Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Xave30

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Xave30 » 16 nov 2009, 18:51

Youp schreef:Man man man, wat een propaganda...

http://frontpage.fok.nl/nieuws/121169/- ... ffing.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:bag:

Wat een reacties daarop:
Ja, en het zorgt ook voor wereldvrede. Nog niet gehoord?
Ja en als nu gewoon iedereen thuis blijft, dan vallen der geen verkeersdoden meer. Hallo wat een onderzoek...

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 18:52

Misschien maar eens lid worden en aanmelden als evt kamerlid, kan ik ook mijn zakken vullen :banaan:

Her kunnen ze ook besparen ipv de automobi;ist, moet je die reacties eens lezen, ze liegen er niet om.
Ik denk dat deze man meer steun krijgt dan de meeste denken :shocking:
http://www.watkostdemassaimmigratie.nl/ ... gratie-ons" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Luco op 16 nov 2009, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2009, 18:53

straks 19:30u op RTL4 nieuws stuk over km heffing en klassiekers...en ja over dat als iedereen massaal overstapt wat dan :mrgreen: dus ff kijken mischien interessant.

kut smoes die ik net weer hoorde was, dat het verkeersslachtoffers zou schelen vooral onder jongeren immers zo zeggen zei die voelen elke km meteen in hun portemonnee... :hammer: en dat is juist bull, immers de rekening krijgen ze achteraf zonder echt inzage in kosten...stel je geld is al op aan benzine die maand en dan krijg je nog de onvoorziene kosten de km na heffing, of je ff wil dokken...als jongere heb je al niet veel geld dus kans op problemen immers geen vaste lasten die je weet of tankt als benzine.

maja die zelfde jongere gaan dan vast wat bedenken daarop bv het spul plat gooien met virussen op de sites van km heffing e.d. :beer:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 16 nov 2009, 18:53

luco hornsveld schreef:
Youp schreef:Man man man, wat een propaganda...

http://frontpage.fok.nl/nieuws/121169/- ... ffing.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Klopt wel, alleen vergeten ze te vertellen dat het aantal doden onder motorrijders zal stijgen omdat ze meer motorrijders verwachten omdat die geen heffing hoeven te betalen
En wat dacht je van een toename van roekeloze fietsers? Als ik af en toe onze "beschermde" fietsers zie fietsen rij ik ze het liefste spontaan plat....

Ik denk dat je iets minder verkeersdrukte niet direct kunt vertalen naar minder verkeersdoden, daar is het veel te complex voor. Vandaar; propaganda. :)

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 19:01

GTRene schreef:straks 19:30u op RTL4 nieuws stuk over km heffing en klassiekers...en ja over dat als iedereen massaal overstapt wat dan :mrgreen: dus ff kijken mischien interessant.

kut smoes die ik net weer hoorde was, dat het verkeersslachtoffers zou schelen vooral onder jongeren immers zo zeggen zei die voelen elke km meteen in hun portemonnee... :hammer: en dat is juist bull, immers de rekening krijgen ze achteraf zonder echt inzage in kosten...stel je geld is al op aan benzine die maand en dan krijg je nog de onvoorziene kosten de km na heffing, of je ff wil dokken...als jongere heb je al niet veel geld dus kans op problemen immers geen vaste lasten die je weet of tankt als benzine.

maja die zelfde jongere gaan dan vast wat bedenken daarop bv het spul plat gooien met virussen op de sites van km heffing e.d. :beer:
Beetje dom van die jongeren Rene, je kan ongeveer uitrekenen wat het je gaat kosten als je ergens naar toe wilt.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 16 nov 2009, 19:02

Gloeiende... Dat wordt switchen tussen Man Bijt Hond België en RTL4.... :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2009, 19:06

Youp schreef:
En wat dacht je van een toename van roekeloze fietsers? Als ik af en toe onze "beschermde" fietsers zie fietsen rij ik ze het liefste spontaan plat....
+1. Can I buy you a drink?

Ik ben namelijk ook benieuwd naar het vewachte stijging mensen die, mits het KM heffing gerealiseerd wordt, nu definitief voor de fiets kiezen...

