Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2009, 19:07

Vet hoor! Denk dat je hetzelfde mee gaat maken als ik de eerste keer op de ring: Je wilt eigenlijk wel wat anders, maar je huidige auto stuurt toch ook wel weer heel erg leuk ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Youp » 29 okt 2009, 19:12

Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers... :P

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Fer » 30 okt 2009, 09:06

Boosten!!!!

Very Swift
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2009, 17:16

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Very Swift » 30 okt 2009, 09:30

Youp schreef:Ik wil gewoon wat (veel) snellers... :P
En wij willen foto's!!!!!! :shakeit:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Youp » 30 okt 2009, 14:01

Fer Benning schreef:Boosten!!!!
Nah, het blijft voorwielaandrijving he.... :P
Very Swift schreef:
Youp schreef:Ik wil gewoon wat (veel) snellers... :P
En wij willen foto's!!!!!! :shakeit:
Haha, die komen wel als de voorveren een beetje ingezakt zijn... Over een weekje ofzo...

En stel je even voor hier op 't forum, dat stellen de meeste mensen wel op prijs. :)

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Fer » 30 okt 2009, 14:23

Youp schreef:Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers... :P
gebrek aan talent compenseer je met veel vermogen zeggen ze wel eens... :wink: :P

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Youp » 30 okt 2009, 15:57

Als je puur voor rondetijden gaat misschien wel ja, het gaat mij echter om de rijbeleving. ;)

Rondetijden zijn een bijzaak. :P

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Fer » 30 okt 2009, 21:47

Just kidding...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Youp » 30 okt 2009, 23:50

Weet ik, maar ondanks dat je een grapje maakte klopt het wel wat je zegt. ;)

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Fer » 31 okt 2009, 10:14

Maar dan zou ik meer power moeten hebben... Denk dat jij beter rijd...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Youp » 31 okt 2009, 19:15

Hehe, bedankt voor je vertrouwen... Maar talent of niet, jouw mobiel heeft sowieso meer power nodig... :mrgreen:

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Fer » 01 nov 2009, 00:41

Daar heb je dan weer gelijk in! Maar eerst onderstel en remmen op orde maken...

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 13 nov 2009, 23:42

Zo! Eindelijk m'n stuurpomp naar de frieten! En het signaalkabeltje van de dynamo is nu ook wel zover weggefikt dat er niet veel meer gebeurt.... :mrgreen:

Tijd voor wat extra onderhoud dunkt me... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rikster
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Rikster » 14 nov 2009, 13:06

He Youp, vette avatar man! Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt gehad op de HTS Circuitdag. 10 mei is de volgende!!! :lol:
Hoe staat het ervoor met de Saxo?

Wij komen in mij met een E36 325i'tje naar de circuitdag (met een M3-voorbumper :bag: )

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door steve smith » 14 nov 2009, 14:30

Youp schreef:Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers... :P
Same problem here. Alleen komt daar geen eind aan. Dienstkoetsen zijn nu varierend van 367pk tot 500+, vanaf januari wordt het meestentijds 500+. Nadeeltje daarvan is dat prive niks meer leuk rijdt. M'n 540i/6 is met 1550kg en inmiddels 300pk geen stakker maar voelt gewoon langzaam. Dan stapte je vanuit een e60 M5 in een 964 en dat ding voelde gewoon net zo langzaam als bijvoordeeld de Kangoo. Toen waren de garagerekeningen ineens meer niet de moeite waard.......

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!

Bericht door Youp » 14 nov 2009, 16:34

Rikster schreef:He Youp, vette avatar man! Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt gehad op de HTS Circuitdag. 10 mei is de volgende!!! :lol:
Hoe staat het ervoor met de Saxo?

Wij komen in mij met een E36 325i'tje naar de circuitdag (met een M3-voorbumper :bag: )
Hey Rik! 10 Mei ja? Reserveer voor mij maar direct alle sessies.. 8)

De Saxo doet het goed, zeker nu m'n uitlaat compleet is en er Bilstein Group N dempers onder zitten met H&R veren! Alleen even wat technische mankementjes in orde maken (falende stuurpomp, falend dynamo signaal kabeltje) en dan kan hij weer. Als je dit topic even doorbladerd zie je dat ik niet stil gezeten heb... Vorige maand 4 uur op Zandvoort gereden met DF en de maand er voor 5 uur met Skylimit op Zolder. 8)
steve smith schreef:
Youp schreef:Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers... :P
Same problem here. Alleen komt daar geen eind aan. Dienstkoetsen zijn nu varierend van 367pk tot 500+, vanaf januari wordt het meestentijds 500+. Nadeeltje daarvan is dat prive niks meer leuk rijdt. M'n 540i/6 is met 1550kg en inmiddels 300pk geen stakker maar voelt gewoon langzaam. Dan stapte je vanuit een e60 M5 in een 964 en dat ding voelde gewoon net zo langzaam als bijvoordeeld de Kangoo. Toen waren de garagerekeningen ineens meer niet de moeite waard.......
Vervelend is dat he... Ik wil gewoon een auto waar vooral de snelheidsbeleving hoog is, dus laag bij de grond, weinig comfort, direct sturen, veel feedback, etc. Dan blijft het wat langer interessant denk ik, dat is namelijk met mijn supermotard ook het geval. :)

