Carglass of Autotaalglas
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Carglass of Autotaalglas
Tja, de topictitel zegt volgens mij genoeg....
Heb een barst in mijn ruit zitten, dus die moet vervangen worden.
Nou wordt ik door mijn verzekering naar één van bovenstaande bedrijven gestuurd, en ik heb geen idee welke ik zal benaderen.
Zit er überhaupt verschil in dienstverlening ?
Zit er verschil in de gebruikte glassoorten / merken ?
Ik zit zelf in de regio Schiedam (werk) / Hoeksche Waard(wonen), welke filialen van deze bedrijven kan ik dan het beste mijden of welk filiaal heeft één van jullie juist goede resultaten mee ?
Kortom, wat zijn de "do's" en wat zijn de "don'ts" ??
Heb een barst in mijn ruit zitten, dus die moet vervangen worden.
Nou wordt ik door mijn verzekering naar één van bovenstaande bedrijven gestuurd, en ik heb geen idee welke ik zal benaderen.
Zit er überhaupt verschil in dienstverlening ?
Zit er verschil in de gebruikte glassoorten / merken ?
Ik zit zelf in de regio Schiedam (werk) / Hoeksche Waard(wonen), welke filialen van deze bedrijven kan ik dan het beste mijden of welk filiaal heeft één van jullie juist goede resultaten mee ?
Kortom, wat zijn de "do's" en wat zijn de "don'ts" ??
Re: Carglass of Autotaalglas
Ik ben een fan van autotaalglas, waarom? Het zijn allemaal zelfstandigen en ik vind dat ze klantvriendelijker zijn omdat ze hun eigen toko draaiende moeten houden.
Maar carglass is ook niet verkeerd.
Goed opletten dat ze de randen goed insmeren met roestwerend middel, aangezien ze toch vaak het randje onder het rubber of kit beschadigen.
Maar carglass is ook niet verkeerd.
Goed opletten dat ze de randen goed insmeren met roestwerend middel, aangezien ze toch vaak het randje onder het rubber of kit beschadigen.
- Tim N
Autotaalglas, al was het maar om de irritantie zenuw reclame van Carglass
- De Sjack
+1Tim N schreef:Autotaalglas, al was het maar om de irritantie zenuw reclame van Carglass
Wat een marge kunnen die wel niet maken zeg, die hebben meer zendtijd op een dag dan het journaal.
-
In ieder geval GEEN Carglass.
Lang verhaal:
Heb daar een keer een ingeslagen portierruit laten vervangen.
Ik bleef erbij en zag hoe met grof rukken en trekken het raammechaniek losgetrokken werd welke ineens met een klap losschoot tegen het plaatwerk vd deur.
Vastlijmen vd ruit in de rail moest ik zelf op wijzen dat dit wel wat nauwkeuriger kon, in eerste instantie werd maar ca 2/3 van de lijst ingesmeerd.
Volgende dag nog eens goed bekeken en zag ik ineens een put naar buiten staan in het plaatwerk en herinnerde me het met geweld losschieten van het raammechaniek.
Kon niet missen dat dit de put veroorzaakt had.
Dus terug naar de carglass waar in eerste instantie ontkend werd dat zij dit veroorzaakt hadden.
Op mijn vraag hoe anders een naar buiten staande scherpe put in het portier kon ontstaan welke exact ter hoogte van de raamrail zat kon geen antwoord worden gegeven.
Toen ik bovendien aangaf gezien te hebben dat de lijst met geweld losschoot en tegen het plaatwerk was klapt, werd met tegenzin toegestemd dat zij aansprakelijkheid namen en zouden laten repareren.
Dit wilden zij bij een belendende allcar reparateur laten doen, waar zij ongetwijfeld een regeling mee hadden.
Ik gaf aan hiermee niet akkoord te gaan en dit bij een zelf gekozen schade reparateur te willen laten doen waarvan ik zeker weet dat die kwlitatief goed (spuit)werk levert, aangezien ik erg kritisch ben en geen lakwerk verschil wens.
Hier werd opnieuw tegengesparteld, zij vonden te kunnen bepalen waar de reparatie zou worden uitgevoerd.