Wat zijn dan de mogelijk gevolgen/nadelen die met een dergelijke toename gepaard zullen gaan?

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 16 nov 2009, 19:06

luco hornsveld schreef:
GTRene schreef:straks 19:30u op RTL4 nieuws stuk over km heffing en klassiekers...en ja over dat als iedereen massaal overstapt wat dan :mrgreen: dus ff kijken mischien interessant.

Beetje dom van die jongeren Rene, je kan ongeveer uitrekenen wat het je gaat kosten als je ergens naar toe wilt.
Alsof je de trein neemt.. :x

Luco

Bericht door Luco » 16 nov 2009, 19:16

Ernst Jan Dekker schreef:
luco hornsveld schreef:

Alsof je de trein neemt.. :x
Waar zouden we zijn zonder de trein :angel:
euhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Op tijd
Op plaats van bestemming
Goedkoper uit
enz
enz
:popcorn:

Laurens

Bericht door Laurens » 16 nov 2009, 19:21

Jongeren, daar val ik niet meer onder toch :shock:

Gelukkig wel een oldtimer, en denk dat ik die voorlopig nog maar moet houden dan :df:

Geen trein voor mij in ieder geval, het haalt je niet waar je bent en brengt je niet waar je wezen moet...

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2009, 19:24

we gaan met z'n allen met de trein echt iedereen, dan loopt de boel vast en gaan we de regering om vergoeding en verantwoording vragen :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 nov 2009, 19:26

Hoe willen ze het logistiek gezien gaan doen met die kastjes??? Ik bedoel als je een nieuwe auto gaat kopen wordt ie dan direct in je auto gebouwd bij de dealer etc??

Nogmaals.....bij mij komt ie er NIET in....ik koop tzt wel een lekkere te grote benzineslurpende auto als een dikke Yank of een 450SEL 6.9....*(incl. machinbegeweer om mezelf tegen de roverheid en haagse maffia te beschermen)

Deze lijkt me wel wat....

Afbeelding

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 16 nov 2009, 19:29

Om het van de positieve kant te bekijken:

Stel je hebt een Chevrolet Avalanche op LPG en je zit de helft van het jaar in het buitenland. Dan zou je dus weinig betalen.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2009, 19:29

duifkes gigolokar :mrgreen:

trouwens zo ff kijken rtl4 gaat over klassiekers en KMH begint zo

Youp

Bericht door Youp » 16 nov 2009, 19:31

Voorstukje van het nieuws...

"er komen meer vieze oude auto's op de weg, vreest een milieubeweging"

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 nov 2009, 19:36

Ik heb nog een 73-er BMW 1802 staan...althans in verry bad condition maar heb nog een paar jaar de tijd om hem op te knappen:

BMW 1802:

Nieuw onderstel modern
E30-M3 blok ed
Nieuw moderne remmen
Aircopomp installeren
etc
etc

En ik heb straks een 'moderne' 1802 F*** de overheid!

