Proef rijden in de E46 M3 bij BMW Apeldoorn....mooi niet dus

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Proef rijden in de E46 M3 bij BMW Apeldoorn....mooi niet dus

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 14:53

Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Na een uur rijden aangekomen in Apeldoorn. De M3 stond buiten, met groene platen erop. Ik dacht nog, zo zo, das goed geregeld.

Een aardige verkoper gaf Nandor en mij koffie en wees ons op het hoekje van de verkoper die ik vorige week had gesproken.

Die kwam er na 2 minuten bij. Even wat zitten kletsen, historie van de M3 duidelijk gekregen en daarna maar even naar mijn STI gelopen. Hij heeft wat aantekeningen gemaakt, ik heb hem op de marktplaats advertentie gewezen voor goede foto’s en een duidelijks specs list en dat was dat.

Goed, zeg ik, kunnen we dan even rijden?

Nee, zegt die. Huh. Waarom dan niet? Zie eerst maar de financiën rond te krijgen, daarna kun je rijden. What the fack is dit nou weer zeg :?

Ik kreeg zijn kaartje en dat was het.

Verbouwereerd liepen Nandor en ik naar buiten. Zijn even een rondje gaan knallen in de STI en tijdens dat rijden voelden we ons redelijk belazerd. Beiden een uur gereden voor een bak koffie en 10 minuten ouwehoeren. Hij met de M3 gekomen, ik met de STI.

Na terugkomst even overleg gepleegd en besloten dat we zo niet weg gaan, is die man nou helemaal belazerd.

Dus maar bij de M3 gaan staan. Daar hebben we zeker 15 minuten gestaan, niemand die tijd voor ons had. Ik werd onderhand redelijk pissig en Nandor toch wel. Ik kom verdomme niet met een Subaru Justy aankakken!

Uiteindelijk, nadat ik een collega van hem aansprak, kwam de verkoper terug. Ik vertelde hem dat wij beiden niet voor jan joker een uur in de auto gezeten hebben en dan verwachten na 10 minuten weer buiten te staan. Kortom, zo’n behandeling voelt gewoon klote.

Ja, maar vorige week had die al een ‘klant’ gehad waar meneer 2 uur tijd in gestoken had en uiteindelijk werd het hem dan niet. Sja, zeg ik, het is toch uw vak om in te schatten hoe serieus iemand is?

Nou, we mochten even in de M3 kijken, geen probleem. Ik vraag hoe het nou zit met een proefrit. Nou, heel misschien, maar dan rijdt er wel iemand mee en er komen over een uur mensen voor. Nou, vraag ik, maak dan helder hoe laat die lui komen, dan kunnen wij even rijden.

Laat ik het maar kort houden, rijden ging echt niet, want er kon niemand mee en die mensen zouden er echt zo zijn. Maar ik werd toch echt serieus genomen en meneer hoopte niet dat we hier een vervelend gevoel aan zouden overhouden.

Tuurlijk niet, de toon was bij de eerste ontmoeting, 3 kwartier geleden al gezet, duh.

Nandor en ik naar buiten, met een redelijke kater. Daar kwamen we Macboy tegen met zijn Audi A3, die we even het verhaal verteld hebben. Ook die kon er geen soep van maken.

Anyway, wat een leuke middag dreigde te worden, is zwaar verkloot en daarvoor heb ik dan 190 km en een halve tank benzine voor weg gereden.

BMW Apeldoorn, bedankt!

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 15:00

:shock:

DDX

Re: Proef rijden in de E46 M3 bij BMW Apeldoorn....mooi niet

Bericht door DDX » 25 nov 2006, 15:01

partyondude schreef:Nee, zegt die. Huh. Waarom dan niet? Zie eerst maar de financiën rond te krijgen, daarna kun je rijden. What the fack is dit nou weer zeg :?
eerst kopen en dan pas rijden :?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 nov 2006, 15:03

Best dom. Nu verkopen ze én de auto niet én hebben ze slechte reclame. Commercieel niet slim, beter nog: gewoon dom dus :?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 nov 2006, 15:03

Laat ze toch opflikkeren.........................................dan maar naar een ander.............................

Michel P

Bericht door Michel P » 25 nov 2006, 15:04

Het gekke is dat bij Dusseldorp Deventer een veel gemoedelijke sfeer hangt. Ik kwam een keer samen met mijn pa in Apeldoorn bij de dealer, mij pa is klant in Deventer, en we hadden tijd over dus ff kijken in de showroom, echt binnen een paar minuten 3 keer de vraag of we geholpen konden worden, dit terwijl de collega's bij elkaar stonden en het antwoord hebben gehoord dat we even wilden rondkijken. na, 2 min. verkoper 1 weer terug met de zelfde vraag, ik gaf geen antwoord en zij tegen mijn pa, kom we gaan, kijken mag zelfs al niet in alle rust, en toen zijn we weg gegaan.