Ik gaf aan dat ik als eigenaar bepaal hoe en waar een reparatie aan mijn eigendom wordt uitgevoerd, na enige verdere discussie gingen ze daarmee alsnog akkoord.
All in all was het dus een enorme mazzel dat ik erbij gestaan had toen de schade veroorzaakt werd, anders had ik kunnen fluiten naar herstel.
Overal kunnen fouten voorkomen, maar als ik zag hoe grof werd gewerkt en later getracht werd onder aansprakelijkheid uit te komen vind ik dit een slechte zaak
Lang verhaal:
Heb daar een keer een ingeslagen portierruit laten vervangen.
Ik bleef erbij en zag hoe met grof rukken en trekken het raammechaniek losgetrokken werd welke ineens met een klap losschoot tegen het plaatwerk vd deur.
Vastlijmen vd ruit in de rail moest ik zelf op wijzen dat dit wel wat nauwkeuriger kon, in eerste instantie werd maar ca 2/3 van de lijst ingesmeerd.
Volgende dag nog eens goed bekeken en zag ik ineens een put naar buiten staan in het plaatwerk en herinnerde me het met geweld losschieten van het raammechaniek.
Kon niet missen dat dit de put veroorzaakt had.
Dus terug naar de carglass waar in eerste instantie ontkend werd dat zij dit veroorzaakt hadden.
Op mijn vraag hoe anders een naar buiten staande scherpe put in het portier kon ontstaan welke exact ter hoogte van de raamrail zat kon geen antwoord worden gegeven.
Toen ik bovendien aangaf gezien te hebben dat de lijst met geweld losschoot en tegen het plaatwerk was klapt, werd met tegenzin toegestemd dat zij aansprakelijkheid namen en zouden laten repareren.
Dit wilden zij bij een belendende allcar reparateur laten doen, waar zij ongetwijfeld een regeling mee hadden.
Ik gaf aan hiermee niet akkoord te gaan en dit bij een zelf gekozen schade reparateur te willen laten doen waarvan ik zeker weet dat die kwlitatief goed (spuit)werk levert, aangezien ik erg kritisch ben en geen lakwerk verschil wens.
Hier werd opnieuw tegengesparteld, zij vonden te kunnen bepalen waar de reparatie zou worden uitgevoerd.
Ik gaf aan dat ik als eigenaar bepaal hoe en waar een reparatie aan mijn eigendom wordt uitgevoerd, na enige verdere discussie gingen ze daarmee alsnog akkoord.
All in all was het dus een enorme mazzel dat ik erbij gestaan had toen de schade veroorzaakt werd, anders had ik kunnen fluiten naar herstel.
Overal kunnen fouten voorkomen, maar als ik zag hoe grof werd gewerkt en later getracht werd onder aansprakelijkheid uit te komen vind ik dit een slechte zaak
- Eric H
okay, moet ook eerlijk zeggen dat ik wat meer neig naar Autotaalglas....
Heb in de regio Schiedam vaker steenslag schade laten wegwerken door Carglass maar vind de medewerkers nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Er is door Carglass in de Hoeksche Waard wel een keer een zijruit vervangen, maar dat ging weer erg netjes door een aardige, communicatief vaardige vent.
Ga vandaag maar eens bellen naar Autotaalglas.
Edit :
Ik heb wel sterk het idee welk filiaal je treft van de bedrijven.
Zo kan een Autotaalglas vestiging in Schiedam ronduit slecht werk leveren, terwijl ze in een andere plaats juist "top of the bill" zijn.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Carglass
Heb in de regio Schiedam vaker steenslag schade laten wegwerken door Carglass maar vind de medewerkers nou niet echt om over naar huis te schrijven.
Er is door Carglass in de Hoeksche Waard wel een keer een zijruit vervangen, maar dat ging weer erg netjes door een aardige, communicatief vaardige vent.
Ga vandaag maar eens bellen naar Autotaalglas.
Edit :
Ik heb wel sterk het idee welk filiaal je treft van de bedrijven.
