door @iko » 18 nov 2009, 19:32

Dennis Cavallino schreef:Dank je Aiko, de site doet het wel via de normale url en komt voor mij neer op zo'n 180 euro (=2 lagen). Top.
Ik had iets minder dan 1 bus nodig voor 1x schilderen 55 m2. Dus 2 bussen voor 2x schilderen.
Zorg dat je er ook een goede epoxy roller bij hebt. Dat kan hij leveren, maar Gamma etc ook.

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 19:41

Dennis Cavallino schreef:Epoxy is vloeistofdicht en niet poreus, dus dat kun je gewoon afvegen en schoonboenen. Rubbersporen krijg je er daarentegen niet vanaf. En met natte banden remmen zorgt voor knappe indoor stuurmanskunsten. :lol:
Rubbersporen veeg je er zo af met de juiste middelen :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 nov 2009, 19:42

Remmenreiniger? Werkt op de auto ook altijd :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 18 nov 2009, 21:36

Thx voor de tips, daar ga ik de net aangekochte garage ook maar eens fijn me verwennen zodra ik de sleutel heb 8)

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 21:41

Bert ///M3 schreef:Remmenreiniger? Werkt op de auto ook altijd :mrgreen:
THINNER gaat 10x vlugger dan met remmenreiniger :thumbup:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 nov 2009, 19:40

Het is vanavond weer Ladies Night bij ons thuis, dus ik ben verbannen naar de garage. De verwarming is echt ideaal zeg, wifi en bier erbij. Ze gaan hun gang maar, ik vermaak me wel in mijn 'honk'. :lol: Zo even alles afschilderen, dan kan ik planken en andere meuk ophangen en volgens mij moet er vanavond een auto in kunnen. Santé! :drinking:

SteV6

Bericht door SteV6 » 20 nov 2009, 20:23

Afbeelding

2 garages en een carport. Helaas zijn beide garagedelen gescheiden van elkaar door een betonmuur die niet (goedkoop) gesloopt kan worden ...

Stephan

@iko

Bericht door @iko » 20 nov 2009, 20:53

leuke foto Steve

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 21:01

SteV6 schreef:Afbeelding

2 garages en een carport. Helaas zijn beide garagedelen gescheiden van elkaar door een betonmuur die niet (goedkoop) gesloopt kan worden ...

Stephan
Volgens mij valt dat mee, want zo te zien kan het dak de overspanning wel hebben en zeker als er boven de garagedeuren een balk zit met een muurplaat, dan "draagt" de betonmuur namelijk helemaal niks.
Betonzagen is niet goedkoop nee :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 nov 2009, 21:27

1000 euro ben je zo kwijt (ik moet hier nog een deur laten maken in de buitengevel, naar de zolder van de garage, dat kost +- 600-850 euro), maar je kunt ook zelf een diamantslijper huren. Tuinslang met water erop en lekker slijpen. Appeltje eitje :bignews: :P

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2009, 22:03

Dennis Cavallino schreef:1000 euro ben je zo kwijt (ik moet hier nog een deur laten maken in de buitengevel, naar de zolder van de garage, dat kost +- 600-850 euro), maar je kunt ook zelf een diamantslijper huren. Tuinslang met water erop en lekker slijpen. Appeltje eitje :bignews: :P
Vraag me af hoeveel ijzer er in de wand zit, anders is hakken nog een optie, krijg je spierballen van :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 20 nov 2009, 22:31

Alle houten balken waar de zoldervloer op rust liggen overdwars op de garages. En dan ook nog eens aparte balken van buiten muur naar middenmuur en van middenmuur naar buitenmuur. Dus de kosten van nieuwe balken over de volle breedte en nieuwe vloerplaten komen er ook bij ...

Stephan

Plaats reactie