
Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Vet hoor! Denk dat je hetzelfde mee gaat maken als ik de eerste keer op de ring: Je wilt eigenlijk wel wat anders, maar je huidige auto stuurt toch ook wel weer heel erg leuk 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers... 

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 okt 2009, 17:16
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
En wij willen foto's!!!!!! :shakeit:Youp schreef:Ik wil gewoon wat (veel) snellers...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Nah, het blijft voorwielaandrijving he....Fer Benning schreef:Boosten!!!!

Haha, die komen wel als de voorveren een beetje ingezakt zijn... Over een weekje ofzo...Very Swift schreef:En wij willen foto's!!!!!! :shakeit:Youp schreef:Ik wil gewoon wat (veel) snellers...
En stel je even voor hier op 't forum, dat stellen de meeste mensen wel op prijs.

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
gebrek aan talent compenseer je met veel vermogen zeggen ze wel eens...Youp schreef:Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers...


- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Als je puur voor rondetijden gaat misschien wel ja, het gaat mij echter om de rijbeleving. 
Rondetijden zijn een bijzaak.

Rondetijden zijn een bijzaak.

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Just kidding...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Weet ik, maar ondanks dat je een grapje maakte klopt het wel wat je zegt. 

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Maar dan zou ik meer power moeten hebben... Denk dat jij beter rijd...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Hehe, bedankt voor je vertrouwen... Maar talent of niet, jouw mobiel heeft sowieso meer power nodig... 

-
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Daar heb je dan weer gelijk in! Maar eerst onderstel en remmen op orde maken...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Zo! Eindelijk m'n stuurpomp naar de frieten! En het signaalkabeltje van de dynamo is nu ook wel zover weggefikt dat er niet veel meer gebeurt....
Tijd voor wat extra onderhoud dunkt me...

Tijd voor wat extra onderhoud dunkt me...

- Rikster
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 00:22
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
He Youp, vette avatar man! Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt gehad op de HTS Circuitdag. 10 mei is de volgende!!!
Hoe staat het ervoor met de Saxo?
Wij komen in mij met een E36 325i'tje naar de circuitdag (met een M3-voorbumper
)

Hoe staat het ervoor met de Saxo?
Wij komen in mij met een E36 325i'tje naar de circuitdag (met een M3-voorbumper

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Same problem here. Alleen komt daar geen eind aan. Dienstkoetsen zijn nu varierend van 367pk tot 500+, vanaf januari wordt het meestentijds 500+. Nadeeltje daarvan is dat prive niks meer leuk rijdt. M'n 540i/6 is met 1550kg en inmiddels 300pk geen stakker maar voelt gewoon langzaam. Dan stapte je vanuit een e60 M5 in een 964 en dat ding voelde gewoon net zo langzaam als bijvoordeeld de Kangoo. Toen waren de garagerekeningen ineens meer niet de moeite waard.......Youp schreef:Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Eindelijk een onderstel!
Hey Rik! 10 Mei ja? Reserveer voor mij maar direct alle sessies.. 8)Rikster schreef:He Youp, vette avatar man! Leuk om te zien dat je het naar je zin hebt gehad op de HTS Circuitdag. 10 mei is de volgende!!!![]()
Hoe staat het ervoor met de Saxo?
Wij komen in mij met een E36 325i'tje naar de circuitdag (met een M3-voorbumper)
De Saxo doet het goed, zeker nu m'n uitlaat compleet is en er Bilstein Group N dempers onder zitten met H&R veren! Alleen even wat technische mankementjes in orde maken (falende stuurpomp, falend dynamo signaal kabeltje) en dan kan hij weer. Als je dit topic even doorbladerd zie je dat ik niet stil gezeten heb... Vorige maand 4 uur op Zandvoort gereden met DF en de maand er voor 5 uur met Skylimit op Zolder. 8)
Vervelend is dat he... Ik wil gewoon een auto waar vooral de snelheidsbeleving hoog is, dus laag bij de grond, weinig comfort, direct sturen, veel feedback, etc. Dan blijft het wat langer interessant denk ik, dat is namelijk met mijn supermotard ook het geval.steve smith schreef:Same problem here. Alleen komt daar geen eind aan. Dienstkoetsen zijn nu varierend van 367pk tot 500+, vanaf januari wordt het meestentijds 500+. Nadeeltje daarvan is dat prive niks meer leuk rijdt. M'n 540i/6 is met 1550kg en inmiddels 300pk geen stakker maar voelt gewoon langzaam. Dan stapte je vanuit een e60 M5 in een 964 en dat ding voelde gewoon net zo langzaam als bijvoordeeld de Kangoo. Toen waren de garagerekeningen ineens meer niet de moeite waard.......Youp schreef:Mijn auto stuurt voortreffelijk! Maar aangezien ik met behoorlijke regelmaat in dikke "PK-pakhuizen" rij begint het vermogen mij te vervelen..... Ik wil gewoon wat (veel) snellers...

