MG Rover ZT260
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
MG Rover ZT260
Ik zag gisteren een MG Rover ZT260 rijden. Nu rijden er slechts een handje vol van die dingen want de deur ging als snel op slot nadat de ZT op de markt gekomen is. Ik vroeg me af of dit een echte collectors item gaat worden. De combinatie van RDW met de dikke V8 zou het een heerlijke auto moeten maken.
- Tristan
Bij mij in de wijk rijdt er een zwarte ZT260. Ben 'm op de prov.weg een keer tegen gekomen, maar was zeer teleurgesteld van de snelheid van die auto. Hij heeft weleenswaar 20pk meer, maar reed 'm compleet zoek. Auto is ook erg zwaar, die V8 is een zware lomp stuk gietijzer. Voor dat geld zou ik zeker niet deze auto kopen, ondank zijn dikke V8.
- Daniel
Zal geen collectors item gaan worden, daarvoor zijn de rijkwaliteiten niet goed genoeg denk ik. Qua soort auto denk ik een beetje vergelijkbaar met die Holden Monaro of de Ford Mustang: betrekkelijk goedkoop, ongecompliceerd en een dikke V8 voorin.
Als je de bejaardenlook voor lief neemt is het wel een lekker undercover GTI-station. Denk alleen dat het aantal dat verkocht is echt op de vingers van twee handen te tellen valt.
In 2004 werden er 97 ZT's op kenteken gezet, in 2005 (eind productie) nog 40. Het leeuwendeel daarvan zal diesels geweest zijn dus hooguit 10 van de 260-pk versie.
Die verkoopstatistieken leveren trouwens soms wel grappige feitjes op. Zo zijn er dit jaar al meer Ferrari 612's en RR Phantoms op kenteken gezet dan Cadillac XLR's en Ssang Yong Korando's
Als je de bejaardenlook voor lief neemt is het wel een lekker undercover GTI-station. Denk alleen dat het aantal dat verkocht is echt op de vingers van twee handen te tellen valt.
In 2004 werden er 97 ZT's op kenteken gezet, in 2005 (eind productie) nog 40. Het leeuwendeel daarvan zal diesels geweest zijn dus hooguit 10 van de 260-pk versie.
Die verkoopstatistieken leveren trouwens soms wel grappige feitjes op. Zo zijn er dit jaar al meer Ferrari 612's en RR Phantoms op kenteken gezet dan Cadillac XLR's en Ssang Yong Korando's

- Hendrik Kinderman
- Daniel
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Dennis Cavallino
Idd, gewoon een gumbak voor de echte gentleman.
Er was laatst een special over in een herhaling van 5th gear. Die krengen staat zgan te koop bij dealers in de UK voor bodemprijzen. Geen garantie, maar daarom wel erg goedkoop. Schijnt best fun te zijn. Geen BMW kwaliteit, maar wel dikke fun. Die V8 is onverwoestbaar.
Schrijft wel enorm hard af. En een klassieker wordt het niet, maar ik hoop dat ze over 10 jaar nog wel rijden. Ideale gumbak voor erbij.
Er was laatst een special over in een herhaling van 5th gear. Die krengen staat zgan te koop bij dealers in de UK voor bodemprijzen. Geen garantie, maar daarom wel erg goedkoop. Schijnt best fun te zijn. Geen BMW kwaliteit, maar wel dikke fun. Die V8 is onverwoestbaar.
Schrijft wel enorm hard af. En een klassieker wordt het niet, maar ik hoop dat ze over 10 jaar nog wel rijden. Ideale gumbak voor erbij.
-
OnlineBram
Toch heeft BMW toegezegd dat de Rover 75 en dus de MG ZT te onderhouden is bij hun, of ik zit er wel heel erg naast.Tristan schreef:Met een V8 en bak uit een Mustang.partyondude schreef:Auto is gewoon te servicen bij de BMW dealer, dus dat zal allemaal wel los lopen.![]()
Denk dat er weinig BMW onderdelen inzitten.
-
OnlineBram
- Jan Visser
-
Die dealer in Eindhoven is te vinden onder www.rotobv.nl
Heeft ook een tweedehands ZT 260 staan, vraagt daar een kleine 40K voor
Heeft ook een tweedehands ZT 260 staan, vraagt daar een kleine 40K voor

- Jan Visser
Wat is er mis met 40K voor een MG van 2 jaar oud, met dikke V8 onder de kap, maar 29000 km op de teller en fully loaded?
Lijkt mij niks mis mee.Tis een hoop geld natuurlijk, maar vergeet niet dat je voor dat geld ergens anders waarschijnlijk niet iets koopt wat zo'n pakket bied.Het is een exclusieve auto waar er weinig van zijn.
Lijkt mij niks mis mee.Tis een hoop geld natuurlijk, maar vergeet niet dat je voor dat geld ergens anders waarschijnlijk niet iets koopt wat zo'n pakket bied.Het is een exclusieve auto waar er weinig van zijn.
- Jan Visser
Je zou eigenlijks (als je in de markt bent voor een dikke MG) zo'n ding moeten voorzien van een dikke supercharger zoals MG ook van plan was.Kost een paar duizend, maar dan heb je ook wat.Die V8 die er in zit heeft genoeg reserve.Met de betrouwbaarheid zit het dan ook nog wel goed.
Lijkt mij wel wat zo'n MG met 400pk en een berg koppel 8)
Lijkt mij wel wat zo'n MG met 400pk en een berg koppel 8)
- Fabian
Heb er 1x mee gereden. Was toch zeker niet langzaam te noemen. Stuurde ook verrassend goed eigenlijk. Niet echt mee wezen hoeken, dus over de echte kwaliteiten kan ik niet veel zeggen.
Sja, de 75 staat niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid moet ik zeggen. Ik ben blij dat we er bijna geen meer hebben rijden in het wagenpark......
Denk wel dat het een collecters item zal worden ja, de laatsten der ......
Sja, de 75 staat niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid moet ik zeggen. Ik ben blij dat we er bijna geen meer hebben rijden in het wagenpark......
Denk wel dat het een collecters item zal worden ja, de laatsten der ......