EMG cursus

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hans

Re: EMG cursus

Bericht door Hans » 12 nov 2009, 12:59

Erik335i schreef:heb ilja al een PM gestuurd want er valt nog wel wat te doen denk ik.

Meneer agent zat namelijk in zijn 1tje in de auto

Trouwens, wat ik erover lees is dat een agent je alleen kan aanmelden, maar dat het CBR nog beoordeelt of je echt op cursus moet. En het CBR heb ik net opgebeld, en zij vertellen mij dat het toch moet gaan om een snelheidsovertreding van 30+ bij wegwerkzaamheden of 50+ in het algemeen, voordat je in aanmerking komt.

Dus boete + geluidsoverlast aanvechten, en hopelijk ziet het CBR in dat die cursus niet echt op zn plek is op dit moment
Dat die agent in zijn eentje in de auto zat maakt niet uit, meneer heeft de ambtseed afgelegd. En het CBR zal altijd zeggen dat je moet komen, die zien je 700+ Euro's graag komen. Mocht je het voor laten komen en de rechter stelt je in het gelijk dan blijft die CBR cursus gewoon staan, daar zal je via het bestuursrecht achteraan moeten. Hoe dan ook die twee lullige Mulder overtredingen gaan je heel veel geld, ergernis en tijd kosten. Had die agent trouwens nagekeken of je al vaker geluidsoverlast had veroorzaakt, of heeft hij je die EMG opgelegd voor 32km te hard en geluidsoverlast? Heel die EMG is een draak van een straf, een agent kan wel even gaan bepalen of je nog 4 dagen naar de schoolbanek mag waar zo'n joker uit de verslavingszorg wat staat te blaaten. Die EMG is niks meer dan een dure trap na en zou alleen door een rechter op te leggen zijn. Lees de horrorverhalen maar eens in het juridische gedeelte van het forum op flitsservice.

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2009, 13:01

Snipe schreef:
ArjandeV schreef:32 te hard in bebouwdekom is ook wel hard natuurlijk
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de situatie. Kijk hier maar eens: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 91.69,,0,5" onclick="window.open(this.href);return false;
Een racebaan aanleggen met aparte fietspaden, gescheiden rijbanen en dan een bord 50 neerzetten. Als je daar 32 te hard rijdt komen de auto's (en brommers trouwens ook) je links en rechts voorbij gezeild.

On-topic: flauw dat je voor zoiets naar een verslaafdencursus moet.

Heej ik zie Ferdinand daar ook rijden :D (ff draaien)

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 99717&z=19" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2009, 13:04

Lees de horrorverhalen maar eens in het juridische gedeelte van het forum op flitsservice.
Net gedaan :bag: (hangt te kotsen boven de WC)

Erik335i

Bericht door Erik335i » 12 nov 2009, 13:06

Maus335i schreef:Punt is alleen dat die snelheid vastgesteld is met het oog van 1 agent, die tegelijkertijd op zn teller moet kijken én moet kijken of hij niet op je inloopt. Tenzij de agent Schwarzenegger (Robocop) als achternaam heeft lijkt het me lastig onomstotelijk een snelheidsovertreding te constateren. Het riekt meer naar natte vinger werk dan degelijk bewijsmateriaal, iets wat van die EMG ook gezegd mag worden trouwens. Ook dat heeft erg veel weg van willekeur of de bui van een agent... Schuldig tot het tegendeel bewezen is, doen ze in China ook...
Dat gaat wel blijken uit het bewijs materiaal wat nog aangevoerd moet worden.

Heb trouwens ook een getuige erbij, de agent zei eerst dat ik 80 had gereden, en uiteindelijk werd het 85 met correctie 82.

Knot

Bericht door Knot » 12 nov 2009, 13:12

82 na alle correcties is toch zo'n 90 op de teller, wat vlot maar inderdaad, meestal lopen ze in op je.

Was het gas geven, of piepende banden, die overlast?