Hans

Bericht door Hans » 16 nov 2009, 19:43

Het autoparadijs

De kilometerheffing lijkt te mooi om waar te zijn. De kilometerheffing gaat de files met 50 procent verminderen, het aantal verkeersdoden met 7 procent, de uitstoot van CO2 en fijnstof met 10 procent. Verder wordt autorijden voor 59 procent van de automobilisten goedkoper en maar voor 16 procent duurder. De kostprijs van een auto gaat met gemiddeld 25 procent omlaag omdat er geen BPM meer op zit.
Niettemin incasseert de schatkist als door een wonder even veel geld als nu via Motorrijtuigenbelasting en BPM binnenkomt. De opbrengst van de kilometerheffing gaat geheel naar de infrastructuur, waardoor wij binnen enkele jaren in een infrastructureel paradijs zullen vertoeven waar de gehele wereld jaloers op is.
Als dat geen win-winsituatie is. Niet voor niks willen ze in België het systeem nu al overnemen en als de Benelux eenmaal is verenigd in kilometerheffing gaat het licht overal schijnen. Als ik Jacqueline Cramer was ging ik straks op de klimaattop in Kopenhagen mooie sier maken met de kilometerheffing.
Heb ik het nog niet eens over het gemak waarmee we straks gestolen auto’s kunnen opsporen.
Hoera! Waarom komen ze er eigenlijk nu pas mee? Waarom hebben we het al die jaren met dat achterlijke systeem moeten doen?
Tineke Netelenbos was in 2001 al bezig met de kilometerheffing en schakelde Roel Pieper in om uit te zoeken hoe een en ander het best in elkaar gezet kon worden. Als ze toen even hadden doorgepakt hadden we nu al jaren onder het gezegende regime van de kilometerheffing geleefd.
Zoefden we nu al tevreden in ons spotgoedkope middenklassertje over voortreffelijk onderhouden wegen - waar nu de zoab-brokken je nog om de oren vliegen.
Profeet Camiel daalde af van de Cauberg en jaste de heffing erdoorheen
Was er nergens meer een file te bekennen en had Nederland een genant lage CO2-uitstoot.
Als we nou maar tijdig die kilometerheffing hadden ingevoerd, was iedereen blij en gelukkig geweest en was er nergens een boze burger te bekennen.
Maar ja, Netelenbos liet nu eenmaal op elk beleidsterrein een spoor van vernielingen na en Roel Pieper heeft wel een grote mond maar kan nog geen opinieblaadje of basketbalclub overeind houden. Dus je mag gerust stellen dat het hier helaas een ongelukkige combi betrof waar we ook niet al te veel van mochten verwachten. Die twee hadden nog geen stoplicht aan de gang gekregen, laat staan een ingewikkeld systeem met satellieten en Big Brother-kastjes.
Maar ook onder Roelf de Boer en Karla Peijs kwam het er niet van. Roelf was van de LPF dus die had een excuus en Karla concentreerde zich liever op de spitsstroken.
Gelukkig daalde daarop de profeet Camiel af van de Cauberg en die jaste de kilometerheffing er eindelijk doorheen.
SP en PVV zijn tegen, dus helemaal van God los kan het plan in elk geval niet zijn.
Punt van zorg zijn nog de Big Brother-kastjes die straks in elke auto komen om onze gangen na te gaan en ons maandelijks van een factuur voor de gereden kilometers te voorzien. Daar gaat natuurlijk driftig aan gesleuteld worden om de kosten te drukken.
Ook de privacy is een punt van zorg; je leven kent geen geheimen meer, het BB-kastje onthult alles. Ook kan Camiel straks precies zien wie er te hard rijdt en de maandfactuur verhogen met de boetebedragen. Ik vermoed dat Wouter Bos daar zijn winst hoopt te pakken.
De kilometerheffing is verder bijna te mooi om waar te zijn, dat is mijn enige zorg.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... toparadijs" onclick="window.open(this.href);return false;

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 nov 2009, 19:46

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... /minister/" onclick="window.open(this.href);return false;

lang leve de spammers :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2009, 19:50

Youp schreef:Voorstukje van het nieuws...

"er komen meer vieze oude auto's op de weg, vreest een milieubeweging"

Inderdaad verder geen opmerkelijk nieuws alleen grote vrees dat ze nog meer de overheid wakker schudden...maja meer vieze auto's op de weg van voor 1987 kan natuurlijk niet, immers 1987 is allang geweest en dus kun je er niet meer bijmaken :lol: echter wel meer gebruik van gaan maken :mrgreen:

verder opmerkelijk nieuws...eerst kregen electro auto's tot 2 jaar vrijstelling en nu 5 jaar dat willen ze...ff rekenen, 5 jaar das dus bijna 2015 waar ze de km heffing gaan invoeren en dus ook voor de electrokar...immers geen brandstof belasting inkomsten maar wel km heffing inkomsten....mede door die tijd en elektro zal km heffing zo goed als zeker doorgaan immers electro auto's leveren bijna geen geld op voor de staat dus km heffing zal wel moeten ook al vanwege al die hybriden is zuinig is minder inkomsten....de oude klassiekers daarintegen betalen gewoon vol belasting door...dus zo denkende kan het best vrijgesteld worden van heffing :hmmm: tja we zijn er uit :df:

