Erik Stoffelsen schreef:Met een Powershot A70 heb je zowiezo weinig mogelijkheden om iets er professioneel uit te laten zien. Ik vind het een erg mooie plaat (en van de hele shoot iig de mooiste) waar ik aardig wat moeite voor gedaan heb.
Quote van jou, KW:
De horizon, zie je die?
De auto rijd weg hoor, want die staat behoorlijk scheef.
Hij is trouwens niet alleen een scheetje beef, maar ook nog eens onscherp...
Dit is een fotografie gedeelte,
Vlam de foto's van Martijn aub niet af, want die hebben prachtige scherpte, scherptediepte en kleuren,
EN mischien nog wel belangrijker, WEL een compositie waar over na is gedacht...
Schuine horizon = expres, dat hoort zo = artistiek, een manier zoals ik al minstens honderden autofoto's heb gezien.
Onscherp, vind ik meevallen. Verder lees je willens en wetens over het "Powershot A70" gegeven heen.
En zolang ik hier niet uit het topic kan opmaken dat je pas iets mag posten als je het met professionele zeer dure fotocamera's gemaakt hebt vind ik niet dat je dit als afblaf-argument mag gebruiken.
Luuk schreef:
Sowieso zijn auto's op het gras nooit een goede combinatie.
Dat is dus een persoonlijke smaak, ik vind auto's op gras juist een goede combinatie.
allen schreef:
Met alle respect. Je kunt niet menen dat je hier je best op hebt gedaan. Hoogstens om op en van het gras af te komen.

Oh jawel, Ik neem er op m'n gemak alle tijd voor om tientalle pics te schieten en m'n auto in meerdere posities neer te zetten. Een echte shoot dus. Daar kan ik me gerust een half uur mee zoet houden. En met wat mazzel heb ik dan een paar echt leuke pics zoals deze.
Jullie beoordelen mijn foto's vanuit een zeer professioneel oogpunt. En dat moet je niet doen, want zoals ik in m'n eerste post al zei zijn ze zo niet gemaakt. Je mag best een mening geven maar doelloos afblaffen gaat imo nergens over.
Steven Nauta schreef:
Hij schijnt ook workshops fotografie te geven om andere mensen zijn talent over te brengen en te genieten van het mooie vak.
Echt waar!
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.
JohanH schreef:
Maar goed, om toch wat constructief te zijn (dat is het commentaar hier van Martijn, Mark, Dennis en de anderen hier doorgaans ook... het levert iig wat out of the box inspiratie op voor volgende foto's en eventuele bewerking) naar KW toe:
De eerste foto is imho leuk bedacht, maar de focus is compleet verkeerd... met focus op de auto was het waarschijnlijk wat beter geweest, maar dan mis je weer de scherpte in de lucht. De rest van de autofoto's doen me werkelijkwaar niets. Bovendien zijn ze onscherp en is het onderwerp veel te onduidelijk qua compositie. Ja, het is de auto, nee, mijn oog gaat er niet heen bij het bekijken van de foto. Horizon rechtzetten is met veel grafische tools makkelijk uit te voeren trouwens, dat maakt een foto ook meer 'af'.
De zonsondergang foto's hebben een beetje hoog 'al gezien' gehalte, ondanks dat ze wel mooi scherp zijn. Verder sluit ik me aan bij Erik, die twee foto's steken er uit. De rest is schermvulling of was bij mij al richting /prullenbak verdwenen.
Ok, bedankt voor je inhoudelijke reactie. Duidelijk een kwestie van smaakverschil.
De focus lag expres bij de lucht en niet bij de auto
Ik vind avondlucht foto's altijd mega super, ook al heb ik ze 'al gezien' of lijkt het op elkaar, geen enkele is hetzelfde en elke is weer op z'n eigen manier zeer fascinerend.
Wbt de 'onscherpte' die jullie noemen: ik heb geen DSLR-like en daar zit de oorzaak, niet bij mij. Dus ik hou het bij gewoon leuke (evt artistieke) foto's maken met m'n compact cam
Overigens, het Vliegtuig dat hier zo bejubeld wordt vind ik zelf juist een van de mindere foto's. Wel leuk, maar weinig bijzonders...