De 650 Carbonsport voelt inmiddels ook al aan als een traag log hok... Don't get me wrong, het rijdt voortreffelijk, maar de snelheidsbeleving... Die is er niet... Zelfs niet met 260km/h in de snelheidsbegrenzer... :bag:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door EG » 15 nov 2009, 01:44

Als je zo graag snelheidsbeleving wilt koop je gewoon een ZZR1400 met zijn 200 pk's lijkt me dat geen stakker :mrgreen:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 13:45

EG schreef:Als je zo graag snelheidsbeleving wilt koop je gewoon een ZZR1400 met zijn 200 pk's lijkt me dat geen stakker :mrgreen:
De snelheidsbeleving op een sportmotor is er niet in mijn ogen, je ligt een beetje achter dat ruitje uit de wind en het gaat allemaal veel te makkelijk. Daarom rijd ik supermotard. :D

Tuurlijk, je moet eens met een sportmotor met 200km/h bochten gaan maken, dan word het interessant... Maar waar kan dat? Nee, niks voor mij. :) Ik moet vol in de wind zitten met m'n open crosshelm op een hoestende, proestende, stampende 1 cilinder met genoeg koppel om na iedere remsituatie weer een wheelie te maken. :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door frank de jonge » 15 nov 2009, 16:00

Daar ben je ook geen ZZR1400 voor nodig. Zijn ook geen echte bochtenridders. Wil wel maar minder hard dan met een lichte machine als een ZX10R of zoiets dergelijks.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 16:41

Of een supermotard. ;)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door frank de jonge » 15 nov 2009, 17:30

SM is ook leuk idd, maar neit echt geschikt voor op klaverbladen :P

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 17:58

Hehehe.... Zo leuk om racers voorbij te rijden die hun knie al aan de grond hebben.... ;)

Gewoon lomp rechtop zitten met je pootje langs het voorwiel en ze buitenom voorbij rijden.... 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Bert ///M3 » 15 nov 2009, 18:10

Overhellen van een motor is gewoon een resultaat van middelpunt zoekende kracht. Bijvoorbeeld als iemand met een racemotor een hellingshoek van 45 graden heeft dan rijd hij volgens mij met 1,0G de bocht om.

Verhalen dat jij er dan recht op zittend aan de buitenkant omheen rijd zijn volgens mij dus flauwekul, tenzij je kan vliegen :wink:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Youp » 15 nov 2009, 20:14

Bert ///M3 schreef:Overhellen van een motor is gewoon een resultaat van middelpunt zoekende kracht. Bijvoorbeeld als iemand met een racemotor een hellingshoek van 45 graden heeft dan rijd hij volgens mij met 1,0G de bocht om.

Verhalen dat jij er dan recht op zittend aan de buitenkant omheen rijd zijn volgens mij dus flauwekul, tenzij je kan vliegen :wink:
En dan kom je aan op een SM die veel smaller is en waar de stepjes veel hoger van zitten.... Bij een supersport rij je op een gegeven moment de zijkant aan de grond die bij een SM veel later pas komt. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarbij komt dat zo'n machientje maar 110-120kg weegt, een gunstig koppelverloop heeft, veel minder gyroscopische werking heeft van het motorblok, je hem lekker de bocht in kunt zetten, enzovoorts.
Nee, een snelwegbrander is het zeker niet, maar een bochtenmachine. Het is met recht de kart onder de motorfietsen en op een kort bochtig circuit waar de snelheid onder de pak 'm beet 180 blijift hoef je met geen enkele supersport aan te komen. ;)
Fun en snelheidsbeleving.

-edit-

Even over de prestaties; de wat extremere supermoto's als een Husky 510 SMR zitten aan zo'n 115kg afgetankd, straatlegaal en dan met 62,5pk aan het achterwiel... Goed voor meer dan 200km/h en een acceleratie van 0-100 ergens rond de 3 seconden. Mits je het voorwiel net boven de grond kunt houden en niet ergens in de berm. Wil je de geclaimde acceleratietijden van een supersport halen, dan moet je van goede huizen komen. Niet iedereen durft dat ding in de begrenzer te janken om vervolgens de koppeling praktisch te laten schieten. ;)

Luco

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...

Bericht door Luco » 15 nov 2009, 20:27

Vervolgens heeft een ss motor een veel betere wegligging dan een sm en rij je die echt niet voorbij op een klaverblad.
Het lijkt misschien harder te gaan op een sm.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Chaert-RS, Gijzert, Mark 320iS, Redis, Reihen 6, vigilante en 22 gasten