Heb ik ook een mooi voorbeeld van, met de M3 vlot accelereren vanaf een rotonde, agenten kwamen tegemoet, draaien om, heb zelf in 1 en 2 vol naar 85 geaccelereerd, dat blijven rijden, daarna staande gehouden nadat hun omgekeed en ingelopen waren en ik had dik 100 gereden.. EN STUG BLIJVEN VOLHOUDEN GVD.....

Sowieso in beroep gaan natuurlijk, laat ze tijdens de zitting maar een fout maken zodat het geheel onduidelijk wordt en de boel in de prullenbak kan.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 12 nov 2009, 13:15

gas geven was de overlast, wist eerlijk gezegd niet dat daar een aparte boete voor stond. Is toch eigenlijk hetzelfde als te hard rijden ?
Of is het een snelle wagen belasting ?

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2009, 13:18

Erik jij hebt toch een automaat ?

Erik335i

Bericht door Erik335i » 12 nov 2009, 13:21

Ja

Hans

Bericht door Hans » 12 nov 2009, 13:24

Erik335i schreef:
Heb trouwens ook een getuige erbij, de agent zei eerst dat ik 80 had gereden, en uiteindelijk werd het 85 met correctie 82.
Voor geluidsoverlast alleen kan je al op EMG.
Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

* Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
* Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
* Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
* Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
* Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
* Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)
http://www.cbr.nl/emg.pp" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee, van die EMG gaan we nog heel veel horen, mark my words.

Knot

Bericht door Knot » 12 nov 2009, 13:28

Erik335i schreef: Heb trouwens ook een getuige erbij, de agent zei eerst dat ik 80 had gereden, en uiteindelijk werd het 85 met correctie 82.
Het bestaat dus echt, wat ik al gepost had, vol accelereren naar 85 en men moet inlopen op je, houden ze stug vol dat hoger geklokt bent, de idioten.

Voor wie het kan verstaan:

http://www.olieroe.nl/gummen/koeren.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;

Vent laat me geen woord uitbrengen, heb je geklokt op 100, auto zit een rapport bij enzo, moet je niet meteen beginnen te koeren blabla.... Sta gewoon in mn recht, vlot accelereren en niet over de 85 geweest, en als ik geen ja-en-amen- had gezegd had ik gewoon moeten lappen, maar wat begin je er anders tegen??

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2009, 13:41

Erik als je een automaat hebt, hoe kun je dan (stilstaand) gasgeven ? Dan zou je hem al in de vrij moeten zetten om met het gaspedaal te gaan spelen.. is alleen maar een lastige extra handeling.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 nov 2009, 13:43

Rico, als wij een beetje gasgeven met die Performance uitlaten komt dr wel wat kabaal uit. Of dat voldoende is voor geluidsoverlast zou een dB meting moeten uitwijzen lijkt me, niet de geijkte (?) rooie oortjes van een agent.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 12 nov 2009, 13:44

Rico schreef:Erik als je een automaat hebt, hoe kun je dan (stilstaand) gasgeven ? Dan zou je hem al in de vrij moeten zetten om met het gaspedaal te gaan spelen.. is alleen maar een lastige extra handeling.
Nee Rico, het is misschien moeilijk voor te stellen, maar het gaat in dit geval echt om geluidsoverlast van gasgeven, puur om het geluid van een accelererende auto.
En een meting van hoe hard hij klinkt en of dat te hard is is niet ter sprake gekomen.

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2009, 13:47

Oei dat is dan wel heel erg vaag, ik heb toen je auto wel gehoord, lekker geluidje. Maar om nou te zeggen overlast ? :hmmm:

Dan mag ik ook wel uitkijken met die 10 stampende kabouters die een 8250 rpm lapdance houden..