Zo kan een Autotaalglas vestiging in Schiedam ronduit slecht werk leveren, terwijl ze in een andere plaats juist "top of the bill" zijn.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Carglass
-
Mijn ervaring met Carglass in Dordrecht:
Klein koeienoogje in de voorruit. Werd door hun er op gewezen dat er altijd wel kans was dat de ruit zou scheuren bij het opvullen van een koeienoog. De ruit scheurde 5 minuten daarna. Gezegd dat ik dan maar naar de BMW dealer ging voor een nieuwe ruit. Dat hoefde niet, want zij hadden exact dezelfde hittewerende voorruit. Daar had ik m'n twijfels over omdat ik bij de vorige wagen geen BMW logo in de voorruit had. Volgens deze aardige mensen was het een kwestie van een opdracht geven en dan zou de fabrikant er een BMW logo in zetten.
Nogmaals op het hart gedrukt dat ze me echt exact dezelfde voorruit zouden leveren. Weekend er op weer terug om de voorruit te vervangen. Ipv een paars / blauwachtige kleur die ik er normaal op zag als de zon scheen, was het nu bronsachtig.
Omdat ik de wagen uiteindelijk gewoon nodig had voor m'n werk heb ik het er maar bij laten zitten. Kom er echter nooit meer terug. Betaal liever 75 euri eigen risico bij een dealer zodat ik zeker weet wat ik krijg.
Vroeger zat er een Autotaalglas vlakbij waar ik wel steeds tevreden over was.
Klein koeienoogje in de voorruit. Werd door hun er op gewezen dat er altijd wel kans was dat de ruit zou scheuren bij het opvullen van een koeienoog. De ruit scheurde 5 minuten daarna. Gezegd dat ik dan maar naar de BMW dealer ging voor een nieuwe ruit. Dat hoefde niet, want zij hadden exact dezelfde hittewerende voorruit. Daar had ik m'n twijfels over omdat ik bij de vorige wagen geen BMW logo in de voorruit had. Volgens deze aardige mensen was het een kwestie van een opdracht geven en dan zou de fabrikant er een BMW logo in zetten.
Nogmaals op het hart gedrukt dat ze me echt exact dezelfde voorruit zouden leveren. Weekend er op weer terug om de voorruit te vervangen. Ipv een paars / blauwachtige kleur die ik er normaal op zag als de zon scheen, was het nu bronsachtig.

Omdat ik de wagen uiteindelijk gewoon nodig had voor m'n werk heb ik het er maar bij laten zitten. Kom er echter nooit meer terug. Betaal liever 75 euri eigen risico bij een dealer zodat ik zeker weet wat ik krijg.
Vroeger zat er een Autotaalglas vlakbij waar ik wel steeds tevreden over was.
- FreudeamFahren
Ik heb een Carglass voorruit in de Cooper. Lang verhaal kort: niet helemaal stil te krijgen. Advies van de dealer: volgende keer Autotaalglas. Die doen het montagewerk bij de dealer ook en daar hebben ze nooit klachten over.
- RVV
Idem dito hiero... vorige week de voorruit van de 330d laten vervangen, zat een dikke ster in..stond op doorscheuren.. dealer laten doen. Ben niet zo'n van van Carglass en Autototaalglas. Teveel slechte ervaringen mee. Belangrijkste.. disrespect voor mijn eigendom.Betaal liever 75 euri eigen risico bij een dealer zodat ik zeker weet wat ik krijg
- Eric H
Heb net een afspraak gemaakt bij Autotaalglas in Vlaardingen....
Zitten naast de Volkswagen Audi dealer, en laat ik nou net een Audi rijden....
Je kunt mij niet wijsmaken dat zij dan ook niet af en toe wat werk voor hun doen...
Eerste telefonisch contact verliep prettig.
Ik heb altijd moeite met het bepalen van de klaeur van het glas,ondanks dat ik weet hoe je dit kunt bepalen.
Ben een beetje kleurendoof denk ik....
Er werd meteen aangegeven dat ik dan echt beter even kon langsrijden, dan wisten ze zeker welke ruit ze moesten bestellen.
Ook kon er dan gelijk een afspraak gemaakt worden om de klus te laten uitvoeren.
Man aan de andere kant van de lijn kwam prettig over, voor zo ver je daar een waardeoordeel aan kunt hangen.
Echter ik vind het wel belangrijk hoe er gecommuniceerd wordt met klanten, ben daar wel gevoelig voor....
