MG Rover ZT260

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

MG Rover ZT260

Bericht door Dickh. » 23 nov 2006, 12:55

Ik zag gisteren een MG Rover ZT260 rijden. Nu rijden er slechts een handje vol van die dingen want de deur ging als snel op slot nadat de ZT op de markt gekomen is. Ik vroeg me af of dit een echte collectors item gaat worden. De combinatie van RDW met de dikke V8 zou het een heerlijke auto moeten maken.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 nov 2006, 13:09

Bij mij in de wijk rijdt er een zwarte ZT260. Ben 'm op de prov.weg een keer tegen gekomen, maar was zeer teleurgesteld van de snelheid van die auto. Hij heeft weleenswaar 20pk meer, maar reed 'm compleet zoek. Auto is ook erg zwaar, die V8 is een zware lomp stuk gietijzer. Voor dat geld zou ik zeker niet deze auto kopen, ondank zijn dikke V8.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 23 nov 2006, 16:32

Zal geen collectors item gaan worden, daarvoor zijn de rijkwaliteiten niet goed genoeg denk ik. Qua soort auto denk ik een beetje vergelijkbaar met die Holden Monaro of de Ford Mustang: betrekkelijk goedkoop, ongecompliceerd en een dikke V8 voorin.
Als je de bejaardenlook voor lief neemt is het wel een lekker undercover GTI-station. Denk alleen dat het aantal dat verkocht is echt op de vingers van twee handen te tellen valt.

In 2004 werden er 97 ZT's op kenteken gezet, in 2005 (eind productie) nog 40. Het leeuwendeel daarvan zal diesels geweest zijn dus hooguit 10 van de 260-pk versie.

Die verkoopstatistieken leveren trouwens soms wel grappige feitjes op. Zo zijn er dit jaar al meer Ferrari 612's en RR Phantoms op kenteken gezet dan Cadillac XLR's en Ssang Yong Korando's :D

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 24 nov 2006, 11:49

Er zou ook nog eerst een ZT met v8 en 395 pk komen, is niet gelukt, jammer genoeg, ivm miljoenencrisis bij MG en Rover

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 nov 2006, 11:53

Misschien geen collectors item, maar zeker wel een liefhebbersauto. Heb er één keer 1 zien rijden, fraaie auto hoor en een mooi geluid 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 nov 2006, 12:04

Als er bijna geen auto's van zijn verkocht is het al snel een collector's item. Heb hem wel eens overwogen, maar wat moet je er mee ?

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 24 nov 2006, 12:56

Zijn ook niet veel occassions van maar een exemplaar met ongeveer 50k op de teller is wel te vinden voor rond de 38 mille. Wat op zich niet zo'n slechte prijs is voor een volgeladen auto met 260 pk, van dit formaat.
Ik heb alleen wat twijfels over de kwaliteit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 nov 2006, 13:02

BMW had er niks meer over te zeggen :roll:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 nov 2006, 13:06

Rico v Velzen schreef:Als er bijna geen auto's van zijn verkocht is het al snel een collector's item. Heb hem wel eens overwogen, maar wat moet je er mee ?
Wat moet je er mee?

Dwars gaan natuurlijk en genieten van dat 8 cilinder geluid!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 nov 2006, 14:14

Idd, gewoon een gumbak voor de echte gentleman.

Er was laatst een special over in een herhaling van 5th gear. Die krengen staat zgan te koop bij dealers in de UK voor bodemprijzen. Geen garantie, maar daarom wel erg goedkoop. Schijnt best fun te zijn. Geen BMW kwaliteit, maar wel dikke fun. Die V8 is onverwoestbaar.

