hugo schreef:Dennis Cavallino schreef:Volgens mij heb ik nog 2 of 3 Hella breedstralers liggen, maar ik zou die echt nooit op een e34 zetten.
Waarom niet?
Omdat ik 't er niet uit vind zien. Nieuwe of schone lenzen met 100w lampjes erin doen veel. Originele mistlampjes/breedstralers(?) ook even schoonmaken als je die hebt. Vergeet vooral niet je voorruit binnen en buiten goed en regelmatig te reinigen als je vaak in 't donker rijdt. Ruitenwissers op tijd vervangen en ruitensproeiervloeistof die niet vet is doen de rest. Ik heb nog nooit op mijn E34 het gevoel gehad dat ik slecht zicht had, naast de looks vind ik 't ook vrij onzinnig.
Op een rally/ritten auto is het een ander verhaal. Dan wil je gewoon echt veel contrast zien en is het essentieel dat je echt alles goed ziet in 't donker. Hoe meer licht, hoe beter. Op een BMW mag je dan 2 Hella's plaatsen, want je mag maximaal 6 lampen hebben. Daarom kiezen veel mensen voor auto's met enkele koplampen, dan kun je hoog op de neus verstralers en iets lager breedstralers plaatsen (in de rittensport vind ik die laatste ideaal ivm aflezen van de Letterbordjes). Mocht je toch Hella's oid kopen: Verstralers hebben horizontale lamellen in 't glas, breedstralers verticale.
Hierboven staat ook al dat je de massapunten even na moet lopen. Die zijn bij oudere auto's inderdaad vaak roestig. Goed schoonmaken (of vervangen) en insmeren met kopervet. Stekkers ook even open maken, schoon borstelen en insprayen.