Toen ik in Deventer in de showroom zij, mooie M3 heb je in Apeldoorn staan zij die, zal ik die even laten overkomen, kun je rijden en kijken of het wat voor je is!! Ik zij, nee laat maar gaat hem toch niet worden.

Droevig hoe men je heeft behandeld :-(

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 25 nov 2006, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Joost

Bericht door Joost » 25 nov 2006, 15:04

Snap hier echt helemaal niks van, maar hoor het steeds vaker. Je moet de auto al zowat gekocht hebben wil je een proefrit kunnen maken. Te bizar voor woorden.

Bram

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 15:07

Kijk, ik snap dat ik een klote auto heb om in te ruilen en ik snap ook wel dat zo af en toe er lui komen die gaan rijden, doen alsof ze willen kopen en dan alsnog afhaken.

Maar goed, dat hoort toch bij het verkopen van een auto, of zie ik dat verkeerd :roll:

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 15:15

Maar wilde ze jou auto de STI wel of niet inruilen ? En zoja heb je ook een inruilprijs gehoord ?

Bram

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 15:20

Daar moet die eerst voor gaan bellen, durfde niet meteen een bedrag te noemen.

Dat snap ik best, was bij de beier niet anders. Maar dan nog, bij de beier heb ik een uur in de M coupé gereden en samen met die maat van mij 2 uur in de E39 M5, maakte geen klap uit.

Als je dan dit ineens meemaakt :roll: Ik heb er nog steeds een zwaar kutgevoel van, ben benieuwd wat Nandor zo te melden heeft.

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 15:23

Ik neem al mijn uitspraken in het draadje van MarcelVV terug :oops:

Echt onbegrijpelijk.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 25 nov 2006, 15:27

Tsja, autohandelaren in de regio Apeldoorn hebben ook een bepaalde naam hè.
Misschien dat ze wel een reden hebben om hem liever te verkopen aan iemand die hem zo meeneemt i.p.v. aan iemand die eerst een proefrit wil maken? :(

Floris

Bericht door Floris » 25 nov 2006, 15:35

Wat een prutsers, ik heb zoiets zelf nog nooit meegemaakt maar zou mezelf ook behoorlijk in de zeik gezet voelen. Als ik met een auto wil proefrijden dan denk ik serieus over aanschaf na, dit deed jij ook uit je verhaal af te lijden. Over een proefritje moet dan niet moeilijk gedaan worden.

Ik zou hier zeker een telefoontje/e-mail aan de directeur aan wijden, die verkoper verstaat zijn vak gewoon niet en mag dat zeker te horen krijgen. Ik krijg bij dealers tegenwoordig zelfs meerdaagse proefritten aangeboden, dit was bij BMW, Ford en Mercedes (alleen bij ford gebruik van gemaakt) en zo kun je eigenlijk pas echt een auto beoordelen. Dat ze daar bij een M3 niet aan beginnen als ze je niet kennen begrijp ik, maar 1 uur sturen mag geen probleem zijn.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 nov 2006, 15:58

Als je een afspraak hebt gemaakt en je schat in dat iemand serieus is *(en ja dat voel je aan) doet hij iets heel verkeerd!

Ik heb ook wel eens gehad...zo leuke auto *(mijn demo en Celica T-Sport) mag ik ff. rijden....nee maar je voelt aan die willen ff rijden maar niet....ze zeggen dan ook. kan ik me voorstellen.

Verder iedereen mag proefrijden bij ons! behalve DF-ers :-)

ps. De lui van Dusseldorp zijn zooooooooooo arrogant vooral die lange blonde Dusseldorp Jr. wat een lul met vingers is dat, ooit tijdens een etentje naast gezeten...het verhaal ging zo van "tjsa jullie verkopen best leuke stukjes blik maar ja eigenlijk is het niets blablabla etc....)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 nov 2006, 15:59

ps.mocht je de M3GT willen kopen mag je gewoon rijden hier hoor :-)

Bram

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 15:59

Goeie zaak 8)

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 16:00

partyondude schreef:Nou, we mochten even in de M3 kijken, geen probleem. Ik vraag hoe het nou zit met een proefrit. Nou, heel misschien, maar dan rijdt er wel iemand mee en er komen over een uur mensen voor. Nou, vraag ik, maak dan helder hoe laat die lui komen, dan kunnen wij even rijden.