De 650 Carbonsport voelt inmiddels ook al aan als een traag log hok... Don't get me wrong, het rijdt voortreffelijk, maar de snelheidsbeleving... Die is er niet... Zelfs niet met 260km/h in de snelheidsbegrenzer...

-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Als je zo graag snelheidsbeleving wilt koop je gewoon een ZZR1400 met zijn 200 pk's lijkt me dat geen stakker 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
De snelheidsbeleving op een sportmotor is er niet in mijn ogen, je ligt een beetje achter dat ruitje uit de wind en het gaat allemaal veel te makkelijk. Daarom rijd ik supermotard.EG schreef:Als je zo graag snelheidsbeleving wilt koop je gewoon een ZZR1400 met zijn 200 pk's lijkt me dat geen stakker

Tuurlijk, je moet eens met een sportmotor met 200km/h bochten gaan maken, dan word het interessant... Maar waar kan dat? Nee, niks voor mij.


- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Daar ben je ook geen ZZR1400 voor nodig. Zijn ook geen echte bochtenridders. Wil wel maar minder hard dan met een lichte machine als een ZX10R of zoiets dergelijks.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Of een supermotard. 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
SM is ook leuk idd, maar neit echt geschikt voor op klaverbladen 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Hehehe.... Zo leuk om racers voorbij te rijden die hun knie al aan de grond hebben.... 
Gewoon lomp rechtop zitten met je pootje langs het voorwiel en ze buitenom voorbij rijden.... 8)

Gewoon lomp rechtop zitten met je pootje langs het voorwiel en ze buitenom voorbij rijden.... 8)
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Overhellen van een motor is gewoon een resultaat van middelpunt zoekende kracht. Bijvoorbeeld als iemand met een racemotor een hellingshoek van 45 graden heeft dan rijd hij volgens mij met 1,0G de bocht om.
Verhalen dat jij er dan recht op zittend aan de buitenkant omheen rijd zijn volgens mij dus flauwekul, tenzij je kan vliegen
Verhalen dat jij er dan recht op zittend aan de buitenkant omheen rijd zijn volgens mij dus flauwekul, tenzij je kan vliegen

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
En dan kom je aan op een SM die veel smaller is en waar de stepjes veel hoger van zitten.... Bij een supersport rij je op een gegeven moment de zijkant aan de grond die bij een SM veel later pas komt.Bert ///M3 schreef:Overhellen van een motor is gewoon een resultaat van middelpunt zoekende kracht. Bijvoorbeeld als iemand met een racemotor een hellingshoek van 45 graden heeft dan rijd hij volgens mij met 1,0G de bocht om.
Verhalen dat jij er dan recht op zittend aan de buitenkant omheen rijd zijn volgens mij dus flauwekul, tenzij je kan vliegen

Daarbij komt dat zo'n machientje maar 110-120kg weegt, een gunstig koppelverloop heeft, veel minder gyroscopische werking heeft van het motorblok, je hem lekker de bocht in kunt zetten, enzovoorts.
Nee, een snelwegbrander is het zeker niet, maar een bochtenmachine. Het is met recht de kart onder de motorfietsen en op een kort bochtig circuit waar de snelheid onder de pak 'm beet 180 blijift hoef je met geen enkele supersport aan te komen.

Fun en snelheidsbeleving.
-edit-
Even over de prestaties; de wat extremere supermoto's als een Husky 510 SMR zitten aan zo'n 115kg afgetankd, straatlegaal en dan met 62,5pk aan het achterwiel... Goed voor meer dan 200km/h en een acceleratie van 0-100 ergens rond de 3 seconden. Mits je het voorwiel net boven de grond kunt houden en niet ergens in de berm. Wil je de geclaimde acceleratietijden van een supersport halen, dan moet je van goede huizen komen. Niet iedereen durft dat ding in de begrenzer te janken om vervolgens de koppeling praktisch te laten schieten.

Re: Saxo VTS 16v Phase 2 --> Geldkraan dicht...
Vervolgens heeft een ss motor een veel betere wegligging dan een sm en rij je die echt niet voorbij op een klaverblad.
Het lijkt misschien harder te gaan op een sm.
Het lijkt misschien harder te gaan op een sm.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, EricT, Ti-Tourist (Erik) en 32 gasten