Ook al ben je kundig, als je als een hork met me omgaat, krijg je van mij geen handel/geld
Zitten naast de Volkswagen Audi dealer, en laat ik nou net een Audi rijden....
Je kunt mij niet wijsmaken dat zij dan ook niet af en toe wat werk voor hun doen...
Eerste telefonisch contact verliep prettig.
Ik heb altijd moeite met het bepalen van de klaeur van het glas,ondanks dat ik weet hoe je dit kunt bepalen.
Ben een beetje kleurendoof denk ik....
Er werd meteen aangegeven dat ik dan echt beter even kon langsrijden, dan wisten ze zeker welke ruit ze moesten bestellen.
Ook kon er dan gelijk een afspraak gemaakt worden om de klus te laten uitvoeren.
Man aan de andere kant van de lijn kwam prettig over, voor zo ver je daar een waardeoordeel aan kunt hangen.
Echter ik vind het wel belangrijk hoe er gecommuniceerd wordt met klanten, ben daar wel gevoelig voor....
Ook al ben je kundig, als je als een hork met me omgaat, krijg je van mij geen handel/geld
- Chris van S.
Carglass of Autotaalglas kan in principe goed zijn maar is per vestiging verschillend. (franchise?)
Ik heb goede dingen gezien maar ik heb ook gepruts gezien.
En uiteraard werken ze met niet originele ruiten.
Ik ga liever naar de dealer of ik ga naar kleine glaszelfstandigen die secuur werken om hun naam hoog te houden.
En bij die kleine bedrijven kan je nog aangeven welke onderdelen hij gebruikt.
Ik heb goede dingen gezien maar ik heb ook gepruts gezien.
En uiteraard werken ze met niet originele ruiten.
Ik ga liever naar de dealer of ik ga naar kleine glaszelfstandigen die secuur werken om hun naam hoog te houden.
En bij die kleine bedrijven kan je nog aangeven welke onderdelen hij gebruikt.
- GTRene
Carglas Almelo (industrie achter ziekenhuis) althans die voor mij heeft echt perfect werk geleverd hij was ook heel blij dat ie het mocht doen, en heeft zelfs de dakrails opnieuw erin gezet en gelijmd :banaan: en echt super sikuur allemaal gedaan, maar das natuurlijk per bedrijf/mensen verschillend...moest wel speciaal om een originele BMW ruit vragen dus met logo vanwege mijn exclusive kar anders krijg je een ook goede maar geen bmw stempel erin en das qua originaliteit bij een auto zoals ik heb erg belangrijk vond ik.
Dus allemaal erg goed geregeld en ben der bijgebleven
heb ze ook aanbevolen...werd met liefde gedaan allemaal en dat zie je niet veel meer.
Dus allemaal erg goed geregeld en ben der bijgebleven

- Eric H
Nou zojuist even in Vlaardingen geweest voor kleurbepaling en afspraak.
Eerste wat opviel toen ik de recpetieruimte inliep was een witte E46 in de werkplaats.
Een tweede blik leerde me dat het een M3 was
Vervolgens werd ik heel snel geholpen, en de medewerker hoorde mij tegen mijn collega ( die was ff mee ) een opmerking maken over de aanwezigheid van de witte M3. Hierop merkte hij op dat deze van hem was !
Was net een nieuw blok in gekomen en zijn volgende plan was om er een carbon dak in te laten zetten a la CSL.
Snel en vakkundig geholpen en het feit dat de beste man zelf in een M3 rijdt geeft mij wel vertrouwen.
Klinkt misschien raar, maar ik ben van mening dat mensen die in een niet alledaagse auto rijden, meer gevoel hebben bij het sleutelen aan auto's en ook net even voorzichtiger zijn.....
We zullen zien, a.s. maandag gaat de A4 een nieuwe ruit krijgen.....
Eerste wat opviel toen ik de recpetieruimte inliep was een witte E46 in de werkplaats.
Een tweede blik leerde me dat het een M3 was

Vervolgens werd ik heel snel geholpen, en de medewerker hoorde mij tegen mijn collega ( die was ff mee ) een opmerking maken over de aanwezigheid van de witte M3. Hierop merkte hij op dat deze van hem was !