Niall

Bericht door Niall » 16 nov 2009, 20:14

Als iedereen aan de heffing gaat wordt er minder gereden, dus minder rijden = minder onderhoud bij garage bedrijven = meer werkelozen

:thnx:

Volgende keer dat ik bij mijn maat ben vraag ik of ie de volgende golf 2 van 87 of ouder voor mij vasthoudt, bouw ik wel een 130pk pompverstuiver diesel in. :mrgreen: Gechipt 180pk op 1000kg :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 nov 2009, 20:25

ma 16 nov 2009
VVD vraagt Brussel over km-heffing

BRUSSEL - De VVD vraagt de Europese Commissie om een oordeel over de kilometerheffing in Nederland. „Ik ben erg benieuwd hoe Brussel dit plan beziet in het licht van het vrij verkeer in Europa”, zegt Europarlementslid Jeanine Hennis-Plasschaert maandag.
„Minister Eurlings van Verkeer zegt dat hij niet wil wachten op Europese plannen voor kilometerheffing, omdat de wegen hier te vol zijn. Dat is natuurlijk heel charmant, maar straks rijden we in Europa allemaal met zes stickers en vier gps-kastjes op onze dashboards”, zegt Hennis-Plasschaert, die lid is van de Europarlementscommissie voor verkeer.
Ze is ook benieuwd in hoeverre er discriminatie optreedt: buitenlandse automobilisten hoeven pas zes jaar later kilometerheffing te betalen dan Nederlanders. Zij worden daarvoor in 2018 echter niet gecompenseerd door lagere wegenbelasting en afschaffing van BPM.
Eerder had de Europese Commissie bezwaren tegen een Belgisch plan voor een wegenvignet. Dat zou gaan gelden voor alle automobilisten in België, maar alleen Belgen kregen het aanschafbedrag terug door lagere wegenbelasting.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 nov 2009, 20:27

Vandaag de krant weer uitvoerig gelezen................

Wat schetst mijn verbazing; nergens, maar dan ook nergens wordt er een opmerking gemaakt t.a.v. de stijgende CO2 tax die een daling van de BPM nagenoeg ongedaan maakt..........

Dus een broekzak/vestzak verhaal..................................nou, de broek zakt mij er van af.................

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 nov 2009, 20:34

romo schreef:Dus een broekzak/vestzak verhaal..................................nou, de broek zakt mij er van af.................
Is je zak dan zo gevuld :bag:

wim breman

Bericht door wim breman » 16 nov 2009, 21:05

Ik hoop dat iedere weldenkende Nederlander zodra bekend word wat het hem/haar meer gaat kosten in verweer komt omdat de rekensom van de overheid niet klopt en als lekkermakertje gepresenteerd word.
Waar het echt om gaat spreekt de overheid niet over, namelijk meer inkomsten genereren en algehele controle krijgen.
En tegen die algehele controle moet naar mijn idee iedereen protesteren.

Als je ziet dat de regering volgens Nipo nu nog maar een draagvlak van 47 zetels heeft in vergelijk met de 80 zetels na de verkiezingen is het bizar dat zo een clubje voor alle Nederlanders even dit soort absurde regelgeving zit te bedenken, ze moeten eigenlijk acuut opstappen of deze beslissingen aan de volgende regering overlaten.

Is eigenlijk bekend hoe grensoverschrijdend verkeer gevolgd word met de GPS ?
Houd het exact op bij de grens of mag ik tot de eindbestemming blijven betalen.
Ik zie het al voor me als ik 14 dagen naar Italië ga, heen door CH ( Vignet ) in Italië tol betalen en op de terugweg door Frankrijk en weer Tol betalen plus de (PL)Eurlings kilometerheffing.

We zouden eigenlijk heel Nederland vol met stickers NEE TEGEN DE KILOMETERHEFFING moeten plakken.

Nou maar hopen dat Balkenende snel opflikkert naar Brussel en we snel verkiezingen krijgen.

JP

Bericht door JP » 16 nov 2009, 21:20

Op autoblog.nl staat een leuk stukje over dat kastje... Kan alleen niet de link posten (mobiel online)

Plaats reactie