Lotus Exige
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
moet je maar net weten inderdaad.
trouwens dat rearsubframe van de S2 is neem ik aan ook beter tegen roest bestendig? want daar had de S1 toch wel eens last mee? is dat subframe dan verzinkt of?
trouwens dat rearsubframe van de S2 is neem ik aan ook beter tegen roest bestendig? want daar had de S1 toch wel eens last mee? is dat subframe dan verzinkt of?
-
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige
Subframe is inderdaad verzinkt.
Heb ooit eens ergens gelezen dat iemand het subframe had gewogen, toen al het zink eraf gestraald en daarna weer gewogen.
Was een behoorlijke snelle en eenvoudige gewichtsbesparing, weet alleen niet meer hoeveel dat exact was.
Heb ooit eens ergens gelezen dat iemand het subframe had gewogen, toen al het zink eraf gestraald en daarna weer gewogen.
Was een behoorlijke snelle en eenvoudige gewichtsbesparing, weet alleen niet meer hoeveel dat exact was.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
van het type 1 was toch niet verzinkt geloof ik? anyway het zal inderdaad iets meer wegen en van het type 2 zal wat sterker nog zijn denk ik...Elise schreef:Subframe is inderdaad verzinkt.
Heb ooit eens ergens gelezen dat iemand het subframe had gewogen, toen al het zink eraf gestraald en daarna weer gewogen.
Was een behoorlijke snelle en eenvoudige gewichtsbesparing, weet alleen niet meer hoeveel dat exact was.
dat ietsje meer gewicht zo laag tegenover roest problemen anders is mij dat gewicht wel waard

een titanium subframe zal ook weer prijzig zijn

-
- Berichten: 8712
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige
Geen idee wat de kosten van titanium zijn, maar met massaproductie zou dat toch heel erg meevallen lijkt mij.
Draagarmen zouden dan ook mooi van titanium gemaakt kunnen worden en zo zijn er nog wel meer dingen waarmee flink gewicht bespaard kan worden en dat je gelijk van de roest af bent
Draagarmen zouden dan ook mooi van titanium gemaakt kunnen worden en zo zijn er nog wel meer dingen waarmee flink gewicht bespaard kan worden en dat je gelijk van de roest af bent

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige
Setje voor Michel?
http://cgi.ebay.co.uk/Lotus-Exige-S-Nit ... 20adffe165" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.co.uk/Lotus-Exige-S-Nit ... 20adffe165" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Lotus Exige
Volgens mij is titanium in ruwe vorm niet echt duur, alleen het bewerken van titanium schijnt wel erg duur te zijn, denk aan lassen enz.Elise schreef:Geen idee wat de kosten van titanium zijn, maar met massaproductie zou dat toch heel erg meevallen lijkt mij.
Draagarmen zouden dan ook mooi van titanium gemaakt kunnen worden en zo zijn er nog wel meer dingen waarmee flink gewicht bespaard kan worden en dat je gelijk van de roest af bent
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Lotus Exige
Ik zou lekker een nieuwe set kopen, denk ik. Is niet heel veel duurder.Ruben schreef:Setje voor Michel?
http://cgi.ebay.co.uk/Lotus-Exige-S-Nit ... 20adffe165" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige
Voor de goedkoopste set zit je toch al gauw op 1200 pond, scheelt toch wat, maar het is natuurlijk ieder voor zich die bepaalt of dat het waard is 

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige
Nieuwe set met Eibach veren kost 1040,- + 95,- pound ex VAT, dus de Ebayset is minder dan de helft van de nieuwprijs.
Overigens zijn de veerspanningen goed straf zo te lezen. Aanmerkelijk harder dan ik onder mijn Speedster heb zitten Michel. 425 front / 575 rear lbs per inch voor de Exige S versus 375 front / 450 rear lbs per inch voor mijn Speedster. Geeft je waarschijnlijk een redelijk beeld van hoe hard de veren zullen uitpakken onder je Exige (of is zo'n Exige zoveel zwaarder dan een Speedster?).
Stephan
Overigens zijn de veerspanningen goed straf zo te lezen. Aanmerkelijk harder dan ik onder mijn Speedster heb zitten Michel. 425 front / 575 rear lbs per inch voor de Exige S versus 375 front / 450 rear lbs per inch voor mijn Speedster. Geeft je waarschijnlijk een redelijk beeld van hoe hard de veren zullen uitpakken onder je Exige (of is zo'n Exige zoveel zwaarder dan een Speedster?).
Stephan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, MarcF, Wout309t en 8 gasten