Was net een nieuw blok in gekomen en zijn volgende plan was om er een carbon dak in te laten zetten a la CSL.
Snel en vakkundig geholpen en het feit dat de beste man zelf in een M3 rijdt geeft mij wel vertrouwen.
Klinkt misschien raar, maar ik ben van mening dat mensen die in een niet alledaagse auto rijden, meer gevoel hebben bij het sleutelen aan auto's en ook net even voorzichtiger zijn.....
We zullen zien, a.s. maandag gaat de A4 een nieuwe ruit krijgen.....
-
- Auto: X5 M F85
Toen ik nog 'in het glas' zat leverden we ook altijd aan Carglass en Autotaalglas, over het algemeen maakte Autotaalglas een wat betere indruk op mij. Goed personeel en goed uitgeruste werkplaatsen, dat gepruts op een parkeerplek wat Carglass doet trekt me niet zo. Veel monteurs leren het vak eerst bij Carglass omdaarna voor zichzelf te beginnen of naar een ander bedrijf te verkassen. Maar er zijn ook wat Carglassmonteurs die ik rustig mijn auto mee zou geven, eerlijk is eerlijk.
- 2000USA
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Hier ook slechte ervaring met Carglass...
Toen mijn ouders hun Land Rover Discovery nog hadden zat er een scheur in de ruit.
Hierop is de gehele ruit vervangen door Carglass, na een hoop tegensputteren dat het bij een auto als deze lastig is de ruit te vervangen werd er toch maar aan de klus begonnen.
De oude ruit eruit halen ging vrij netjes, de nieuwe ruit erin zetten ook.
Alleen is het oude raamrubber er weer in gezet, toen ik vroeg waarom er geen nieuwe in werd gezet (oude was wel aan vervanging toe) werd hierop gezegd dat de oude nog goed was.
Vervolgens kregen we 2 dagen later een beetje regenbui en was het in de auto ineens net zo nat als buiten en de dag erna weer. Toen we de oorzaak zochten bleek het water bij de voorruit vandaan te komen.
Wij hebben gelijk weer gebeld en kregen te horen dat er volgende week wel een monteur langs kwam om te kijken... hier zijn wij tegenin gegaan en een dag later kwam er een andere monteur langs.
Die gaf aan dat alles goed was gemonteerd en dat het rubber ook nog in goede staat was. Hierop heb ik een tuinslang gepakt en daarmee de voorruit nat gespoten om te bewijzen dat er toch echt iets mis was.
Dit was hij dan toch met mij eens en heeft uiteindelijk na veel aandringen het rubber vervangen en sindsdien heeft het nooit meer gelekt.
Voor mij is Carglass hierdoor ook een flinke no-go.
Zowel de service als het geleverde werk ben ik niet bepaald over te spreken
Toen mijn ouders hun Land Rover Discovery nog hadden zat er een scheur in de ruit.
Hierop is de gehele ruit vervangen door Carglass, na een hoop tegensputteren dat het bij een auto als deze lastig is de ruit te vervangen werd er toch maar aan de klus begonnen.
De oude ruit eruit halen ging vrij netjes, de nieuwe ruit erin zetten ook.
Alleen is het oude raamrubber er weer in gezet, toen ik vroeg waarom er geen nieuwe in werd gezet (oude was wel aan vervanging toe) werd hierop gezegd dat de oude nog goed was.
Vervolgens kregen we 2 dagen later een beetje regenbui en was het in de auto ineens net zo nat als buiten en de dag erna weer. Toen we de oorzaak zochten bleek het water bij de voorruit vandaan te komen.
Wij hebben gelijk weer gebeld en kregen te horen dat er volgende week wel een monteur langs kwam om te kijken... hier zijn wij tegenin gegaan en een dag later kwam er een andere monteur langs.
Die gaf aan dat alles goed was gemonteerd en dat het rubber ook nog in goede staat was. Hierop heb ik een tuinslang gepakt en daarmee de voorruit nat gespoten om te bewijzen dat er toch echt iets mis was.
Dit was hij dan toch met mij eens en heeft uiteindelijk na veel aandringen het rubber vervangen en sindsdien heeft het nooit meer gelekt.
Voor mij is Carglass hierdoor ook een flinke no-go.
