resetten oilservice en fouten e39 lukt niet

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jenia

resetten oilservice en fouten e39 lukt niet

Bericht door Jenia » 08 nov 2009, 02:51

heren , graag jullie raad.

ik wil de fouten resetten en olie service lampjes .Heb volgende bron geraadpleegd om dit te doen zonder reset toestel.

http://www.unofficialbmw.com/repair_faqs/sil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit juist , of moet ik nog iets extra doen bij mijn e39?

-523i full option van eind 97

Had vroeger op zelfde manier bij e36 gereset , het was toen wel gelukt...
Laatst gewijzigd door Jenia op 10 nov 2009, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Re: resetten oilservice en fouten e39 lukt niet

Bericht door GTRene » 08 nov 2009, 04:51

I don't know, ik heb gewoon zo'n apparaatje :thumbup: erg handig :hosanna: en niet duur.

http://www.obdtools.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jenia

Bericht door Jenia » 08 nov 2009, 11:30

GTRene schreef:I don't know, ik heb gewoon zo'n apparaatje :thumbup: erg handig :hosanna: en niet duur.

vind het beetje stom om dat te kopen aangezien het met een stukje draad ook kan die mij niets kost en ik amper 10000-15000km per jaar doe met de auto zou ik het apparaatje 1 keer per jaar gebruiken.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 nov 2009, 11:36

Bij mijn E46 moest ik het contact op 2 zetten en vervolgens die pinnen 3 seconden doorverbinden.
Die 3 seconden moet je vrij precies aanhouden, ik heb er ook een aantal keer over gedaan voor het gelukt is.

Succes :)

GTRene

Bericht door GTRene » 08 nov 2009, 11:50

Jenia schreef:
GTRene schreef:I don't know, ik heb gewoon zo'n apparaatje :thumbup: erg handig :hosanna: en niet duur.

vind het beetje stom om dat te kopen aangezien het met een stukje draad ook kan die mij niets kost en ik amper 10000-15000km per jaar doe met de auto zou ik het apparaatje 1 keer per jaar gebruiken.
je kan er veel meer mee...foutcodes e.d. magoed...its your car :hmmm: :wink:

////Maikel

Bericht door ////Maikel » 08 nov 2009, 11:54

Jenia schreef:

Maar jij loopt nu te klooien met het risico dat je je electronica beschadigt met je draadje... en met dat apparaatje was het zo gepiept...

Max V

Bericht door Max V » 08 nov 2009, 12:01

Bij mijn E36 heeft het me ook wel 15 keer gekost voor het lukte :P

Iemand een idee hoe het gaat bij een E34? Want het rode kleurtje komt al weer aardig dicht in de buurt :P

Jenia

Bericht door Jenia » 08 nov 2009, 14:11

////Maikel schreef:
Jenia schreef:

Maar jij loopt nu te klooien met het risico dat je je electronica beschadigt met je draadje... en met dat apparaatje was het zo gepiept...
Njah , daar moete echt voor "klooien" voor 19 en 7 te verbinden ... :nah:

Jenia

Bericht door Jenia » 08 nov 2009, 14:12

Max V schreef:Bij mijn E36 heeft het me ook wel 15 keer gekost voor het lukte :P

Iemand een idee hoe het gaat bij een E34? Want het rode kleurtje komt al weer aardig dicht in de buurt :P
Op de manier die in die link bovenaan beschreven is is het bij mij gelukt op de e34

Jenia

Bericht door Jenia » 09 nov 2009, 09:59

daNpy schreef:Bij mijn E46 moest ik het contact op 2 zetten en vervolgens die pinnen 3 seconden doorverbinden.
Die 3 seconden moet je vrij precies aanhouden, ik heb er ook een aantal keer over gedaan voor het gelukt is.

Succes :)
OK daNpy , zal meer op de timing letten :D

xaban
Auto: E92 325i

Bericht door xaban » 09 nov 2009, 14:02

Welke moet ik hebben voor mijn BMW E46 320TD (Compact) 2001?
BMW ODB2 of BMW OLD?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 nov 2009, 14:22

Jenia schreef:

Ik vind dit antwoord een "beetje stom" :bag:
Jij stelt immers de vraag want het lukt je niet... :please:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 nov 2009, 14:42

xaban schreef:http://www.obdtools.nl/

Welke moet ik hebben voor mijn BMW E46 320TD (Compact) 2001?
BMW ODB2 of BMW OLD?
ligt eraan heb je de ronde stekker onder de motorkap dan ist old, en heb je de stekker in de cabine dan obd2

echter als je onder handscanners kijkt en dan bmw dan zie je die tool voor 89,-euro met dat ding kan je alle types...tot 2003 sowieso...

heb trouwens die BMW old ook nog hier liggen :mrgreen:

kost slechts 20,-euro zo'n ding Afbeelding

en OBD2 is plat voor de meeste auto's af 2001 geloof ik met de stekker plat onder je dash meestal.

Afbeelding

met de duurdere handscanner kun je ook meer en is voor oude en nwe types.
Laatst gewijzigd door GTRene op 10 nov 2009, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2009, 11:16

Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je dit zelf kunnen doen? Doe je al het onderhoud zelf aan de auto?
Neem aan dat als je de auto in onderhoud hebt bij een bedrijf, dat die netjes de indicator reset na een beurt. Bij mij tenminste wel.