NSXRS

Bericht door NSXRS » 12 nov 2009, 14:31

Maus335i schreef:Punt is alleen dat die snelheid vastgesteld is met het oog van 1 agent, die tegelijkertijd op zn teller moet kijken én moet kijken of hij niet op je inloopt. Tenzij de agent Schwarzenegger (Robocop) als achternaam heeft lijkt het me lastig onomstotelijk een snelheidsovertreding te constateren....
Heb ik ook gehad, 1 agent in burger auto, heeft geen moment zelfde snelheid kunnen rijden aangezien acceleratie/afremmen tussen 2 stoplichten.
Voor laten komen en conclusie rechter:.... 1 agent constateert op ambtseed dus klopt, betalen!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 nov 2009, 14:35

Rico schreef:Oei dat is dan wel heel erg vaag, ik heb toen je auto wel gehoord, lekker geluidje. Maar om nou te zeggen overlast ? :hmmm:

Dan mag ik ook wel uitkijken met die 10 stampende kabouters die een 8250 rpm lapdance houden..

Ja, ik zal me ook maar inhouden................... :mrgreen:

944 guy

Bericht door 944 guy » 12 nov 2009, 17:23

AUW, da's zuur!
EMG kom je helaas moeilijk onderuit. Het heeft niks met het CVOM te maken, maar het CJIB. En een aantekeningen van een agent naar het CJIB is al genoeg om je een EMG op te leggen. Nou is 62 @ 30 ook wel vragen om aandacht natuurlijk, maar dat het buitensporig veel geld is ben ik met je eens.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 nov 2009, 18:02

CJIB en CBR zijn twee onafhankelijke dingen. Je kan bijvoorbeeld de boete wel ongedaan maken, daarmee is niet gelijk het CBR traject ten einde (hoe krom het ook klinkt).

VLA

Bericht door VLA » 12 nov 2009, 18:44

Hans schreef:
Erik335i schreef:
Voor geluidsoverlast alleen kan je al op EMG.
Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?

* Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
* Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
* Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
* Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
* Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
* Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)

Nee, van die EMG gaan we nog heel veel horen, mark my words.
Dus voor handsfree bellen, of het vergeten van je knipperlicht kun je dus al op zo een cursus als de agent een slechte dag heeft ? :?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 12 nov 2009, 19:05

NSXRS schreef:
Maus335i schreef:Punt is alleen dat die snelheid vastgesteld is met het oog van 1 agent, die tegelijkertijd op zn teller moet kijken én moet kijken of hij niet op je inloopt. Tenzij de agent Schwarzenegger (Robocop) als achternaam heeft lijkt het me lastig onomstotelijk een snelheidsovertreding te constateren....
Heb ik ook gehad, 1 agent in burger auto, heeft geen moment zelfde snelheid kunnen rijden aangezien acceleratie/afremmen tussen 2 stoplichten.
Voor laten komen en conclusie rechter:.... 1 agent constateert op ambtseed dus klopt, betalen!
+1 zelfs als snelheid boven de topsnelheid is van de auto....

Niels v D

Bericht door Niels v D » 12 nov 2009, 19:07

Klopt Vla, en het CBR gaat dan beoordelen of je zo'n cursus moet volgen.

Met andere woorden, die EMG cursus zit je aan vast want het CBR wil graag jou centen binnenhalen.
Beroep daartegen is bijna niet mogelijk..Je zit dus vier dagen verplicht bij het CBR, zonder tussenkomst van een officier van justitie of rechter.

Hans

Bericht door Hans » 12 nov 2009, 19:13

CBR heeft heel veel macht, die lui staan boven de wet.

Tom

Bericht door Tom » 12 nov 2009, 19:21

Wat als je gewoon die kosten betaald en niet komt opdagen?

Hans

Bericht door Hans » 12 nov 2009, 19:27

Tom schreef:Wat als je gewoon die kosten betaald en niet komt opdagen?
Van cursisten die niet of onvoldoende hebben deelgenomen aan de EMG wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.

En ik denk dat als je op komt dagen en je negatief opstelt je ook kan fluiten naar je rijbewijs.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 nov 2009, 19:37

Je moet een handtekening zetten op een presentielijst weet ik uit betrouwbare bron :)

Plaats reactie