Laat ik het maar kort houden, rijden ging echt niet, want er kon niemand mee en die mensen zouden er echt zo zijn. Maar ik werd toch echt serieus genomen en meneer hoopte niet dat we hier een vervelend gevoel aan zouden overhouden. .

Eh vraagje had je soms je alochtonen kostuum aangehouden ? Je snapt wel, zwarte pieten outfit bedoel ik.

Echt zo'n opmerking zou ik ook pislink van worden over een uur komen er mensen voor, die zijn blijkbaar veel belangrijker ?

Zit GVD dat kreng een beetje te promoten hiero op DF, word je zo voor lul gezet. Wat een sukkels zeg.

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 16:01

maaruh deze auto is nu gewoon exit neem ik aan ?

Bram

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 16:04

Ik had gewoon vlotte kleding aan, geen 3 delig pak uiteraard :mrgreen:

Probleem is Rico, dat de eerstvolgende huisselectie M3 4K duurder is, dat verschil kan ik niet op tafel gooien. En ik wil perse een huisselectie M3, anders durf ik niet aan dat avontuur te beginnen.

Mocht ik de STI particulier kwijt raken en ik ga terug, dan doe ik zeker geen zaken met hem.

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 16:13

Precies dat snap ik, het is ook doodzonde dat een lul van een verkoper in de weg staat bij de aankoop van mischien jou volgende auto.

Maar ze zult wel naast het net vissen want ze waren blijkbaar erg overtuigd van de "volgende" klant die wel mag proefrijden.

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 16:15

Maar wat vond je van de auto opzich ? Beviel die in de configuratie ? Kleur ? Opties ? bekleding ? Hoe zit het met de afwerking/lakschade rondom ? velgen ? etc etc.

Kortom is dit wel een auto die je zou kopen als alle punten op de i staan en alle beren van verkopers zijn weggeschoten ?

Bram

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 16:19

Goed mogelijk inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken.

Bah, gatver en PJOEK zeg, wat een ballentent [img:17:17]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/ ... s/puke.gif[/img]

Ik ben eerder zo behandeld :mrgreen:

Ik naar Vught, Subaru dealer. Folders halen voor een nieuwe STI. Hadden ze niet en die verkoper twijfelde ook duidelijk of ik dat wel kon betalen. Proeffit regelen dan? Was erg lastig. Prima, dan bekijk je het toch lekker, doei.

Hehehe, toen ik de STI had, beetje tunen en zag er goed dik uit, een keer terug gegaan naar die klote toko, om een doosje reserve lampies te halen.

Bingo, jan doedel stond daar. Ik naar die joker toe en vragen om een doosje lampjes. Had die niet, maar kon die wel bestellen. Wat voor auto?

Ooo, die blauwe STI 2004 daar buiten. Hij kijkt, kijkt naar mij en ineens zie je die snuit hé. ONBETAALBAAR! Hee, jij was hier toch een paar maanden terug?

Jep, dat was ik 8) Laat dat bestellen maar zitten trouwens, mazzols :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 25 nov 2006, 16:21

Rico v Velzen schreef:Maar wat vond je van de auto opzich ? Beviel die in de configuratie ? Kleur ? Opties ? bekleding ? Hoe zit het met de afwerking/lakschade rondom ? velgen ? etc etc.

Kortom is dit wel een auto die je zou kopen als alle punten op de i staan en alle beren van verkopers zijn weggeschoten ?
Ja super man.

Ding is gewoon gloednieuw. Onder de kap ook smetteloos schoon, die auto verkoopt zichzelf echt wel hoor, daar heb je die lampekap van een verkoper niet voor nodig.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 25 nov 2006, 16:22

Ik begrijp het wel deels. De wagen is -gelet op de kilometerstand en staat- één van de goedkopere M3's in Nederland. Kan me dus ook voorstellen dat er verschillende mensen heel vaak ritjes aanvragen, tijd van de verkoper verspillen, de wagen er niet beter op wordt etc.

Dat hoort natuurlijk bij autoverkopen, maarja dit is een M3, geen Daihatsu. Hoef eerlijk gezegd ook geen M3 van een eerste eigenaar en 100 proefrijdende drooggeilers ;)

Had vrijdag een verkoper aan de lijn en die had net de mooiste occasion M3 van Nederland online aangeboden imho (check Keram) en die vertelde dat hij al 2 mensen had die naderhand toch niet de financiën rondkregen.....Na 2 dagen!

Maar manier van aanpak in jullie geval is inderdaad te suf. Volgende keer wat Polaroids op tafel gooien ;)
Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 25 nov 2006, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 25 nov 2006, 16:23

Had ik wel gedacht.

je hebt 1 ding mee, de klad zit er momenteel goed in bij de M3 handel.

Plaats reactie