Zowel de service als het geleverde werk ben ik niet bepaald over te spreken
- Niels v D
Carglass heb ik ook niet zulke denderende ervaringen mee..lak beschadigd na vervangen zij!! ruit, reparatiehars gemorst op een motorkap(kwam hij wel netjes vertellen maar z'n baas deed moeilijk over de afhandeling)
Autotaalglas geen ervaring mee maar komt inderdaad vertrouwder over.
- RJK
Thread resurrection! Geldt bovenstaande nog altijd? Sinds vanochtend flinke scheur in voorruit van de 645Ci. Gelukkig wel voor verzekerd.Niels v D schreef: 13 nov 2009, 17:37 Carglass heb ik ook niet zulke denderende ervaringen mee..lak beschadigd na vervangen zij!! ruit, reparatiehars gemorst op een motorkap(kwam hij wel netjes vertellen maar z'n baas deed moeilijk over de afhandeling)
[toevoeging]
Als ik mijn verzekeringsvoorwaarden erop na sla kan ik bij elk BOVAG bedrijf de reparatie uit laten voeren. Ook bij BMW Alkmaar dan blijkbaar: https://www.bovag.nl/leden/dusseldorp-alkmaar-b-v

- Robin Hartog
Vorig jaar een keer langs de Carglass geweest voor een nieuwe voorruit, wel prima geholpen eigenlijk, nergens beschadigingen ofzo.RJK schreef: 26 mar 2018, 19:06Thread resurrection! Geldt bovenstaande nog altijd? Sinds vanochtend flinke scheur in voorruit van de 645Ci. Gelukkig wel voor verzekerd.Niels v D schreef: 13 nov 2009, 17:37 Carglass heb ik ook niet zulke denderende ervaringen mee..lak beschadigd na vervangen zij!! ruit, reparatiehars gemorst op een motorkap(kwam hij wel netjes vertellen maar z'n baas deed moeilijk over de afhandeling)
[toevoeging]
Als ik mijn verzekeringsvoorwaarden erop na sla kan ik bij elk BOVAG bedrijf de reparatie uit laten voeren. Ook bij BMW Alkmaar dan blijkbaar: https://www.bovag.nl/leden/dusseldorp-alkmaar-b-v![]()
- Paskal
- Auto: meerdere
Nadat een enorme steen op mijn voorruit landde, heb ik vorige maand die ruit van mijn E70 bij Autotaalglas in Weert laten vervangen wat uitermate netjes is gebeurd 

- Knot
BMW dealer laat vaak ook een externe komen. Met mijn E36 ging ik altijd naar autoglas Schiedam (Jarno), altijd prima geholpen (al die stenen van Papenburg....) en voor nette prijzen. Hij kwam ook bij veel BMW dealers, die roepen hem in de regio ook gewoon op.
- tomgtr
Ik doe ook alleen nog maar bij dealer. M’n wrx kreeg lichte schade bij carglass aan dakrand en bij Audi A6 bleef er eeen heel vervelend kraakje te horen bij torderen van auto. Moet nog uitharden meneer... hij ging 3maanden later eruit dus ik geloofde het wel maar kraakje zat er nog steeds in. Sindsdien alleen nog maar bij dealer.
- 328Ti
Laatst ook de e46 langs autototaalglas. Mooi erin gezet. Glas niet te diep of te hoog erin gezet wat vaak zorgt voor fluiten/windgeruis bij hoge snelheden. Met de 7 serie ooit 3 keer terug geweest bij de dealer...
- JP
Elke dealer, maar ook elke autotaalglas/Carglass garage kan een prutser in dienst hebben. Wij hebben onlangs bij een Sprinter een nieuwe voorruit laten monteren (dealer) maar nu na de winter kunnen we goudvissen houden op het dashboard.
- Martin van der Zwaard
@RJK: ben je verzekerd via BOVEMIJ?
Dan kan je bij ieder BOVAG-lid je ruit laten vervangen zonder eigen risico. Heb ik pas ook twee keer (laten) doen voor klanten bij mij op de zaak.
Dan kan je bij ieder BOVAG-lid je ruit laten vervangen zonder eigen risico. Heb ik pas ook twee keer (laten) doen voor klanten bij mij op de zaak.