Schrijft wel enorm hard af. En een klassieker wordt het niet, maar ik hoop dat ze over 10 jaar nog wel rijden. Ideale gumbak voor erbij.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 nov 2006, 14:40

Auto is gewoon te servicen bij de BMW dealer, dus dat zal allemaal wel los lopen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 nov 2006, 14:48

partyondude schreef:Auto is gewoon te servicen bij de BMW dealer, dus dat zal allemaal wel los lopen.
Met een V8 en bak uit een Mustang. :roll:

Denk dat er weinig BMW onderdelen inzitten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 nov 2006, 15:28

Dat bedoel ik, de 75 is door BMW ontwikkelt maar MG/Rover heeft de auto omgebouwd naar RWD.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 nov 2006, 15:44

Tristan schreef:
partyondude schreef:Auto is gewoon te servicen bij de BMW dealer, dus dat zal allemaal wel los lopen.
Met een V8 en bak uit een Mustang. :roll:

Denk dat er weinig BMW onderdelen inzitten.
Toch heeft BMW toegezegd dat de Rover 75 en dus de MG ZT te onderhouden is bij hun, of ik zit er wel heel erg naast.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16598
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 nov 2006, 15:45

Tristan schreef:
partyondude schreef:Auto is gewoon te servicen bij de BMW dealer, dus dat zal allemaal wel los lopen.
Met een V8 en bak uit een Mustang. :roll:

Denk dat er weinig BMW onderdelen inzitten.
*dubbol*

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 24 nov 2006, 15:47

Maar de ZT260 is zeer zeldzaam hier. Dus ik weet niet of dat ook geld voor de ZT260, omdat deze namelijk niet onder toezicht van BMW gebouwd is, zoals Rico eerder aangaf.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 nov 2006, 17:46

Waarom zo'n ding naar de BMW dealer brengen als er ook nog zoiets bestaat als een Rover/MG dealer?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 nov 2006, 17:47

Bestaan die dan nog ?

Tom
Berichten: 22251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 nov 2006, 18:05

Ja in Eindhoven zat een best grote Rover/MG dealer. Hij heeft veel Rovers/MG's destijds overgekocht. Daarnaast is ie Daihatsu gaan doen.

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 24 nov 2006, 18:08

Ik zou zeggen breng hem dan naar een USA-specialist.

Ontopic: Leuke auto voor de Rover liefhebber. Echter valt Rover in de catogorie Saab. Jammer voor ze aangezien een Saab nou eenmaal meer auto is.

Floris
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 okt 2006, 16:57

Bericht door Floris » 24 nov 2006, 19:03

Die dealer in Eindhoven is te vinden onder www.rotobv.nl

Heeft ook een tweedehands ZT 260 staan, vraagt daar een kleine 40K voor :shock:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 nov 2006, 20:43

Wat is er mis met 40K voor een MG van 2 jaar oud, met dikke V8 onder de kap, maar 29000 km op de teller en fully loaded?

Lijkt mij niks mis mee.Tis een hoop geld natuurlijk, maar vergeet niet dat je voor dat geld ergens anders waarschijnlijk niet iets koopt wat zo'n pakket bied.Het is een exclusieve auto waar er weinig van zijn.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 24 nov 2006, 20:50

Je zou eigenlijks (als je in de markt bent voor een dikke MG) zo'n ding moeten voorzien van een dikke supercharger zoals MG ook van plan was.Kost een paar duizend, maar dan heb je ook wat.Die V8 die er in zit heeft genoeg reserve.Met de betrouwbaarheid zit het dan ook nog wel goed.

Lijkt mij wel wat zo'n MG met 400pk en een berg koppel 8)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 24 nov 2006, 20:56

Heb er 1x mee gereden. Was toch zeker niet langzaam te noemen. Stuurde ook verrassend goed eigenlijk. Niet echt mee wezen hoeken, dus over de echte kwaliteiten kan ik niet veel zeggen.

Sja, de 75 staat niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid moet ik zeggen. Ik ben blij dat we er bijna geen meer hebben rijden in het wagenpark......

Denk wel dat het een collecters item zal worden ja, de laatsten der ...... :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 24 nov 2006, 21:18

Ik heb er bij de bandenboer wel eens onder gestaan, dat ding heeft achter 2 pots remklauwen en voor 1 pots. :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Enzo, Geertmans en 5 gasten