Jenia

Bericht door Jenia » 10 nov 2009, 13:57

Martin van der Zwaard schreef:Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je dit zelf kunnen doen? Doe je al het onderhoud zelf aan de auto?
Neem aan dat als je de auto in onderhoud hebt bij een bedrijf, dat die netjes de indicator reset na een beurt. Bij mij tenminste wel.
Ik voer alle herstellingen en aanpassingen aan mijn auto zelf uit .Indien het niet anders kan ( zoals laswerk of spuitwerk) dan moet ik het door iemand anders laten doen. Alles wat je zelf doet doe je beter!!

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2009, 15:01

Dan zou ik voor die paar tientjes geen risico gaan nemen en lekker zo'n apparaatje bestellen voor het resetten van de servicelampjes.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 nov 2009, 15:25

Werkt zo'n handscanner makkelijk?

Zou een mooie investering voor mij zijn om werk uit handen van de garage te nemen.

Jenia

Bericht door Jenia » 10 nov 2009, 15:30

Martin van der Zwaard schreef:Dan zou ik voor die paar tientjes geen risico gaan nemen en lekker zo'n apparaatje bestellen voor het resetten van de servicelampjes.
dan moet je dat doen he ...

De vraag was of iemand daar ervaring mee had om te resetten zonder dat doestel...Ik heb maar één zinnig antwoord gekregen op mijn vraag ...Dat het eerder aan de timinig lag.

Voor de rest had ik eigenlijk liever geen hypocriete antwoorden gehad ivm dat reset toestel..
Ben toch beetje teleurgesteld...
Mensen die in de afdeling WERKPLAATS raad zitten geven en nog niet eens de onderhoud van hun eigen wagen zelf kunnen of willen doen. :roll: :nah:

PeterB

Bericht door PeterB » 10 nov 2009, 15:37

Ach, gemak dient de mens, en daarom zijn die dingen op de markt gebracht.

Ga jij lekker door met pielen met een draadje, gaat de rest verder met aansluiten, knopje indrukken en klaar....

Luco

Bericht door Luco » 10 nov 2009, 15:43

Jenia schreef:
Martin van der Zwaard schreef:Dan zou ik voor die paar tientjes geen risico gaan nemen en lekker zo'n apparaatje bestellen voor het resetten van de servicelampjes.
dan moet je dat doen he ...

De vraag was of iemand daar ervaring mee had om te resetten zonder dat doestel...Ik heb maar één zinnig antwoord gekregen op mijn vraag ...Dat het eerder aan de timinig lag.

Voor de rest had ik eigenlijk liever geen hypocriete antwoorden gehad ivm dat reset toestel..
Mensen die in de afdeling WERKPLAATS raad zitten geven en nog niet eens de onderhoud van hun eigen wagen zelf kunnen of willen doen. :roll: :nah:

Nounou pikkie uit je broek hangen ofzo :shock:
Het is een goed advies om zon apparaat aan te schaffen, met een draadje is toch wat meer risico.
Als jij dat niet wil zien en je elektronika naar de klote wilt helpen, volgens mij kost dat meer dan 8 tientjes.
Netjes onderhoud plegen en knoeien zijn ook twee verschillende dingen :thumbup:

Jenia

Bericht door Jenia » 10 nov 2009, 15:54

njah , zoals ik dacht ..blijven doordreunen over dat apparaatje !
Dat is hypocriet zijn dus :roll: Als iemand iets op een andere menier wil doen als jij het zou doen,dan is hij verkeerd bezig.... maarjah , mss een eigenschap van nederlanders???

Van mij mag hier een slotje op.Ik weet genoeg :hmmm:

PeterB

Bericht door PeterB » 10 nov 2009, 15:56

Hypocriet ??/

Nee, verstandig zijn, maar da's misschien ook typisch Nederlands... :angel:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 10 nov 2009, 16:13

Jenia schreef: Voor de rest had ik eigenlijk liever geen hypocriete antwoorden gehad ivm dat reset toestel..
Wat is er hypocriet aan een opmerking over een reset toestel......of hebben jij en ik een andere betekenis bij dit woord.... :?:
Jenia schreef: Mensen die in de afdeling WERKPLAATS raad zitten geven en nog niet eens de onderhoud van hun eigen wagen zelf kunnen of willen doen. :roll: :nah:
Nee, iemand die wel zelf onderhoud wil en kan uitvoeren, maar die de investering van een tientje voor een reset toestel te veel vindt en daarom met een draadje gaat lopen pielen..... :please:

Op een punt ben ik het wel met je eens : slotje :mrgreen:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 10 nov 2009, 19:54

Jenia schreef: dan moet je dat doen he ...

Zozo....gevoelige snaar geraakt blijkbaar.
Maar rommel jij lekker verder met dat draadje. Dan breng ik mijn auto wel lekker weg voor onderhoud. Hoef ik ook niet te kloten met een draadje en alle risico's van dien.

En even voor de duidelijkheid....ik KAN het wel maar heb een hekel aan tobben. Jij blijkbaar niet :nah:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 nov 2009, 21:24

Echt geen slotje! Kom maar op :popcorn: :mrgreen:

Plaats reactie